Ana SayfaGüncel HaberlerErdoğan’dan geri adım: Hekimlerimize...

Erdoğan’dan geri adım: Hekimlerimize şükranlarımı sunuyorum

Geçtiğimiz günlerde doktorlara yönelik, “Gidiyorlarsa gitsinler” ifadelerini kullanan Cumhurbaşkanı Erdoğan, 14 Mart Tıp Bayramı etkinliğinde geri adım attı. Erdoğan “Hekimlerimiz ile sağlık çalışanlarına şükranlarımı sunuyorum” dedi

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Beştepe Millet Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen 14 Mart Tıp Bayramı etkinliğinde açıklamalarda bulundu. “Salgın döneminde sağlık sistemimizin ayakta tutulması için gayret gösteren hekimlerimiz ile sağlık çalışanlarına şükranlarımı sunuyorum” diyerek sözlerine başlayan Erdoğan, sağlıkta yeni düzenlemenin ayrıntılarını paylaştı.

Geçtiğimiz günlerde doktorlara yönelik, “Gidiyorlarsa gitsinler” ifadelerini kullanan Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın 14 Mart Tıp Bayramı etkinliğinde yaptığı konuşmanın satırbaşları şöyle:

“Sağlıkta da hala sıkıntılarımız, eksiklerimiz var. Ülke olarak bir süredir kesintisiz olarak yaşadığımız saldırılar önceliklerimizi değiştirdi. Buna rağmen, milletimize sunduğumuz hizmetlerin çıkarsını asla ihmal etmedik. Hekimlerimizin de işlerini geliştirerek hep kolaylaştırma gayreti içinde olduk.

Biz ülkemizin büyük fedakarlıklar ve sabırla yetiştirdiği hekimlerden azami istifade etmesi gerektiğine inanıyoruz. Sağlık sektöründe de gözü ve gönlü kendi ülkesinde kalmak yerine dışarı kayan kişiler olabilir. Bu anlayışla hareket edenlerin, istikametlerini yeniden kendi ülkelerine çevireceklerini umuyorum. Önüne serilen imkanlar ne olursa olsun tercihini kendi halkına hizmet etme yönünde kullanan tüm hekimlere şükranlarımı sunuyorum.

5 maddeGösterdiğimiz çabalara rağmen hala çözüme kavuşturulamamış hususlarda hekimlerin beklentilerini biliyoruz. Bir paketin hazırlığını yürütüyoruz. Bugün bu paketin ana hatlarını paylaşmak istiyorum.

İlk müjdemiz, sağlık çalışanlarına yönelik saldırıları çözecek yöntemle ilgilidir. Görevleri sırasında işlenen kasten yaralama suçu, CMK kapsamında kataloğa dahil ediliyor. Böylece bu tür suçlar konusunda izlenecek yol, hakim ve savcılar bakımından görünür hale geliyor. Bu suça verilen ceza sağlık hizmetleri söz konusu olduğunda artırılıyor.

İkinci olarak, ilgili mesleki sorumluluk kurulu oluşturuyoruz. Tıbbi işlem ve uygulamalar nedeniyle ceza soruşturması açılması bu kurulun iznine bağlı olacak. Kamu kurum ve kuruluşları ile devlet üniversitelerinde görev yapan personele idare tarafından ödenen tazminatın rücu edip etmeyeceğine bu kurul karar verecek. Rücu ise kasıt durumunda yapılacak.

Üçüncü müjdemiz, sağlık çalışanlarımızın maaş ödeme sistemlerinde ve mali haklarında önemli iyileştirmeler sağlıyoruz. Sabit ek ödemeleri merkezi yönetim bütçesine alınarak, aylıklarının tek bir bordro ile ödenmesi temin edilecek. Sağlık Bakanlığı Döner Sermaye Sistemi etkinleştirilecektir. Merkezi Yönetim Bütçesi’nden performans ödemesi için ilave kaynak aktarılarak, ek ödemelerde artış yapılacaktır.

Dördüncü müjdemiz, sağlık çalışanlarının ücretlerinde yaptığımız iyileştirmelinin emeklilere de yansıyacak olmasıdır. Hemşireler başta olmak üzere 3600 ek gösterge kapsamına alınacaklarını da hatırlatmak istiyorum. Bu çalışma yapılırken, hekim emeklilerinin maaşları da ele alınacaktır.

Beşinci madde ise, aile hekimlerinin ücretlerinde artıştır.”

Kaynak: Gazeteduvar

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Alevi Kurumları Gözaltıları Protesto Ediyor!

Alevi Kurumları, Ankara'da gerçekleştirilen gözaltıları protesto ederek, gözaltıların haksız ve hukuksuz olduğunu belirtti ve derhal serbest bırakılma talep etti. Açıklamada, gözaltıların siyasi saiklerle yapıldığına dikkat çekildi.

Gazeteci Bayram Balcı Hayatını Kaybetti

Kürt medyasının köklü isimlerinden gazeteci ve şair Bayram Balcı, tedavi gördüğü...

Mersin Cemevinde Kadıncık Ana ve Bacıyan-ı Rum Anıldı

Mersin Cemevi'nde düzenlenen etkinlikte, Kadıncık Ana ve Bacıyan-ı Rum geleneği anıldı. Etkinlikte, Alevilikte kadının yeri, tarihsel kadın örgütlenmeleri ve bu geleneklerin toplumsal dayanışma üzerindeki etkileri tartışıldı.

Kerbelâ’yı Takvime, Dersim’i Slogana İndirgemek

Eskiden Aleviler için Muharrem-12 İmam Orucu veya Mehâ morkirî tutulup bitirilen...
spot_img