Ana Sayfa Blog Sayfa 449

KDP, Sêmalka Sınır Kapısı’nı 8 gündür kapalı tutuyor

KDP, Kuzey ve Doğu Suriye ile Federe Kurdistan Bölgesi arasında bulunan Sêmalka Sınır Kapısı’nı 8 gündür kapalı tutuyor

Kuzey ve Doğu Suriye ile Federe Kurdistan Bölgesi arasında bulunan Sêmalka Sınır Kapısı (Pêşxabûr), 11 Mayıs’tan bu yana kapalı. KDP yönetiminin kararıyla tek taraflı olarak kapatılan kapının ne zaman açılacağı belirsizliğin koruyor.

Sêmalka Sınır Kapısı yetkilisi Baz Ehmed, kapının kapatılmasına dair kararın neden alındığına dair kendilerine bilgi verilmediğini açıklamıştı.

KDP, söz konusu kapıyı ikinci kez kapatıyor. 2021 yılının sonunda da kapı, tek taraflı olarak 40 gün kapatılmıştı.

DIŞ HABERLER

#KDP #Sêmalka #Sınır #Kapısını #gündür #kapalı #tutuyor

Koçyiğit: Erdoğan birinci turda kaybetti

Erdoğan’ın ilk turda seçimi kaybettiğini söyleyen Yeşil Sol Parti Qers (Kars) Milletvekilliğini kazanan Gülistan Kılıç Koçyiğit, ‘İkinci turda kazanmamız için hiçbir neden yok’ dedi

Türkiye’de 14 Mayıs’ta gerçekleşen Cumhurbaşkanlığı ve 28’inci Genel Milletvekilli seçimlerinde Cumhurbaşkanı adayları yüzde 50 olan yeterli oyu almadığı için Cumhurbaşkanlığı seçimi 2’nci tura kaldı. 28 Mayıs’ta gerçekleşecek olan 2’nci tur seçimlerinde, Millet İttifakı adayı Kemal Kılıçdaroğlu ve Cumhur İttifakı adayı Recep Tayyip Erdoğan yarışacak.

Yapılan algı operasyonu ve çalınan oylara rağmen ikinci tur için çalışmalarına başlayan Halkların Demokratik Partisi (HDP) ve Yeşil Sol Parti yaptıkları açıklama ile “İkinci turda faşizmi yenilgiye uğratmak en büyük özeleştirimiz olacaktır” dedi. Milletvekilliği seçim sonucu ve ikinci tur oylamasına dair NûJinha Ajansı’ndan Medine Mamedoğlu’na konuşan Halkların Demokratik Partisi (HDP) Mûş Milletvekilli yeni dönem Yeşil Sol Parti Qars Milletvekili Gülistan Kılıç Koçyiğit, “Yılgınlığa yer yok. Biz kazanacağız” şeklinde konuştu.

‘Birinci turda yenilmeleri Kürt halkının başarısı’

Hem HDP hem de Yeşil Sol Parti olarak MYK’da bir araya gelip kapsamlı bir değerlendirme yaptıklarını söyleyen Gülistan Kılıç Koçyiğit, Erdoğan’ın birinci turda kaybetmiş olduğunun tarihi önemine dikkat çekti. Bu hakikatin seçim gününden bu yana üzerinde durulmadığına yer veren Gülistan Kılıç Koçyiğit, “21 yıldır iktidarda olan devletin, medyanın ve her türlü gücünü kullanan Erdoğan rejiminin birinci turda kazanmamış olması Türkiye halkları açısından büyük bir başarı. Tabi ki bu başarı da Kürt halkının, kadınların, Alevilerin, işçilerin ve emekçilerin çok büyük bir emeği var. İktidar büyük bir psikolojik üstünlük elde ederek ikinci tura bu psikolojik üstünlükle gitmeye çalışıyor. Öncelikle buna izin vermeyerek, şunu söylemek gerekiyor, birinci turda yenildiler” şeklinde konuştu.

‘Yeni dönemin başlangıcını yapacağız’

HDP ve Yeşil Sol Parti olarak seçimlerde istedikleri sonucu alamadıklarını aktaran Gülistan Kılıç Koçyiğit, bu başarısızlığın birçok nedeni olduğu bilgisini paylaştı. Seçimlerin ardından bu konuda sorumlu olanların halka hesap vermekten kaçınmayacağını belirten Gülistan Kılıç Koçyiğit, konuşmasının devamında şunlara yer verdi; “Bu tartışmalara bugünden itibaren girmek tamamen ikinci tura zarar verecektir, bizim asıl hedefimiz olan ikinci turun ardından bu tartışmaları en kapsamlı ve detaylı bir şekilde ilçe ilçe yapacağız. Halkımızla birlikte yeni bir dönemin başlangıcını yapacağız. Herkesin öncelikle bunu bilmesi çok önemli, bu konuda hiç kimsenin tereddüdü olmasın.”

