Ana Sayfa Blog Sayfa 443

Yemen ve Alıcı’nın cenazeleri memleketlerinde defnedildi

Şirnex’in Besta bölgesinde çıkan çatışmada hayatını kaybeden HPG’li Dicle Yemen ve Mehmet Şakir Alıcı’nın cenazeleri memleketlerinde toprağa verildi

Şirnex’in (Şırnak) Besta bölgesinde çıkan çatışmada hayatını kaybedenve kimlikleri tespit edilen HPG’li Dicle Yemen (Bawer Gever) ile Mehmet Şakir Alıcı’nın (Dilşer) cenazeleri aileleri tarafından gece saatlerinden Şırnak Devlet Hastanesi morgundan alındı. Cenazeler aileleri tarafından yakınları tarafından memleketlerine götürüldü.

Taziyeye polis engeli

Alıcı’nın cenazesi, Wan’ın Şabaniye Mahallesi’nde bulunan Süphan Mezarlığın’nda defnedilirken, polisler, cenaze törenine katılımı engelledi. Sadece bazı aile üyelerinin katılımına izin verilirken, polisler ayrıca kurulmak istenen taziyeye de engel oldu. Aile, taziyeleri evlerinde kabul ediyor.

Yemen’in cenazesi de, sabahın erken saatlerinde dini vecibelerinin yerine getirilmesinin ardından Gever’e (Yüksekova) bağlı Zêrêlê köyünde toprağa verildi. Köyde taziye kuruldu.

HABER MERKEZİ

#Yemen #Alıcının #cenazeleri #memleketlerinde #defnedildi

Osman Şiban’a geri çekilen tanık ifadeleri üzerinden ceza verildi

Wan’da helikopterden atılarak ağır yaralanan Osman Şiban’a verilen hapis cezasının gerekçeli kararında, tanığın geri çektiği ifade dayanak yapıldı

Wan’ın Şax (Çatak) ilçesinde operasyona çıkan askerler tarafından gözaltına alındıktan sonra helikopterden atılan ve ağır yaralanan Osman Şiban’a “örgüt üyesi olmak” iddiasıyla verilen 7 yıl 6 ay hapis cezasının gerekçesi açıklandı.

MA’dan Adnan Bilen‘in haberine göre, Mersin 2’nci Ağır Ceza Mahkemesi’nin gerekçeli kararında, tanıkların geri çekilen ifadeleri cezaya dayanak yapıldı.

Gerekçeli kararda, sadece yazın iki ayını köyde geçiren Şiban’ın hem “örgütte mali yardım topladığı” hem de “örgütten mali yardım aldığı” iddia edildi.

Geri çekilen tanık ifadesi

Söz konusu iddialar, daha önce Şiban aleyhine tanıklık yapan ancak daha sonra beyanlarını geri çeken iki kişinin ifadelerine dayandırıldı. Kararda, söz konusu tanıkların verdiği ifadeler “tereddüte yer verilmeyecek ifadeler” olduğu kaydedildi.

Kararda, “Her ne kadar sanık duruşmadaki savunmasında suçlamaları kabul etmemiş, hiç bir terör örgütü ile bağlantısının olmadığını beyan etmiş ve tanıklardan N.A. duruşmadaki beyanlarınında hazırlık beyanından dönmüşler ise de söz konusu bu beyanlarına itibar edilmemiş, sanığı cezadan kurtarmaya yönelik beyan olduğu kanaatine varılmış, yardımların tanıklardan Y.S. beyanları ve tanığın hazırlıkta ilk vermiş olduğu beyanları doğrultusunda belli periyotlarla sürekli hale geldiği konusunda hiçbir tereddüt bulunmamaktadır” değerlendirmesine yer verildi.

Şiban’ın avukatları, gerekçeli kararın açıklanmasının ardından bir üst mahkemeye itirazda bulundu.

Helikopterden atılan Şiban’a hapis talebi

Ne olmuştu?

