Ana SayfaGüncel HaberlerYenilenebilir enerji Berlin'de masaya...

Yenilenebilir enerji Berlin’de masaya yatırıldı

Doksan ülkeden bakanlar, şirket yöneticileri ve sivil toplum temsilcilerinin katıldığı Uluslararası Enerjide Dönüşüm Diyaloğu konferansı Berlin’de başladı.

Paris İklim Anlaşması’nın öngördüğü 2030 yılı hedeflerinin masaya yatırıldığı, bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen Uluslararası Enerjide Dönüşüm Diyaloğu konferansın açılış konuşmasını Almanya Dışişleri Bakanı Heiko Maas yaptı.

İklim koruma hedeflerine uyum için enerjide küresel çapta dönüşümün önemine vurgu yapan Maas, bu dönüşümde uluslararası işbirliğinin şart olduğunu, “küresel sorunlara ancak küresel stratejilerle yanıt verilebileceğini” vurguladı.

Paris Anlaşması yükümlülüklerin yerine getirilmesi çağrısı yapan, “enerji dönüşümü barışçıl bir dünya için şart” diyen Maas, aksi takdirde dünya barışı ve istikrarını tehlikeye sokacak daha büyük risklerle karşı karşıya kalınabileceği uyarısında bulundu.

Enerjideki dönüşüm sürecinin, jeopolitik değişimleri beraberinde getireceğini anlatan Maas, bu süreçte ülkelerin enerji ihtiyaçları nedeniyle üçüncü ülkelere bağımlılığının azalacağını, enerjinin bir baskı aracı olarak kullanılamayacağını vurguladı. 

Konuşmasında, iklim değişikliğinin, göçlere, yeni güvenlik sorunlarına yol açabileceğine de dikkat çeken Maas, “İklimin güvenlikle etkileşimi uluslararası gündemin öncelikleri arasında yer almalı, barış ve güvenliğe fiili tehdit oluşturmadan önlem alınmalı, bu bizim açımızdan önleyici dış politikanın bir parçası” şeklinde konuştu.

Almanya’nın başarısı

Alman Ekonomi ve Enerji Bakanı Peter Altmaier, yenilenebilir enerjiye ağırlık vererek çevreye çok daha az zarar verileceğini vurguladı, enerjide dönüşümün ancak uzun vadeli planlamalarla gerçekleştirilebileceğine dikkat çekti.

Almanya’nın bu alanda yıllar önce başlattığı çalışmaları “ulusal ekonomiye açık kalp ameliyatı” olarak nitelendiren Altmaier, bu sayede bugün elektriğin yüzde 36’sının yenilenebilir enerjiden karşılandığını aktardı.

Konferansta, Türkiye Enerji Bakanı Berat Albayrak da bir konuşma yaptı, yenilenebilir enerji alanındaki gelişmeleri değerlendirdi.

Enerji Bakanı Berat Albayrak

Albayrak: Türkiye önemli partner

Enerji sektöründeki değişim sürecine adapte olmanın büyük önem taşıdığına dikkat çeken Albayrak, bugün dünyada 1 milyardan fazla insanın elektrikten faydalanamadığını, Doğu’dan daha fazla bir talep olduğunu söyleyerek, “Önümüzdeki süreçte çok daha büyük bir meydan okuma ile karşı karşıyayız” diye konuştu.

Türkiye’nin son iki yılda enerji politikalarında, arz güvenliği, yerlileştirme ve enerji verimliliği üzerine inşa edilmiş yeni bir stratejik planlamaya yöneldiğini anlatan Albayrak, “Türkiye sadece enerji alanında yılda 44 milyar dolarlık ithalat yapan bir ülke, petrolün ve doğalgazın yüzde 95’ini ithal eden bir ülke olarak özellikle yenilenebilir enerji konusunda önemli adımlar atmayı hedef benimsedik” diye konuştu.

Türk enerji bakanı, büyük siyasi ve ekonomik bir dönüşümden geçen dünyanın büyük sınamalar ve tehditlerle karşı karşıya olunduğuna dikkat çekerek sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu meydan okumalar, tehditler ve sınamalar çok daha büyük fırsatlara gebe, yeter ki yeni ekosistemin içerisinde, Doğu-Batı ekonomisinin, tüketiminin büyümesinin ayrıştığı bir dönemde, kazan kazan modeline dayalı doğru bir sinerji oluşturacak, rasyonel, akılcı bir stratejik planlama ortaya koyabilelim.”

Albayrak, Türkiye’nin Avrupa’ya kaynak çeşitliliği ve enerji arz güvenliği noktasında güvenli bir liman, istikrarlı ve önemli bir partner olmaya devam edeceğini de sözlerine ekledi.

Değer Akal

© Deutsche Welle Türkçe

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et

Alevilerin yasal hakları için mücadele sürüyor!

Dersim'de Demokratik Alevi Dernekleri Eşbaşkanı Mercan Gül, Alevilerin yasal haklarının güvence altına alınması ve cemevlerine yasal statü verilmesi gerektiğini vurguladı. Gül, Alevilerin eşit yurttaşlık ve inanç özgürlüğü taleplerinin hala karşılanmadığını belir

Kielde Alevi Mezarlığına Yönelik Çirkin Saldırı!

Almanya'nın Kiel şehrindeki Alevi mezarlığı, kimliği belirsiz kişiler tarafından saldırıya uğrayarak mezarların kırmızı boyalarla işaretlenmesiyle hedef alındı. Alevi toplumu, bu durumu nefretin varlığını gösteren tehlikeli bir provokasyon olarak değerlendirerek hukuki süreç başlatt

Sivas Katliamının 33. yılı Berlinde anılacak

Sivas Madımak Katliamı'nın 33. yıl dönümü, 27 Haziran'da Berlin'de anma etkinliğiyle kutlanacak. Etkinlikte, katliamda hayatını kaybedenlerin anısı yaşatılacak ve adalet talebi dile getirilecek.
spot_img