Ana Sayfa Blog Sayfa 484

KDP gözaltına aldığı Arsun’un dosyasını Irak hükümetine teslim edecek

Tedavi için Avrupa’ya gitmek isterken Hewlêr Havaalanı’nda KDP güçleri tarafından gözaltına alınan Kürt siyasetçi Azime Arsun’un Irak hükümetine teslim edileceği açıklandı

Tedavi için Avrupa’ya gitmek isterken geçtiğimiz hafta Hewlêr Havaalanı’nda gözaltına alınan Kürt siyasetçi Azime Arsun’un Irak hükümetine teslim edileceği öğrenildi.

Arsun için açıklama

Hewlêr İkametgah Müdürlüğü Arsun hakkında açıklama yaparak, Arsun’un dosyasını Irak hükümetine teslim edeceklerini duyurdu. Açıklamada, Azime Arsun’un dosyasının Irak federal güvenlik güçlerine teslim edileceği bildirildi.

Arsun 2 Mayıs’ta tedavi olmak üzere Hewlêr Havalimanı’ndan yurtdışına gitmek isterken, KDP güçleri tarafından gözaltına alınmıştı.

DIŞ HABERLER

#KDP #gözaltına #aldığı #Arsunun #dosyasını #Irak #hükümetine #teslim #edecek

HDP’den seçimlere ilişkin açıklama: Manipülatif sonuçlara karşı bizi takip edin

HDP seçim gününde oluşabilecek manipülasyonlarına karşı önlem aldıklarını duyurdu. Partiden yapılan açıklamada ‘manipülatif sonuçlara karşı bizi takip edin’ denildi

Halkaların Demokratik Partisi (HDP) Genel Merkezi tarafından yapılan yazılı açıklamayla partinin seçim güvenliği konusunda gerekli önlemleri aldığı duyuruldu.

Yapılan açıklamaya göre parti bünyesinde Seçim Koordinasyon ve Kriz Merkezi oluşturulduğu ifade edildi.

Halka yapılan çağrıda Seçim hilelerine karşı her türlü tedbiri aldık denilirken “Tarihi seçimde halklarımızı, seçim öncesi ve seçim günü, iktidar medyası ve iktidara bağımlı, bağlantılı her türlü algı operasyonları ve manipülasyonlarına karşı dikkatli olmaya çağırıyoruz. İktidar ve medyasının açıkladığı manipülatif sonuçlara karşı halklarımız Koordinasyon Merkezimiz tarafından yapılacak açıklamaları takip etmeye ve bu açıklamaları esas almaya çağırıyoruz” ifadeleri kullanıldı.

Açıklamada şu ifadeler kullanıldı:

“Türkiye, tarihinin en önemli seçimini gerçekleştiriyor. Aylardır çalışmasını yürüttüğümüz 14 Mayıs seçimlerine 3 gün gibi kısa bir süre kaldı. Büyük bir coşku ve moralle yürüttüğümüz çalışmalarımızı son ana kadar aynı kararlılıkla yürüteceğiz. Bu kapsamda; Eş Genel Başkanlarımız, Eş Sözcülerimiz, MYK üyeleri ve parti yöneticilerimizin de içerisinde olduğu Seçim Takip ve Koordinasyon Merkezi’miz kurulmuştur.

Devletin tüm olanaklarını kendi seçim kampanyası için kullanan AKP-MHP iktidarının saldırılarına rağmen çok başarılı ve verimli bir seçim çalışması yürüttük. Gözaltı, tutuklama, baskı ve engel tanımadan halklarımızın desteği, emeği ve çabasıyla aylardır sokak sokak, köy köy gezerek seçim çalışması yürüttük, yürütüyoruz. İktidarın seçim hile ve oyunlarına başvuracağına yönelik kamuoyunda oluşan kaygıların farkındayız. AKP-MHP iktidarının hilelerine rağmen sandık güvenliğini sağlayacağız. İktidarın olası bütün provokasyonlarına karşı büyük bir dikkat ve aklı selimle sandıkları asla terk etmeyeceğiz. Bir oyumuzun dahi çalınmasına ya da boşa gitmesine izin vermeyeceğiz.

