Ana Sayfa Blog Sayfa 498

AKP Şirnex’te sandığa asker taşımaya hazırlanıyor

AKP’nin en düşük oy aldığı kentlerden olan Şırnex’te son yıllarda yapılan seçimlerde çevre ilçelerden askerler taşınarak oy kullandırılırken, kent valisinin 2023 seçimleri için AKP’ya oy istemesi akıllara önceki seçimleri getirdi

Tarihi seçimlere 6 gün kalırken, AKP’nin seçim hileleri yeniden gündeme geldi. Özellikle Botan’da istediği karşılığı bulamayan AKP’nin, 31 Mart 2019 Yerel Seçimlerinde asker ve polisi kente taşıyarak oy kullandırmasına karşı uyarılar yapılmaya başlandı.

Kent 2016’da yerle bir edildi

Mezopotamya Ajansı’ndan (MA) Dilgeş Ruvanas’ın haberine göre, AKP’nin 24 Temmuz 2015’te yeniden savaş konseptine dönmesiyle 14 Mart 2016’dan ilan edilen sokağa çıkma yasağı sırasında devlet güçlerinin saldırılarında, Şirnex’in 12 mahallesinden 7’si haritadan silindi. İktidarın saldırıları nedeniyle evleri yıkılan onbinlerce kişi farklı kentlere göç etmek zorunda kaldı. Toplu Konut İdaresi (TOKİ) tarafından yapılacak konutların yapım süresi de uzayınca kent nüfusunun büyük bir bölümü 2021 yılına kadar farklı kentlerde yaşamlarını sürdürdü.

Askerlere oy kullandırıldı

Bu durumu fırsata çeviren AKP, dönemin Şırnak Valisi olan Emniyet Genel Müdürü Mehmet Aktaş, AKP Milletvekili Rizgin Birlik ile birlikte göç eden nüfusun yerine kente askeri taşıyarak oy kullandırdı. Aktaş ve Birlik, Nüfus Müdürlüğü’nden aldığı verilerle Şirnex’in Cizîr (Cizre), Silopiya (Silopi), Hezex (İdil), Qileban (Uludere) ilçelerinden 11 bin askeri personeli kente taşıyarak, AKP için oy kullandırdı.

Oy farkı yarattılar

AKP’nin iktidarı boyunca gidilen yerel seçimlerde büyük bir farkla belediyeyi kazanan HDP geleneğinin, 2019 seçimlerinde Şirnex’i kaybetmesi de dikkat çekti. HDP’nin kalesi olan Şirnex’te AKP’nin yüzde 61,72 oy alması, askerlerin kente taşınarak oy kullandırmasının farkı oldu. AKP, binlerce askeri işyerlerine, ahırlara, metruk binalara seçmen olarak kaydetti. HDP’nin buna karşı yaptığı tüm itirazlarda İlçe Seçim Kurulu tarafından reddedildi.

Şimdi da Vali sahnede

Son olarak 2023 seçimleri için Şırnak Valisi Osman Bilgin’in AKP için korucularla birlikte seçim çalışması yürütmesi, 2019 seçimleri gibi benzer hilelerin yapılabileceği tartışmalarını da beraberinde getirdi. Vali Bilgin, ilçe kaymakamları, 1990’lı yıllarda faili meçhul cinayetlerle anılan isimler, korucubaşlarıyla birlikte köy köy AKP’ye oy istiyor.

Muhalif sendikalara görev verilmedi

Öte yandan Bilgin’in talimatıyla sandık kurulu üyelerinin de AKP’ye yakın isimlerden oluşturulduğu ortaya çıktı. Sandık kurulu üyeliği için Seçim Kurulu’na başvuran Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu (KESK) üyelerine görev verilmedi. Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen) Şirnex Şubesi de başvurulara rağmen üyelerine görev verilmediğini, sandık kurulu üyelerinin iktidara yakın sendika üyelerinden oluşturulduğunu açıkladı.

Sandıklara sahip çıkın çağrısı

Kentte, AKP’nin 2019 seçimlerinde olduğu gibi binlerce askeri sandıklara taşıyarak, AKP için oy kullandırma hazırlıklarının olduğu konuşulurken, Yeşil Sol Parti ise halka sandıklara sahip çıkma çağrısı yaptı.

