Ana Sayfa Blog Sayfa 444

Esmer Tunç’un köyüne girişi ‘sicili uygun değil’ diye engellendi

Şirnex’te OHAL ilanıyla 30 yıldır süren köylere girişi çıkış yasakları sürerken, iki oğlu 2015’te katledilen Esmer Tunç’un köyüne girişi hakkında dosya olduğu gerekçesiyle engellendi

Kurdistan kentlerinde Olağanüstü Hal (OHAL) uygulamalarıyla 1990’lı yıllarda boşaltılan Şirnex (Şırnak) ve ilçelerine bağlı köylere girişler, 30 yıl geçmesine rağmen izne tabi tutuluyor. Köylere giriş engelleri, valilik tarafından ilan edilen yasaklarla sürdürülürken, en son Şirnex merkez ile Cizîr (Cizre), Silopiya (Silopi), Qileban (Uludere), Basa (Güçlükonak) ve Elkê (Beytüşşebap) ilçelerindeki 14 bölge 15 gün süreyle “özel güvenlik bölgesi” ilan edildi.

‘İzin’ de kaldırıldı

Cizîr’de 2015’te ilan edilen sokağa çıkma yasakları sürecined mahsur kaldığı bodrum katında yakılarak katledilen Cizîr Halk Meclisi Eş Başkanı Mehmet Tunç ve Orhan Tunç’un anneleri Esmer Tunç, 20 yıldır “izin” alarak gittiği Cudî Dağı’nın eteklerinde bulunan Cifanê köyüne bu yıl yasaklar nedeniyle gidemiyor.

Dosyası gerekçe gösterildi

Köyüne gitmek için Şırnak Valiliği’ne başvuran Tunç’a, hakkında 2002 yılında Newroz etkinliğine katıldığı gerekçesiyle “örgüt üyeliği” iddiasıyla açılan dava gerekçe gösterilerek izin verilmedi. Tunç, köy girişinde bulunan askerler tarafından engellenerek, izin almak için valiliğe yeniden valiliğe başvurması söylendi.

Diyaliz hastalığı bulunan ve yürütmekte zorlanan Tunöç, 20 yıldır her bahar ve yaz aylarında aldığı izinlerle köye gidebildiğini belirterek, yasak kararına tepki gösterdi.

Sicili yüzünden köye giremiyormuş

Tunç, köylerinin yaklaşık 30 yıl önce yakılarak boşaltıldığını belirterek, “20 yıldır zaten izin alarak köye gidiyordum. Ancak bu yıl köyün girişi bana yasaklandı. Köy yakıldıktan 8 yıl sonra köye giriş yasaklıydı. Ama son 20 yıldır insanlar bağ, bahçelerine gitmek için izinle giriş yapabiliyor. Her yıl havaların ısınmasıyla birlikte Şirnex’e gidip, gerekli izinleri alıp köye gidebiliyordum. Ama geçen gün köye gitmek izin istediğimde, köyün girişinde bulunan asker bizi durdurdu ve Genel Bilgi Taraması (GBT) yaptılar. Sonrasında ‘senin sicilinde köye girmek yasak’ dediler. 2002 Newrozu’na katıldığım için bahane üretip, ceza vermişlerdi” diyerek yaşadıklarını aktardı.

Yasağın kalkmasını istiyorum

Girişi engellenen köyünde evinin ve bahçesinin olduğunu belirten Tunç, “Güvenlik noktasında bulunan askerler, duruma itiraz etmemden kaynaklı ‘bu seferlik geçebilirsin ama bundan sonra izin vermeyiz’ dedi. Hakkımı arayacağım ve bu konunun peşini bırakmayacağım. Bu yasağın kalkmasını istiyorum” diyerek tepki gösterdi.