İktidarın başvurma ihtimali olan tüm seçim hileleri partimiz tarafından değerlendirilmiş ve gerekli tedbirler alınmıştır. Seçim günü sandıkları ve oylarımızı bileşen ve ittifak partilerimizin tüm kurulları, il ve ilçe yönetimleri ile 100 binin üzerinde partili gönüllümüz koruyacaktır. Gönüllülerin yanı sıra usulsüzlüklere gerekli müdahale ve itirazları yapacak 3 bini aşkın hukukçu sandık görevlilerimizle birlikte çalışacaktır.

Seçim İşleri Komisyonumuz da il-ilçe düzeyinde, kontrolümüzün bulunduğu bütün sandıklardan ıslak imzalı tutanakları mutlaka alacak ve il-ilçe düzeyinde bunu veri tabanına işleyecektir. Merkezi Komisyonumuz, eşzamanlı olarak bu verilerin YSK’ya bağlı ilçe seçim kurullarında YSK veri tabanına girişlerini denetim altında tutacak ve yine eşzamanlı olarak merkezi düzeyde bu verileri takip edecektir. YSK ile bizim verilerimiz arasındaki uyuşmazlıkları anında tespit ederek verilerin düzeltilmesi konusunda itiraz süreçleri süratle koordine edilecektir. Bu seçimlerde partimiz eşzamanlı üçlü bir sandık sonuç kontrol ve denetimini titizlikle sürdürecektir. Bu konuda her türlü hazırlığımız tamamlanmıştır.

Tarihi seçimde halklarımızı, seçim öncesi ve seçim günü, iktidar medyası ve iktidara bağımlı, bağlantılı her türlü algı operasyonları ve manipülasyonlarına karşı dikkatli olmaya çağırıyoruz. İktidar ve medyasının açıkladığı manipülatif sonuçlara karşı halklarımız Koordinasyon Merkezimiz tarafından yapılacak açıklamaları takip etmeye ve bu açıklamaları esas almaya çağırıyoruz.

Her bir oyun korunması için esas gücümüz halkımızın desteğidir. Halkımızın her birinin sandık görevlisi ve müşahit gibi çalışması, resmi görevli arkadaşlarımızı yalnız bırakmaması hayati önemdedir. Bu bilinçle Birlikte Değiştireceğiz diyor. Başarılar diliyoruz.”

HABER MERKEZİ

#HDPden #seçimlere #ilişkin #açıklama #Manipülatif #sonuçlara #karşı #bizi #takip #edin

Şenyaşar ailesinden duruşmaya katılı çağrısı

780’inci günde olan Adalet Nöbeti’ni sürdüren Ferit Şenyaşar, yarın görülecek duruşmaya işaret ederek, ‘Savcılar ve mahkeme heyeti bütün gerçekleri biliyor, fakat iktidar bu konuda yargıyı esir aldığı için savcılar gereğini yerine getirmiyor’ dedi

Riha’nın (Urfa) Pirsûs (Suruç) ilçesinde 14 Haziran 2018 tarihinde AKP Milletvekili İbrahim Halil Yıldız’ın koruma ve yakınları tarafından eşi ve iki oğlu katledilen Emine Şenyaşar ile saldırılardan yaralı kurtulan oğlu Ferit Şenyaşar’ın 9 Mart 2021’de Urfa Adliyesi önünde başlattığı Adalet Nöbeti eylemi 780’inci güne girdi.

Duruşmaya çağrı

Bugün ki Adalet Nöbeti’nde konuşan Ferit Şenyaşar, “5 yıldır gelmeyen adalet ve 5 yıldır devam eden bir mücadele… 5 yıldır devam eden zulüm ve 5 yıldır davaya bakan ama değiştirilen 20 savcı ile 4 mahkeme heyeti… Yarın yine bir duruşmamız var. ‘İşyeri’ ve ‘Hastane’ dosyalarının birleştirilme kararından sonra görülecek ilk duruşma yarındır. Şu an bütün Türkiye biliyor ki yargı iktidarın egemenliğindedir. Savcılar ve mahkeme heyeti bütün gerçekleri biliyor, fakat iktidar bu konuda yargıyı esir aldığı için savcılar gereğini yerine getirmiyor” dedi.

Adalet mücadelemiz sürüyor

Mevcut iktidarın 14 Mayıs’ta gerçekleşecek seçimlerde halkın iradesiyle gideceğini belirten Şenyaşar, “Adalet sağlanmadığı için mücadelemiz devam ediyor. Yarınki davamıza bütün hak savunucularını davet ediyoruz” çağrısında bulundu.