Wan’ın Şax ilçesinde operasyona çıkan askerler, 7 çocuk babası Servet Turgut (55) ve 8 çocuk babası Osman Şiban’ı (50) gözaltına aldı. İki yurttaş, önce köy meydanında çok sayıda askerin işkencesine maruz kaldıktan sonra helikoptere bindirildi. İki gün sonra Turgut ve Şiban’ın Van Bölge ve Eğitim Araştırma Hastanesi yoğun bakımında olduklarını öğrenildi. Ağır yaralı yurttaşlardan Turgut hastanede yaşamını yitirdi.

Turgut ve Şiban’ın helikopterden atıldıkları ortaya çıkmış bunu haberleştiren gazeteciler ise tutuklanarak cezaevine gönderilmişti.

İşkence iddialarına ilişkin mahkeme yetkisizlik kararı vermiş ve bu iddialar araştırılmamıştı.

Askerlerin ifadeleri Şiban ve Turgut’un helikopterden atıldığını doğruladı

HABER MERKEZİ

#Osman #Şibana #geri #çekilen #tanık #ifadeleri #üzerinden #ceza #verildi

DTK Eşbaşkanı Öztürk: Erdoğan zihniyetine karşı sandıklara

DTK Eşbaşkanı Berdan Öztürk halka ‘Erdoğan zihniyetine karşı sandıklara gidilmeli’ diye seslendi

Tarihi önem atfedilen 2023 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri maratonu devam ediyor. 14 Mayıs’ta gerçekleştirilen seçimlerde yüzde 50 artı bir oranın sağlanmamasıyla, seçimler ikinci tura kaldı.

28 Mayıs’ta seçmen bir kez daha sandığa giderek, Cumhur İttifakı adayı Tayyip Erdoğan ve Millet İttifakı adayı Kemal Kılıçdaroğlu arasında oylama yapacak.

MA’ya konuşan Demokratik Toplum Kongresi (DTK) Eşbaşkanı Berdan Öztürk, halka oy verme çağrısı yaptı.

İkinci tura Kürtler taşıdı

İktidarın devletin tüm imkan ve olanaklarıyla 14 Mayıs seçim çalışmalarını yürüttüğünü belirten Öztürk, “Seçimlerde, valisinden kaymakamına, karakol komutanlarına kadar, devletin valisi kaymakamı olarak değil, AKP’nin ortağı gibi hareket ettiler. Neticeyi değerlendirdiğimizde, Kurdistan’da büyük darbe yediklerini açık ve net şekilde görebiliyoruz. Bugün cumhurbaşkanı seçimleri ikinci tura kalmışsa, bunda Kurdistan’ın ve Kürtlerin net bir duruşu var. Açık ve net şekilde Kürt halkı ve ittifakları Üçüncü Yol’un önemini bir kez daha vurgulamış oldular” şeklinde konuştu.

Soylu’ya tepki gösterdi

AKP’li Cumhurbaşkanı adayı Erdoğan’ın ve İçişleri Bakanı Soylu’nun “demokrasi” açıklamalarına atıfta bulunan Öztürk, “Demokrasiden en son bahsetmesi gereken bu zihniyet ve anlayıştır. Pudracılardan tutun, mafya, çetelere kadar, herkesle fotoğrafları olan ve ‘Suç işleri bakanı’ olarak bilinen birinin kalkıp bu tür değerlendirmelerde bulunmasını, bizler Türkiye halklarının takdirine bırakıyoruz. 22 yıldır iktidardalar, Türkiye halklarına terk bir şey veremediler, sadece Kürt düşmanlığı yaptılar. Bunlar üzerinden rant devşirdiler. Bugün açlık, ekonomik çöküş varsa ve demokrasi diye bir kavramdan söz edemiyorsak, adalet ve hukuk yerlerde sürünüyorsa, Türkiye halkları bunun nedenini sorması gerekir. Nedenlerin başında da Soylu gibi zihniyetlerin olduğu açık ve net bir şekilde görülecektir” dedi.