Yılgınlık yok, ikinci turda kazanacağız’

Koçyiğit, “Odaklanmamız gereken asıl mesele ülkede haklarımızı yok sayacak ve geleceğimizi yok edecek Erdoğan rejimine karşı yapacağımız mücadele” ifadelerini kullanan Gülistan Kılıç Koçyiğit, herkesin seferberlik ruhuyla ikinci tura hazırlanıp, kazanmaya kilitlenmesi gerektiğini söyledi. Gülistan Kılıç Koçyiğit sözlerine şu şekilde son verdi; “Kazanacağımıza bütün kalbimle inanıyorum. Birinci turda şaibeye rağmen kaybettirdiysek ikinci turda kazanmamamız için hiçbir neden yok. Bunun için herkes elinden geleni yapsın, yılgınlık yok. Küsmek, kenara çekilmek yok. İkinci bir şansımız var. Yeter ki iyi bir kampanya ve sinerji ile kendimize inanalım. Bunun için umutsuz olmayalım hep beraber çalışıp her beraber kazanalım.”

AMED

#Koçyiğit #Erdoğan #birinci #turda #kaybetti

İtalya’da 9 kişi yaşanan sel nedeniyle hayatını kaybetti

İtalya’nın kuzeyinde yaşanan sel nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısı 9’a çıktı

İtalya’nın kuzeyinde şiddetli yağışlar nedeniyle meydana gelen sel felaketlilerinde hayatını kaybedenlerin sayısı 9’a çıktı. Emilia-Romagna ve Marche bölgelerinde selden etkilenen binlerce kişi, farklı bölgelere tahliye edildi. Yerel yetkililere göre 10 bini aşkın kişi tahliye edildi. Kaybolan çok sayıda kişinin olduğu ve bu kişileri arama-kurtarma çalışmalarının devam ettiği belirtiliyor.

HABER MERKEZİ

#İtalyada #kişi #yaşanan #sel #nedeniyle #hayatını #kaybetti

Her gelen kayyum belediye binasını satılığa çıkardı

Cizîr Belediyesi kayyumu, belediyeye bağlı eski hizmet binası için üçüncü kez ihale kararı aldı

Şirnex’ın Cizîr ilçesinde belediye kayyumu, belediye ait eski hizmet binasını satmak için üçüncü kez ihaleye çıkardı. Eski hizmet binasının kapalı teklif usulüyle 23 Mayıs’ta ihaleye çıkarılacağı belirtilirken, ihale bedeli olarak da 65 milyon TL olarak belirlendi.

Cizre Belediyesi’ne 2016 yılında atanan kayyum, belediyeye ait eski hizmet binası, parklar ve farklı taşınmazları, başta Cizre Kaymakamlığı olmak üzere birçok kuruma hibe etti. 2019 yerel seçimlerden sonra Cizre Belediyesi’ni kayyumlardan alan Halkların Demokratik Partili (HDP) eşbaşkanlar, ilk iş olarak kayyumun hibe ettiği taşınmazları geri almak oldu. Bu konuda birçok hukuki dava açan HDP’li belediye eşbaşkanları, daha davalar sonuçlanmadan görevden alınarak, yerlerine kayyum atandı.

Üçüncü kez satışta

Daha önce kayyum tarafından usulsüz olarak Cizre Kaymakamlığı’na hibe edilen Cizre Belediyesi eski hizmet binası, tekrar belediyeye iade edilmişti. Cizre Belediyesi kayyumu Davut Sinanoğlu, 2021 yılında bu taşınmazı 36 milyon TL’ye, kayyum Sinanoğlu yerine yeni atanan Mehmet Tunç ise aynı binayı 2022 yılında 55 milyon TL’ye kapalı ihale usulü ile tekrar satışa çıkarmıştı. Satılamayan belediye binası bu sefer de geçtiğimiz yıl Tunç yerine atanan kayyum Nazlı Demir tarafından 65 milyon TL’ye kapalı ihale usulüyle tekrar satışa çıkarıldı.