RIHA

#Şenyaşar #ailesinden #duruşmaya #katılı #çağrısı

İzmir seçim güvenliği için hazır!

Seçim günü ihlal ve usulsüzlüklere karşı 3 bin avukatla okullarda olacağını belirten Yeşil Sol Parti Merkezi Seçim İşleri Komisyonu üyesi Mustafa Yıldız, seçmene oy kullanma çağrısı yaptı

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), 14 Mayıs seçimlerine 3 gün kala çalışmalarını hareketli seçmen ve sandık güvenliği üzerine yoğunlaştırdı. Türkiye genelinde sandıkların korunması için 100 bin gönüllü ağı oluşturan Yeşil Sol Parti, seçim günü olası ihlal ve usulsüzlüklere karşı 3 bin avukatla okullarda olacak.

Yeşil Sol Parti Merkezi Seçim İşleri Komisyonu üyesi Mustafa Yıldız seçim güvenliğine dair Mezopotamya Ajansı’ndan Delal Akyüz’e  konuştu.

 Sandıklar korunacak

Seçim güvenliğinin önemli olduğu kentlerden biri de İzmir’de kurulacak 9 bin 877 sandıkta, 3 milyon 441 bin 36 seçmen oy kullanacak. Yeşil Sol Parti İzmir İl Örgütü, seçim günü 6 bin müşahit, 900 okul sorumlusu ve 100 avukatla sandıkları koruyacak. İzmir’in 30 ilçesinde sandık güvenliği çalışmaları büyük oranda tamamlanırken, Balçova, Bayraklı, Bornova, Çiğli ve Karşıyaka ilçelerinde müşahit eksikliği var. Bu ilçelerdeki eksikliklerin giderilmesi için de hazırlıklar sürüyor.

‘Seçime hazırız’

Sandık güvenliğine ilişkin konuşan Yeşil Sol Parti İzmir Merkezi Seçim İşleri Komisyonu üyesi Mustafa Yıldız, bu seçimin eşit ve özgür bir toplumu oluşturmanın, cumhuriyetin ikinci yüzyılında Demokratik Cumhuriyet inşasının seçimi olduğunu söyledi.

Seçim gününe kadar çalışmalarını sürdüreceklerini söyleyen Yıldız, şöyle devam etti:

“İzmir’de şu an itibari ile 6 binden fazla müşahit ve okul sorumlumuz var. Bunun içinde 900 okul sorumlusu yüze yakın avukat var. Seçim günü yaşanabilecek usulsüzlüklere karşı İzmir Barosu ile irtibattayız. Birçok ilçemizde yeterli müşahit ve okul sorumlusu sorununu çözdük. Ancak Balçova, Bayraklı, Bornova, Çiğli ve Karşıyaka ilçelerinde hala müşahit eksikliğimiz var. Bu konuda da çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bunun yanında gerek ülke genelinde gerekse de İzmir’de bulunan müşahit ve okul sorumlusu arkadaşlarımıza görevleri ve yetkileri konusunda gerekli eğitimleri veriyoruz. Yeşil Sol Parti olarak büyük oranda hazırlıklarımızı tamamladık. Seçime hazırız. Şimdi sandık başına gidip Yeşil Sol Parti’ye oy vermenin zamanı.”

Manipülasyonlara karşı uyarı

Seçim günü, başta Anadolu Ajansı olmak üzere iktidara yakın medyanın yaratabileceği manipülasyonlara karşı uyarılarda bulunan Yıldız, “Bütün sandık görevlilerimiz ve halkımızın uyanık olması gerekiyor. İktidar medyasının yaratabileceği kirli bilgi, gerçek dışı açıklamalara itibar edilmemeli. Bütün görevli arkadaşlarımız ve halklarımızın gözleri sandıkta, kulakları Yeşil Sol Parti Genel Merkezi’nin yapacağı açıklamalarda olmalı. Seçim günü oy sayımı, sandık güvenliği ve oy kullanma işlemi bittikten sonra torbaların bulunduğu yerleri görevlilerimiz terk etmemeli” diye konuştu.