Sandık çağrısı

Seçimlerin ikinci tura kalmasında Kürtlerin etkisi üzerinde duran Öztürk, 28 Mayıs seçimlerinde de tavırlarının net olduğunun altını çizdi. Kürt karşıtı Erdoğan’a karşı mücadele etmeye devam edeceklerini belirten Öztürk, “ Açık ve net şekilde söylüyoruz, hiçbir kaygıya kapılmadan, Erdoğan ve onun zihniyetine cevap olma noktasında sandıklara gidilmelidir” diye seslendi.

AMED

 

#DTK #Eşbaşkanı #Öztürk #Erdoğan #zihniyetine #karşı #sandıklara

Yenikapı’da yurttaşların kimlikleri toplatıldı iddiası

28 Mayıs’ta tekrarlanacak Cumhurbaşkanlığı seçimi öncesi olası usulsüzlüklere karşı çalışmalar sürerken, Yenikapı’da mahalle muhtarının talimatıyla yurttaşların kimliklerinin 300 TL karşılığı toplatıldığı iddia edildi

14 Mayıs’ta yapılan seçimlere partilerin itirazları ve seçimde yaşanan usulsüzlüklere dair bilgiler ortaya çıkmaya devam ediyor. Yapılan usulsüzlüklere karşı gözler ikinci tura kalan 28 Mayıs Cumhurbaşkanlığı seçimlerine çevrilirken, yeni usulsüzlük haberleri gelmeye devam ediyor.

Muhtarın talimatıyla iddiası

İstanbul Fatih’e bağlı Yenikapı semtinde ikamet eden yurttaşlar JINNEWS’e ulaşarak, dün akşam saat 22.00 sıralarında Eminönü muhtarının talimatıyla kapı kapı gezilerek kimliklerin toplandığını aktardı.

Yurttaşlar, mahalledeki birçok evin kapı kapı gezilerek 300 lira karşılığında kendilerinden kimliklerinin alındığının bilgisini paylaştı.

300 lira verecekler iddiası

Birçok kişinin kimliğini Eminönü muhtarının talimatıyla toplamaya gelen kişilere verdiğini söyleyen yurttaşlar, “Zengin bir adam para vermiş ve dağıtın demiş. Her kapıyı gezip kimlik istiyorlar. Kimlikleri Eminönü muhtarının yanına götürüp daha sonra 300 lirayla geri getireceklerini iddia ediyorlar. Bu işte bir şey var. Seçimden önce yapılması çok şüpheli” dedi.

Her evi dolaşmışlar

“Bize de gelip aynı şekilde kimliklerimizi istediler. Neden istiyorsunuz diye sorduğumuzda zengin bir adamın para verdiğini, Eminönü muhtarının bu parayı dağıtacağını, bu yüzden de kimliklerimizi vermemizi söylediler” diyen yurttaşlar, “Biz de şüphelendik, kimliklerimizi vermiyoruz dedik. Ama Yenikapı’da herkesin evini gezmişler, herkesten kimlik toplamışlar. Bir komşumuz da gece yarısı kimliğini götürmüş. CHP’lilere de durumu bildirdik. Seçim öncesi bir an önce konuyla ilgilenilmesini istiyoruz” dedi.

Öte yandan kimliklerin dünden beridir hala yurttaşlara verilmediği bildirildi.

İSTANBUL

 

#Yenikapıda #yurttaşların #kimlikleri #toplatıldı #iddiası

Yeşil Sol Parti milletvekillerinden ‘sandık başına gidin’ çağrısı

28 Mayıs’ta yapılacak seçim için sandık çağrısı yapan Yeşil Sol Parti Wan milletvekilleri Sinan Çiftyürek ile Mahmut Dindar, ‘Faşizmi geriletmek için çalışmalarımıza yeniden başlayacağız’ diyerek herkesin sandık başına gitmesi gerektiğini belirtti

28 Mayıs’ta tekrarlanacak Cumhurbaşkanlığı seçimi için partiler yeniden saha çalışmalarına başlarken, sandık başına gitme çağrıları da devam ediyor. Kesin olmayan sonuçlara göre Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi’nden (Yeşil Sol Parti) Wan’da milletvekili seçilen Kürdistan Kominist Partisi (KKP) Genel Başkanı Sinan Çiftyürek ile Mahmut Dindar, önümüzdeki seçimlerin önemine dair değerlendirmelerde bulunarak, “sandık başına git” çağrısı yaptı.

