Ana SayfaGüncel HaberlerKeşişin Bahçesi’nden Geriye toz...

Keşişin Bahçesi’nden Geriye toz toprak kaldı…

Yeşil alanların her geçen gün yok edildiği Türkiye ve Kürdistan’da, proje adı altında tarihsel miraslar yok ediliyor. Bazîd’de bulunan ve ‘Aslı ile Kerem’ aşkına tanık olduğu rivayet edilen Keşişin Bahçesi’nin de yeşil günlerinden geriye ağaçsız bir toprak kaldı

Kürdistan’da devlet eliyle bir yandan operasyon adı altında ormanlar yok edilirken, bir yandan da tarihi ve kültürel alanlar ranta açılarak miras yok ediliyor. Olanlardan biri ise, Agirî’nin (Ağrı) Bazîd (Doğubeyazıt) ilçesinde bulunan Keşişin Bahçesi. Eski Bazîd’in hemen altında, yeni Bazîd’e ise yukarıdan bakan bir vaha görünümünde, yemyeşil bir alana sahip olan bahçe için 16. yüzyılda ortaya çıktığı sanılan ve dilden dile anlatılan “Kerem ile Aslı” hikâyesinin geçtiği yer olduğu söylenir.

Geriye kalan ağaçsız bir manzara

Serhat’ta doğasıyla bilinen Bazîd ilçesinde son zamanlarda birçok dağ alanı yok edilme tehlikesi yaşarken, Keşişin Bahçesi’nin yeşil görüntüsünden geri kalan ise ağaçsız, çorak bir arazi. Bahçe, 1987’de Bakanlar Kurulu Kararı ile Doğal Varlıkları Koruma Kurulu tarafından sit alanı ilan edilmesine rağmen tapu sahibi tarafından hazırlanan ve Tarım Bakanlığı tarafından desteklenen ceviz ekme projesi kapsamında Keşişin Bahçesi, tamamen ortadan kaldırıldı.

Bu kötülük hepimize

Konuyla ilgili konuşan Doğa Aktivisti Adem Karahan, duyarlılık çağrısında bulunarak, “Hepimize, ilçemize büyük bir kötülük yapıldı. Konuyu muhataplarına sorduğumuzda ‘Merak etmeyin, yeni ağaçlar ekeceğiz’ deniliyor. Mücadelemizi sonuna kadar sürdüreceğiz” dedi.

Yaşam alanları yok ediliyor

Ekogenç Aktivisti Cevahir Yiğit Böke de, “Keşişin Bahçesi, tarihi bir öneme sahip; aynı zamanda ağaçlık bir alan olan bu bahçe; mülk sahibi Mustafa Ünal tarafından katledilmiştir. Tüm bunların yanında bakanlığın buna göz yumması, hükümetin doğaya ve doğal varlıklara olan bakış açısını göstermektedir. Her geçen gün halkın yaşam alanları birkaç sermaye sahibine peşkeş çekilerek tarumar edilmektedir. Özellikle hem doğa alanlarının hem de tarihsel değeri olan yerlerin tarumar edilmek istenmesini tesadüfi bulmuyorum. Bu tamamıyla bizlerin geçmiş bağlarını kopararak, kültürel dokumuzu yok etme çabasıdır” diye konuştu.
Arsanın sahibi Mustafa Ünal ise, sosyal medya hesabından oraya yeni ağaçların dikileceğini duyurmakla yetindi.

Oktay Candemir/Wan-Anf

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Amedde Muharrem Cemi ile Birlik ve Kardeşlik Vurgusu

Amed'de Muharrem Matem Orucu kapsamında düzenlenen Muharrem Cemi, birlik ve kardeşlik vurgusuyla gerçekleştirildi. Post Dedesi Musa Karkin'in önderliğinde, Alevilikteki rızalık anlayışı ve Kerbela'dan günümüze uzanan acılar anıldı.

Spor, ırkçılığa karşı birlikteliğin sembolüdür

AABK Eşit Başkanı Hüseyin Mat, 2026 FIFA Dünya Kupası vesilesiyle sporun ırkçılığa karşı sağladığı birlikteliği vurgulayarak, farklı kültürlerin bir arada yaşamasının önemini ve milli takımların çok kültürlü yapısının bu amaca hizmet ettiğini ifade etti. Mat, spor

Suriyedeki Alevi soykırımı için acil eylem çağrısı!

Mersin'de, Suriye'deki Alevilere yönelik soykırım ve insan hakları ihlalleri için bir basın açıklaması yapıldı. İnisiyatif üyesi Yusuf İngilok, Alevi kadın ve çocukların kaçırılması gibi ihlallerin artarak devam ettiğini belirterek, uluslararası kuruluşlardan acil eylem çağ

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et
spot_img