ŞIRNEX

 

#AKP #Şirnexte #sandığa #asker #taşımaya #hazırlanıyor

Amed’te trafik kazası: 2 ölü, 10 yaralı

Pasur’da bir minibüsün devrilmesi sonucu 2 kişi hayatını kaybetti, 10 kişi de yaralandı

Amed’in Pasur (Kulp) ilçesinde bir minibüs, Yukarı Elmalı mevkiinde kontrolden çıkarak şarampole devrildi. Kazada, 2 kişi hayatını kaybetti, 10 kişi de yaralandı. İhbar üzerine kaza yerine, sağlık ekipleri sevk edildi.

Yaralılar, ambulansla Amed’teki hastanelere kaldırıldı.

AMED

#Amedte #trafik #kazası #ölü #yaralı

Yeşil Sol Parti’den Qers’te miting

Yeşil Sol Parti Qers’te miting düzenliyor. Mitingde gençler ve kadınların yoğunluğu dikkat çekiyor.

Yeşil Sol Parti, Serhat’ın iki önemli kentinde halkla buluşuyor. Qers’te Halkların Demokratik Partisi (HDP) Eş Genel Başkanı Pervin Buldan ve Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Eş Genel Başkanı Keskin Bayındır’ın katılımıyla Cumhuriyet Meydanı’nda miting düzenleniyor. Binlerce kişinin katıldığı mitingde gençler ve kadınların yoğunluğu dikkat çekiyor. Yağmura rağmen alana akışlar devam ederken, arama noktasından geçen yurttaşlar çalınan müzikler eşliğinde halaya durdu. Miting konuşmalarla devam ediyor.

Golan’da halk buluşması

Yine Erdexan’ın Golan/Mêrdinik (Göle) ilçesinde ise AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın Erdexan mitingi olması nedeniyle Yeşil Sol Parti’nin mitingine izin verilmedi. Yeşil Sol Parti yöneticileri ise iptal edilen mitingi halk buluşmasına dönüştürdü. Çok sayıda kişinin katıldığı buluşmada konuşmalar yapılıyor.

Ayrıntılar geliyor..

#Yeşil #Sol #Partiden #Qerste #miting

Yurt dışında oy kullanma işlemi için son gün yarın

Yurt dışında 27 Nisan’da başlayan oy kullanma işlemi yarın birçok yerde bitiyor. Gümrük kapılarında 14 Mayıs’a kadar oy verme işlemi sürecek

14 Mayıs’ta yapılacak Cumhurbaşkanlığı ve 28’nci dönem milletvekili genel seçimleri için yurt dışında 27 Nisan’da başlayan oy kullanma işlemleri yarın sona eriyor. Şimdiye kadar yurt dışında bulunan temsilcilikler, konsolosluklar, hava limanları ile gümrük kapılarında 4 bin 969 sandık kuruldu.

14 Mayıs’a kadar sürecek

3 milyon 286 bin 786 seçmenin bulunduğu Avrupa ülkelerinde, oy verme işlemi yarın sona eriyor. Gümrük kapılarında oy verme işlemi ise 14 Mayıs’a kadar sürecek.

Yüksek Seçim Kurulu’nun (YSK) son açıklamasına göre 73 ülke ve 156 yerdeki yurt dışı temsilcilikleri ve gümrüklerde şimdiye kadar toplam 1 milyon 404 bin 381 seçmen oy kullandı.

HABER MERKEZİ

#Yurt #dışında #kullanma #işlemi #için #son #gün #yarın

Demirtaş’tan İzmirlilere çağrı: Her evden 1 oy Yeşil Sol Parti’ye verin

Selahattin Demirtaş, İzmirli seçmenlere, ‘Her evden 1 oy Yeşil Sol Parti’ye verin, Meclis’te de demokrasi güçlensin’ çağrısı yaptı

Edirne F Tipi Yüksek Güvenlikli Cezaevi’nde tutuklu bulunan HDP’nin eski Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, 14 Mayıs seçimleri için İzmirli seçmenlere mesaj gönderdi.

