Hakk Aşkı, Xızır Hikmeti, Pirim Seyit Nesemi Nefesi İle…
Evladın gözlerine bakarken, biryerlerde bir Masum-u Pak düşüyor toprağa. Harde Dewreş koruyamadıklarımızı sen koru, yaşatamadıklarımız sen yaşat.
Zulmat süreçlerden geçiyoruz. Kana doymayanların Nemrut iktidarlarında her an bir can düşüyor. Hakk Yol’a ikrarbend olan bizler ise sessiz, susuz bir Kerbela yalnızlığında gibiyiz. Pir Hüseyin kervanına musallat Yezid dişlerini bilemiş kan istiyor. Bir Yol Evladı, bir Talip,bir tarihçi olarak bu dönem araştırmalarımda karşıma iki hat çıkmıştır. Bir hat yoğun bir şekilde zulmata ve Nehaka biat eder. Onun fetvasına kul olur. Bir hat Hakkın Emri Rızası aşkına Ya Xızır deyip ayaklarının üzerinde dimdik karşısında durur. Biat eden zamanda kaybolur. Dik duran vicdanlarımızda ve ruhlarımızda yer bulur. Aşk olsun Nehaka karşı dik duran umut erenlerine.
Hakk Yol Alevi toplumu son iki yılda birçok alanda çıkış yaparak, Hakk yol yasasını tüm siyasetlerde içselleştirmeyi kısmen başardı. Bu önemli olmakla birlikte doğru ilişki kurma, ciddi ilişki kurma ve Kamil ilişki kurmak konusunda derin sıkıntılara da düştü. Lakin bu sıkıntılar oldukça ifade gücümüzde zayıfladı. Hakkikat sözünü sakındıkça Softaların sözü meydana geldi. Bizler doğru ilişki kurmadıkça Müelliflik yaparak yolu saptıranlar daha cesur davrandı. Son on yılda defter softaları yetiştirenler ve cemaat ehilleri Cem erkanımızı da saptırarak. Yolu tarikat çizgisine çekmekte. Zamanın diline geleneğin derin çözümlemeleri ve kavramları ile cevap olamayanlar. Yezidin dilini keramet saydılar. Dünya hurafe ile. Kufe’de Pir Hüseyin’i yalnız bırakan fars dili ile Aliyel Murtezayı, Muhammet Mustafayı anar oldular.
Muaviye’nin ezber Kuranı ile Cem Meydanı kurdular. Hakkın Emri Rızası Kuranı Zişanı kötü arapçaları ile inkar ettiler. Cümle kitap ehline ve Nübüvvet(Peygamber) soylulara Hakkı bilidiren Xızır’ı yolun dışına ittiler. Ah vahlarla Cem Yürütüp Tarikat kurdular. Cemevlerinde saltanat kurup sofuluğa talip oldular. Jiyar, Diyarlarımıza batıl inanç demeye başladılar. Alevi çocukları bir tarafta Nasrallaha asker edilmekte, bir tarafta İŞİD’e asker edilmekte. Sazımızın sedasını, Gulbangımızın kerametini yok sayıp, türlü türlü müellifliğe soyundular. Şöyle bir İrana yayılıp keramet bulacaklarını sandılar.
Tarihimizi, Erkanlarımızı yok saymaya da başladılar. En son cenaze erkanları ile ilgili yaklaşım sergileyenlere bakıyorum, Namaz da bir ısrar var ki anlatamam. Oturup ağlarsınız. Düzenlenen erkanlar ise binbir çelişki, binbir sada. Kimse Erkanda Pirden, Anadan, Musahipten, Kirvadan, Jiyar, Diyardan bahsetmiyor. Hakka uğurlarken Cem olduğumuzu kimse söylemiyor. Erkekler ön safa alışmış zaten. Eller kulağa meyletmekte. Hakkın sığdığı gönül kabesine değil. Erkan kadınlı, erkekli değil, birbirine niyaz edip halka olarak değil. Haremlik, selamlıkla yürütülüyor. Onbinlerce yılın Hakikati softa cahillerin dilinde pervasızca çiğnenmekte. Ve bunlar hergün haram saydığı sazımızın temreninde küfrederek Cem Meydanında Posta meyletmekte. Dur demek boynumuzun borcudur.
Nasıl Mı?
1) Alevi gençleri her hafta tekrar eden tarikatçı ayinlere karşı çıkmalı. Ve yolumuzun, erkanımızın konuşulduğu muhhabbet, ikrar cemlerini talep etmelidir. Biat kültüründen çok sorgulayan, ikrarlaşarak tarihlerinin peşinde koşmalıdır. Buna karşı sesini yükseltene siz iki kat yükseltin. Meydanı kuran Meydan da canlara edeple yaklaşmalıdır.
