Hakk Aşkı, Xızır Hikmeti, Pirim Seyit Nesemi Nefesi İle…
Bir Newroz, Nevruz, Nuroj daha uyandı Xızır’ın rahme sürek eylediği, toprak ananın bağrında. Oruçlarımızı tuttuğumuz, birbirine niyaz olduğumuz, Cem olup cümle can ile Cemre doğurduğumuz. Newroz cümle cana barış, umut, şifa getirsin. İbadet ve bayram aylarımız Newroz ile yüzlerimiz Doğa Anaya, Jiyar ve diyarlara yöneldi. Dar gördük Didar olduk. Ana kadının, Ma(Me)’nın, Gile’nin yasasına ikrarbend olduk Medar-ı İftiharla bahara doğuma çark eyledik. Medar olmak On bin yılın günümüzde yaşayan kavramıdır. İnanna’nın Nehak iktidarlara vermekten imtina ettiği ve kendisinden çalınan 104 Me yasası gayret ile tekrar alındığı uyanış günü Newroz. İnanma, İnsan, İman Ana Tanrıça İnannanın semitik kavimlerde evrilmiş dil karşılığıdır. İnsan olmak ancak Medar (vicdanlı kamil insan) olmakla mümkündür. Medar olamayan Murdar (içinde kötülük ve art niyet barındıran) olur. Meruf(İnsan) olması Hakk Deryasında Ana Kadının yoluna ve ya yasasına uyması ile mümkündür. Newroz Dar, Didar olup bahara Medar-ı İftiharla çıkılacak mutlu günün adıdır. Tekrar Hakk Deryasında kendi çerağından sır olup rahimden yeniden sudr olma bayramıdır. Mürşidi makamı almış Axdar’dan(Mart), Avrel’e(Nisan) coşkulu kavuşmanın manasıdır.
Hakk Yol Süreklerinde Pe-Gan( Çiftçiler) kendi yerleşikleşen toplumsallıklarında giderek avcılığı ile de göz dolduramayan erkek, yeni yöntemler ile iktidar ve düşman yaratma sürecine girmiştir. Lakin iç toplumsal deneyim artık yeterli görülmeyerek iç çatışmanın da kendi dinamiğini zayıflatacağı fikriyatı ile dışarıdan İlahi Önder seçimine ya da arayışına yönelirler.Pe-Gan-Ber olarak genelde dağlı çoban kabilelerden seçim yaparlar. Bunlar toplumsal dinamizm göstermiş dış kişiler de olabilir. En önemli özelliği Hakikat bilgisini taşıyacak güçte ve karakterde olması. Tüm toplumsallıkların da bu duruma itibar etmesi. Kurmanci kökü Çiftçi toplum derken, Latince de yakın anlamı içerir. Fakat; yaygınlaşmış ya da bilinçli saptırılmış anlam Putperestlik. Putperestlik ise Pegan’larda sapmadır. Pe-Gan- Ber Hakikat elçisidir. Hakikat Hakk’ın Emri Rızası’nın tecellisi için Xızır Hikmeti ile gayret eden zattır. Put üretenler ise Pe- Gan-Ber yolunu iktidarlaştıran nehaklardır. Lakin Din ,inancın Peygamber’lerin Hakkikat arayışının ahlaki mücadelesinin sapma halidir.Her peygamber Medar hattını diri tutmak ve Hakkın Emri Rızasını tüm zamanlarda korumak, dindarlaşan, tarikatlaşan, iktidarlaşan nehak yaklaşımları terk ettirmek üzere. Ezilmişlerin, sömürülenlerin kulli mazlumların sesi ve çığlığı olmak için meydan kurarlar. Her peygamberliksel çıkışta mazlumların ve kadının çığlığını duyarsınız.Her Peygambeliksel çıkış Toplumların yılların deneyimi ile yaşattıkları Ahlaki Hakikat değerlerini yaşatmak için. Varolan Dinselliğe(İktidarı) direnç göstererek değişime gayret eder. Dindar ise bu sapma da Softalık sıfatında olanlar. Peygamber’in Hakikat değerlerini yaşatma maskesi ile İktidar yaratma amacıdır. Lakin her Hazret söylemi iktidarını korumak için kullandığı değere dönüşür. Kutsanan Peygamberin Hakikat değerleri değil kendisinin iktidarıdır. Hakk Yol inanç dinamiği ise Cümlesinin Hakikat kapısı olarak Xızır Hikmeti ile inancın dinselleşmesine yani Hakikat değerlerinden kopmasının önünde siper olur. Hakk’ın Emri Rızası çeperinde Rızalı toplumsallıkta ısrar eder. Cümle canı Allah Rızası düsturu ile bir sayar. Nübbüvvet (Ademi Silsile ve sürekler)sırrı ile can olmuş toplumsallıklarının cümlesine Mümin gözüyle bakar. Velayet Sırrı ile Xızır gayretini taşıyanlar ise Mansuri Hattır. Mansuri hat Medar olmuş İftiharlı Velilerdir. Hakk Deryasında Xızır Çarkının koruyucularıdır. Cümle canın birlik deryasında Rızalı toplum olmasını hedeflerler.