ŞIRNEX

#Esmer #Tunçun #köyüne #girişi #sicili #uygun #değil #diye #engellendi

HDK MYK üyesi Tombak: Sandığa gitmemenin bedeli büyük olur

HDK MYK üyesi Salih Zeki Tombak, seçmenlere sandığa gitme çağrısı yaparak ‘Sandığa gitmemenin bedeli büyük olur’ dedi

14 Mayıs’ta yapılan cumhurbaşkanı seçiminde adaylar yüzde 50’yi aşamadığı için seçim ikinci tura kaldı. Cumhurbaşkanlığı seçiminin ilk turunda resmi olmayan sonuçlara göre, oyların yüzde 49,52’sini alan Cumhur İttifakı adayı Tayyip Erdoğan ile oyların yüzde 44,88’ini alan Millet İttifakı adayı Kemal Kılıçdaroğlu, 28 Mayıs’ta ikinci tur için yarışacak.

Seçim süreci, sonuçları ve sonrasında yaşananlara dair konuşan Halkların Demokratik Kongresi (HDK) Merkez Yürütme Kurulu (MYK) üyesi Salih Zeki Tombak ‘sandığa gitmemenin bedelinin halklara büyük olacak’ dedi

Ekonomik kriz

Türkiye’de yaşanan ekonomik krizin sandığa yansımadığını belirten Tombak, seçime giderken iktidarın halkı manipüle edip, para saçarak bunun önüne geçtiğini ifade etti. Ancak iktidarın bu politikasının uzun ömürlü olmadığını söyleyen Tombak, “Ayın 28’ine kadar bu ‘afyon sürme’ devam edecektir.  Dolar serbest piyasada 24 lira iken Merkez Bankası’nın kontrolünde olmasına rağmen şu an 19 civarında görünüyor. Doların 30 TL’ye tekabül edeceği tarihlerde yakın diyebilirim.Türkiye’nin ithalatını ve ihracatını karşılamıyor. Bu günleri yakında mumla arayacağız” diyerek uyarıda bulundu.

Seçimlerde ne oldu?

14 Mayıs’taki seçim sonuçlarına değinen Tombak, anlamalı kısmının Cumhurbaşkanlığı seçimi olduğunu belirtti. Tombak, “Birinci turda şu ortaya çıktı. Millet İttifakı’nda bulanan partilerin pek bir etkisi olmadı. Tam aksine Cumhuriyet Halk Partisi’ne (CHP) çok az katkıları olmasına rağmen CHP’den 31 Milletvekilli aldılar. Meclis’in önemli tarafı Emek ve Özgürlük İttifakı’nın parlamentoya girmeyi yeninden başardı. Parlamentoda alınacak kararlara engel olacak bir güce sahip oldu” ifadelerini kullandı.

Halkı yeterince örgütleyemedik

Hakların Demokratik Partisi’nin (HDP) 2018 Genel Seçimleri’nde aldığı oy oranını hatırlatan Tombak, bu seçimlerde geriye düşen bir sonuç çıktığını belirterek, şöyle dedi: “Bu durumu her boyutuyla değerlendiriyoruz. Asıl kritik seçim Cumhurbaşkanlığı seçimidir. AKP 2002’deki seçimde aldığı oya geri gitti. Böylelikle birinci turda seçimi almayı başarmadı. Elbette çalma çırpma oldu ancak tüm seçimin kaderini buna bağlamak doğru değil. Bizim bir sıkıntımız var halkı yeterince örgütleyemedik. Bu durumu hızlı bir şekilde aşmak gerekir.”

Deprem bölgesinde ne yaşandı?

Deprem bölgesindeki seçim sonuçlarına da değinen Tombak, “Depremden sonra devlet yoktu ama seçimde bir devlet ve hükümet eli var gibi görünüyor. Asıl şüphe etmemiz gereken şeyin bu olduğunu düşünüyorum.  Afet bölgesinde herkesin seçime katıldığı gözüküyor. Fetullah Gülen’in bir söylemi vardı: ‘Ölüleri mezardan kaldırın oy kullandırtın.’ Sanki burada da öyle bir durum var. İnsanların evini, yerini ve yurdunu kaybettiği yerlerde oy kullanılmış gibi bir durumu var. Siyasi parti temsilcilerinin bunun mutlaka kontrol etmesi gerekiyor” dedi.

