Ana SayfaGüncel HaberlerBakan Soylu ‘ayak kırma’da...

Bakan Soylu ‘ayak kırma’da çark etti, itirafta bulundu

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu önceki gün MEB Şura Salonu’nda düzenlenen Genel Güvenlik ve Uyuşturucu ile Mücadele Toplantısı’nın açılış konuşmasında polislere seslenerek, “Okul etrafında uyuşturucu satıcıları görürseniz ayaklarını kırın, suçu bana atın” dedi.

Bakan Soylu tepkilere neden olan açıklamasına bugün açıklık getirdi. Hürriyet’ten Deniz Zeyrek’e konuşan Soylu, “Ben olayın büyüklüğüne dikkat çekmek için bu ifadeyi kullandım. Kararlı olmalıyız, kararlılığımızı göstermeliyiz. Başka türlü dikkat çekemeyiz. İki yıldır bunu söylüyorum, hiçbir polis gidip ayak kırmadı” dedi.

Soylu’nun açıklamalarını köşesine taşıyan Deniz Zeyrek’in yazısının ilgili bölümü şöyle:

VAN’da sokak ortasında “yavaş yürüyor” gerekçesiyle eşini tekmeleyen şahıs, ifadesi alındıktan sonra serbest bırakıldı.

Eşine defalarca şiddet uygulayıp iki çocuğunu katleden şahsın, defalarca şikâyet edilmesine karşın hiçbir yaptırımla karşılaşmadığı ortaya çıktı.

Şaşırdık mı? Hayır, şaşırmadık. Çünkü bu tür olayları çok görüyoruz ve bu tür suçların failleri, her zaman mevzuattan açık bir kapı bulup özgür kalabiliyorlar.

Bu haberleri okuduktan sonra İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun polise yaptığı, “Okul etrafında uyuşturucu satıcıları görürseniz ayaklarını kırın, suçu bana atın” çağrısına bakışım değişti. Kendimi “Bakan da herhalde yargıya güvenmiyor. Ön kapıdan teslim edilen zanlıların arka kapıdan çıkmasına isyan ediyor” derken buldum.

Sonra bu görüşe körü körüne inanmaktansa kendisine “Siz de mi yargıya güvenmiyorsunuz? Neden öyle dediniz” diye sormanın daha mantıklı olduğunu düşündüm. Aradım ve sordum. Bakan Soylu, tereddüt etmeden şu yanıtı verdi:

“Yargıya güveniyorum, çünkü bu konuda görevini tam yapıyor. Ben olayın büyüklüğüne dikkat çekmek için bu ifadeyi kullandım. Kararlı olmalıyız, kararlılığımızı göstermeliyiz. Başka türlü dikkat çekemeyiz. İki yıldır bunu söylüyorum, hiçbir polis gidip ayak kırmadı.”

ERTESİ GÜN BAŞKASINI BULUYORLAR ÇÜNKÜ…

Avrupa’dan gelen sentetik uyuşturucu miktarına ve Afganistan’da üretilen afyon miktarının iki katına çıktığına dikkat çeken Soylu, bunun Türkiye’ye gelecek, Türkiye’den geçecek uyuşturucunun da iki katına çıkacağı anlamına geldiğini vurguladı. “2018’de her şeyi bırakıp bununla uğraşmalıyız” diyen Soylu, ilginç bir duruma da işaret etti: “Yakalıyoruz, ertesi gün aynı yere başkasını gönderiyorlar. Çünkü aylık gelirleri 10 bin TL ve adam bulmakta hiç zorlanmıyorlar.”

BARONLARIN PEŞİNDEYİZ

Soylu’nun aktardığına göre Türkiye’de 2016’da 8 bin ton uyuşturucu yakalanmış. 2017’de bu rakam 20 bin tona ulaşmış. PKK’nın hintkeneviri üretimi de bitme noktasına getirilmiş. Bu, polisin uyuşturucu ile mücadeledeki başarısını gösteriyor. Ancak Soylu, bununla yetinilmemesi gerektiğini söylüyor ve ekliyor:

“Sokakta yürürken, uyuşturucu kullanan çocuğunun morarttığı kolunu gösteren annelerle karşılaşıyorum. Polis sokakta amansız mücadele ediyor ve torbacılara, dağıtımcılara karşı başarılı oluyor. Ancak, asıl baronları bulamıyoruz. Onlara ulaşamıyoruz. En büyük eksiğimiz bu. FETÖ, PKK, IŞİD, DHKP/C ile mücadele bütün hızıyla sürerken, bu işe de daha fazla zaman ayırmalıyız.”

Deniz Zeyrek’in yazısının tamamını okumak için tıklayınız…

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Spor, ırkçılığa karşı birlikteliğin sembolüdür

AABK Eşit Başkanı Hüseyin Mat, 2026 FIFA Dünya Kupası vesilesiyle sporun ırkçılığa karşı sağladığı birlikteliği vurgulayarak, farklı kültürlerin bir arada yaşamasının önemini ve milli takımların çok kültürlü yapısının bu amaca hizmet ettiğini ifade etti. Mat, spor

Suriyedeki Alevi soykırımı için acil eylem çağrısı!

Mersin'de, Suriye'deki Alevilere yönelik soykırım ve insan hakları ihlalleri için bir basın açıklaması yapıldı. İnisiyatif üyesi Yusuf İngilok, Alevi kadın ve çocukların kaçırılması gibi ihlallerin artarak devam ettiğini belirterek, uluslararası kuruluşlardan acil eylem çağ

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et

Alevilerin yasal hakları için mücadele sürüyor!

Dersim'de Demokratik Alevi Dernekleri Eşbaşkanı Mercan Gül, Alevilerin yasal haklarının güvence altına alınması ve cemevlerine yasal statü verilmesi gerektiğini vurguladı. Gül, Alevilerin eşit yurttaşlık ve inanç özgürlüğü taleplerinin hala karşılanmadığını belir
spot_img