Demirtaş’ın sanal medya hesabından şu mesaj paylaşıldı: “İzmir halkına selamla. Hepimiz değişim için çalışıyoruz. Demokrasi, özgürlük, barış için uğraşıyoruz. Elbette ilk turda bitecek bu iş. Siz de her evden 1 oy Yeşil Sol Parti’ye verin, Meclis’te de demokrasi güçlensin. Özgür yarınlarda görüşeceğiz İzmir! Hasretle, sevgiyle…”

EDİRNE

 

#Demirtaştan #İzmirlilere #çağrı #evden #Yeşil #Sol #Partiye #verin

Sudan’da ölü sayısı 481’i geçti

Sudan’da yaşanan çatışmalarda ölü sayısı her geçen gün artıyor

Sudan’da devam eden çatışmalarda ölü sayısı 481’i geçti. Sudan Tabipler Birliği Hazırlık Komitesi, ülkedeki çatışmalar sonucunda 481 sivil hayatını kaybetti, 2 bin 564 kişi de yaralandı.

İki hafta 100’den fazla ölüm

Arap Dünyası Haber Ajansı’nın aktardığına göre komite, bu veriye dahil olmayan çok sayıda yaralanma ve ölüm vakalarının olduğunu belirtti. Komite, Hartum’daki çatışmalar sonucunda patlak veren aşiret çatışmalarının yaşandığı Batı Darfur eyaletinin El Cuneyna kentindeki tüm hastane ve sağlık tesislerinin çalışmalarını askıya alındığını kaydetti. Komite ayrıca, 24 Nisan’dan bu yana kentte 100 kişinin hayatını kaybettiğini belirtti.

19 milyon insan açlıkla karşı karşıya

Sudan, Nisan ortasından bu yana Sudan’daki geçici Egemenlik Konseyi Başkanı ve Ordu Komutanı Orgeneral Abdulfettah el-Burhan ile “Hamideti” kod adlı Muhammed Hamdan Daklu liderliğindeki Hızlı Destek Kuvvetleri arasında şiddetli çatışmalara tanık oluyor.

Birleşmiş Milletler cuma günü yaptığı açıklamada önümüzdeki aylarda 19 milyon insanın açlık ve yetersiz beslenmeden muzdarip olabileceği konusunda uyarı yaptı.

DIŞ HABERLER

#Sudanda #ölü #sayısı #481i #geçti

Amedlilere çağrı: Müşahit olun, iradenizi koruyun

Yeşil Sol Parti ve HDP Amed il örgütleri, Amedlilere gönüllü müşahit olmaları çağrısında bulundı

Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimlere kısa bir süre kala siyasi partiler seçim çalışmalarını hızlandırdı. İlk kez seçimlere girecek olan Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), Meclis’te temsiliyeti olmadığı için sandık görevlisi bulunduramıyor. Yeşil Sol Parti, sandıklar için müşahitler görevlendirecek.

Olası usulsüzlüklerin önüne geçmek için Amedli yurttaşlara da görev düştüğünü belirten Yeşil Sol Parti İl Eşsözcüsü Pınar Tekin ve Halkların Demokratik Partisi (HDP) Amed İl Eşbaşkanı Zeyyat Ceylan, gençlere, “Müşahit olun” çağrısında bulundu.

Yeşil Sol Parti Amed İl Eşsözcüsü Pınar Tekin, tarihi seçime çetin bir süreçte girdiklerini belirterek, “Yeşil Sol Parti’ye verilecek her oy aynı zamanda yarınlara umut olacak. Cumhuriyetin 2’nci yüzyılını kadınların yazacağına olan inançla, başta kadınlar olmak üzere herkesi oylarına sahip çıkmaya çağırıyoruz” dedi.

Sandıkları terk etmiyoruz

Her seçmenin aynı zamanda bir müşahit olduğunu söyleyen Tekin, “Yeşil Sol Parti olarak ilk defa seçime gireceğimiz için sandık görevlisi olamıyoruz. Geçmiş seçim deneyimlerimizden de bildiğiniz üzere, sandıklar birilerinin denetimi ve tek adam rejiminin kontrolü altına alınıyordu. Bu nedenle  sandıklardan nihai sonuç alamıyorduk. Bu noktada halkımıza çağrımız var; oy kullandığımız sandıkları terk etmeyelim. Bu duyarlılık ve hassasiyetle halkımız kendisine en yakın bulduğu il, ilçe seçim bürolarına gidip gönüllü müşahit olabilir. Aynı zamanda, seçim sabahında en geç saat 06.30’da sandıkların başında olmaları ve sandıklar açılıncaya kadar sandıkları terk etmemelerini istiyoruz” şeklinde konuştu.