Sandık çağrısı

Seçmenlere sandığa gitme çağrısında bulunan Tombak, sandığa gitmemenin bedelinin halklara büyük olacağını söyledi. Tombak, şöyle devam etti: “Bu durumu aşmadığımızda çok ağır bir karanlık gelecek bizi bekliyor. Toplum, açlığın ve sefaletin içerisine yuvarlanacaktır. Mevcut iktidarı göndermenin yolu bir kere daha seferber olmaktır.”

İSTANBUL

#HDK #MYK #üyesi #Tombak #Sandığa #gitmemenin #bedeli #büyük #olur

Güney Pasifik’te 7,7’lik deprem sonrası tsunami uyarısı

Yeni Kaledonya açıklarında 7,7 büyüklüğündeki deprem meydana geldi. Güney Pasifik ülkelei için tsunami uyarısı yapıldı

Fransa Denizaşırı Bölgeler Topluluğu üyesi Yeni Kaledonya açıklarında 7,7 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Loyalty Adaları’nın güneydoğusunda yaşanan depremin ardından Güney Pasifik’teki ülkelere tsunami uyarısı yapıldı.

Reuters’ta yer alan göre, Pasifik Tsunami Uyarı Merkezi (PTWC), Vanuatu, Fiji ve Yeni Kaledonya için olası tsunami tehdidinin bulunduğunu aktarırken, Avustralya’nın meteoroloji ofisi, doğu kıyıları açıklarındaki Lord Howe adası için tsunami tehlikesi olduğunu açıkladı. Güney Pasifik kıyılarında yaşayan herkesten kıyı bölgelerinden uzak durması istendi.

Vanuatu için verilen tsunami uyarısında buradaki dalga yüksekliğinin 30 santimetre ile 1 metre arasında olabileceği aktarıldı.

ABD Jeolojik Araştırma (USGS) kurumuna göre, deprem yaklaşık 38 kilometre derinlikte meydana geldi.

DIŞ HABERLER

#Güney #Pasifikte #77lik #deprem #sonrası #tsunami #uyarısı

Çatışmada hayatını kaybeden Yemen ve Alıcı’nın cenazeleri alındı

Besta’da çıkan çatışmada hayatını kaybeden HPG’li Dicle Yemen ve Mehmet Şakir Alıcı’nın cenazeleri, toprağa verilmek üzere aileleri tarafından alınarak Wan ve Gever’e götürüldü

Şirnex’in (Şırnak) Besta bölgesinde askeri operasyon ve çatışmalar sürüyor. Geçtiğimiz hafta yaşanan çatışmada 4 asker,1 korucu ve 5 HPG’linin de hayatını kaybettiği açıklanmıştı.

Çatışmada hayatını kaybeden HPG’li Dicle Yemen (Bawer Gever) ile Mehmet Şakir Alıcı’nın (Dilşer) cenazeleri Şırnak Devlet Hastanesi morguna kaldırıldı. Şırnak’a dün gelerek teşhis işlemleri yapan aileler, cenazeleri alarak defnedilmek üzere yola çıktı.

Yemen’in cenazesi Colemêrg’in (Hakkari) Gever (Yüksekova) ilçesine götürülürken, Şakir Alıcı’nın ise Wan’da toprağa verileceği öğrenildi.

Öte taraftan hastane morgunda 2 YJA Star ve bir HPG’linin daha cenazesi olduğu belirtildi.

ŞIRNEX

#Çatışmada #hayatını #kaybeden #Yemen #Alıcının #cenazeleri #alındı

Yurtdışındaki seçmenin sandığa gitmemesi 3 vekil kaybettirdi

Yurtdışı seçmenin sandığa katılım oranının düşük olması nedeniyle Yeşil Sol Parti’nin 3 milletvekili AKP’ye geçti

Cumhurbaşkanlığı ve Genel Seçimlerinin kesin sonuçları, yapılan itirazlar nedeniyle kesinleşmedi. Yurtdışı oylarının eklenmesiyle milletvekili sayısını arttırmayı hedefleyen Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), 3 kentte milletvekili kaybetti. Yeşil Sol Parti, yurtdışı seçmenin sandığa katılım oranının düşük olması nedeniyle 3 milletvekili AKP’ye geçti.