İZMİR

 

#İzmir #seçim #güvenliği #için #hazır

Oy kullanmak için 3 bin 500 kilometre yol kat etti

Yeşil Sol Parti’ye oy vermek için 3 bin 500 kilometre yol kat ederek Almanya’dan memleketi Semsûr’a gelen Cengiz Kaya ‘Halkımızın bu haksızlıkları görüp, gidip sandıkta oy kullanmaları gerekiyor’ dedi

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti) Hareketli Seçmen Komisyonu seçmeni sandıklara taşımak için çalışmalarını sürdürürken, binlerce seçmen kendi imkanlarıyla sandık bölgesine gitmeye hazırlanıyor. Almanya’da yaşayan Cengiz Kaya (35), 14 Mayıs seçimlerinde Yeşil Sol Parti’ye oy vermek için 3 bin 500 kilometre yol kat ederek, seçmen olduğu Semsûr’a geldi. Kaya, memleketine geldiği gibi Yeşil Sol Parti için çalışmalar yürütmeye başladı.

‘Yeşil Sol Parti’ye inandığım için geldim’

Kaya, ülkedeki gelişmeleri yakından takip ettiğini belirterek, “Yaşanan bu zulüm ve haksızlığa karşı Yeşil Sol Parti’yi desteklemeye geldim. Bu haksızlıklara karşı sonuna kadar direneceğiz. Yeşil Sol Parti’ye inandığım için geldim. Değil 3 bin kilometre, 20 bin kilometre de olsa yine gelirdim” dedi.

 ‘Bir oy bir oydur’

Oy kullanmanın önemine değinen Kaya, seçmenlere oy kullanmaları için şu çağrıda bulundu: “Bir oy, bir oydur. Her seçim oy kullanmak için Semsûr’e geliyorum. Bir oy çok şey değiştirir. Bir oyla benimde katkım olsun istiyorum. Ben halkım için geliyorum. Kürt halkının haklarını, ancak Yeşil Sol Parti savunabilir. Bizim temsilcimiz Yeşil Sol Parti’dir. Seçimden beklentimiz kazanmamız. Halkımızın da bu haksızlıkları görüp, gidip sandıkta oy kullanmaları gerekiyor.”

‘İnsanlık için Yeşil Sol Parti’

Almanya ve birçok Avrupa ülkesinde AKP-MHP iktidarına “diktatör” gözüyle bakıldığını sözlerine ekleyen Kaya, “Barış, özgürlük ve insanlık için haksızlığa karşı herkesin Yeşil Sol Parti’ye oy vermesi gerekiyor” diye seslendi.

Haber: Mahmut Altıntaş / MA

#kullanmak #için #bin #kilometre #yol #kat #etti

AB’den İstanbul Sözleşmesi’ni uygulama kararı

AB aldığı yeni kararla İstanbul Sözleşmesi’ni uygulamaya hazırlanıyor. Alınan karar sözleşmeyi ret eden ülkeleri de kapsayacak

AKP iktidarının kadınların kazanımlarına yönelik saldırılar kapsamında geçtiğimiz 1 Temmuz’da İstanbul Sözleşmesi’nin çekilmesinin ardından kadınların tepkileri sürerken Avrupa Birliği’nin (AB) aldığı karar birçok ülkeyi bağlayacak gibi.

Ret eden ülkeleri de kapsayacak

AB, daha önce imzaladığı ancak henüz resmi olarak onaylanmadığı, kadına yönelik şiddet ile aile içi şiddetin önlenmesine yönelik İstanbul Sözleşmesi’ni uygulamaya hazırlanıyor. Böylece uygulamayı reddeden Macaristan ve Slovakya gibi muhafazakar AB üyesi ülkeler için de geçerli olacak.

Oy çokluğu ile kabul edildi

Avrupa Parlamentosu, özellikle LGBTİ+ haklarını gerekçe gösteren bazı muhafazakar hükümetlerin karşı çıktığı İstanbul Sözleşmesi’nin birlik genelinde uygulanmasını kabul etti. Çarşamba günü yapılan oylamada AB ülkelerinin büyük çoğunluğu, İstanbul Sözleşmesi’nin, birlik genelinde uygulanmasına destek verdi.

Parlamentodaki oylamada 464 milletvekili lehte, 81 milletvekili de aleyhte oy kullandı. Oylamada 45 üye ise çekimser kaldı.

