Ana SayfaGüncel HaberlerEkonomi Bakanı'ndan ABD açıklaması:...

Ekonomi Bakanı’ndan ABD açıklaması: Sessiz kalamazdık

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Bankalar Caddesi’ndeki Recep Tayyip Erdoğan Seçim Bürosu’nun açılışını yaptı. Açılışa Bakan Zeybekci’nin yanı sıra AKP Denizli Milletvekili Şahin Tin, Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Zolan, AKP Denizli İl Başkanı Necip Filiz ve partililer katıldı. 

‘ABD İLE GÜMRÜK VERGİLERİ KONUSUNDA DİYALOG KURMAYA ÇALIŞTIK’

Dünyanın hızlı bir şekilde çok farklı bir döneme girdiğini ve ekonomide yeni bir korumacı döneme başladığını belirten Zeybekci, “Bu da önceden gelen bir süreç, Amerika’nın şu anki Başkanı Sayın Donald Trump döneminde çok büyük bir hız kazandı ve çok daha güçlü hale geldi. Ve bunun en son örneklerini de en son demir-çelik ve alüminyumla ilgili ilave gümrük vergileri uygulaması, kısıtlayıcı uygulaması şeklinde ABD tarafından gördük. Demir çelikte yüzde 25, alüminyumda yüzde 10 ilave gümrük vergisi konuldu. Bunun üzerine 8 Mart’ta uygulamaya girdi. Türkiye gibi bazı ülkeler de 8 Mart’ta buna tabi olmaya başladılar ABD’ye yaptıkları ihracatta. Bazı ülkelere de geçici süreyle ek süreler tanındı. Türkiye olarak bu sürecin başladığı ilk andan itibaren ABD ile temaslarda bulunduk. Türkiye ile ABD arasındaki çelik ve alüminyum ihracatında biz 1 milyar 180 milyon dolarlık ihracat yaparken, ABD’den 1.3 milyar dolarlık ithalat yapıyoruz. Yani eksi veriyoruz. Genel ticarette de biz ABD’ye eksi veriyoruz. Yani yaklaşık olarak 11 milyar dolar civarındaki ithalatımız varken, 8.5 milyar dolar civarında ihracatımız var. Bunları da dile getirdik. Türkiye’nin de demir-çelikle ilgili kapasitesi ve ABD’ye olan ihracatı konusunda da kendilerine görüşlerimizi söyledik. Diyalog mekanizmalarını açmaya çalıştık. Ve Türkiye’ye bu konuda geçici süreyle de olsa ilave süre verilmesi ve muafiyet sağlanması hususunu da kendilerinden rica ettik. Maalesef istediğimiz sonucu alamadık” dedi.

‘TÜRKİYE OLARAK SESSİZ KALAMAZDIK’

Bakan Zeybekci, ABD’nin bu konudaki tutumuna Türkiye olarak sessiz kalamayacaklarını ifade ederek, “ABD’nin aldığı önlemler karşısında ABD’den yapılan ithalatın 1.8 milyar dolarlık kısmının üzerinde 1.9 milyar dolarlık bir ithalatın Türkiye’nin ABD’ye ödeyeceği ilave gümrük vergisi tutarı ne kadarsa, o kadarlık bir gümrük vergisinin de onlardan yapılan ithalattan tahsil edilmek üzere hakkı olan süreci başlattık. Gönüllerin istediğinin bu değil. Bizim istediğimiz ABD ile ticaret hacmimizi geliştirmek. 20 milyar dolara, 30 milyar dolarlık hedeflere doğru hızlı bir şekilde gitmekti. Bunu yapmak bizim tercihimiz değil. ABD’nin bu konudaki tutumuna Türkiye olarak sessiz kalamazdık. Biz de gereğini şuan itibariyle yapmak üzere süreci başlattık. Dilerim ve temenni ederim ki biz süreci tamamlamadan ki birkaç hafta içerisinde biz bu süreci tamamlayacağız, ABD ile bunu istediğimiz şekilde çözebiliriz diye ümit ediyoruz. Temaslarımız devam ediyor. Şu anda Ekonomi Bakan Yardımcım ABD’de, bazı bölüm ve kesimlerde bu konuları görüşüyor. Biz de bu konuyu zaten kendileriyle görüşüyoruz. Cumhurbaşkanımız da Sayın Trump’la bu konuyu birkaç kere telefon görüşmelerinde de dile getirdi. Bizim ABD ile olan ilişkilerimiz istediğimiz bu değil” diye konuştu.

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Şevin Özdenin tutuklanması Alevi gençliğine saldırıdır!

AHA Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Genel Başkanı Cuma Erçe, Şevin Özden'in tutuklanmasının Alevi gençliğine yönelik bir saldırı olduğunu belirterek, bu durumun demokratik mücadelenin baskı altına alınması anlamına geldiğini ifade etti. Özden'in gözaltına alınmasının hukuksuz olduğunu vurg

CHPde cemevi protestosu sonrası 63 üye askıya alındı

CHP İstanbul İl Başkanlığı, Garip Dede Cemevi'nde Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik protesto sonrası 63 üyenin üyeliklerini tedbiren askıya aldı. İl Başkanı Gürsel Tekin, bu durumun inanç mekânlarına saygısızlık olduğunu belirterek, cemevlerinin siyasi hesaplaşmalara a

Sivas Katliamında hayatını kaybedenler anıldı

Almanya Federal Meclisi, Sivas Katliamı'nın 33. yıl dönümünde anma etkinliği düzenleyerek, katliamda hayatını kaybedenleri andı ve faillerinin Almanya'da serbest yaşamalarının hukuki sorumlulukları gündeme getirdi. Etkinlikte, adalet arayışının önemi ve ce

Bayram Balcı, özgür basın mücadelesinde unutulmayacak!

Gazeteci Bayram Balcı, Belçika'da kanser tedavisi gördüğü hastanede hayatını kaybetti. Özgür basın mücadelesinin önemli isimlerinden biri olan Balcı, 27 Haziran 2026'da Ankara'da toprağa verilecek.
spot_img