Herkese sandığa gitmeli

Mezopotamya Ajansı’ndan ( MA) Ruken Polat’a konuşan 14 Mayıs’ta hedeflerine tam olarak ulaşamadıklarını belirten Çiftyürek, 28 Mayıs’ta iktidarı devirerek, mücadelelerini zafere ulaştıracaklarını söyledi. Çiftyürek, “Bu seçim Kürt halkı, Türkiye halkları ve bütün halklar barış, özgürlük ve demokrasi mücadelesi için çok önemlidir. Sandığa gitmeyen ya da tekrar gidecek bütün seçmenlere çağrımızdır; yerel seçimlerde halkımızın iradesini belediyelerde özgür kılınmasını istiyorlarsa herkesin sandığa gitmesi gerekir. Tek adamı sandığa giderek yeneceğiz” diye konuştu.

Çalışmalara yeniden başlayacağız

Dindar ise, ülkede demokrasi sorunu olduğunu ve Kürtlerin yıllardır bunun için mücadele verdiklerini ifade ederek, “Biz bir mücadele geleneğinden geliyoruz. Ondan dolayı da pes etmeyeceğiz. Bu faşizmi alt etmek için önümüzde 10 günlük bir süreç var. Kürdistan bölgesinde yoğun bir faşizm baskısı söz konusu, bu faşist düzeni bir nebze de olsa kırabilmek için halkımızın sandıklara gidip oylarını kullanmalarını istiyoruz. Faşizmi geriletmek için çalışmalarımıza yeniden başlayacağız” ifadelerini kullandı.

20 yıllık zulüm ortada

Dindar, seçmenlere ikinci turda sandığa gitme çağrısı yaparak, “20 yıldır AKP hükümetinin bütün baskıları ve zulümleri ortada. Buna yeniden bir cevap olmak ve ülkenin gerçek anlamda nefes alması için halkımıza sandığa gidip oyunu Kılıçdaroğlu’ndan yana kullanmaları yönünde çağrıda bulunuyoruz” dedi.

WAN

#Yeşil #Sol #Parti #milletvekillerinden #sandık #başına #gidin #çağrısı

Hewlêr’de 1800 yıllık bir kadın mezarı bulundu

Hewlêr’in Çoman kasabasına bağlı Mawan köyünde, 1800 yıllık bir mezar keşfedildi. Arkeologlar mezarın bir kadına ait olduğunu söyledi

Hewlêr’in Çoman kasabasına bağlı Mawan köyünde, arkeolojik bir alan keşfedildi. Alanda, gemi şeklinde bir mezar bulunuyor ve mezarın 1800 yıl önce, Hıristiyanlık dininin ilk yayılmaya başladığı zamanlara ait olduğu düşünülüyor.

Roj News’de yer alan habere göre Soran Arkeolojik Eserler İdaresi Müdürü Abdulvahap Süleyman, arkeologların mezarda incelemelerini sürdürdüğünü ifade etti.

Süleyman “Mezarın bu topraklarda bulunmasının büyük bir önemi var. Zira bu topraklar tarih için önemli bir coğrafyayı temsil ediyor ve binlerce yıl önceki yaşamın izlerini taşıyor.” Dedi

Mezar bir kadına ait

Arkeolog Tuwana Ebubekir ise mezarın bir kadına ait olduğunu söylüyor. Tuwana Ebubekir, söz konusu mezarın, bu topraklarda binlerce yıl öncesinde yaşamın hala çok canlı olduğunun bir başka kanıtını ortaya koyduğunu belirtti.

