Ana SayfaGüncel HaberlerNazım Hikmet Sarıyer'de anıldı......

Nazım Hikmet Sarıyer’de anıldı… Rutkay Aziz: Şu anda demokrasinin hasretini çekiyoruz

Uzun yıllar vatanından ayrı kalarak memleket hasreti çeken, demir parmaklıklar ardında 15 yılını geçirip, Moskova’da sürgündeyken hayatını kaybeden Türk edebiyatının önemli ustası Nazım Hikmet, 116. yaş gününde unutulmadı. Sarıyer Belediyesi ve Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı’nın katkılarıyla organize edilen anma programının ilki UNIQ Hall İstanbul’da gerçekleşti.

MELİKE DEMİRAĞ VE SUAVİ SAHNE ALDI

14 Ocak 2018’deki program, Ressam Haydar Özay’ın sergisinin ardından Nebil Özgentürk’ün ‘Nâzım Hikmet’ belgeseliyle başladı. Tiyatro sanatçısı Levent Üzümcü’nün sergilediği tek kişilik performans izleyicileri büyülerken, çello dinletisinden sonra tiyatro sanatçıları Altan Gördüm ve Vahide Perçin ikilisi, Nazım Hikmet’in birbirinden güzel şiirlerini okudu. Gece, Hülya Aksular Bale Atölyesi dans gösterisinin ardından konuk sanatçılar Melike Demirağ ve Suavi’nin birbirinden güzel eserleriyle son buldu.

NERUDA İLE NAZIM’I BULUŞTURUYORUZ

Programda konuşan Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, Nazım’ın uzun sürgün yıllarında dahi yazdığı her dizede, vatan sevgisini aktaran memleket sevdalısı bir şair olduğunu söyledi. Sarıyer’de Nazım Hikmet’in dileklerinden birini gerçekleştirme arzusunda olduklarını belirten Başkan Genç, “Pablo Neruda ve Nazım bir araya geldiğinde, günün birinde Şili’de ve İstanbul’da buluşacaklarına dair birbirlerine söz vermişler. Biz de Sarıyer Belediyesi olarak vatanlarına hasret bu iki şairin dileklerinden birini gerçekleştirmenin gayreti içerisindeyiz. Bu iki vatan şairinin birbirlerine verdikleri İstanbul’da buluşma sözünü yerine getirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.

NAZIM’A KARANFİLLER BIRAKILDI

Denize, martılara ve özellikle de İstanbul’a olan tutkusuyla bilinen usta için ikinci program 15 Ocak 2018’de şairin Türkiye’den ayrıldığı son kara parçası olan Tarabya’da gerçekleşti. Yaşadığı baskılardan sonra 1951 yılının Haziran ayında memleketten ayrıldığı Tarabya rıhtımında sevenleri Nazım Hikmet’i andı. Sarıyer Belediyesi ve Şişli Belediyesi’nin işbirliğiyle gerçekleşen etkinlik, denize karanfillerin bırakılmasıyla başladı.

Nazım Hikmet sevgisi, 67 yıl sonra İstanbul Boğazı’na ‘Sevgi ve Barış Teknesi’ ile seyre çıktı. Teknede ustanın sevdiği şarkı ve şiirler ‘Grup Abra’ tarafından seslendirildi. Nazım Hikmet, geride bıraktığı hatıralarıyla İstanbul’a, martılara ve sevenlerine bir kez daha göz kırptı.

BÜYÜKŞEHİR’İ ALACAĞIMIZ ZAMAN YAPACAĞIZ

Etkinlikte konuşan Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, Tarabya sahilinde insanların Pablo Neruda ve Nazım Hikmet’in heykellerinin olacağı bir oturma bankı yapma hayalleri bulunduğunu söyledi. 2016 yılında aramızdan ayrılan usta sanatçı Tarık Akan’ı anan Başkan Genç, “Bahsettiğim bankı mutlaka ve mutlaka bir gün gerçekleştireceğiz. Nasıl gerçekleştireceğiz. Herkesin özlem duyduğu Büyükşehir’i alacağımız zaman yapacağız” dedi.

Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü de, Nazım Hikmet’in 67 yıl önce Tarabya’dan ayrılarak bir daha geri dönemediği ifade ederek, en büyük dileklerinin ülkesine dönmesi ve Anadolu’da bir çınar ağacının altına gömülmesi olduğunu vurguladı.

Konuşmasına usta sanatçı Tarık Akan’ı anarak başlayan Nazım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı Başkanı Rutkay Aziz ise, Nazım Hikmet’in hasretin şairi olduğunu dile getirdi. Aziz, “Şairimizin o sürgün yıllarında ülkesinde olmayan demokrasiye, özgürlüğe, hakka, hukuka ve adalete hasret çekiyordu. Biz de bu ülkede, şu anda yaşadığımız bu büyük gözaltında demokrasinin, özgürlüğün, adaletin, insan onurunun hasretini çekiyoruz. Ama öyle inanıyorum ki biz ‘Adalet Yürüyüşü’nde asla yılgınlığa düşmeden bu uzun yürüyüşü aydınlık yarınlara taşıyacağız” dedi.

Programa Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü, Nazım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı Başkanı Rutkay Aziz, çok sayıda davetli ve vatandaş katıldı.

 

Dünya şairi Nazım Hikmet’in 116. yaş günü, iki gün süren etkinliklerle Sarıyer’de kutlandı. Büyük usta için Türkiye’den ayrıldığı son kara parçası olan Tarabya’da denize karanfiller bırakıldı.

Uzun yıllar vatanından ayrı kalarak memleket hasreti çeken, demir parmaklıklar ardında 15 yılını geçirip, Moskova’da sürgündeyken hayatını kaybeden Türk edebiyatının önemli ustası Nazım Hikmet, 116. yaş gününde unutulmadı. Sarıyer Belediyesi ve Nâzım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı’nın katkılarıyla organize edilen anma programının ilki UNIQ Hall İstanbul’da gerçekleşti.

MELİKE DEMİRAĞ VE SUAVİ SAHNE ALDI

14 Ocak 2018’deki program, Ressam Haydar Özay’ın sergisinin ardından Nebil Özgentürk’ün ‘Nâzım Hikmet’ belgeseliyle başladı. Tiyatro sanatçısı Levent Üzümcü’nün sergilediği tek kişilik performans izleyicileri büyülerken, çello dinletisinden sonra tiyatro sanatçıları Altan Gördüm ve Vahide Perçin ikilisi, Nazım Hikmet’in birbirinden güzel şiirlerini okudu. Gece, Hülya Aksular Bale Atölyesi dans gösterisinin ardından konuk sanatçılar Melike Demirağ ve Suavi’nin birbirinden güzel eserleriyle son buldu.

NERUDA İLE NAZIM’I BULUŞTURUYORUZ

Programda konuşan Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç,  Nazım’ın uzun sürgün yıllarında dahi yazdığı her dizede, vatan sevgisini aktaran memleket sevdalısı bir şair olduğunu söyledi. Sarıyer’de Nazım Hikmet’in dileklerinden birini gerçekleştirme arzusunda olduklarını belirten Başkan Genç, “Pablo Neruda ve Nazım bir araya geldiğinde, günün birinde Şili’de ve İstanbul’da buluşacaklarına dair birbirlerine söz vermişler. Biz de Sarıyer Belediyesi olarak vatanlarına hasret bu iki şairin dileklerinden birini gerçekleştirmenin gayreti içerisindeyiz. Bu iki vatan şairinin birbirlerine verdikleri İstanbul’da buluşma sözünü yerine getirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.

NAZIM’A KARANFİLLER BIRAKILDI

Denize, martılara ve özellikle de İstanbul’a olan tutkusuyla bilinen usta için ikinci program 15 Ocak 2018’de şairin Türkiye’den ayrıldığı son kara parçası olan Tarabya’da gerçekleşti. Yaşadığı baskılardan sonra 1951 yılının Haziran ayında memleketten ayrıldığı Tarabya rıhtımında sevenleri Nazım Hikmet’i andı. Sarıyer Belediyesi ve Şişli Belediyesi’nin işbirliğiyle gerçekleşen etkinlik, denize karanfillerin bırakılmasıyla başladı.

