Ana SayfaGüncel Haberlerİpekyüz: AKP salgını de...

İpekyüz: AKP salgını de fırsata çevirdi

AKP / MHP iktidarı 15 Mayıs sabahı HDP’li Iğdır, Siirt, Kurtalan, Baykan ve Altınova belediyelerini gasp ederek, belediye eşbaşkanlarını gözaltına alıp, yerlerine kayyum atadı. Böylelikle gasp edilen HDP’li belediye sayısı 44 oldu. HDP Batman Milletvekili Necdet İpekyüz, belediye gasplarını ve kayyumların icraatlarını ANF’ye değerlendirdi. AKP iktidarının 15 Temmuz gibi bütün olayları fırsata çevirdiğini söyleyen İpekyüz, iktidarın şimdi de salgını fırsata çevirip belediyeleri gasp ettiğini kaydetti.

Faşist AKP / MHP iktidarının her fırsatta Kürt halkına karşı düşmanlık yaptığını hatırlatan İpekyüz, “2016 yılında ‘çöktürme planı’ çerçevesinde 102 belediye gasp edildi. Gasp edilen belediyelerimizi büyük bir emek ve çalışma ile kayyumlardan temizlendi. Fakat aynı düşmanlığı hala devam ettiriyorlar. Iğdır, Siirt, Kurtalan, Baykan ve Altınova belediyelere kayyum atanması ile 44 belediyemiz gasp edildi.

Kayyum, zulmün, hukuksuzluğun ve iktidarın yeni aracıdır. Bu iktidar darbe rejimi ve darbenin ürünüdür. Darbeciler demokrasi düşmanıdır. İrade ve Kürdistan halkının düşmanlarıdır. Kürdistan halkı her dönem iradesine ve onuruna sahip çıkmıştır. Yıllardır hiçbir saldırı Kürdistan halkının iradesini kıramadı. Bundan sonra da hiçbir güç halkın iradesinin önünde duramaz. Halk yenilmezdir” dedi.

KAYYUM EN TEHLİKELİ VİRÜSTÜR

AKP’nin salgını dahi fırsata çevirdiğini hatırlatan İpekyüz, Kürdistan’da HDP’li belediyelerin halkla birlikte koronavirüse karşı büyük çalışmalar yürüttüğünü belirtti. Kayyumla gasp edilen belediyelerin halkın ihtiyaçları için canla başla çalıştığını söyleyen İpekyüz, “Örneğin Batman belediyesi elimizdeyken halka eşsiz bir hizmet sunuyordu. Belediye gasp edildikten sonra şehirde koronavirüs salgınına yakalananların sayısı giderek arttı. Çünkü kayyum salgına karşı herhangi bir önlem almıyor. Kayyum ve yandaşları keyiflerine bakıyorlar. Daha önce kayyumların icraatları belediye başkanlarımız tarafından ifşa edilmişti” diye konuştu.

Kayyumların en tehlikeli virüs olduğunu sözlerine ekleyen İpekyüz, dünyada birçok ülkede koronavirüse karşı halkı bilgilendirmek için Kürtçe bildirilerin dağıtıldığına dikkat çekti. Elazığ depreminde AFAD görevlisinin Kürtçe konuşması üzerinden iktidarın günlerce propaganda yaptıklarını hatırlatan İpekyüz, konuşmasını şu sözlerle sürdürdü: “15 Mayıs Kürt dil bayramı gününde belediyeleri gasp ettiler. Bu anlayış Türkiye toplumuna zarar veriyor. Bu fırsatçılık halklar için en büyük tehlikedir.

Kayyum virüsün ta kendisidir. Yüzbinlerce insanın hakkını gasp ettiler. Belediyelerin gasp edilmesi darbe uygulamasıdır. Bütün bu politikalara karşı HDP seçmeni partisini daha fazla sahiplenerek iradesine sahip çıkacaktır. Kongremizde halk katılım sağlamasın diye neler yaptıklarını gördük. Fakat Kürt halkı ve HDP gönüllüleri bütün engellemelere rağmen direniş alanındaki yerlerini aldılar. O soğukta halk coşkusu ile Ankara’yı salladı. Nereye gidersek insanlar bize ‘siz haklısınız, ne olursa olsun yanınızdayız.’ Bizler de gerçekleri haykırmaya devam edeceğiz.”

BAŞARAMAYACAKLAR

Bütün baskılara rağmen HDP’nin direneceğini söyleyen İpekyüz konuşmasını şu sözlerle sonlandırdı: “Gasp edilen belediyelerimiz alana kadar belediye eşbaşkanlarımız görevlerine dönene kadar haklı mücadelemiz devam edecektir. İktidar Kürdistan’da hiçbir zaman başarılı olamayacaktır. Buyurun seçime gidelim, meydanlarda karşılaşalım. Siyasi partiler, sivil toplum kuruluşları, dayanışma kurumları, yazarlar, sanatçılar ve demokrasi yanlıları da iktidara karşı sesini çıkarmalı ve artık yeter demelidir. Ülkenin demokratik ve hukuk ülkesi olması için tepkilerini ortaya koymalılar. Bugün dayanışma zamanıdır. Gelin hep birlikte sesimizi yükseltelim ve zorbalığa karşı mücadele edelim.”

 

 

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Amedde Muharrem Cemi ile Birlik ve Kardeşlik Vurgusu

Amed'de Muharrem Matem Orucu kapsamında düzenlenen Muharrem Cemi, birlik ve kardeşlik vurgusuyla gerçekleştirildi. Post Dedesi Musa Karkin'in önderliğinde, Alevilikteki rızalık anlayışı ve Kerbela'dan günümüze uzanan acılar anıldı.

Spor, ırkçılığa karşı birlikteliğin sembolüdür

AABK Eşit Başkanı Hüseyin Mat, 2026 FIFA Dünya Kupası vesilesiyle sporun ırkçılığa karşı sağladığı birlikteliği vurgulayarak, farklı kültürlerin bir arada yaşamasının önemini ve milli takımların çok kültürlü yapısının bu amaca hizmet ettiğini ifade etti. Mat, spor

Suriyedeki Alevi soykırımı için acil eylem çağrısı!

Mersin'de, Suriye'deki Alevilere yönelik soykırım ve insan hakları ihlalleri için bir basın açıklaması yapıldı. İnisiyatif üyesi Yusuf İngilok, Alevi kadın ve çocukların kaçırılması gibi ihlallerin artarak devam ettiğini belirterek, uluslararası kuruluşlardan acil eylem çağ

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et
spot_img