Ana SayfaGüncel HaberlerAmed’de ‘Uyuşturucuya Karşı Barikat...

Amed’de ‘Uyuşturucuya Karşı Barikat Ol’ kampanyasına destek çağrısı

Amed’de son yıllarda artan uyuşturucu ve fuhuşa karşı ‘Uyuşturucuya Karşı Barikat Ol’ kampanyası başlatan Barikat ve Mor Barikat’ın yöneticileri herkesi kampanyalarına destek olmaya çağırdı

Kurdistan’da son yıllarda devlet eliyle yaygınlaştırılan uyuşturucu kullanımı artarken, buna karşı mücadele çalışmaları da devam diyor. Amedspor taraftar grubu Barikat ve Mor Barikat da, Amed ve çevresinde artan uyuşturucu kullanımı ve fuhuşa karşı “Uyuşturucuya Karşı Barikat Ol!” kampanyası başlattı.

Gruplardan destek çağrısı

6 Temmuz’da sanal medya hesaplarından “#GeçitVermeAmedsporlu” hashtagıyla duyarlılık çalışması yapan Barikat ve Mor Barikat, önümüzdeki günlerde sivil toplum örgütleriyle görüşerek, bir sempozyum düzenlemeyi planlarken, taraftar gruplarının yöneticileri kampanyaya destek çağrısında bulundu.

Çocuklarımız için kaygılıyız

Amed’de uyuşturucu kullanımın da yaş ortalamasının düştüğünü ve kolay bir şekilde temin edilebildiğinin altını çizen Barikat grubu yöneticisi İbrahim Aygürt,“Bu maddelerin nereden temin edildiği, ne şekilde satıldığı merak konusu oldu bizim için. Gençliğimizin ve çocuklarımızın geleceği için kaygılanıyoruz. O yüzden elimizden geldiğince bu konudaki çalışmalara ve kampanyalara destek verip sürdüreceğiz” diye belirtti.

Gençler yoz yaşama çekiliyor

Uyuşturucu ve fuhuşun toplumla özdeşleşmeyen “sistem gereçleri” olduğunu ifade eden Aygürt, “Gençleri yoz yaşama sürükleme, bilinç seviyesini düşürme, ideolojik düşüncesini yitirme, ileriki yaşamında bilinç seviyesinin düşüklüğünden kaynaklı topluma faydalı birey olamaması bizim için endişe verici sebeplerdir. Bugün şehrin herhangi bir yerinde, köyde veya ilçede bu yüz kızartıcı hareketler dışında ne yaparsanız yapın her türlü yargılanırsınız. Ama bugün bu işin öncülüğünü yapanlar, temin edenler; bu maddeleri, şehirlere, köylere, okullara sokanlar rahatlıkla elini kolunu sallayarak geziyor. Biz tamamıyla bunu sistemsel görüyoruz” diye belirtti.

Gerekirse valiliğin önünde oturacağız

Kentteki tüm STÖ’lerin ve kamuoyunun yürüttükleri mücadeleye dâhil olması gerektiğine vurgu yapan Aygürt, “Tek başımıza olsak da, gerekirse caddeleri kapatacağız, basın açıklaması yapacağız, valiliğin ve emniyetin önünde oturacağız. Biz yozlaşmak istemiyoruz. Biz, gençlerimizi, özümüzü, geleneğimizi kaybetmek istemiyoruz. Biz bilinçli bir coğrafyanın gençleriyiz. Şêx Said’lerin torunlarıyız. Öz geçmişimizi asla kaybetmeyeceğiz” diye vurguladı.

Kadını kimliğinden uzaklaştırmak istiyorlar

Son dönemlerde başta Amed olmak üzerek Kürdistan’ın birçok kentinde fuhuş vakalarının arttığına dikkati çeken Mor Barikat grubu yöneticisi Kader Türkyılmaz ise, artan vakaların kadın kimliği için tehlike arz ettiğini belirtti. Fuhuşun “kadını köleleştirme” ve “kadın bedenine saldırı” niteliği taşıdığının altını çizen Türkyılmaz, “Kadını kendi kimliğinden, benliğinden ve özünden uzaklaştırmak, kadını köleleştirmek için yapılıyor. Bu fuhuş vakalarına karşı kadınların güçlü bir irade koymaları gerekiyor. Fuhuş vakalarına karşı ciddi anlamda mücadele etmemiz gerekiyor” dedi.

Dayanışma göstermek gerek

Fuhuş ile mücadele konusunda kadın kurumlarına ve STÖ’lere sorumluluk alma çağrısında bulunan Türkyılmaz, “Toplumu ciddi anlamda tehdit eden bu soruna karşı başta biz kadınlar olmak üzere, kurumlarımız, kentte bulunan sivil toplum örgütleri ile dayanışma içerisinde olup seminer ve konferanslar düzenlenmelidir. Bu saldırılara maruz kalmış kadınlarla bir araya gelip, onların sorunlarını dinleyip çözüm bulmanın yararlı olacağını düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

Kaynak: MA

 

#Amedde #Uyuşturucuya #Karşı #Barikat #kampanyasına #destek #çağrısı

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Alevilerin yasal hakları için mücadele sürüyor!

Dersim'de Demokratik Alevi Dernekleri Eşbaşkanı Mercan Gül, Alevilerin yasal haklarının güvence altına alınması ve cemevlerine yasal statü verilmesi gerektiğini vurguladı. Gül, Alevilerin eşit yurttaşlık ve inanç özgürlüğü taleplerinin hala karşılanmadığını belir

Kielde Alevi Mezarlığına Yönelik Çirkin Saldırı!

Almanya'nın Kiel şehrindeki Alevi mezarlığı, kimliği belirsiz kişiler tarafından saldırıya uğrayarak mezarların kırmızı boyalarla işaretlenmesiyle hedef alındı. Alevi toplumu, bu durumu nefretin varlığını gösteren tehlikeli bir provokasyon olarak değerlendirerek hukuki süreç başlatt

Sivas Katliamının 33. yılı Berlinde anılacak

Sivas Madımak Katliamı'nın 33. yıl dönümü, 27 Haziran'da Berlin'de anma etkinliğiyle kutlanacak. Etkinlikte, katliamda hayatını kaybedenlerin anısı yaşatılacak ve adalet talebi dile getirilecek.

Muharrem Ayında Dayanışma ve Paylaşım Rüzgârı Esti

Muharrem Ayı etkinlikleri kapsamında, PSAKD Mamak Şubesi tarafından Mamak Hacı Bektaş-ı Veli Parkı'nda düzenlenen lokma paylaşımları büyük ilgi gördü. Farklı yöre derneklerinin katkılarıyla gerçekleştirilen etkinlik, toplumsal dayanışma ve paylaşımın önemini vurguladı.
spot_img