DIŞ HABERLER

#ABden #İstanbul #Sözleşmesini #uygulama #kararı

Kılıçdaroğlu: Yönetimi vermemezlik edemez, tıpış tıpış verecek

Kemal Kılıçdaroğlu, sahte broşürlere tepki gösterirken Erdoğan’ın yenilmesi durumunda görevini bırakmayacağına ilişkin ortaya atılan sözlere karşı çıktı: Yönetimi vermemezlik edemez, tıpış tıpış verecek

Türkiye’nin kaderini belirleyecek seçimlere sayılı günler kaldı. Emek ve Özgürlük İttifakı’nın destek açıkladığı, Millet İttifakı’nın cumhurbaşkanı adayı olan CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Halk TV’de İsmail Küçükkaya’nın sorularını yanıtladı.

Kılıçdaroğlu hakkında yapılan sahte broşür, video ve paylaşımlara ilişkin Erdoğan’a yönelik “Erdoğan ne derse dersin. Sahte broşürler basıyorlar, akla ziyan… Kaybediyorlar bunun paniği içindeler. Sen Cumhurbaşkanlığı koltuğunda oturuyorsun insanda biraz ahlak, erdem olur. Bunların hepsini halkımız gayet iyi biliyor. Biz bu ülkeye gerçek anlamda baharı getireceğiz” ifadelerini kullandı.

Geçtiğimiz gün Tele1’in de sorularını yanıtlayan Kemal Kılıçdaroğlu ‘YSK’nin sonuç açıklamasına gerek yok biz sonuçları açıklayacağız’ dedi.

Depremzedeler ile ilgili de konuşan Kılıçdaroğlu seçilirse ilk mişe deprem bölgesinde başlayacağını ifade ederek “kendilerini sahipsiz hissetmesinler. Gittiler, konuştular. “Kılıçdaroğlu gelince bu binaları yapmayacak” diye propaganda da yaptılar. Binaları yapacağım, beş kuruş almadan teslim edeceğim. İstihdam yaratılacak. Düşündüklerinden çok daha yüksek bir standardı o bölgede yakalayacağız” dedi.

Seçim gününe ilişkin mesajlar

Geçtiğimiz gün de Tele1’in sorularını yanıtlayan Kılıçdaroğlu seçim gecesine ilişkin olarak yaptığı değerlendirmede Yüksek Seçim Kurulu (YSK) ve Anadolu Ajansı’na (AA) güvenmediklerini söyledi. Kılıçdaroğlu, “YSK açıklamasın, sonuçları biz açıklayacağız” dedi.

Tıpış tıpış

Vatandaşlara seçim gecesi için sokağa çıkmama çağrısı hakkında ise “Bir çatışma ortamı yaratmak isteyebilirler” yorumunda bulunan Kılıçdaroğlu, “Halkın iradesi her şeyin üzerindedir. Bir kişi halkın iradesini yok sayıyorum deme lüksü yok. İstanbul seçimlerinde denemek istediler. YSK’daki çetelerle bunu halletmeye çalıştılar. Hukuka bakın, zekaya bakın. Tam bir rezalet. Hukuk tarihimizin en büyük rezaletlerinden. İkinci kez seçimi yaptıran yargıçların hiç birisi gerçek anlamda yargıç değildir. O yüzden onlara çete dedim. Dava açtılar, kazanacağım. Bir yargıç hukuku katledemez. İstanbul seçimlerinde görüldü. İstiyorlarsa bir daha seçim yaparız. Halkın iradesine herkes saygı göstermek zorundadır. Yönetimi vermemezlik edemez, tıpış tıpış verecek. Türkiye onun malı mı? Birinci turda bitecek” dedi.

HABER MERKEZİ

#Kılıçdaroğlu #Yönetimi #vermemezlik #edemez #tıpış #tıpış #verecek

Polis yurttaşa saldırdı sonra ‘sinirliydim, kusura bakma’ dedi

Bismil’de Şeyhmus Eşen isimli bir yurttaş yunus polisin işkencesine uğradı. Polisin Eşen’i darpı ettiği sırada araçta bulunan Eşen’in 2 yaşındaki çocuğu da yaralanırken, saldırgan polis olay anında ‘sinirli’ olduğunu iddia ederek ‘kusura bakma’ dedi

Amed’in Bismil ilçesinde Şeyhmus Eşen adlı yurttaş polis işkencesine maruz kaldı. Dün arabasıyla çarşı merkezinde giderken polisler tarafından önü kesilen ve darp edilen Eşen’in araçta bulunan 2 yaşındaki çocuğu da yaralandı. Eşen, Gazi Yaşargil Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne giderek darp raporu aldı.