DIŞ HABERLER

#Hewlêrde #yıllık #bir #kadın #mezarı #bulundu

Mêrdîn kayyumu ikinci tur için çalışmalara başladı: Muhtarlara baskı

Mêrdîn’de kayyum tarafından çağrılan muhtarlara, köylerdeki oy dağılımının ikinci turda değişmesi yönünde baskı kuruldu

Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin ikinci tura kalmasının ardından Mêrdîn’de kayyum ve kaymakamlar, halka AKP’li Cumhurbaşkanı adayı Tayyip Erdoğan’a oy vermeleri yönünde baskı yapmaya başladı.

MA’dan Ahmet Kanbal’ın haberine göre; 14 Mayıs seçimlerinden hemen sonra 16 Mayıs’ta ilk olarak Mardin Valisi ve HDP’li Büyükşehir Belediyesi’ne kayyum olarak atanan Mahmut Demirtaş, ilçe kaymakam ve kayyumlarını topladı. Sanal medya hesabından kentte yapılacak olan çalışmalara dair toplantı yapıldığını savunan Demirtaş’ın ardından ilçe kaymakamları tek tek muhtarları aramaya başladı.

Hem vali hem kaymakam aradı

Güvenlik gerekçesiyle isimlerinin yayınlanmasını istemeyen muhtarlar, yaşananları “Hem vali hem de kaymakam arıyor. Seçimlerde Erdoğan için çalışmamız isteniyor. Yeşil Sol Parti ve Kılıçdaroğlu’na fazla oy çıktığını, köydeki oy dağılımının değişmesi için çalışmamızı istiyorlar. Muhtarlar mecburen ‘tamam’ demek zorunda kalıyorlar” diye anlattı.

Vali makamına çağırdı

Öte yandan vali ve kayyum Mahmut Demirtaş, kimi görüşmeleri de sanal medya hesabından paylaştı. Demirtaş, muhtarların yanı sıra Mêrdîn’in büyükşehir olmadan önce kentte belde belediye başkanlığı yapmış olan isimler, kendini “kanaat önderi” olarak tanıtan isimler, iş insanları ile muhtarları ayrı ayrı makamında topladı.

32 muhtarla görüşme

Sadece 17 Mayıs’ta Artuklu, Mîdyad ve Dêrîk’ten 32 muhtar ile görüşme yapan ve görüşmelerine dair paylaşımda bulunan vali Demirtaş, muhtarlar ve diğer isimler ile görüşmesine dair, “Mahalle muhtarları ile bir araya gelerek talep ve önerilerini dinledik” ifadelerini kullandı.

MÊRDÎN

#Mêrdîn #kayyumu #ikinci #tur #için #çalışmalara #başladı #Muhtarlara #baskı

Tutuklu gazeteci Karakaş: Zamana yayılan öldürme politikası izleniyor

Tutuklu bulunduğu cezaevinden gönderdiği mektup aracılığıyla maruz kaldığı hak ihlallerini anlatan gazeteci İbrahim Karakaş, hasta tutukluların sağlık durumuna dikkat çekerek, ‘Zamana yayılan öldürme politikasına maruz bırakılmaktayız’ dedi

Adana Kürkçüler F Tipi Kapalı Cezaevi’nde tutuklu bulunan gazetemiz çalışanı gazeteci İbrahim Karakaş, maruz kaldıkları hak ihlalleri, keyfi uygulama ve baskıları gönderdiği mektupla aktardı.

Kimliğimize düşmanca yaklaşım söz konusu

Cezaevlerinde tüm keyfi uygulamaların arttığını belirtken gazeteci Karakaş, “Cezaevinin tamamen ideolojik, Kürt kimliğimize ve siyasi tutsaklığımızdan ötürü düşmanca yaklaşımından dolayı 2 yıla yakın bir süredir hastane sevklerimiz ‘Ağız içi arama’ dayatmasını kabul etmediğimizden dolayı fiilen engellenmiştir. 3 ila 6 ayda bir genel kontrollerin yapılması gerektiği yasalarda yer almasına rağmen bırakalım bu rutin süreçteki kontrollerimizi, kronik ve ağır rahatsızlıklarımız için bile hiçbir şekilde hastaneye götürülmemekteyiz” diye belirtti.