Nazım Hikmet sevgisi, 67 yıl sonra İstanbul Boğazı’na ‘Sevgi ve Barış Teknesi’ ile seyre çıktı. Teknede ustanın sevdiği şarkı ve şiirler ‘Grup Abra’ tarafından seslendirildi. Nazım Hikmet, geride bıraktığı hatıralarıyla İstanbul’a, martılara ve sevenlerine bir kez daha göz kırptı.

BÜYÜKŞEHİR’İ ALACAĞIMIZ ZAMAN YAPACAĞIZ

Etkinlikte konuşan Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, Tarabya sahilinde insanların Pablo Neruda ve Nazım Hikmet’in heykellerinin olacağı bir oturma bankı yapma hayalleri bulunduğunu söyledi. 2016 yılında aramızdan ayrılan usta sanatçı Tarık Akan’ı anan Başkan Genç, “Bahsettiğim bankı mutlaka ve mutlaka bir gün gerçekleştireceğiz. Nasıl gerçekleştireceğiz. Herkesin özlem duyduğu Büyükşehir’i alacağımız zaman yapacağız” dedi.

Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü de, Nazım Hikmet’in 67 yıl önce Tarabya’dan ayrılarak bir daha geri dönemediği ifade ederek, en büyük dileklerinin ülkesine dönmesi ve Anadolu’da bir çınar ağacının altına gömülmesi olduğunu vurguladı.

Konuşmasına usta sanatçı Tarık Akan’ı anarak başlayan Nazım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı Başkanı Rutkay Aziz ise, Nazım Hikmet’in hasretin şairi olduğunu dile getirdi. Aziz, “Şairimizin o sürgün yıllarında ülkesinde olmayan demokrasiye, özgürlüğe, hakka, hukuka ve adalete hasret çekiyordu. Biz de bu ülkede, şu anda yaşadığımız bu büyük gözaltında demokrasinin, özgürlüğün, adaletin, insan onurunun hasretini çekiyoruz. Ama öyle inanıyorum ki biz ‘Adalet Yürüyüşü’nde asla yılgınlığa düşmeden bu uzun yürüyüşü aydınlık yarınlara taşıyacağız” dedi.

Programa Sarıyer Belediye Başkanı Şükrü Genç, Şişli Belediye Başkanı Hayri İnönü, Nazım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfı Başkanı Rutkay Aziz, çok sayıda davetli ve vatandaş katıldı.

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Şevin Özdenin tutuklanması Alevi gençliğine saldırıdır!

AHA Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Genel Başkanı Cuma Erçe, Şevin Özden'in tutuklanmasının Alevi gençliğine yönelik bir saldırı olduğunu belirterek, bu durumun demokratik mücadelenin baskı altına alınması anlamına geldiğini ifade etti. Özden'in gözaltına alınmasının hukuksuz olduğunu vurg

CHPde cemevi protestosu sonrası 63 üye askıya alındı

CHP İstanbul İl Başkanlığı, Garip Dede Cemevi'nde Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik protesto sonrası 63 üyenin üyeliklerini tedbiren askıya aldı. İl Başkanı Gürsel Tekin, bu durumun inanç mekânlarına saygısızlık olduğunu belirterek, cemevlerinin siyasi hesaplaşmalara a

Sivas Katliamında hayatını kaybedenler anıldı

Almanya Federal Meclisi, Sivas Katliamı'nın 33. yıl dönümünde anma etkinliği düzenleyerek, katliamda hayatını kaybedenleri andı ve faillerinin Almanya'da serbest yaşamalarının hukuki sorumlulukları gündeme getirdi. Etkinlikte, adalet arayışının önemi ve ce

Bayram Balcı, özgür basın mücadelesinde unutulmayacak!

Gazeteci Bayram Balcı, Belçika'da kanser tedavisi gördüğü hastanede hayatını kaybetti. Özgür basın mücadelesinin önemli isimlerinden biri olan Balcı, 27 Haziran 2026'da Ankara'da toprağa verilecek.
spot_img