Yeşil Sol Parti, yurtdışı oylarının eklenmesiyle Riha’da, 5’inci sıra, Êlîh’te 4’üncü sıra ve Semsûr’da milletvekili çıkaramadı. Yeşil Sol Parti’nin Êlîh’te kaybettiği milletvekilliği, AKP adayı olan HÜDA PAR Sözcüsü Serkan Ramanlı’ya, Riha’da da AKP adayı Faruk Pınarbaşı’na geçti. Yeşil Sol Parti, yurtdışı oyları nedeniyle Semsûr’da milletvekili çıkaramadı.

AKP, Yeşil Sol Parti’nin 3 milletvekili çıkardığı Colêmerg’te üst üste yaptığı itirazları sürdürüyor.

HABER MERKEZİ

#Yurtdışındaki #seçmenin #sandığa #gitmemesi #vekil #kaybettirdi

Amedspor’a uygulanan yasak 7 yıl sonra kalktı

Amedspor’a deplasman maçlarında getirilen taraftar yasağı uygulaması 7 yıl aradan sonra kalktı

Amedspor’a deplasman maçlarında getirilen taraftar yasağı uygulaması 7 yıl aradan sonra kalktı. Amidahaber’in haberine göre taraftar yasağı uygulamasının kalktığını Amedspor Kulübü duyurdu. Kulüpten yapılan yazılı açıklamada, “20 Mayıs Cumartesi günü, saat 15:00’de İzmir Menemen Şehir Stadında oynayacağımız Menemen F.K karşılaşması için deplasman yasağı bulunmamaktadır. Misafir takım biletleri maç günü gişeler de satılacaktır. Bilet fiyatı 40 TL olarak belirlenmiştir” denildi.

Kararı memnuniyetle karşıladıklarını belirten Mezopotamya Taraftarlar Derneği Federasyonu Başkanı Ramazan Tugay, “Geçtiğimiz aylarda Batman ve Hatay’da kalkmıştı. Onun dışında Türkiye’nin birçok yerinde taraftar yasağı uygulandı. TFF’ye bağlı olan Amedspor her deplasmanda küfürler ve ırkçı hakaretlere maruz kalıyordu. Play Off müsabakalarında taraftar yasağı uygulamasının kalkmasını istiyoruz. İzmir’deki deplasman yasağının kalkması sevindirici” ifadelerini kullandı.

HABER MERKEZİ

#Amedspora #uygulanan #yasak #yıl #sonra #kalktı

İtalya’da sel felaketinde 13 kişi yaşamını yitirdi

İtalya’nın Emilia Romagna bölgesinde meydana gelen sel felaketinde yaşamını yitirenlerin sayısı 13’e çıktı

İtalya’nın Emilia Romagna bölgesinde etkili olan yağışların yol açtığı sel felaketinde yaşamını yitirenlerin sayısı 13’e yükseldi.

Yetkililerin açıklamalarına göre selden etkilenerek su baskınına uğrayan belde sayısının 42’ye çıktı, 10 bin kişi evlerini terk etmek zorunda kaldı ve 34 bin haneye de elektrik verilemedi. Bölgede su baskınları ve heyelanlar sebebiyle ulaşıma kapanan yolların açılması için de çalışmaların sürdüğü bildirildi.

HABER MERKEZİ

#İtalyada #sel #felaketinde #kişi #yaşamını #yitirdi

Muğla açıklarında 5.1 büyüklüğünde deprem

AFAD, Muğla açıklarında, 5.1 büyüklüğünde deprem meydana geldiğini duyurdu

Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı(AFAD) Deprem Dairesi, Ege Denizi’nde, Muğla açıklarında 5.1 büyüklüğünde bir deprem meydana geldiğini açıkladı.