Darp raporu aldıktan sonra Bismil Cumhuriyet Başsavcılığı’na saldırgan polis hakkında şikayetçi olan Eşen, yaşadıklarını Mezopotamya Ajansı’ndan ( MA) Fethi Balaman‘a anlattı.

‘Yüzümü kaldırdım doğrudan yumruk vurdu’

İstasyon Caddesi’nde ilerlerken “Yunus” olarak nitelendirilen polislerin önünü kestiğini aktaran Eşen, yaşadığı işkenceyi şu şekilde anlattı: “Polis, ‘dur, dur’ diye bağırdı. İsmini bilmiyorum. ‘Dur’ dediği gibi durdum. Yanıma gelince bağırmaya devam etti. Ardından hakaretlerde bulundu. Ben ‘yanımda çocuk var niye bağırıyorsun, çocuk korkuyor’ dedim. O da bana ‘cevap mı veriyorsun’ diye bağırdı. Yakamdan tutup çekiştirmeye başladı. Ben de o esnada çocuk koltuktan düşmesin diye onu tutup konuştum. Bir yandan da çocuk korktuğu için sakinleştirmeye çalışıyordum. Yüzümü döndüğüm anda yumruk attı. Direksiyondaydım, kafasını içeri koyarak vurmaya devam etti. Elinde bir cisim vardı, ne olduğunu tespit edemedim. Yüzüme ve vücuduma vurmaya devam etti. Yanında bulunan 10’a yakın polis vardı. Polisler onu araçtan zor çıkardı. Çıkarırken de bana hakaret etti. Tüm bu yaşananların görgü tanıkları da var.”

Hastanede de karşıma çıktı

Çocuğunun da yaralandığını ifade eden Eşen, “Polisi görsem tanırım. Hastanede yine karşıma çıktı. ‘Sen kimsin, kavga ettiğim kişi sen misin’ diye sordu. ‘O esnada sinirliydim, sinirlerime hakim olamadım, kusura bakma’ dedi. Yanında başka polisler de vardı. Bu kadar basit olmaması gerekiyordu. Ortada bir şey yokken direk saldırdı. Hiçbir şey yokken şiddete uğruyorsun, yanındaki polisler de sessiz kalıyor” diyerek çocuğunun da çok korktuğunu belirtti.

Aldığı darp raporu ile savcılığa başvurduğunu aktaran Eşen, saldırgan polisin yargılanması gerektiğini belirtti.

AMED

#Polis #yurttaşa #saldırdı #sonra #sinirliydim #kusura #bakma #dedi

Oğlunu Soma Katliamı’nda kaybeden Yeşil Sol adayı Çolak: Hesap soracağım

Oğlunu Soma Katliamı’nda kaybeden Yeşil Sol Parti Manisa Milletvekili adayı Gülsüm Çolak, 14 Mayıs’ta katliamın sorumlularından hesap soracaklarını söyledi

Seçimlere 3 gün kalırken, partiler hız kesmeden çalışmalarına devam ediyor.

Seçim Beyannamesi’nin temel başlıklarından biri adalet olan Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), aday listesinde Suruç ailelerinden Ankara Gar katliamı ailelerine, Somalı 301 madencinin ailelerinden Şenyaşar ailesine kadar adalet talebi olan birçok kesime yer verdi.

Bu isimlerden olan Manisa Milletvekili adayı Gülsüm Çolak, 13 Mayıs 2014 tarihinde Manisa Soma ilçesinde yaşanan maden faciasında 301 madenci ile birlikte oğlu Uğur Çolak’ı kaybetti.

Katliamla ilgili açılan davada maden şirketinin patronu Can Gürkan 20 yıl ceza alırken, birçok sorumlu da beraat etti.

MA’dan Tolga Güney’e konuşan Yeşil Sol Parti Manisa Adayı Gülsüm Çolak katliamın üstünden 9 yıl geçtiğini ve adaletin sağlanamadığını ifade ederek Soma’nı hesabını sormak için Meclis’e gideceğini ifade etti.

