AKP iktidarı, içine girdiği ekonomik sorunları aşmanın bir yolu olarak, kamunun elinde ne var ne yok satışa başlamasının adımlarından biri olan, liman özelleştirmelerine devam ediyor. Bir kamu şirketi olan Türkiye Denizcilik İşletmeleri AŞ’ye ait Tekirdağ Limanı, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı resmi sitesinden yapılan duyuruya göre; 36 yıl süreyle “işletme hakkının verilmesi” yöntemiyle özelleştirileceği duyuruldu. Tekirdağ Limanı, 2010 yılında açılan demiryolu hattıyla, Türkiye’nin ender demiryolu bağlantılı limanlarından biri. 100 bin metrekarenin üzerinde bir alana kurulu liman, 2 bin 100 metre iskele uzunluğuna sahip ve limanda genel kargo, sıvı ve dökme yük kabul ediliyor. Avrupa’yı Asya’ya bağlayan demiryolu feribot, yine bu limanı kullanıyor. Özelleştirme İdaresi Başkanlığı tarafından 1997 yılında Akkök Grup’a, yıllık 2.6 milyon dolar sözleşme bedeliyle kiralanan liman, 2012 mart ayında tekrar Türkiye Denizcilik İşletmeleri’ne devredilmişti.