Zamana yayılan öldürme politikası işletiliyor

Aynı koğuşta bulunduğu birçok tutuklunun 25 ila 30 yıla yakın bir süredir cezaevinde olmasından ötürü ağır kronik rahatsızlıklarının bulunduğunu aktaran Karakaş, “Zamana yayılan öldürme politikasına maruz bırakılmaktayız. Konu ile ilgili bizzat bakanlığa yazmamıza rağmen etkin bir soruşturma yürütülmemesi cezaevi personelini cesaretlendirmektedir. Özellikle de çıplak aramaya dair yaptığımız suç duyuruları işleme konulmamaktadır” ifadelerini kullandı.

Newroz kutlamasına soruşturma

Çıplak aramaya karşı direndikleri zaman işkenceye maruz kaldıklarını aktaran Karakaş, yanı sıra anadilde savunma haklarının engellendiğini belirterek, “Talep ettiğimiz ana dilde savunma hakkı kabul edilmemektedir. Böylece Anayasal hak olan savunma hakkı tanınmadan cezalar onanmaktadır” dedi. Newroz kutladıkları için haklarında disiplin soruşturması başlatıldığını aktaran Karakaş, bu soruşturmanın üst sınırdan cezalarla sonuçlandığını kaydederek duyarlılık çağrısı yaptı.

Kaynak: MA

 

#Tutuklu #gazeteci #Karakaş #Zamana #yayılan #öldürme #politikası #izleniyor

Tuncel’den seçim mesajı: Pasif bir duruş faşizme teslimiyettir

Tutuklu DBP eski Eş Genel Başkanı Sebahat Tuncel, 28 Mayıs seçimi için gönderdiği mesajda, ‘Unutmayalım ki mevcut durumu kabul edip geri çekilmek, halklarımıza, kadınlarımıza ihanettir. Pasif bir duruş ise faşizme teslimiyettir’ dedi

14 Mayıs’ta yapılan seçimlerin ardından ikinci tura kalan Cumhurbaşkanlığı seçimleri için çalışmalar sürerken, Sincan Kadın Kapalı Cezaevi’nde bulunan Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Eski Eş Genel Başkanı Sebahat Tuncel, 28 Mayıs’ta yapılacak seçim için mesaj gönderdi.

Geri çekilmek kadınlarımıza ihanettir

Mesajda 14 Mayıs’ın son değil başlangıç olduğunu vurgulayan Tuncel, “Dirençle, mücadeleyle merhaba; 14 Mayıs bir son değil, başlangıç demiştik. Bu başlangıcı kimi eksikliklere rağmen yine de güçlü yaptığımıza inanıyorum. Faşizme dur dedik. Şimdi de faşizmi geriletme zamanı. Henüz hiçbir şey bitmiş değil. Mücadelemiz devam ediyor. Unutmayalım ki mevcut durumu kabul edip geri çekilmek, halklarımıza, kadınlarımıza ihanettir. Pasif bir duruş ise faşizme teslimiyettir. Direniş ve mücadele bizi başarıya, zafere götürür” dedi.

Faşizmi sandığa gömelim

Tuncel mesajını şu şekilde bitirdi: “Yeşil Sol ile ‘Dîsa em’ ve hayatı yeniden yaratmak, halklarımızın umudunu gerçek kılmak için 28 Mayıs’ta faşizmi sandığa gömelim.”

ANKARA

#Tuncelden #seçim #mesajı #Pasif #bir #duruş #faşizme #teslimiyettir

Ezaz ve Efrîn’deki gruplara oy mu kullandırıldı?

