Ana SayfaGüncel HaberlerMuhammed İslami: Yaptırımların kalkması...

Muhammed İslami: Yaptırımların kalkması için uranyumu zenginleştiriyoruz

İran Atom Enerjisi Kurumu Başkanı Muhammed İslami, ‘Yaptırımların kaldırılmasını sağlamak için yüksek saflıkta uranyum zenginleştirme işlemi yapıldı’ dedi

İran Atom Enerjisi Kurumu Başkanı Muhammed İslami, yaptırımların kaldırılmasını sağlamak için Batı ülkelerinin tepkisine yol açan yüksek düzeyde uranyum zenginleştirdiklerini ve ülkesinin nükleer programının askeri amaçlı olmadığını söyledi. İran’ın “İttilaat” gazetesine konuşan İslami, ülkesinin Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı (UAEA) ile işbirliğini sürdürdüğünü belirtti.

Meclis’in 2020’de çıkardığı yasa uyarınca yüksek düzeyde uranyum zenginleştirmeye başladıklarına değinen İslami, “Yaptırımların kaldırılmasını sağlamak için yüksek saflıkta uranyum zenginleştirme işlemi yapıldı. Yasa koyucunun amacı, yaptırımları ortadan kaldırmak için stratejik bir eylemde bulunmaktı” dedi. İslami, “Yüzde 60 saflıkta uranyum zenginleştirilmesi Stratejik Eylem Yasası’nın bize yüklediği göreve dayanıyor ve biz de bunu uygulamakla yükümlüyüz. İran’ın nükleer adımlarının askeri amaçlı olduğunu iddia ediyorlar fakat bizim asıl amacımız Stratejik Eylem Yasası’nı uygulamak ve bu yasanın amacı karşı tarafları İran’a yönelik baskıcı ekonomik yaptırımları azaltmaya ikna etmek ya da zorlamaktır” dedi.

İran ile Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin (BMGK) daimi üyeleri ABD, Rusya, Çin, İngiltere ve Fransa ile Almanya arasında 2015’te imzalanan Kapsamlı Ortak Eylem Planı (KOEP) olarak adlandırılan nükleer anlaşma, Tahran’a yüzde 3,67 oranında uranyum zenginleştirme faaliyetini sürdürme izni veriyor. Buna karşılık ABD’nin 2018’de anlaşmadan tek taraflı çekilmesinden bir yıl sonra anlaşmadaki taahhütlerini durduran İran, nükleer bilim insanı Muhsin Fahrizade’ye yönelik suikast sonrasında Aralık 2020’de Meclis tarafından çıkarılan yasa kapsamında ilk olarak Natanz’da Nisan 2021’de yüzde 60 saflıkta uranyum zenginleştirdiğini duyurmuştu.

Tahran’ın uranyumu yüzde 20 ve yüzde 60 saflıkla zenginleştirmesi Batılı ülkelerde endişelere neden oluyor çünkü uranyumun yüzde 20 ve üzerinde zenginleştirilmesi nükleer bomba elde etmeye imkan sağlayacak yüzde 90 saflıkta parçalanabilir uranyuma ulaşmak için önemli bir aşama olarak kabul ediliyor.

DIŞ HABERLER

#Muhammed #İslami #Yaptırımların #kalkması #için #uranyumu #zenginleştiriyoruz

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Alevilerin yasal hakları için mücadele sürüyor!

Dersim'de Demokratik Alevi Dernekleri Eşbaşkanı Mercan Gül, Alevilerin yasal haklarının güvence altına alınması ve cemevlerine yasal statü verilmesi gerektiğini vurguladı. Gül, Alevilerin eşit yurttaşlık ve inanç özgürlüğü taleplerinin hala karşılanmadığını belir

Kielde Alevi Mezarlığına Yönelik Çirkin Saldırı!

Almanya'nın Kiel şehrindeki Alevi mezarlığı, kimliği belirsiz kişiler tarafından saldırıya uğrayarak mezarların kırmızı boyalarla işaretlenmesiyle hedef alındı. Alevi toplumu, bu durumu nefretin varlığını gösteren tehlikeli bir provokasyon olarak değerlendirerek hukuki süreç başlatt

Sivas Katliamının 33. yılı Berlinde anılacak

Sivas Madımak Katliamı'nın 33. yıl dönümü, 27 Haziran'da Berlin'de anma etkinliğiyle kutlanacak. Etkinlikte, katliamda hayatını kaybedenlerin anısı yaşatılacak ve adalet talebi dile getirilecek.

Muharrem Ayında Dayanışma ve Paylaşım Rüzgârı Esti

Muharrem Ayı etkinlikleri kapsamında, PSAKD Mamak Şubesi tarafından Mamak Hacı Bektaş-ı Veli Parkı'nda düzenlenen lokma paylaşımları büyük ilgi gördü. Farklı yöre derneklerinin katkılarıyla gerçekleştirilen etkinlik, toplumsal dayanışma ve paylaşımın önemini vurguladı.
spot_img