Ana SayfaGüncel HaberlerUzayda oy kullandı

Uzayda oy kullandı

Uluslararası Uzay İstasyonu’nda görev yapan ABD vatandaşı astronot Shane Kimbrough’un, ABD Başkanlık Seçimleri kapsamında oyunu uzayda kullandığı açıklandı.

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi NASA’nın pazartesi günü yaptığı açıklamaya göre Kimbrough, oyunu vermek için memleketi Texas’taki devlet kurumları tarafından sağlanan elektronik bir seçim pusulasından yararlandı. Astronot, tercihini yaptıktan sonra pusulayı e-posta yoluyla NASA’ya ulaştırdı. Daha sonra NASA pusulayı Kimbrough’un seçim bürosuna iletti.

Uluslararası Uzay İstasyonu’nda Kimbrough’a, Rus kozmonotlar Sergej Ryschikov und Andrej Borissenko eşlik ediyor. Gelecek hafta ekibe bir Rus, bir Fransız ve bir de Amerikalı astronotun daha katılması bekleniyor.

1997’den beri

ABD’li astronotlar 1997 yılından beri uzayda yaptıkları görev süresince oy kullanma hakkına sahipler.

Kimbrough, uzayda dört ay görev yapmak üzere 19 Ekim’de Uluslararası Uzay İstasyonu’na seyahat etmişti. Astronotun oyunu kime verdiği ise bilinmiyor.

© Deutsche Welle Türkçe

afp/dpa/BÜ/GA

 

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Kerbelâ’yı Takvime, Dersim’i Slogana İndirgemek

Eskiden Aleviler için Muharrem-12 İmam Orucu veya Mehâ morkirî tutulup bitirilen...

Tarih Bilinci ve Kendini Yenileme Cesareti

İnsan; değişen, gelişen ve sürekli öğrenen bir varlıktır. Dünyaya geldiğimiz andan itibaren...

Alevilikte Aşure, Adalet Mücadelesinin Sembolüdür

Demokratik Alevi Federasyonu (FEDA) ve Demokratik Alevi Kadınlar Birliği (DAKB), Aşure'nin adalet mücadelesinin sembolü olduğunu vurgulayarak, bu yılki Muharrem Matem günlerinin Madımak Katliamı'nda hayatını kaybeden 33 canın anısına denk geldiğine dikkat

Celal Fırat: Tokat yolu can güvenliğini tehdit ediyor!

DEM Parti İstanbul Milletvekili Celal Fırat, Tokat'ın Zile ile Reşadiye arasındaki yolun iki yıldır bakım görmediğini ve bu durumun sürücülerin can güvenliğini tehdit ettiğini belirterek Meclis'e soru önergesi verdi. Fırat, yolun acil müdahale ekiplerinin ulaşım sürelerini artırd
spot_img