Mana İle yaşadığımız coğrafya da üç başlığa değinmek gerekir;
Hakk Yol Alevi Halkları belli kavramlar eşiğinde boğdurulmak isteniyor. Hakk Yolu Dinselleştirilme ve Tarikatlaştırılma arasında bir cendereye sıkıştırılmak istenmektedir.Dinselleştirme hattı tüm zamandan kopararak ya da bağlayarak hiçbir şekilde etkileşim göstermemiş gibi bir yaklaşımla Hakk Yol Aleviliği iktidarlaşma hattına sokarak Ayrı bir Din saymaktadır. Bu durum Xızır hakikatine aykırıdır. Toplumu hedef haline getirmektedir. Xızır dinamiğinin Medar olma direncini Dinsel iktidarlaşmalar, Peygamberliksel Hakikatleri cümlesine sirayet etme özelliğini yok etmektedir. Diğer Hat Alevi İslam kavramsallığı ile Aleviliği 1500 yıllık bir cendereye sokarak Muhammet Mustafa Hakikatini koruma düsturunu aynılaşarak hakikat değerlerini dar bir satha sokmaktadır. Allah, Muhammet Ya Ali üçlemesi ise son dönem moda Tarikatlaşması ile Talipsiz Kurumsal Dedeliğin elde ettiği Tarikat bağlanma iktidarını korumak amacından öteye Yol’a bir faydası yoktur. Lakin Müminler bugün en çok bu iktidarlaşmış Tarikatlardan çekmektedir. Bu durum İslamı ya da Muhammet Mustafa Hakikatini güçlendirme amacı da taşıyor ise bile İktidar yaratmaktan başka bir faydası yoktur. Lakin bu hat yoğun Şiilik propagandası kokmaktadır. Bağdat Necef hattının açılmasından beri Şii Teologların aklı ile yürümekte, hurafeleri işlenmekte ve çok yetersiz sapan kavramlar kullanmaktadırlar. Sonu Ali İlahiliğin ötesine geçmeyen Ocak sistemini tüketen Tarikat Muhafazakarlığının ötesine geçecek gücü de yoktur. Topluma ise kutuplaşma ve statikleşmekten başkaca sonuç getirmemektedir. Lakin mesele Tarikat ise Nakşibendilik, Kadirilik, Halidilik, Eşarilik, Nizarilik tercih edilebilirken Hakk Yol Aleviliği buna yol etmenin anlamı nedir. O vakit Şems’in Mevlanaya gelmesini nasıl anlamak gerekir. Ya da yüzbinleri geçen Deyiş, Ayet, Duwaz İmam dillendirmeye ne gerek vardı. Cem Civatımızı Şii Tarikat ayinine dönüştürmek sözünüzden çıkmayan kulu doğurabilir. Ama aslı ikrarlı Talibi açığa çıkarmayacaktır. Ocak işleyişimiz bunun önünde ki en büyük siperimizdir.
