Ana SayfaGüncel HaberlerDepremde kapanan yol, 4...

Depremde kapanan yol, 4 ay geçmesine rağmen hala açılmadı

Îslahiye’de depremden sonra kapanan yol, aradan 4 ay geçmesine rağmen açılmadı. Yurttaşlar 1,5 kilometrelik mesafeyie karşın 18 kilometre yol kat ederek, ilçe merkezine ulaşmak zorunda kalıyor

Mereş merkezli 6 Şubat’ta meydana gelen depremlerin üzerinden 4 ayı aşkın bir süre geçmesine rağmen yıkımın izleri halen birçok yerde sürüyor. Deprem sırasında dökülen kaya parçaları, İdilli ve Köklü mahallelerini Dilok’un Îslahiye ilçesine bağlayan yolu tamamen kapattı. “Karaların Değirmeni” olarak adlandırılan dere yatağı, dağdan kopan kayaların kapattığı yoldan kaynaklı gölete dönüştü.

Devlet Su İşleri ekipleri ve ilgili kurumlar, depremin 14’üncü gününde göleti tahliye etme çalışmaları başlattı, ancak çalışmalar tamamlanmadan sonlandırıldı. Çalışmalar için açılan yol da yarım bırakıldı. Çalışmaların yapılmamasında dolayı ise İdilli ve Köklü mahallerinde yaşayan yurttaşlar, 1 buçuk kilometrelik mesafeyi 18 kilometre yol kat ederek, ilçe merkezine ulaşmak zorunda kalıyor.

Tamamı tarımla uğraşan ve bahçelerinde yetiştirdikleri sebze ve meyveleri satarak geçimlerini sağlayan mahallelilerden İbrahim Kurt, aylardır çözülmeyen yol nedeniyle mağdur edildiklerini Mezopotamya Ajansı’ndan Ceylan Şahinli’ye anlattı.

 Kömürlükte sabahladık

150 haneli İdilli Mahallesi’nin depremden sonra 20 haneye düştüğünü dile getiren Kurt, “Burada ayakta kalan evler de hasarlı. Deprem günü kar yağıyordu. Hepimiz bir kömürlüğe geçtik ve 40 kişi o kömürlükte sabahladık. Amcamın oğlu enkaz altındaydı, onu kendi imkânlarımızla kurtardık. Ondan sonra 2 kişiyi daha öyle enkazın altından çıkartabildik. İkinci gün sadece askeri bir helikopterle mahalleye gıda maddesi getirildi. İlk günler telefonlarımız çekmiyordu” diye belirtti.

‘Sadece dronla görüntü çektiler’

En önemli sıkıntılarının yol olduğunu ve aradan geçen 4 ayda çözüme dönük herhangi bir adım atılmadığını söyleyen Kurt, şikayetlerinin ardından gelen ekiplerin sadece dronla görüntü çektiğini belirtti. Yer yer yola düşen büyük kayalıkları kendi imkanlarıyla getirttikleri iş makineleriyle kaldırdıklarını ifade eden Kurt, “Bir yol gösterdikleri takdirde kendi çabamızla yine yaparız. Yolun açılmasını istiyoruz, başka da bir şey istemiyoruz. Normalde bu kapanan yol ile İslahiye’ye 1 buçuk kilometre sonra varıyorduk. Bugün yol 18 kilometre. Daha önce 1 litre mazot harcıyorduk, şimdi 3-5 litreden aşağı mazot yakmıyoruz” dedi.

 ‘Buraya toplu ulaşım gelmiyor’

Mahallede yetiştirdikleri organik gıdaları İslahiye’ye götürerek sattıklarını söyleyen Kurt, yolun uzaması ile kazançlarının çoğunun yakıt ücretine gittiğini, işçiliklerinin de dahi zahmetli bir hale dönüştüğünü kaydetti. Depremin ardından unutulduklarını belirten Kurt, şöyle dedi: “Buraya toplu ulaşım gelmiyor. Geçmişte ilçeden buraya 100 TL’ye getiren taksi bugün 500 TL istiyor. Gelen yetkililer ‘Bugün-yarın açarız’ diyor ancak her hangi bir çalışmaya şahit olmadık. Şimdi de ‘Yolun açılması çok zor’ diyorlar. Taşların kaldırılamayacağını söylüyorlar. Ancak malzeme getirip şu boşlukları doldursalar yeter. Çünkü mesafe yakın.”

DÎLOK

 

#Depremde #kapanan #yol #geçmesine #rağmen #hala #açılmadı

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Şevin Özdenin tutuklanması Alevi gençliğine saldırıdır!

AHA Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Genel Başkanı Cuma Erçe, Şevin Özden'in tutuklanmasının Alevi gençliğine yönelik bir saldırı olduğunu belirterek, bu durumun demokratik mücadelenin baskı altına alınması anlamına geldiğini ifade etti. Özden'in gözaltına alınmasının hukuksuz olduğunu vurg

CHPde cemevi protestosu sonrası 63 üye askıya alındı

CHP İstanbul İl Başkanlığı, Garip Dede Cemevi'nde Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik protesto sonrası 63 üyenin üyeliklerini tedbiren askıya aldı. İl Başkanı Gürsel Tekin, bu durumun inanç mekânlarına saygısızlık olduğunu belirterek, cemevlerinin siyasi hesaplaşmalara a

Sivas Katliamında hayatını kaybedenler anıldı

Almanya Federal Meclisi, Sivas Katliamı'nın 33. yıl dönümünde anma etkinliği düzenleyerek, katliamda hayatını kaybedenleri andı ve faillerinin Almanya'da serbest yaşamalarının hukuki sorumlulukları gündeme getirdi. Etkinlikte, adalet arayışının önemi ve ce

Bayram Balcı, özgür basın mücadelesinde unutulmayacak!

Gazeteci Bayram Balcı, Belçika'da kanser tedavisi gördüğü hastanede hayatını kaybetti. Özgür basın mücadelesinin önemli isimlerinden biri olan Balcı, 27 Haziran 2026'da Ankara'da toprağa verilecek.
spot_img