İzin vermeyelim

HDP Amed İl Eşbaşkanı Zeyyat Ceylan ise, yüzyılın seçiminin kendileri çok önemli olduğunu ifade ederek, “Halkımız da bunun bilincinde. Halkımız her ne olursa olsun, oyuna ve sandığına sahip çıkması gerekiyor. Bunun için yapılması gerekenlerden biri de, her bir seçmenin birer müşahit gibi çalışması ve sandığına sahip çıkmasıdır. İkincisi, gençlerin sandıklara sahip çıkması için müşahit olmaları yönünde çağrı yapıyoruz. Bizler için müşahitlik çok önemlidir. Bir diğer önemli nokta ise sabahtan akşama kadar sandıklara sahip çıkmak gerek. Sahip çıkalım ki hırsızlar sandıklarımızı ve irademizi çalmasın” dedi.

AMED

#Amedlilere #çağrı #Müşahit #olun #iradenizi #koruyun

Yeşil Sol Parti’den hareketli seçmene çağrı: Her oy önemli

14 Mayıs’ta yapılacak seçimler için Yeşil Sol Parti adresleri farklı kentlerde olan seçmenini sandık başına taşıyacak. Yeşil Sol Parti Eş Sözcüsü İbrahim Akın, ‘1 oyun bile Türkiye’nin kaderini değiştireceğini bilmemiz lazım’ diyerek seçmenlerinin kendilerine ulaşmasını istedi

6 gün kalan Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler için partilerin özellikle farklı kentlerde olan seçmenleri için harekete geçti. O partilerin biri olan Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti). Yüzde 20 oy ile 100 milletvekilini meclise göndermeyi hedefleyen Yeşil Sol Parti, bu anlamda bir yandan sandık güvenliği bir yandan da seçmenleri kayıtlı olduğu illere taşıma gibi çalışmaları da sürdürüyor.

Sanık güvenliği önemli

Seçmene çağrı yapan Yeşil Sol Parti Eş Sözcüsü İbrahim Akın, “Güvenlik meselesi sadece bizim değil herkesin işi olduğunu düşünüyoruz. Yeşil Sol Parti’ye başvurursanız, sandıkta görev alarak çok önemli bir görev üstlenmiş olursunuz. Hep birlikte 14 Mayıs akşamını güvenli bir şekilde sonuçlandırmak ve 15 Mayıs’a daha sağlıklı kavuşmak için buna ihtiyacımız var” dedi.

Deprem kentleri öncelik

Oy kullandığı kentte yaşamayanlara yönelik de çalışma yaptıklarını kaydeden Akın, “Oy kullanmak isteyen bütün yurttaşlarımızın oyları çok önemli ve 1 oyun bile Türkiye’nin kaderini değiştireceğini bilmemiz lazım. O nedenle oy kullanacağı kentte yaşamayanları biz kentlerine göndermeye hazırız. Bütün halkımızın oyunun boşa gitmemesi için bize başvurmasını arzu ediyoruz. Halkımızı bu konuda duyarlı olmaya çağırıyoruz. Özellikle deprem bölgesinden göç eden çok fazla yurttaşımız var. Yurttaşlarımızın olanakları olmayabilir, bizde o bölgelere özellikle bir çalışma yapıyoruz. Yurttaşları deprem bölgesi başta olmak üzere nereye gitmek isterlerse oraya göndermek için dayanışma kurmaya hazırız” diye belirtti.

Ağacın altında buluşuyoruz

Seçimlerde iki oy kullanılacağını vurgulayan Akın, “Oyumuzun birini Erdoğan’a kaybettirmek için vereceğiz. Ama asıl Yeşil Sol Parti’ye verilecek oy çok önemli. O büyük ağacın altında oyumuzu kullanmalıyız” dedi.

Kaynak: MA

 

#Yeşil #Sol #Partiden #hareketli #seçmene #çağrı #önemli

Ege’de Yeşil Sol Parti’nin kadın adayları: Bu ağaç bizim zeytin ağacımız

Yeşil Sol Parti’nin Ege bölgesindeki kadın adayları ‘Yeşil Sol Parti ile bu sisteme karşı çıkıp değiştirelim, irademize sahip çıkalım’ diye seslendi

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), Ege’de seçim çalışmalarına kadınlar öncülük ediyor.

MA’dan Semra Turan ve Ezgi Aydın’a konuşan bölgenin kadın adayları halka çağrıda bulunarak “Yeşil Sol Parti ile bu sisteme karşı çıkıp değiştirelim, irademize sahip çıkalım” diye seslendi.