301 insanın hesabını soracağız

301 madencinin hesabını sormak için aday olduğunu söyleyen Çolak, Soma ve çevre ilçelerde yoğun bir çalışma yürütüyor. Esnaf ve ev ziyaretleri yapan Çolak, önce madenlerde doğası katledilen ve tarımı bitirilen, daha sonra da madenlerde ölüme terk edilen Somalılardan destek istiyor. “Milletvekili olmak bana hiç cazip gelmiyor. En çok kızdığım yer Ankara’dır” diyen Çolak, “Ama hukukun bu kadar aşağılanması, insanların ezilmesi beni rahatsız ediyor. Meclis’te ezilenleri, işçiyi temsil eden insanları nadiren gördüm. Hukukun ayaklar altına alınması da canımızı acıttı. 301 madencinin katilleri 6 gün bile cezaevinde kalmadı. Halktan birinin Meclise gitmesi, hakça bölüşüm ve adalet için aday oldum” dedi.

Adalet eşit dağıtılmalı

Yeşil Sol Parti’nin insanların sömürülmediği bir düzen için mücadele ettiğini vurgulayan Çolak, hukuk sisteminin düzelmesi ve bağımsız olması gerektiğinin altını çizdi. Adaletin eşit dağılması ve yargının da kendini güvende hissetmesi için mücadele edeceklerini söyleyen Çolak, “Bunun için gelen her iktidarın yargıyı ele geçirmemesi lazım. Bu da parlamenter sistem ile olur. Tek adam rejimine karşı çıkmalıyız” diye belirtti.

Yargılanacaksınız

14 Mayıs’tan sonra her şeyin daha iyi olacağına inandığını söyleyen Çolak, “İnsanlar artık yarına umutla bakacak. 13 Mayıs katliamının anmasında, ‘Evet korkun yargılanacaksınız, daha bu yargılama bitmedi’ diye bağıracağız. 14 Mayıs’ta da karar vereceğiz. Yeşil Sol Parti’nin burada çıkaracağı milletvekilinin ses getireceğine inanıyorum, 301’in hukuksal mücadelesini vereceğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

MANİSA

#Oğlunu #Soma #Katliamında #kaybeden #Yeşil #Sol #adayı #Çolak #Hesap #soracağım

Emine Şenyaşar: Bu hükümetin zulmünü unutmam

Katledilen eşi ve iki çocuğu için Adalet Nöbeti eylemini sürdüren Emine Şenyaşar, ‘Bu zulüm bitsin’ diyerek yarın görülücek ilk duruşmaya katılım çağrısında bulundu

Riha’nın (Urfa) Pirsûs (Suruç) ilçesinde, 14 Haziran 2018 tarihinde AKP Milletvekili İbrahim Halil Yıldız’ın koruma ve yakınları tarafından eşi ve iki oğlu katledilen Emine Şenyaşar ile saldırılardan yaralı kurtulan oğlu Ferit Şenyaşar’ın Urfa Adliyesi önünde 9 Mart 2021’de başlattığı “Adalet Nöbeti” devam ediyor. Katliamın ardından “işyeri” dosyasının bozularak “hastane” dosyası ile birleştirilme kararı verilen davanın ilk duruşma yarın görülecek.

Urfa Adliyesi önünde 780 gündür adalet mücadelesini sürdüren Emine Şenyaşar, Mezopotamya Ajansı’ndan Ömer Akın’a konuşurak Malatya 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülecek duruşmaya katılım çağrısında bulundu.

‘Artık oğlum bırakılsın’

Türkiye’de adaletin olmadığını belirten Emine Şenyaşar, tutuklu bulunan oğlu Fadıl Şenyaşar’ın 5 buçuk yıldır tekli bir hücrede tutulduğunu söyledi. “Artık oğlum bırakılsın” diye seslenen Şenyaşar, “Oğlum bırakılmayana kadar bu adliyenin önünden kalkmayacağım, mücadeleme devam edeceğim. Artık bu zulmü kaldıramıyoruz. Yeter artık. Oğlumun bir kızı var. Kızı da babasını istiyor” diye konuştu.