HABER MERKEZİ

#Muğla #açıklarında #büyüklüğünde #deprem

Millet İttifakı Kampanya Koordinasyon Kurulu toplandı

Millet İttifakı partilerinin Kampanya Koordinasyon Kurulu CHP Genel Merkezi’nde bir araya geldi

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP), İYİ Parti, Demokrasi ve Atılım Partisi (DEVA), Demokrat Parti, Gelecek Partisi, Saadet Partisi kurmaylarından oluşan Millet İttifakı Kampanya Koordinasyon Kurulu, CHP Genel Merkezi’nde bir araya geldi.

CHP Genel Merkezi’nden yapılan yazılı açıklamaya göre; toplantıda Cumhurbaşkanlığı Seçimi İkinci Tur Kampanyası ile ilgili koordinasyonun nasıl sağlanacağına ilişkin görüşmeler yapılıp kararlar alındı. Alınan kararlar doğrultusunda Millet İttifakını oluşturan siyasi partilerin tüm il ve ilçe başkanlarının koordineli bir şekilde Cumhurbaşkanlığı İkinci Tur Kampanyası için nasıl çalışılacağı belirlenerek, örgütlere iletildi.

HABER MERKEZİ

#Millet #İttifakı #Kampanya #Koordinasyon #Kurulu #toplandı

İzmir’de Mayıs Şehitleri anıldı

İzmir’de İbrahim Kaypakkaya, Haki Karer ve Mayıs ayında yaşamını yitiren devrimciler anıldı

Yeni Demokrat Gençlik (YDG), Devrimci Öğrenci Birliği (DÖB), Kaldıraç ve Öğrenci Faaliyeti üyeleri, İzmir’de Mayıs ayında yaşamını yitiren devrimciler İbrahim Kaypakkaya, Haki Karer, Ferhat Kurtay, Eşref Anyık, Mahmut Zengin ve Necmi Öner’i anmak için basın açıklaması gerçekleştirdi.

Kurumlar adına konuşan Hasan Benli, emperyalist, kapitalist sitemin refah ve barış yalanlarının savaşlar ve yıkımlarla halkların yaşadığı sömürüyü arttırdığını vurguladı. Egemen sınıfların, her türlü şiddet ve baskı aracıyla halk gençliğine de saldırırdığını belirten Benli, toplumun yalnızlaştırılması ve örgütsüzleştirmesinin hedeflendiğini aktardı. Türkiye devrimci hareketinin ölümsüzleşenlerini anmanın önemine dikkat çeken Benli, “Mayıs ayında yıldızlara uğurladığımız; Deniz Gezmiş, Hüseyin İnan, Yusuf Arslan İbrahim Kaypakkaya, Haki Karer, Dörtler, Sinan Cemgil, Hasan Ocak ve daha nice devrimci her biri yüreklerinde bir yangınla girdiler bu yola. O yangını harlama görevini ise bizlere, yoldaşlarına bıraktılar” dedi.

Ezilenlerin kendinden başka kurtarıcısı yok

Devrimcilerin çizgisinin, ezilenlerin kendi gücünden başka kurtarıcısının olmadığını öğrettiğini belirten Benli, “Parlamento maskeli faşist diktatörlüğün halka, ezilen uluslara ve cinsiyetlere zulümden başka vereceğinin olmadığını öğretmektedir. İbrahim’in tespitleri her geçen gün gerçekliğini korurken devrimci gençliğin yolunu aydınlatmaya devam ediyor. Gençlik olarak bulunduğumuz her alanda onların yaşam ve pratiklerinden öğrenmeye, devrimci mirası taşımaya devam edeceğiz! Mayıs Şehitleri, sömürüsüz bir toplum, özgür bir ulus yaratma mücadelesinde buzu kırdılar, milyonları kurtuluşa götürecek yolu açtılar. Gençlik olarak bu yolda azim ve kararlılıkla yürüme ve bize dayatılan bu sömürgeci toplumu alaşağı etme iddiamızı onların ölüm yıldönümlerinde bir kez daha yineliyoruz. Bu çelik aldığı suyu unutmayacak” diye konuştu.

HABER MERKEZİ

#İzmirde #Mayıs #Şehitleri #anıldı