Ana SayfaGüncel HaberlerSamandağlılar polis engelini tanımadı:...

Samandağlılar polis engelini tanımadı: Depremzedelere değil, şirketlere barikat

Samandağ ilçesinde moloza karşı süren Yaşam Nöbeti’nin 17’nci gününde polisin biber gazlı saldırısına karşı direnen halk, polise geri adım attırarak Yaşam Yürüyüşü’nü gerçekleştirdi

Hatay’ın Samandağ ilçesinde molozların yaşam alanlarına dökülmesine dönük başlatılan Yaşam Nöbeti’nin 17’nci gününde Yaşam Yürüyüşü düzenlendi.

Samandağ ilçesi Abdullah Cömert Parkı’nda bir araya gelen siyasi partiler ve Sivil Toplum Örgütleri (STÖ) “Katliam hala devam ediyor”, “İnsanca Yaşamak istiyoruz” dövizleri taşıdı.

Yürüyüşe, Yeşiller Sol Parti milletvekili adayı Yusuf Kimyon da katıldı. “Gitmiyoruz. Molozlara karşı yaşamı savunuyoruz” yazılı pankart ile yapılan yürüyüş Samandağ Kültür Merkezi’ne kadar, “Direne direne kazanacağız”, “Moloza karşı yaşamı savun”, “Depremzedelere değil, şirketlere barikat” sloganları ile sürdü.

Polis depremzede halka saldırdı

Kültür Merkezi’nde bulunan AFAD Koordinasyon Merkezi’ne gelen kitlenin önünü polis kalkanlarla kesti. Polisin kalkanını kaldırmasını isteyen halka polis saldırdı. Polisler, yakın mesafede yürüyüştekilerin yüzlerine biber gazı sıktı. Polisin bu saldırısına karşı halk kalkanları tekmeleyerek direndi. Halkın geri adım atmaması sonrası polisler 50 metre geriye çekildi. Kitle polisi de protesto etmek için sırtını onlara dönerek açıklama yaptı.

Burada kısa bir konuşma yapan Halkların Demokratik Partisi (HDP) Samandağ İlçe Eşbaşkanı Naim Özbek, yaşam nöbetini 17’nci gününde Yaşam Yürüyüşü’ne dönüştürdüklerini söyledi. Özbek bu engellemelerin kendilerini yıldırmayacağını ifade etti.

‘Kaderimizi birkaç şirketin eline veremezsiniz’

Ardından basın metnini okuyan SES üyesi Nilgün Aşkar, Samandağ’da kontrolsüz moloz çalışmalarına karşı 17 gündür yaşam nöbetinde olduklarını söyledi. Topraklarını terk etmeyeceklerini söyleyen Aşkar, yeni felaketlerin yaşanmasına izin vermeyeceklerini ifade etti.

“Bizi yok sayarak, kentlerimizin ve bizim kaderimizi birkaç inşaat şirketinin eline veremezsiniz” diyen Aşkar, şöyle devam etti:

“Kentlerimizi de kendimizi de yönetme irademizi elimizden alamazsınız. Kentlerimizin yeniden inşasında; söz, yetki ve karar hakkımızı elimizden alamazsınız. Kentlerimizin inşasında halkın katılımını sağlayacak düzenlemeler yapılmalıdır. Mevcut haliyle, bilimsel yöntemler ve yasal düzenlemelere uyulmadan sürdürülen moloz kaldırma ve yığma faaliyetleri derhal durdurulmalıdır. Yaşamımızı ve bir bütün olarak yaşam alanlarımızı zehirleyen moloz taşıma ve yığma faaliyetleri çevre, halk sağlığı ve afet yönetmeliklerine göre yapılmalıdır.”

Açıklama atılan sloganlarla son buldu.

HATAY

#Samandağlılar #polis #engelini #tanımadı #Depremzedelere #değil #şirketlere #barikat

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Alevilerin yasal hakları için mücadele sürüyor!

Dersim'de Demokratik Alevi Dernekleri Eşbaşkanı Mercan Gül, Alevilerin yasal haklarının güvence altına alınması ve cemevlerine yasal statü verilmesi gerektiğini vurguladı. Gül, Alevilerin eşit yurttaşlık ve inanç özgürlüğü taleplerinin hala karşılanmadığını belir

Kielde Alevi Mezarlığına Yönelik Çirkin Saldırı!

Almanya'nın Kiel şehrindeki Alevi mezarlığı, kimliği belirsiz kişiler tarafından saldırıya uğrayarak mezarların kırmızı boyalarla işaretlenmesiyle hedef alındı. Alevi toplumu, bu durumu nefretin varlığını gösteren tehlikeli bir provokasyon olarak değerlendirerek hukuki süreç başlatt

Sivas Katliamının 33. yılı Berlinde anılacak

Sivas Madımak Katliamı'nın 33. yıl dönümü, 27 Haziran'da Berlin'de anma etkinliğiyle kutlanacak. Etkinlikte, katliamda hayatını kaybedenlerin anısı yaşatılacak ve adalet talebi dile getirilecek.

Muharrem Ayında Dayanışma ve Paylaşım Rüzgârı Esti

Muharrem Ayı etkinlikleri kapsamında, PSAKD Mamak Şubesi tarafından Mamak Hacı Bektaş-ı Veli Parkı'nda düzenlenen lokma paylaşımları büyük ilgi gördü. Farklı yöre derneklerinin katkılarıyla gerçekleştirilen etkinlik, toplumsal dayanışma ve paylaşımın önemini vurguladı.
spot_img