Ana SayfaGüncel HaberlerÇocuklarda şekerli içecek öldürüyor

Çocuklarda şekerli içecek öldürüyor

Kanada’da çocuk ve gençler arasında özellikle enerji içecekleri tüketiminde artış yaşandığı ve diyabet ile birlikte birçok kanser türünün yaygınlaşabileceği uyarısı yapıldı. Waterloo Üniversitesi’ne bağlı bilim insanlarınca yapılan araştırmada, 9-18 yaş arası çocuklarda şekerli içeceklerin çok fazla tüketildiği ve bunun günlük 64 gram şeker alınması anlamına geldiği belirtildi. Bu rakam, Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından tavsiye edilen şeker alımının üstünde olduğunu gösteriyor. WHO’ya göre, yiyeceklerde bulunan şekerler dışındaki diğer tüm şekerlerin alınan toplam kalorilerin yüzde 5 ila 10’unu geçmemesi gerekiyor. Araştırmada, bu içeceklerin tüketiminin 1 milyon kişinin diyabet hastalığına, yaklaşık 100 bin kişinin ise farklı kanser türlerine yakalanmasına yol açacağı da kaydedildi. Aşırı şeker alımının 11 farklı kanser türüne yol açtığına dikkat çekilen araştırmada, 2004-2015 yılları arasında özellikle enerji içeceklerinin tüketiminde ciddi artış olduğu uyarısı yapıldı. ONTARIO / ANF

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Şehit Hevalê Ali’ye son ziyaret ve yoldaşlık hissi

12 Ağustos, Hevalê Ali Şükran’ın ikinci şehadet yıldönümüdür. Arkadaşın şehadet yıldönümünde,...

Yol ve yolcu

Kürt sorunu iki yüzyılı bulan ve her gün kanayan bir sorundur....

Türk misyonerlerin yıldızı: Sıdıka Avar!

M.Kemal’in “Sen misyoner Avar’sın” dediği ve “dağlara ışık taşıyan” efsane öğretmen olarak tanıtılan...

YOL TV’den Elif Yıldız İçin Başsağlığı Mesajı

YOL TV, gazeteci Şükrü Yıldız'ın annesi Elif Yıldız'ın 78 yaşında İstanbul'da...
spot_img