14 Mayıs seçimleri öncesinde Ezaz ve Efrîn’de bulunan Ceyş El Weteni adlı grubun üyelerine kimlik çıkarıldığı ve sınır kapılarından geçerek oy kullandıkları iddia edildi. Oy kullananlar arasında Hevrîn Xelef’i katleden Ebu Hatem El Şerqa da bulunuyor

Türkiye’de 14 Mayıs’ta yapılan cumhurbaşkanlığı ve milletvekili seçimlerinden önce, Ezaz ve Efrîn’den Ceyş El Weteni adlı gruba bağlı çok sayıda cihatçının oy kullanmak için Türkiye’ye geçtiği iddia edildi.

ANHA’nın ‘güvenilir kaynaklara’ dayandırdığı haberine göre, Ceyş El Weteni adlı paramiliter grubun üyelerine
seçimler öncesinde kimlik çıkarıldı ve seçimlerde kendilerine oy hakkı verildi. Bu kişilerin 12 Mayıs’ta ise oy kullanmak için Türkiye tarafına geçtikleri belirtildi.

ANHA haberinde, bu kişilerin Erdoğan’a oy vermek için Efrîn’in Cindirêsê ilçesindeki Hemamê Sınır Kapısı, Bab El Selam Sınır Kapısı ve Ezaz’daki Hiwar Killês Sınır Kapısı’ndan geçtiklerini aktardı.

Yerel kaynakların verdiği bilgiye göre, sınırı geçen paramiliter grupların üye ve liderlerinden bazılarının isimleri şöyle:

1-Fehîm Îsa: Sultan Murad Çete grubunun sorumlusu

2-Ma’etez Rislan: Cêş El-Nexbê çete grubunun sorumlusu

3-Ebo Elî Sico: Cebhe El Şemiyê çete grubunun sorumlusu

4-Ebu Hatem El-Şerqa: Ehrar El-Şerqiyê çete grubunun sorumlusu

5-Mûstafa Sêcerî: Firqt El-Mû’itasêm çete grubunun Siyasi Ofis sorumlusu

6-Sêf Ebo Bekir: Firqet Hemzê çete grubunun sorumlusu

7-Yesêr Ebidilrehîm: Feyleq El-Mecid çete grubunun sorumlusu

8-Mihemed Casêm Ebo Amşa: Lîwae Silêman Şah çete grubunun sorumlusu

9-Ehmed Hemadê: Desteğini Türkiye’den alan Suriye geçici hükümeti savunma bakanı sorumlusu

Hevrîn Xelef’in katili de oy kullandı

Habere göre, oy kullanmak için sınırı geçenler arasında, Suriye’nin Geleceği Partisi Başkanı Hevrîn Xelef’i katleden Ehrar El Şerqiye grubunun sorumlusu Ebu Hatem El Şerqa da bulunuyor.

Türkiye destekli gruplar 2019’da Serêkaniyê’ye saldırdığı zaman, Ebu Hatem El Şeqra ve üyeleri Rakka’dan Cizre bölgesine gitmekte olan Hevrîn Xelef’in aracının önünü keserek katletmişti.

Olayın ardından ABD Dışişleri Bakanlığı, Ehrar El Şerqiye grubunu terör listesine alarak, DAİŞ’in birçok eski üyesinin bu grup içinde bulunduğunu açıklamıştı.

Anne Sûad’dan tepki

Hevrîn Xelef’in annesi Sûad Mihemed konuya ilişkin verdiği demeçte, kızının katilinin bilindiğini, kanıtların olduğunu ancak Avrupa mahkemeleri ve uluslararası güçlerin şimdiye kadar Türkiye ve desteklediği bu grup için hiçbir şey yapmadığını söyledi.

Kızının katilinin oy kullanması için Türkiye’ye götürülmesini, ‘suçları uluslarası güçler tarafından görmezden geliniyor’ sözleri ile yorumlayan Sûad, “Uluslararası mahkemeler insanlıktan uzaktır” dedi.

Kaynak: ANHA

#Ezaz #Efrîndeki #gruplara #kullandırıldı