 ‘Bu zulüm bitsin’

Herkes için adalet istediğini vurgulayan Şenyaşar, “Bu zulüm bitsin” dedi. 5 yıldır verdikleri adalet mücadelesine dair Şenyaşar, “Çok zülüm var. Bu zulümden doğrulamıyoruz. Eğer adalet olsaydı, ailemden 3 kişi katledildiği zaman bunu yapanlar yargılanırdı. Fakat onun yerine babasını, kardeşlerini öldürdükleri oğlumu yaralı bir şekilde alıp cezaevine götürdüler” ifadelerini kullandı.

‘Boyun eğmeyeceğim’

Adaletin bir an önce yerini bulmasını isteyen Şenyaşar, “Ölene kadar bu hükümetin zulmünü unutmam. Çok zulüm ettiler. Bizi dövdüler, yerde sürüklediler ama hiçbir şekilde boyun eğmedim, eğmeyeceğim. İsterlerse tutuklasınlar, isterlerse öldürsünler. Oğlum bırakılana kadar burada oturmaya devam edeceğim. Oğlum evine gelince bende buradaki eylemi bitireceğim” şeklinde konuştu.

Dayanışma çağrısı

Adalet ve hukuktan yana olan herkese seslenen Şenyaşar, şunları söyledi: “Herkesin bizler için dua etmesini istiyorum. Adalet isteyen herkesin Cuma günü yanımızda olmasını istiyoruz. İlk günden beri bizleri terk etmeyen, yanımızda duran ve bizleri destekleyen herkesin duruşmaya gelmesini istiyorum. Dayanışma ne kadar büyük olursa, adalet o kadar hızlı gelir. Eğer birbirimize sahip çıkmazsak, adalet gelmez. Adalet gelmeden de hiçbir şey doğru ilerlemez.”

 Ne olmuştu?

Riha’nın Pirsûs (Suruç) ilçesinde 14 Haziran 2018 tarihinde AKP Urfa Milletvekili İbrahim Halil Yıldız’ın koruma ve yakınlarının Şenyaşar ailesinin işyerinde başlayıp, Suruç Devlet Hastanesi’nde devam eden saldırılarında, Adil Şenyaşar, Celal Şenyaşar ve Hacı Esvet Şenyaşar katledildi. Ailenin maruz kaldığı katliama dair dava dosyaları, aynı gün olmasına rağmen “işyeri” ve “hastane” olarak ikiye ayrıldı. Katliamdan sonra tutuklanan aile fertlerinden Fadıl Şenyaşar’a “işyeri” dosyasından 37 yıl 9 ay hapis cezası verildi.

Şenyaşar ailesinin verilen itirazı üzerine Antep Bölge Adliye Mahkemesi (İstinaf Mahkemesi), 19 Ekim 2022’de işyerlerine dönük saldırılara dair Malatya 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nin verdiği kararı usulden bozarak, mahkemeye geri gönderdi.

14 Ekim 2022’de iddianamesi kabul edilen “Hastane” dosyası ise, ailenin Urfa Adliyesi önünde saldırı, gözaltı ve engellemelere rağmen gösterdiği direniş sonucunda 4 yıl 4 ay sonra iddianameye dönüştürüldü. “Hastane” davasında 19 sanık hakkında Hacı Esvet Şenyaşar ve Adil Şenyaşar’ı katletmekten, Ferit Şenyaşar ve Mehmet Şenyaşar’ı ise yaralamaktan hapis cezası talep edildi. “Hastane” dosyasının ilk duruşması, 17 Ocak’ta Malatya 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Duruşmada, sanıkların ifadeleri dinlendikten sonra eksik hususların giderilmesi için 15 Mart tarihine ertelendi.

Malatya 5’inci Ağır Ceza Mahkemesi, kısa bir süre sonra ara kararla “Hastane” dosyasının da istinaf mahkemesi tarafından bozulan “işyeri” dosyasıyla birleşmesine karar vererek, dosyayı tekrar Malatya 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesine gönderdi. Dosyaların birleştirme kararından sonra davanın 16 Mart’ta 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülmesine karar verilirken, 6 Şubat’ta Mereş merkezli yaşanan depremden dolayı dava iki ay ertelenerek, 12 Mayıs tarihine ertelendi.

Birleştirme kararının verilmesinin ardından davanın ilk duruşması, yarın saat 09.30’da Malatya 3’üncü Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülecek.

RIHA

 

#Emine #Şenyaşar #hükümetin #zulmünü #unutmam