Ana SayfaGüncel HaberlerKESK’li kadınlar: 8 Mart’ta...

KESK’li kadınlar: 8 Mart’ta mücadeleyi büyüteceğiz

Antep’te KESK’li kadınlar, 8 Mart’ı “Emek, eşitlik ve barış hakkımızın peşindeyiz” sloganıyla Demokratik Kadın Platformu çatısı altında karşılamaya hazırlanıyor.

Türkiye’nin her tarafında 8 Mart Dünya Kadınlar Günü için alanlara çıkan kadınlar, taleplerini dile getirmeye başladı. Kadınlar, düzenledikleri program ve etkinliklerle kendilerine dayatılan, adaletsiz, eşitsiz, güvencesiz politikalara ve cinsiyetçi söylemlere karşı tepkilerini gösteriyor. Kamu Emekçileri Sendikaları Konfederasyonu’nda (KESK) hem sendikal hem de eşit temsiliyet mücadelesi yürüten kamu emekçisi kadınlar da, bu yıl 8 Mart’ı “Emek, eşitlik ve barış hakkımızın peşindeyiz” sloganıyla kutluyor.
KESK üyesi emekçi kadınlar, Antep’te Demokratik Kadın Platformu ile kadın dayanışmasını büyütüp birçok etkinlik düzenleyecek. Eğitim Sen Şube Sekreteri Sara Alagöz, kadınlara karşı gösterilen haksızlıklar için 8 Mart’ta alanlarda olacaklarını ve mücadeleyi büyüteceklerini belirtirken, Büro Emekçileri Sendikası (BES) Şube Sekreteri Sevgi Özdemir ise, kadının özgür ve eşit bir yaşama ulaşana kadar kadın mücadelesinden vazgeçmeyeceklerini dile getirdi.
‘YILMADIK VE YILMAYACAĞIZ’
Kadınların çalışma alanlarında, sokakta, ailede ve toplumda her geçen gün biraz daha sömürüye, baskıya ve şiddete uğradığını belirten Alagöz, kadınların toplumda var olabilmek için her alanda çok büyük bir emek gösterdiğini söyledi.
Toplumda, erkeğin her zaman bir adım önde konumlandığını, kadının ise her anlamda geri planda tutulduğunu ifade eden Alagöz, “Eşitsiz bir toplumda yaşıyoruz. Kadınların, emek ve eşitlik mücadelesine günümüzde daha çok ihtiyaç duyuyoruz. Kadınlar toplumda gün geçtikçe biraz daha çok eziliyor. 2017 verilerine baktığımız zaman kadın cinayetlerinde, tacizlerde, istismarlarda sürekli bir artışın olduğunu görüyoruz.  Biz bu haksızlıkların giderilmesi, kadına yönelik ayrımcılığa son verilmesi için 8 Mart’ta alanlarda olacağız. Birçok kadın emekçi arkadaşımız KHK’lerle işsiz kaldı, ancak hiçbiri yılmadı. Şuanda hepsi kendi ayakları üzerinde durmaya devam ediyor. KESK’li kadınlar olarak hiçbir zaman yılmadık ve yılmayacağız” diye konuştu.
‘8 MART MÜCADELEYİ BÜYÜTMENİN VAKTİDİR’
BES Şube Sekreteri Özdemir de kadınlar olarak adil, eşit, özgür ve barış içerisinde bir ülkede yaşamak istediklerini ve bu talepleri yerine getirilinceye kadar da susmayacaklarını söyledi.
Çocuk istismarlarının, kadın tecavüz ve istismarlarının yaşanmadığı bir yaşam için çabaladıklarını dile getiren Özdemir, “8 Mart, mücadeleyi büyütmenin tam vaktidir. İsteklerimiz bizim en temel haklarımızdır. Bu yıl ki 8 Mart’ta KESK’li kadınlar olarak Antep Demokratik Kadın Platformu çatısında kadın dayanışmasını güçlendirerek dolu dolu geçireceğiz” dedi.
Antep Demokratik Kadın Platformu’nun 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Programı şöyle:
* 6 Mart 13.30’da Merkez Postahane’de, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, tutuklu vekiller ve KESK’lilere mektup gönderilecek.
* 8 Mart’ta Demokratik Kadın Platformu adına basın açıklaması düzenlenecek.
* 10 Mart 12.00’da Eğitimsen Şube binasında kadın şöleni düzenlenecek.
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Şevin Özdenin tutuklanması Alevi gençliğine saldırıdır!

AHA Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Genel Başkanı Cuma Erçe, Şevin Özden'in tutuklanmasının Alevi gençliğine yönelik bir saldırı olduğunu belirterek, bu durumun demokratik mücadelenin baskı altına alınması anlamına geldiğini ifade etti. Özden'in gözaltına alınmasının hukuksuz olduğunu vurg

CHPde cemevi protestosu sonrası 63 üye askıya alındı

CHP İstanbul İl Başkanlığı, Garip Dede Cemevi'nde Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik protesto sonrası 63 üyenin üyeliklerini tedbiren askıya aldı. İl Başkanı Gürsel Tekin, bu durumun inanç mekânlarına saygısızlık olduğunu belirterek, cemevlerinin siyasi hesaplaşmalara a

Sivas Katliamında hayatını kaybedenler anıldı

Almanya Federal Meclisi, Sivas Katliamı'nın 33. yıl dönümünde anma etkinliği düzenleyerek, katliamda hayatını kaybedenleri andı ve faillerinin Almanya'da serbest yaşamalarının hukuki sorumlulukları gündeme getirdi. Etkinlikte, adalet arayışının önemi ve ce

Bayram Balcı, özgür basın mücadelesinde unutulmayacak!

Gazeteci Bayram Balcı, Belçika'da kanser tedavisi gördüğü hastanede hayatını kaybetti. Özgür basın mücadelesinin önemli isimlerinden biri olan Balcı, 27 Haziran 2026'da Ankara'da toprağa verilecek.
spot_img