Ana SayfaGüncel HaberlerDîlok’ta halk enkaz altında...

Dîlok’ta halk enkaz altında AFAD nerede?

Dîlok’ta halk yakınlarına ulaşabilmek için geceyi enkaz başında geçirirken, AFAD 17 saat sonra çalışmalara başladı. Depremzedeler, “Evin başına yıkılmış, kimin umurunda” diye tepki gösterdi.

Mereş’in Bazarcix (Pazarcık) ilçesi merkezli dün yaşanan depremlerin en çok vurduğu kentlerden biri Dîlok. Kentte ilk belirlemelere göre 533 yapının yıkıldığı, en az 200 kişinin yaşamını yitirdiği açıklanırken, en büyük hasarı İslahiye ve Nurdağı ilçeleri aldı. 11 binanın yıkıldığı kent merkezinde yıkılan Gölgeler Apartmanı enkazı yanında çaresizlikle iyi bir haber beklerken, sabahladıkları ateş başında iktidara tepkilerini dile getirdi.  Yurttaşlar, “Lafa gelince dünya Lideri. Hani liderlik?” diye sordu.

Halk ekmek bulamıyor

Dîlok depreminde en dikkat çekici detay, geceyi sokata araçlarında geçirmeyi planlayan yurttaşların oluşturduğu akaryakıt istasyon kuyrukları. Büyük ve zincir marketlerin kapalı olduğu kentte insanlar ekmek ve su alabilmek için küçük market ve bakkallara akın etti. Kentteki her boşluk ve meydanda bir araya gelen yurttaşlar ateşler yakarak geceyi burada geçirdi.

 50 kişi enkaz altıdan

Şehitkâmil ilçesine bağlı İncirli Mahallesi’nde yıkılan 15 daire ve dükkanın olduğu Gölgeler Apartmanı’nda 50 kişinin enkaz altında kaldığı tahmin ediliyor. İlk müdahalenin yurttaşlar tarafından yapıldığı binada dün sabah saatlerinde 5 kişiye ulaşıldığı ancak akşama kadar süren çalışmalarda ise kimseye ulaşılamadığı belirtildi.

 17 saat sonra geldiler

Dün sabah 4.17’de yıkılan binan enkazına 20.01’de AFAD ekipleri geldi. Ses dinleyerek arama yapan ekipler, 21.55’te 2 kişinin cansız bedenini enkaz altından çıkarttı.

Enkaz altından seslendiler

AFAD ekibinin yaşam koridoru açtığı enkazda 22.01’de “Kimse var mı?” sorusuna “Var” cevabı gelmesi enkazda yakınlarını bekleyenleri mutlu etti. Yeri tespit edilen ve sağ olduğu belirlenen 3 kişiyi kurtarma çalışmaları sabah saatlerinde de sürdü. Enkazın olduğu yere Şehitkamil Belediyesi tarafından bir çadır ve 3-5 masa bırakılırken halkın durumunu soran olmadı. Yurttaşlar, enkazdan çıkarılan odunlarla ateş yakarak geceyi geçirdi.

Ateş başında oturan depremzedeler, AKP ve belediyeden hiçbir yetkilinin gün boyu yanlarına gelmediğini söyledi. Yurttaşlar tepkilerini şu sözlerle dile getirdi: “Nerde olacaklar şimdi toplantı yapıyorlar. Biz bu milleti oyla nasıl kandıracağız derdindeler. Senin suyun mu yok, evin başına yıkılmış kimin umurunda. Belediyenin adamı mı var. Oy moy yok bundan sonra. Yeter 20 yıldır koyun olduk.”

Belediye uğramadı

Ateş başında konuştuğumuz dedesi ve teyzesi enkaz altında tutulan yurttaşlardan Selçuk Boylu, “Sabah 05.00’ten beri buradayız. Hiçbir belediyenin geldiği yok. Ne Büyükşehir belediyesi ne Şehitkamil belediyesi. Sadece saçma sapan bir çadır getirdiler. Kendi enkazımızdan çıkan odunla kendi ateşimizi yakıp, kendimiz ısınıyoruz” dedi. Bölgede çalışma olmadığını ifade eden Boylu, “Çalışma yok. Sabah 5’ten öğlene kadar halk, polis ve bekçiler enkazda çalışma yaptı. AFAD’ın geliş saati 20.01. Lafa gelince de dünya liderimiz var” dedi.

 İnsanlar perişan

3 yeğeni enkaz altında olan Necmettin Tekin ise, “Bizim halimiz ortadadır. Odunları hafriyat içinden çıkarıyoruz. Çoluk çocuk, genç yaşlı hafriyat altında kalmış, ciğerlerimiz yanıyor. Sabah 4’te deprem oldu. Ben o saatten beri hafriyat başındayım. Tek bir kazma tek bir balyoz, bir kürek ile çalışma başladı. Kepçe geldi, daha sonra bir şey yapamadı. Hiçbir belediyenin elemanı gelmedi. Öğlene kadar bir faydası olmadı çalışmanın. Akşam AFAD geldikten sonra bir kaç cenaze çıkardı. Birkaç canlıya ulaştılar onları da çıkaracaklar” dedi.

Hafriyat içinde 20 saattir insanların beklediğini söyleyen Tekin, “Hiçbir destek gelmedi. Kaymakam, vali, milletvekillileri bize destek çıkan olmadı. Bugün çadırı reklam için göndermişler, ne bir sandalye, ne bir yiyecek insanlara gönderdiler. İnsanlar burada perişanlar. Koltuğa gelince de ‘biz her şeyin iyisini yapıyoruz’ diyorlar. Bu iş böyle olmaz. Zengin bölgesine hizmet ediyorlar” dedi.

Haber: Müjdat Can /Dîlok – MA

#Dîlokta #halk #enkaz #altında #AFAD #nerede

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Şevin Özdenin tutuklanması Alevi gençliğine saldırıdır!

AHA Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Genel Başkanı Cuma Erçe, Şevin Özden'in tutuklanmasının Alevi gençliğine yönelik bir saldırı olduğunu belirterek, bu durumun demokratik mücadelenin baskı altına alınması anlamına geldiğini ifade etti. Özden'in gözaltına alınmasının hukuksuz olduğunu vurg

CHPde cemevi protestosu sonrası 63 üye askıya alındı

CHP İstanbul İl Başkanlığı, Garip Dede Cemevi'nde Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik protesto sonrası 63 üyenin üyeliklerini tedbiren askıya aldı. İl Başkanı Gürsel Tekin, bu durumun inanç mekânlarına saygısızlık olduğunu belirterek, cemevlerinin siyasi hesaplaşmalara a

Sivas Katliamında hayatını kaybedenler anıldı

Almanya Federal Meclisi, Sivas Katliamı'nın 33. yıl dönümünde anma etkinliği düzenleyerek, katliamda hayatını kaybedenleri andı ve faillerinin Almanya'da serbest yaşamalarının hukuki sorumlulukları gündeme getirdi. Etkinlikte, adalet arayışının önemi ve ce

Bayram Balcı, özgür basın mücadelesinde unutulmayacak!

Gazeteci Bayram Balcı, Belçika'da kanser tedavisi gördüğü hastanede hayatını kaybetti. Özgür basın mücadelesinin önemli isimlerinden biri olan Balcı, 27 Haziran 2026'da Ankara'da toprağa verilecek.
spot_img