Öncüsü kadınlar

Yeşil Sol Parti’nin Muğla Milletvekili adayı Derya Hezer, uzun yıllardır seçim çalışmalarında yer aldığını ancak bu yılki seçim çalışmalarının büyük bir coşkuyla geçtiğini söyledi. Bunun nedeninin ise kadın ağırlıklı bir çalışma olduğunu sözlerine ekleyen Hezer, “Önceki seçimlerde de kadın arkadaşlarımız elbette yoğunlukta vardı, ama bu seçimde kadınların öncülük ettiği bir çalışmaya tanıklık ediyoruz” dedi.

Hezer, İstanbul Sözleşmesi’nden vazgeçmeyen kadınlar olduklarını vurgulayarak, “O nedenle bütün kadınları Yeşil Sol Parti çatısı altında kenetlenmeye çağırıyorum. 14 Mayıs’ta Yeşil Sol Partili kadınlar olarak Türkiye tarihine damga vuracağız. 14 Mayıs’ta kadınlar meclise gümbür gelecek” şeklinde konuştu.

Kadınlar sorunu en derinden yaşayan kesim

İzmir Milletvekili adayı Aysel Önen Turan, seçim öncesi genel anlamda toplumda bir umutsuzluğun hakim olduğunu belirterek, seçimin aynı zamanda toplumda umudu var ettiğini söyledi. Saha çalışmalarında yeni bir yaşamın mümkün olabileceğini gördüklerini ifade eden Turan, “Sokaklarda olumlu geri dönüşler alıyoruz. Bunun da olumlu sonuçlara evrileceğini düşünüyoruz. Kadınlar daha coşkulu. Çünkü sistemin sorunlarını en derinden yaşayan kadınlardır. Muhafazakar kesim de dahil, tüm tabanlar artık değişim istiyor. 14 Mayıs’ta kadınların sandıklara yansıması çok iyi olacak. Hatta rekora koşacağız diye düşünüyorum. Değişimin gücünü kadınlar gösterecek” diye belirtti.

Yoksulluk ve kadınlar

İzmir Milletvekili adaylarından Hediye Korkut, kadınların 7’den 70’e seçim çalışmalarında olduğunu belirterek, “Kadınların yükü ağır. Kadınlar hem geçimsizlikle hem de aile içerisinde yaşanan sorunlarla boğuşuyorlar. Ekonomik krizden kaynaklı faturalarını bile ödeyemediklerini, çocuklarını okula gönderemediklerini söylüyorlar. Yaşanan ekonomik krizden dolayı iktidarın değişmesini istiyorlar. Bu sistemin değişmesini isteyen tüm kadınlara çağrımdır. Yeşil Sol Parti ile bu sisteme karşı çıkıp değiştirelim, irademize sahip çıkalım” diye seslendi.

Kadınlar yenecek

Yeşil Sol Parti’nin Manisa Milletvekili adayı Ayşe Gül, 14 Mayıs’ta tek adam rejimini yenmek için çalışmalarını sürdürdüklerini vurgulayarak, “Faşizmi yenecek güç kadındır. Saha çalışmalarında kadınların bize yaklaşımı çok olumlu, hatta bizimle birlikte çalışmalara katılmak istiyorlar. Gün geçtikçe çalışmalarda sayımız daha fazla artıyor. Biz bu seçimde en çok kadınlara güveniyoruz. 14 Mayıs’ta kadınlarla başaracağız. Manisa’da da ülke genelinde de kadınlar tek adam rejimi ve faşizmi yenecek” diye konuştu.

Yeşil Sol Zeytin ağacımızdır

Balıkesir Milletvekili adayı Gül Ertunan Karaaslan, yaklaşık bir aydır kentin tüm bölgelerinde çalışmalar yürüttüklerini söyleyerek, “Toplumun tüm kesimi yoksulluk, kutuplaştırma, ötekileştirme adaletsizlikten bıkmış. Özelikle kadınlar çok şikayetçi, kadın katillerine cezai indirim uygulayanlardan hesap sormak istiyorlar. Egeli kadınlar bizi coşkuyla karşılıyor, sevgiyle kucaklıyorlar. Egeli ve köylü bir kadının sözü olan ‘Bu ağacı unutmayacağız. Ağaca oy vereceğiz. Bu ağaç bizim yaşam ağacımız, bu ağaç bizim demokrasi ağacımız, bu ağaç bizim zeytin ağacımız’ söylemi bizim sloganımız oldu.” şeklinde konuştu.

