Ana SayfaGüncel Haberler2 haftada 35 bin kişi...

2 haftada 35 bin kişi gezdi, ‘Mor Yayla’da ezilen çiçekler erken kayboldu

İlçeye 9 kilometre uzaklıkta bulunan, 1300 metre yükseklikteki Kadıralak Yaylası, ilkbaharla birlikte açan ince, uzun yapraklı ‘mavi yıldız’ çiçekleri ile mor örtüyle kaplanıyor. İlkbaharın gelişini simgeleyen çiçeklerin açmasıyla renk cümbüşü oluşan yayla, 2 haftada yaklaşık 35 bin kişi tarafından ziyaret edildi. Yaylada, kentin yanı sıra bölgedeki illerden otomobilleriyle gelen ziyaretçiler ile son günlerde yoğunluk oluştu. Ziyaretçiler, yaylada yer bulamayınca otomobillerini ‘Uluslararası Bern Sözleşmesi’ gereği korunan ‘mavi yıldız’ çiçeklerinin olduğu alanlara park etti. Yılda ortalama 3 hafta görülebilen; ancak ziyaretçilerin üzerinde gezinerek ya da otomobilleriyle ezdiği ‘mavi yıldız’ çiçeği kısa sürede kayboldu. 

‘DOĞA HARİKASI YAYLAMIZ BOZULMASIN’
Yöre sakinleri, Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’nca 3’üncü derece doğal sit alanı ilan edilen yaylanın altyapı eksiğinin giderilmesi ve çiçeklerin korunması için yetkililerden önlem alınmalarını talep etti. Yaylalarının doğa harikası olduğunu, bu güzelliklerin bozulmaması için korunması gerektiğini belirten yöre sakinlerinden Ahmet Fettahoğlu, “Karadeniz’de, son yıllarda Ayder ve Uzungöl gibi yerlerin bozulduğunu, bu tür yerlerin doğal kaldığını görüyoruz. Bu yüzden de son 15 günde burayı 35 bine yakın insan ziyaret etti. İklim değişiklerinden dolayı bu yıl çiçekler erken açtı. Çiçekler, şu anda solmuş durumda. İnsanlar buraya gelip, giderken, bazı sıkıntılar oluyor. Yol sorunumuz var. Ziyaretçilerin tuvalet ihtiyaçlarını karşılayacağı yerler yok, çöp sorunu var. Gelen insanlardan ricamız; gelip gezsin, pikniğini yapsın ama giderken çöplerini toplayarak, gitsinler. Doğa harikası yaylamız bozulmasın” dedi.

‘BU GÜZELLİKLERİ KORUYALIM’
Yaylayı ziyarete gelen Nurdan Akdoğan ise dikkat çeken eksiklerin acil giderilmesi gerektiğini belirterek, “Yaylanın çok temiz ve rahatlatıcı havası var. Bu zenginliğin, bu doğanın geliştirilmesi lazım. Belediyemizin buraya önem verip, burayı turizme kazandırması gerekiyor. Buranın ihtiyaçlarının ve eksikliklerinin giderilmesi gerekiyor. Çöp konteynerlerinin konulması lazım. Yaylada bulunan çitlerin de turistler açısından iyi bir görünümü yok” diye konuştu.

Yaylada yaşayan ve ziyaretçilere hizmet için evini açan Hadiye Bektaş da “Yaylamız çok güzel, turist de çekiyor. Yaylanın eksiklerinin başında yol geliyor. Cep telefonları çekmiyor. Gezelim, görelim ama bu güzellikleri koruyalım” dedi. 

‘ÇİÇEKLERİ EZMEYİN’
Yenimahalle’nin eski muhtarı Ahmet Kurt ise diğer yaylaların altyapısının, kendi yaylarından daha iyi olduğunu savunarak, şunları söyledi: 

“Yaylamız, geçen yıl ve bu yıl ziyaretçi akınına uğradı. Yalnız yaylanın altyapı sıkıntısı var. 30 yıldır pazarcıyım, gezmediğim yayla yoktur. Gittiğim yayların altyapıları bizden çok iyidir. Burada su sorunu var. Çitler ayrı bir sorun. Elektrik telleri buranın görüntüsünü bozuyor. Buranın tanınma sorunu var. Eğer Tonya, Tonya olacaksa bu yaylanın turizme açılması gerekiyor. Bu ‘mor’ denen çiçeğin buradan başka yaylada olma şansı yok. Vatandaşlardan özellikle rica ediyoruz; çiçekleri gerek basarak gerek araçlarıyla ezmesinler. Sen gelip, görüyorsun; çiçeği ezdin mi, senden sonra gelen bu güzelliği göremiyor. Sonradan gelen de görebilmesi için çiçeği çiğnememeleri gerekiyor.” 

KADIRALAK YAYLASI
​Trabzon’un Tonya ilçesine, 9 kilometre uzaklıkta, 1300 metre yüksekliğindeki Kadıralak Yaylası, her yıl nisan ayında açan ‘mavi yıldız’ çiçekleri ile mora bürünüyor. Yok olma tehlikesi bulunan, ince, uzun yapraklı çiçek, ‘Uluslararası Bern Sözleşmesi’ gereği Türkiye’nin korumakla yükümlü olduğu nadir bitkiler arasında yer alıyor. Nisan ayında doğa fotoğrafçılarının akınına uğrayan Kadıralak Yaylası, Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından ‘tabiat parkı’ ilan edildi. Uzungöl benzeri oluşturulacak yapay gölle yaylanın turizm merkezi haline getirilmesi de planlanıyor. 

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Amedde Muharrem Cemi ile Birlik ve Kardeşlik Vurgusu

Amed'de Muharrem Matem Orucu kapsamında düzenlenen Muharrem Cemi, birlik ve kardeşlik vurgusuyla gerçekleştirildi. Post Dedesi Musa Karkin'in önderliğinde, Alevilikteki rızalık anlayışı ve Kerbela'dan günümüze uzanan acılar anıldı.

Spor, ırkçılığa karşı birlikteliğin sembolüdür

AABK Eşit Başkanı Hüseyin Mat, 2026 FIFA Dünya Kupası vesilesiyle sporun ırkçılığa karşı sağladığı birlikteliği vurgulayarak, farklı kültürlerin bir arada yaşamasının önemini ve milli takımların çok kültürlü yapısının bu amaca hizmet ettiğini ifade etti. Mat, spor

Suriyedeki Alevi soykırımı için acil eylem çağrısı!

Mersin'de, Suriye'deki Alevilere yönelik soykırım ve insan hakları ihlalleri için bir basın açıklaması yapıldı. İnisiyatif üyesi Yusuf İngilok, Alevi kadın ve çocukların kaçırılması gibi ihlallerin artarak devam ettiğini belirterek, uluslararası kuruluşlardan acil eylem çağ

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et
spot_img