Şecerecilik, Hak Yolda Ocak Kültürününün İçini Boşaltma, Yoldan Saptırma Yöntemi midir ?
Hak Aşkı, Xızır Hikmeti, Pirim Seyit Nesemi’nin Nefesi ile…
Şecere: Soy ağacı, soy takibi olarak anlam kazanmış kelime.
Tarik: Pir Xanesinin nişanı. Ocak nişanı. Meydan kurulacak haneye bırakılan nişan. Yol nişanı.
Taliv nişana Pire. Pire be Taliv Şewa Tariye. Taliv Şewa Tarida Fena Çila Şewle Dide. İkrar Adire Ax u Ave,Sur u Cane. Şire Xwe Helal Ke. Pire Xwe Rake. Cane Xwe Tar Bike Taliv. Çeraliğa Te Roniya Meye Taliv. Çeraliğ Çavroniye. Ked u Emega Xane Nişana Dile Meye. Ki Dibe Ez Pirim. Beje Talive Te Kidere Ye. Dere Kiramete te Kidereye. ( Ape Kekil)
Pirin nişanı talibidir. Talipsiz Pir Karanlık gecedir. Karanlık gecede talip Çira gibi ışık saçar. İkrar, ateştir, topraktır, sudur, canın nefesidir. Talip sütünü helal et, Pirini kaldır, canını yükselt. Talip senin çeralığın aydınlığımızdır. Çeralık göz aydınlığıdır. Hanenin alınteri, emeği yüreğimizin nişanıdır. Kim ki kendine Pirim diyorsa. Söyle Talibin nerede. Söyle keramet kapın nerede.(Kekil Amca)
Şecere, merkezi Devlet organizasyonlarının vergi ve nüfus takibi yapmak ve kayıt altına almak için geliştirdikleri bir yöntemdir. Yönetici elit kendi ayrıcalığını ispat, yönetimde soy devamlılığını kanıtlamak için Şeceresini (Soy Ağacı) kayıt altına alır. Ya da Aşiret kendine doğduğu coğrafyanın da özelliklerini içinde barındıran Nişan(Totem) Sembolü taşıyarak kendini anlatır. Bazen bu vücuda işlenen bir dövme, bazen bir asa, bazen bir yüzük, bazen bir kılıç, bazen bir renk olabilir. Bu nişanı taşıyan her can ait olduğu aşiretin özellikleri ve ahlaki kurallarını da taşımak durumundadır. Taşımıyor ve ya ait değil ise Beşir(Soysuz, sütsüz) olur.Beşir olan nam bulamaz. Doğal toplum formlarında Beşir’lik ağır bir yüktür. Can Komuyla ifade bulur. Bireysel ifade karşılık bulmaz. Bu durum Hak Yol Alevi Komlarında da aynıdır. Her can bir Xanenin ve Aşiretin üyesidir. Her Aşiret yaptığı iş, zanaat ile de tanınır. Xaneden büyümüş küçük Aşiretler Xanenin mensup olduğu büyük Aşirete bağlanırlar.
Ocak işleyişi aynı hatta yürür. Her Ocağın bir sembolü, rengi, şifa olduğu alanı vardır. Her ocağın Mürşid, Pir ocağı ve sorumlu olduğu Aşiretler vardır. Cümlesi doğal işleyiş içerisinde toplumsal organizasyonu. Doğal ahlakilik temelinde sürdürürler. Ocağı, Pirliği manaya kavuşturan temel düstur, Talip varlığı ve ilişkisidir. Bu işleyiş binyılların birikimi, işleyişi ve doğal toplum kurumsallığıdır. Devlet formasyonu gibi vergilendirme, kendi ihtiyacına göre organize etmekten çok. Doğal işleyiş ve görevlendirmedir. Tek merkezden işleyiş yerine Aşiretler konfederasyonu şeklinde örgütlenir. Ekonomi-Politiği Rıza yasasına göre paylaşım esaslıdır. Ocağın sırları uluorta, herkese ilanen faş etmez. Bugün Nehakların Hak Yol Alevi Halklarını denetime almak için araçsallaştırdıkları Şecereleri eline alan ortalıkta ocağını tartıştırıyor. Talibi yokken kendini Pir ilan edenler. Kuran muellifliği yaparak Nehak iktidarların tarikat afyonunu kullanmak istiyor. Yolu Hakkıyla sürecek kerametleri, bir inançları, Taliplerine gidecek cesaretleri, kemaletleri olmadığı için iki Fatiha, salavat ile Alevi çocuklarını Hizbullah’a ve İŞİD’e militan yapmak niyetindeler. Birde utanmadan Pir Hüseyinin eteğine düşecekler o etek boynunuza kement olur. Alevi toplumu yolu süren, ikrarlı talipler olarak bizler bu düstursuzlara karşı dikilmedikçe Hakk Yolda Pirler meydana çıkmaz. Maaşlı İmam ve Müezzinler kene gibi toplumumuzu sömürürler. Birde Fetö icazetçileri var malum vakıftan alınan 10 Tl. Karşılığı icazetlerle imamlık yapanlar.Bu imamları def-i hacet etme vakti gelmiştir.
Bu mana ile Talibi olmayan, Talibin hanesine gitmeyen, eşiğini görmeyen Dede (Pir) yolda eksiktir. Şecere Taliptir. Talip yoksa Şecere ile kanıt sürmek yalan, dolan ve talandan başka birşey değildir. Her Talip Ocağına, Rayberine, Pirine, Mürşidine sahip çıkmalıdır. Kendisi ile ilgili hükmü ancak bağlı olduğu Ocak Piri verebilir. Cemine, Görgüsüne, Cenazesine, Lokmasına, Nikahına kendi Ocak Pirini çağırmalıdır. İmamlık yapan icazetli yalancı ve talancıları eşiğine bile yanaştırmamalıdır. Bu yolun Talibe yüklediği görevdir.Susup önünde secde ettiğiniz her kağıt parçalı imam Pir Hüseyin hanesine ve Ocağına ihanet etmek olur. Ceminde, Cıvatında, Gulbangında Xızır(Hızır)ı, Jiyar, Diyarları anmayan Pir değildir. Bilin ki o icazetli imamdır. Aleviliği bile tartışmalıdır.
Ya Hakk sen bizi yol düşkünlerine karşı kudret çerağını uyandırmayı nasip et. Ya Xızır(Hızır) sen yardım et. Aşk İle…