Neşeleri bize güç katıyor

Aydın Milletvekili adayı Rojin Tanhan Doğan, doğası jeotermallerle ranta ve talana açılan kentte kadınların iktidarın politikalarına tahammülünün kalmadığını belirterek, “Seçim çalışmalarını yürüttüğümüz her yerde insanların bizde net bir talebi var. Bu talancı, rantçı, halkı düşmanı, kadın düşmanı iktidarın değişmesidir. Sahada gördüğümüz kadınların neşesi ve coşkusu bize güç katıyor” diye konuştu.

İZMİR

#Egede #Yeşil #Sol #Partinin #kadın #adayları #ağaç #bizim #zeytin #ağacımız

Sebahat Tuncel’in ailesinden Alevilere çağrı: Yeşil Sol’a oy verin

Sebahat Tuncel’in ailesi Alevilerin eşit yurttaşlık sorununun Yeşil Sol Parti ile çözülebileceğini söyleyerek oy çağrısı yaptı 

Sincan Kadın Kapalı Cezaevi’nde tutuklu bulunan Kürt Alevi siyasetçi Sebahat Tuncel’in ailesi, 14 Mayıs Cumhurbaşkanlığı ve Genel Seçimler için Meletî halkına ve Alevilere seslendi.

MA’dan Mahmut Altıntaş’ın haberine göre Tuncel’in amcası Mehmet Tuncel, yaşanan sorunların çözümü için herkese Yeşil Sol Parti’ye oy vermesi çağrısında bulundu.

Tuncel, öncelikle Alevilerin eşit yurttaşlık başta olmak üzere yaşadıkları sorunlara değinerek, Yeşil Sol Parti’nin ötekilerin sesi olduğunu, Alevilerin sorunlarını da çözebileceğini söyledi.

Yeşil Sol’da birleşelim

Alevilerin ancak Yeşil Sol Parti’yle temsil edileceğini söyleyen Tuncel, şöyle konuştu: “Yeşil Sol Parti Meclis’te güçlü olursa, Meclis’ten çıkan kanunlarda söz sahibi olacak. Bugüne kadar Meclis’te halka hizmet eden kanunlar çıkmadı. Bu nedenle her kesimin Yeşil Sol Parti’ye destek olması gerekiyor. Bizleri temsil edecek tek parti Yeşil Sol Parti’dir. Bugüne kadar sistem partilerinin hem Meletî halkına hem de Alevilere hiçbir faydaları olmadı. Bugüne kadar yanımızda olan, sesimiz olan Yeşil Sol Parti’de kendimizi temsil edebiliriz. Hiçbir sistem partisinin birbirinden farkı yok. Sesimizin dile gelmesi için bütün Alevilerin Yeşil Sol Parti etrafında birleşmesi gerekiyor.”

Tek parti Yeşil Sol Parti

Alevilerin bu ilgisinin sandıklara da yansıyacağını dile getiren Tuncel, “Yıllardır ötekileştirilen Aleviler, artık kendileri için pratik adımlar istiyor. Bu pratik adımları atacak tek partinin Yeşil Sol Parti olduğunu onlarda görüyor” dedi.

Alevilere seslenen Tuncel, “Alevilerin ve tüm öteki kesimlerin mutlaka her zaman kendilerinin yanında olan Yeşil Sol Parti’yi desteklemeleri gerekiyor. Çünkü kurtuluş Yeşil Sol Parti’de” çağrısında bulundu

Tuncel 6 yıldır tutuklu

Amed Büyükşehir Belediyesi’ne kayyum atanmasına karşı başlayan protestolarda gözaltına alınan DBP Eş Genel Başkanı Sebahat Tuncel,6 Kasım 2016 yılından beri siyasi faaliyetleri gerekçesiyle açılan davada yıllarca cezaevinde tutuldu. Hakkında verilen 15 yıl hapis cezası Bölge Adliye Mahkemesi tarafından bozulmasına rağmen tahliye edilmeyen Tuncel, bu kez HDP Eş Genel Başkanları ve Merkez Yürütme Kurulu (MYK) üyelerinin de aralarında bulunduğu 108 siyasetçi hakkında devam eden Kobanê Davası gerekçesiyle tutuklu bulunuyor.

MELETİ

#Sebahat #Tuncelin #ailesinden #Alevilere #çağrı #Yeşil #Sola #verin