Ana SayfaGüncel HaberlerAmed’te otobüs çilesi: Kayyum...

Amed’te otobüs çilesi: Kayyum halka hizmet götürmüyor

Amed’te kentin ağır bir soruna dönüşen toplu taşıma sistemine tepkki gösteren yurttaşlar, kayyumların halka hizmet götürmediğine inanıyor

Amed’te toplu taşıma araçlarının yetersizliğinden kaynaklı halk uzun süre duraklarda bekliyor. Toplu taşıma ihtiyacının yeteri kadar karşılanmadığı kentte, işe gidiş gelişler çileye dönüşürken kentin en işlek ve insan trafiğinin yoğun olduğu noktalarda uzun kuyruklar oluşuyor.

Otobüs çilesine tepki gösteren yurttaşlardan Abdullah Kaya, “Toplu taşıma araçlarında büyük bir eksiklik var. Ben Araştırma Hastanesi yakınlarında oturuyorum. Bazen özel aracımla işe giderken duraklarda çok sayıda yurttaşın otobüs beklediğini görüyorum. Bazen insanları kendi aracıma davet ediyorum. Yol yaptıklarını söylüyorlar, iş sadece yol yapmak değil, halkın rahatını düşünmektir” dedi.

Otobüsler tıklım tıklım geliyor

Durakta yarım saattir beklediğini dile getiren Kübranur Yılmaz, ise kalabalıktan kaynaklı gelen otobüslere binemediklerini söyledi. Kayyum yönetiminin 3 Ocak’ta 11 yeni otobüsü kullanıma sunduğu yönündeki reklamlarının doğruyu yansıtmadığını ifade eden Yılmaz, “Almışlarsa bile işe yaramamış demek ki daha fazla alınması gerekiyor. Ben hiçbir otobüsü boş görmedim. Sürekli dolu geliyor. Otobüsler tıklım tıklım geliyor. Oturmayı geçtik, otobüse sığmaya çalışıyoruz. Herkes evine, işine gidiyor” diye belirtti.

Duraklardaki izdiham rezalettir

Ulaşım sorunun kaynağında kayyum yönetimi olduğunu vurgulayan Yaşar Oktay adlı yurttaş da , kayyumun hizmet vermediğini, duraklarda yaşanan izdihamın rezalet olduğunu söyledi.  Oktay, hizmetin ancak belediyenin gerçek sahipleri ile yapılacağını vurguladı.

 Engelliler mağdur

Otobüs yetersizliği yanı sıra kullanımda olanların da engelli rampasının çalışmadığına dikkati çeken yürüme engelli Metin Selçuk da, “Her zaman durakta uzun süre otobüs bekliyorum. Çoğu otobüsün engelli rampası kırık olduğu için binerken zahmet çekiyoruz. Diğer yurttaşların yardımıyla otobüse binebiliyoruz. Şoförlerin çoğu bizi almıyor. Şikâyet ettiğimizde düzelteceğiz diyorlar ama düzeltmiyorlar. Bu yüzden engelliler mağdur oluyor. Engellilerin yaşadıkları bu sorunun çözülmesini istiyoruz” dedi.

Kırk dakikada bir geliyor otobüs

Sevim Akın da, araçların kırk dakikada bir geldiğini bu durumun kendilerini yorduğunu söyledi. Araç sayısının arttırılmasını isteyen Remzi Filizay da “Otobüsler çok geç geliyor. Dolu geliyor ve binemiyoruz. Otobüs sayısının artırılması gerekiyor” ifadelerinde bulundu.

Kaynak: MA

 

 

#Amedte #otobüs #çilesi #Kayyum #halka #hizmet #götürmüyor

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Gazeteci Bayram Balcı Hayatını Kaybetti

Kürt medyasının köklü isimlerinden gazeteci ve şair Bayram Balcı, tedavi gördüğü...

Mersin Cemevinde Kadıncık Ana ve Bacıyan-ı Rum Anıldı

Mersin Cemevi'nde düzenlenen etkinlikte, Kadıncık Ana ve Bacıyan-ı Rum geleneği anıldı. Etkinlikte, Alevilikte kadının yeri, tarihsel kadın örgütlenmeleri ve bu geleneklerin toplumsal dayanışma üzerindeki etkileri tartışıldı.

Kerbelâ’yı Takvime, Dersim’i Slogana İndirgemek

Eskiden Aleviler için Muharrem-12 İmam Orucu veya Mehâ morkirî tutulup bitirilen...

Tarih Bilinci ve Kendini Yenileme Cesareti

İnsan; değişen, gelişen ve sürekli öğrenen bir varlıktır. Dünyaya geldiğimiz andan itibaren...
spot_img