Ana SayfaGüncel Haberlerİstanbul Kürt Enstitüsü kapatıldı

İstanbul Kürt Enstitüsü kapatıldı

Musa Anter, Feqî Hüseyin Sağnıç, İsmail Beşikçi gibi aydınların katkılarıyla kurulan ve Kürt dili üzerindeki asimilasyona karşı önemli çalışmaları olan İstanbul Kürt Enstitüsü’nün kapısına, İçişleri Bakanlığı’nın kararıyla mühür vuruldu.

Musa Anter, Feqî Hüseyin Sağnıç, İsmail Beşikçi, Abdurrahman Dürre, İbrahim Gürbüz, Cemşîd Bender, Süleyman İnanoğlu ve Yaşar Kaya tarafından 18 Nisan 1992 yılında İstanbul’da kurulan, Kürt dilini, kültürünü ve edebiyatını araştıran ilk Kürt kurumlarından Enstîtuya Kurdî ya Stembol’un (İstanbul Kürt Enstitüsü) kapısına mühür vuruldu.

İçişleri Bakanlığı tarafından Olağanüstü Hal’in (OHAL) 11. Maddesi kapsamında 94 derneğin faaliyetlerinin kapatılmasının duyurulması ardından İstanbul’da bulunan İstanbul Kürt Enstitüsü’ne gece saatlerinde polislerce baskın gerçekleştirildi. Yapılan baskının ardından bina polisler tarafından mühürlendi. Sabah saatlerinde binaya giden yöneticiler, mühürlenmiş kapıyla karşılaştı. (DİHABER)

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Kerbelâ’yı Takvime, Dersim’i Slogana İndirgemek

Eskiden Aleviler için Muharrem-12 İmam Orucu veya Mehâ morkirî tutulup bitirilen...

Tarih Bilinci ve Kendini Yenileme Cesareti

İnsan; değişen, gelişen ve sürekli öğrenen bir varlıktır. Dünyaya geldiğimiz andan itibaren...

Alevilikte Aşure, Adalet Mücadelesinin Sembolüdür

Demokratik Alevi Federasyonu (FEDA) ve Demokratik Alevi Kadınlar Birliği (DAKB), Aşure'nin adalet mücadelesinin sembolü olduğunu vurgulayarak, bu yılki Muharrem Matem günlerinin Madımak Katliamı'nda hayatını kaybeden 33 canın anısına denk geldiğine dikkat

Celal Fırat: Tokat yolu can güvenliğini tehdit ediyor!

DEM Parti İstanbul Milletvekili Celal Fırat, Tokat'ın Zile ile Reşadiye arasındaki yolun iki yıldır bakım görmediğini ve bu durumun sürücülerin can güvenliğini tehdit ettiğini belirterek Meclis'e soru önergesi verdi. Fırat, yolun acil müdahale ekiplerinin ulaşım sürelerini artırd
spot_img