2) Alevi gencleri Mutlak Pirini bulmalı, geldiği Aşiretini öğrenmeli kadrolu imamet zincirinden kendini kurtarmalı. Jiyar, Diyarlarını bilmeli, geleneği, üretim toplumundan gelen geleneğini ve tarihini açığa çıkarmalı. Her biri bir yaşam okulu olan Ocaklara sarılmalı. Ocak Hakikatine uymayan İmam donlulara karşı çıkmalı Talibi olan, yolda mührü olan Pirini İkrar ile ayağa kaldırmalı. Mahallesinde birbirine sahip çıkmalı. Kim nerede yaşıyor, ne yapıyor, derdi, kederi, sıkıntısı var mı açığa çıkarmalı. Haremlik selamlık uygulandığı anda bedenini ortaya koyarak karşı durmalı. Yolda olduğunu söyleyip bizi uyutmaya çalışan İmamlara karşı dik durmalı. Bu hak Talip olmaktan gelen haktır. Hurafe uyduranlara karşı uyanık olmalı, Hurafe ile Hakk Yol gidilmez. Gidilse idi Kuran sayfalarını mızraklarına takanlara karşı Aiyel Murteza “ Ben Kuranı Natıkım” – “ Ben Konuşan Kuranım demezdi” Xızırı anmayan salavatla yürüyen Pir değildir. Görevli İmamdır. Her Alevi genci Yola olan aşkı ile bu imamlara dur demelidir. Bilmediği Ocağa Meydan kurdurmamalıdır.
3) Alevi kadını Mutfaktan çıkmalı, Keramet sahibi Ana Kurduğu Posta sahip çıkmalı. Yolu biri saptırıyor ise akıldan, izandan, vicdandan uzak kendini paralıyor ise. Bilin ki yolu kullanıyordur. Ocağını bilmediği, Talipsiz Pire niyaz olmamalı. Eşikten içeri sokmamalı. Ananın hakikatinden Cem de dem vurmayan Pir donlu, Ocak yollu değildir. Karşı durmalı.
4) Alevilere Musahip olanlar ve Bizlerden beslenen kurum ehilleri mutlak bu softalıklara karşı Yolun hakikatine uygun karşı durmalı. Dededir iş yapsın gibi bakmamalı pratikler göstermiştir. Fırsatı bulduklarında ilk dışarı attıkları bu canlarımızdır. Bugün siyaset yapıyorlar deyip canlarımızı dışarı iterken, kurnaz siyasetçiliğin, nehak siyasetçiliğin dik alasını yapıyorlar.Hakk Yolun dusturuna uygun Alevi Toplumlarına hizmet eden canlar emeklerine sahip çıkmalıdır.
5) Ocakzadelerimiz, Talipli Mühürlü Pirlerimiz size itikadımız tamdır. Fakat yol Müelliflerin eline düşmüştür. Biran evvel Ya Xızır deyip Ocaklarınız adına ahkam kesenlere karşı tüm taliplerinizi toplayarak karşı durmalı ve teşhir etmelisiniz. Yolu bu imamların eline bırakmayın. Sizin sessizliğinizden, edebinizden gelen kemaletinizden yüz alıp kendilerini yaşatıyorlar.
6) Hakikat aşkıyla Hizmet yürüten kurumlarımız ve yöneticileri son otuz yılın kirini pasını, cemaatçilerini dışarı atmak kolay değil. Fakat artık her mahallede, Cemevlerimizde her hafta aynı Dedenin cem yürütmesinden çok, Her hafta bir Ocak Pirinin Talipleri ile erkan yürütmesinin koşulları yaratılmalıdır. Pirini bilmeyen Canı, Piri ile buluşturmak temel görev olmalıdır. Gerisi İmam atamaktan başka bir hal değildir. Bunun için her Cemevi ya da Hakikat Kurumlaşması bulunduğu mahalde tüm Alevi canları tesbit etmeli ve kurum olarak ziyaret etmelidir. Piri ile tanıştırmalı İkrarbend olması için özendirmeli. Bunun için onlarca gencimiz boş beklemekte görev vermekten çekinmemek lazım. Ocağını bilmediğimiz sadece Secerecilik yapan Talipsiz olan Pir değildir. Sadece Ocağın Mirasına göz dikmiş Nehaktır. Kör olsunlar.
Bu mana Zaman Hallac zamanıdır. Durup beklemek değil Hakk Aşkıyla, Ya Xızır deyip dimdik durmak zamanıdır. Nehaka ve kenelerine de en büyük cevap bu olur. Xızır yardımcımızdır. Aşk ile…