Ana SayfaGüncel HaberlerBeştepe’de NATO toplantısı sona...

Beştepe’de NATO toplantısı sona erdi

İsveç, Finlandiya, Türkiye ve NATO temsilcilerinin katıldığı Daimi Ortak Mekanizma’nın dördüncü toplantısı Beştepe’de yapıldı

Türkiye, Finlandiya, İsveç Daimi Ortak Mekanizması’nın dördüncü toplantısı Ankara’da yapıldı. Beştepe’deki toplantıda Türkiye heyetine Cumhurbaşkanı Başdanışmanı Büyükelçi Akif Çağatay Kılıç başkanlık etti.Toplantıya, NATO heyeti başkanı olarak NATO Genel Sekreter Kabine Şefi Stian Jenssen, İsveç heyeti başkanı olarak İsveç Dışişleri Bakanlığı Devlet Sekreteri Büyükelçi Jan Knutsson ve Finlandiya heyeti başkanı olarak da Finlandiya Dışişleri Bakanlığı Daimi Devlet Sekreteri Jukka Salovaara katıldı. Toplantı yaklaşık üç saat sürdü.

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’ndan toplantıyla ilgili yapılan açıklamada “Üçlü Muhtırada kayıtlı taahhütlerin hayata geçirilmesinde kaydedilen ilerlemenin düzeyi ele alınmıştır. Katılımcılar Daimi Ortak Mekanizmanın önemini vurgulamışlar ve müteakip somut adımlar üzerinde çalışmaya devam etmek hususunda mutabık kalmışlardır” denildi.

NATO Genel Sekreteri Jens Stoltenberg de “İsveç NATO’ya üye olması noktasında üzerine düşenleri yerine getirdi. Erdoğan ile görüştüm. Toplantının oldukça olumlu geçtiğini söyledi” ifadelerini kullandı.

Türkiye, Finlandiya ve İsveç, 28 Haziran 2022’de NATO Madrid Zirvesi’nde üçlü muhtıraya imza atarak Daimi Ortak Mekanizma’yı kurmuştu. Türkiye, İsveç’in NATO üyeliğine henüz onay vermezken bir ülkenin NATO’ya katılabilmesi için oybirliği, yani mevcut 31 üye ülkenin tümünün onayı gerekiyor.

Erdoğan’dan açıklama

AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan, Azerbaycan ziyareti dönüşü gazetecilere yaptığı açıklamada konuyla ilgili “Bu NATO Zirvesi Vilnius’ta yapılacak. İnşallah fevkalade bir durum olmadığı takdirde ben de katılacağım. Her şeyden önce İsveç üzerine düşen görevi yerine getirmesi lazım” dedi. Erdoğan, “Stoltenberg’e ‘Eğer bizim İsveç’in beklentilerine illa cevap vermemizi bekliyorsanız, her şeyden önce İsveç bu terör örgütünün yaptıklarını bir defa yok etmesi lazım’ dedik. Bunları Stoltenberg’e ifade ederken, tam o esnada maalesef yine İsveç’te teröristler caddelerde gösteri yapıyorlardı. Biz bu tablo içerisinde bu işe olumlu yaklaşamayız” diye konuştu.

Beyaz Saray’dan mesaj

ABD’den de İsveç’in bir an önce NATO üyesi olması gerektiğine dair son mesaj Beyaz Saray’dan geldi. Beyaz Saray Sözcüsü Karine Jean Pierre, İsveç’in Türkiye ile daha önce varılan mutabakat kapsamında “yükümlülüklerini yerine getirdiğini” ve 1 Haziran’da yeni “terörle mücadele yasası”nın yürürlüğe girdiğini vurguladı. Beyaz Saray Sözcüsü, “İsveç’in bir an önce NATO üyesi olması gerektiğini düşünüyoruz” dedi.

HABER MERKEZİ

#Beştepede #NATO #toplantısı #sona #erdi

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Şevin Özdenin tutuklanması Alevi gençliğine saldırıdır!

AHA Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Genel Başkanı Cuma Erçe, Şevin Özden'in tutuklanmasının Alevi gençliğine yönelik bir saldırı olduğunu belirterek, bu durumun demokratik mücadelenin baskı altına alınması anlamına geldiğini ifade etti. Özden'in gözaltına alınmasının hukuksuz olduğunu vurg

CHPde cemevi protestosu sonrası 63 üye askıya alındı

CHP İstanbul İl Başkanlığı, Garip Dede Cemevi'nde Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik protesto sonrası 63 üyenin üyeliklerini tedbiren askıya aldı. İl Başkanı Gürsel Tekin, bu durumun inanç mekânlarına saygısızlık olduğunu belirterek, cemevlerinin siyasi hesaplaşmalara a

Sivas Katliamında hayatını kaybedenler anıldı

Almanya Federal Meclisi, Sivas Katliamı'nın 33. yıl dönümünde anma etkinliği düzenleyerek, katliamda hayatını kaybedenleri andı ve faillerinin Almanya'da serbest yaşamalarının hukuki sorumlulukları gündeme getirdi. Etkinlikte, adalet arayışının önemi ve ce

Bayram Balcı, özgür basın mücadelesinde unutulmayacak!

Gazeteci Bayram Balcı, Belçika'da kanser tedavisi gördüğü hastanede hayatını kaybetti. Özgür basın mücadelesinin önemli isimlerinden biri olan Balcı, 27 Haziran 2026'da Ankara'da toprağa verilecek.
spot_img