Ana SayfaGüncel HaberlerDFG’den depremde gazeteciler raporu:...

DFG’den depremde gazeteciler raporu: 25 gazeteci yaşamını yitirdi

Depremde gazetecilere yönelik hak ihlalleri raporunu açıklayan DFG, depremde 25 gazetecinin yaşamını yitirdiğini, ilan edilen OHAL ile de ilk olarak gazetecilerin hedef alındığını aktardı

Dicle Fırat Gazeteciler Derneği (DFG), depremde gazetecilere yönelik hak ihlalleri raporunu açıkladı. Derneğin internet sitesinde yayımlanan raporda, Mereş merkezli 6 Şubat’ta meydana gelen depremde resmi rakamlara göre, 44 binde fazla kişinin yaşamını yitirdiği hatırlatıldı.

Depremden etkilenen gazetecilerinde ilk şokun ardından sahada yer alarak, gelişmeleri dünyaya duyurduğu belirtilen raporda, Semsûr’da (Adıyaman) gazeteciler Burak Alkuş, Hidayet Özdemir, İskender Korkut, Kemal Öner, Muhammed Akan, Ruhi Akan, Yunus Emre Doğan, Zübeyir Pektaş, İsmail Hakkı Koçak, Fatih Bayın, Barış Can Tabakçı, Hatay’da gazeteciler Ayşe Figen Arl, Burak Milli, Gökhan Aklan, İzzet Nazlı, Neşet Alkan, Erhan Yılmaz, Mehmet Tekin, Hasan Seid Okay ve Berkay Akay, Mereş’te gazeteciler Mustafa Yüzbaşıoğlu, Aziz Çevlik, Fatih Nalbantbaşı, Adana’da Meltem Özgen ile Dîlok’ta (Antep) Fatma Erdoğan’ın depremde yaşamlarını yitirdikleri aktarıldı.

Depremde 25 gazetecinin “kurtarma çalışmalarının geç başlaması nedeniyle yaşamlarını yitirdiği” vurgulanan raporda, gazetecilerin arşiv ve büro malzemelerini kaybettikleri ifade edildi.

OHAL ile ilk gazeteciler engellendi

Böylesi bir yıkıma gecikmeli müdahale eden iktidarın Olağanüstü Hal (OHAL) ilan etmekte gecikmediği kaydedilen raporda, “OHAL ile birlikte de ilk iş olarak sahada, enkaz başlarında yaşananları görüntüleyen gazeteciler engellendi. Yapılan itirazlar üzerine ise gazetecilerin ya iktidar yandaşları dışında kimseye verilemeyen ‘turkuaz kart’ taşımaları istendi ya da valiliklerden izin almaları istendi. Gözaltına alınan gazeteciler ‘sahtecilikle’ ya da haber kaynaklarının kullandığı ve henüz yayınlanmayan ifadeleri nedeniyle ‘yanlış bilgi yaymak’ iddiasıyla suçlandı. DFG olarak diğer meslek örgütleriyle birlikte karşı çıktığımız ‘Sansür Yasası’ da bu süreçte devreye konuldu” ifadelerine yer verildi.

340 URL’ye erişim engeli

Sahada engellemelerin yanı sıra sansür ve erişim engellerinin getirildiği belirtilen raporda, “Ankara 4’üncü Ağır Ceza Mahkemesi tarafından aralarında internet siteleri ve Youtube kanallarının da olduğu 340 URL’ye erişim engeli getirildi. Türkiye’de baskılı yayın yapan tek Kürtçe gazete olan Xwebûn gazetesi ile Ortadoğu merkezli kadın yayıncılığı yapan NuJİNHA’nın Twitter adresleri kapatıldı. Tüm bu engelleme, baskı ve sansüre rağmen gazeteciler sahada olmaya devam etti. Deprem, yıkım, savaş ne olursa olsun hakikat arayışçısı olarak sahadan ayrılmayacağız, kalemimizi, fotoğraf makinemizi bırakmayacağız. DFG olarak da zor şartlarda çalışan meslektaşlarımızla dayanışma içinde olmaya devam edeceğiz” diye belirtildi.

Saldırı, ekran karartma

Gazeteciliğin suç olmadığının altı çizilen raporda, Şubat ayında 14 gazetecinin saldırıya uğradığı, 4’ünün gözaltına alındığı, 5’nin kötü muameleye maruz kaldığı, 19’nun haber takibi sırasında fiili olarak engellendiği ve 6’sına soruşturma açıldığı aktarıldı.

Yayın kuruluşlarına yönelik baskı ve sansürlere de yer verilen raporda, RTÜK’ün 2 farklı yayın kuruluşuna ceza verdiği, bunlardan 2’sinin yayın yasağı olduğu, 4’ünün ise para cezası olduğu, bir televizyona ise 3 gün ekran karartma cezası verdiği kaydedildi. Raporda, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun 2 internet sitesini kapattığı, 2’sine erişim engelli getirdiği, 345 sosyal medya içeriğine erişim engelli getirdiği belirtildi.

Kaynak: MA

#DFGden #depremde #gazeteciler #raporu #gazeteci #yaşamını #yitirdi

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et

Alevilerin yasal hakları için mücadele sürüyor!

Dersim'de Demokratik Alevi Dernekleri Eşbaşkanı Mercan Gül, Alevilerin yasal haklarının güvence altına alınması ve cemevlerine yasal statü verilmesi gerektiğini vurguladı. Gül, Alevilerin eşit yurttaşlık ve inanç özgürlüğü taleplerinin hala karşılanmadığını belir

Kielde Alevi Mezarlığına Yönelik Çirkin Saldırı!

Almanya'nın Kiel şehrindeki Alevi mezarlığı, kimliği belirsiz kişiler tarafından saldırıya uğrayarak mezarların kırmızı boyalarla işaretlenmesiyle hedef alındı. Alevi toplumu, bu durumu nefretin varlığını gösteren tehlikeli bir provokasyon olarak değerlendirerek hukuki süreç başlatt

Sivas Katliamının 33. yılı Berlinde anılacak

Sivas Madımak Katliamı'nın 33. yıl dönümü, 27 Haziran'da Berlin'de anma etkinliğiyle kutlanacak. Etkinlikte, katliamda hayatını kaybedenlerin anısı yaşatılacak ve adalet talebi dile getirilecek.
spot_img