İslam da güncelleme Meselesi. Tamamen vitrine oynamış bir yaklaşımdır. Lakin Selefilik ve Vahabilik İslamı iktidar temelli güncellediğini açık etmektedir.Güncellemek şu demektir. Selefi iktidar akla göre kavramsallaşmış cariye, ganimet, istila, İslam olmaktan başka çare bırakmama nemrutluğudur.Alemlerin Rabbi olan Allah bu hakkı hiçbir kuluna vermedi. Bu kavram doğru anlaşılmalıdır. Asıl mesele ise Allah Rızası Temelinde İslamın ve Muhammet Mustafa’nın hakikat değerlerini açığa çıkarma, iktidar pasından, ırkçılık pasından kurtarma. Kadını eş, yaşam ortağı ve özgür can görme, genci toplumsal dinamiğin harcı görme hatlarını açığa çıkarma meselesidir. Şura dinamikleri ve 72 iki Halk düsturu açığa çıkmayan İslam toplumsallığı hakikatini savaşlarla ya da otuzunu görmeyen gençlerinin ölüleri üzerinde yürüyerek barış inancı olamaz. Bu yaklaşım Kur’an-ı Zişan Hakk Yasasına Muhammet Mustafa’nın yaşam dinamiğine aykırıdır.
İslam sadece cübbe ve sarık giyilerek sürekli ezber tekrarladan teşekkül değildir. İktidarlaşan kısım bu cübbeler altında saklanmakta. Kıravatlılar tarafından dibine bomba konmaktadır. Her Hz. Dendiğinde kendi tekkesini ve iktidarını beslemekte. Allahın Rızasına ise karşı durulmaktadır. Muhammet Mustafa namı ile kendi namını yürütmektedir. Müminler ve mazlumlar bunu asla kabul etmeyecektir. Hakkları ise Allah Rızası İçin Kur’an-ı Zişan da açık ortadadır.
Muhalefet Memurluğu ve Türkiye Muhalefeti bugün kurulacak belki en acı ve gerçek kavram Muhalefet memurluğu kavramıdır. Lakin Muhalefet bir gelecek aklı üretmekten çok bir uzlaşmacı, kolaylaştırıcı düello cenderisinde. Kum torbası gibi gelen yumruklara karşı vuruldukça sallanmaktadır. Kendine geçmiş memuriyetinden dolayı çok güvenmekte ve perde arkasında top çevirdiğine ikna edilmekte. Müsteşar düzeyinde. Korku ile titremekte saf, kuru, artistliği geçmeyen bir muhalefet yürütmektedir. Halka umut vermeyen bir muhalefet ve Ana muhalefet tek bir iktidara hizmet etmektedir. Lakin bunu halk da çok iyi görüyor. Bu durum aynı zamanda iktidarı derin açmazlara sürüklemektedir. Lakin güçlenmeyen ya da planlı sürekli düşük profilde sınırlanan, muhalefet muktedir iktidarı besleyerek Türkiye Demokrasi Hareketini ve Dinamiklerini kendi eliyle harcatmaktadır. !5 Temmuz süreci hem iktidar, hemde muhalefet tarafından çok eksik okunmuştur. Bir halk dinamiği olarak algılanıp, muhafazakar halklar dinamiğinin bir duruşu ve deneyimi olarak algılanıp Türkiye Demokrasi sürecine güçlü bir deneyim olarak yazılacağına. Türkiye Demokrasi Güçlerini ve Halk dinamiklerini süpüren bir boyuta gelmiştir. Muhalefet de İktidar da öç alma duygusu ve karşıtlık yaratma siyaseti dışında birşey üretememiştir. Bu kadar bedelin olduğu bu süreç bu kadar kolay harcanmamalı. İktidar dünya çapında sürekli suça bulaştırılmakta ve dış müdahalelere açık hale gelmektedir. Bu durum İttihat Terakki’nin İstanbul Masonları ve İngiliz ajanları aracılığı ile suça bulaştırılma sürecini çok açık anımsatmaktadır. İmtina edilmeli başka diplomasi yolları çok hızlı devreye girmelidir. Tüm iç dinamikler tekrar anlaşılmaya açık bir hale gelmelidir. Gelin daha çok murdar etmeyin.
Medar Olan Canların Gayreti ile Xızır Yardımcımızdır. Aşk İle…