3 parsel 2 dönüm

Belediye tarafından yapılan paylaşımda taşınmazla ilgili şu ifadeler verildi: “Cizre’nin en işlek sokağı olan Şah Mahallesi Sevgi Sokağında, Cizre Hükümet Konağı yanı, Bankalar Caddesinde yer almaktadır. Taşınmazımız bitişik nizam kısmı ticari alan olup, Avlulu İki Katlı Kargir Bina, Müştemilatı ve Kısmi Ticari 7 kat imar durum belgesine sahiptir. Taşınmazımıza ait ön, yan ve arka olmak üzere üç giriş yol bulunmaktadır.”

880 ada üzerinde ve 3 parsel olan yaklaşık iki dönümlük alan (bin 982 metre)  üzerine kurulu taşınmazın ihalesi, 23 Mayıs’ta yapılacak.

ŞİRNEX

#gelen #kayyum #belediye #binasını #satılığa #çıkardı

‘Tek başına kalamaz’ raporu olan tutuklu tahliye edilmiyor

Bir bacağını kaybetme riski taşıyan  ve yüzde 78 engelli olan  tutuklu Nurettin Başaran, tekerlekli sandalyeye bağımlı ve yaşam mücadelesi veriyor

Şirnex’in (Şırnak) Cizîr (Cizre) ilçesinde 2015’te ilan edilen sokağa çıkma yasağından sonra gözaltına alındıktan sonra 25 yıl hapis cezası verilen hasta tutuklu Nurettin Başaran, yüzde 78 engelli durumu ve Adli Tıp Kurumu’nun (ATK) “Tek başına kalamaz” raporuna rağmen Elazığ R Tipi Cezaevi’nde tutularak tahliye edilmiyor. Cezaevinde ameliyat olmayı reddeden Başaran’ın durumu, her geçen gün ağırlaşıyor. Yürüyemeyen ve tekerlekli sandalyeye bağlı bir şekilde tek kişilik hücrede tutulan Başaran’ın temel ihtiyaçları dahi cezaevince tutulan bir bakıcı tarafından karşılanıyor.

Başaran’ın eşi Kaniye Başaran, eşinin iyi bir tedavi için tahliye edilmesi gerektiğini söyledi. Eşinin kendisinin kullanabileceği otomatik bir tekerlekli sandalyeye ihtiyacının olduğunu ifade eden Başaran, maddi durumları olmadığı için alamadıklarını belirtti.

 ‘Bundan daha zor bir durum var mı?’

Eşinin temel ihtiyaçlarını dahi karşılayamadığını aktaran Başaran, tahliye edilerek tedavi edilmesi gerektiğinin altını çizdi. Başaran, eşinin ihtiyaçlarının bir bakıcı desteğiyle karşılanmaya çalışıldığını ifade ederek, “Bir bakıcısı onu götürüp getiriyor. Bundan daha zor bir durum var mı? Bizim için görüşe gitmek çok zor oluyor. Yol çok uzun ve herhangi bir arabamız yok. Otobüsle gittiğimiz halde 3-4 aktarma yapıyoruz. Ayakları üzerinde hiçbir şekilde duramıyor. Serbest kalıp dışarıda tedavi edilmesini istiyoruz” diye belirtti.

 ‘Bir ayağını kaybedebilir’

Eşinin ameliyat olmaması durumunda bir ayağını kaybedeceğini belirten Başaran, “Şuan ilaç tedavisi uygulanıyor ama hastane koşullarında da bunun bir etkisi de olmuyor. Her geçen gün durumu daha da kötüye gidiyor. Dört duvar arasında ihtiyaçlarını gideremeyen bir insan için orada her şey çok zor. Tüm hasta tutukluların serbest bırakılmasını istiyoruz. Çünkü bir hastayı acil servise götürüp tedavisini yapmak ile tam teşekküllü bir hastanede tedavi etmek aynı sonucu vermiyor. İyi bir hastanede tedavi olmasını istiyoruz” diye seslendi.

ŞİRNEX

#Tek #başına #kalamaz #raporu #olan #tutuklu #tahliye #edilmiyor

HDP’li Orak’a polis şiddeti

HDP İl Yöneticisi Yakup Orak’ı darp eden polis, ameliyatlı gözüne de biber gazı sıktı. Polis daha sonra olay yerinden kaçtı

Halkların Demokratik Partisi (HDP) Êlih İl Örgütü Yöneticisi Yakup Orak, polis şiddetine maruz kaldı. Orak, Bağlar Mahallesi’nde bir akrabasının taziyesinden dönerken şiddete uğradığını belirterek, “3 zırhlı araç önümü kesip fotoğraf çekti. Sonra inip hakaret etmeye başladılar. Göğsüme yumruk attılar, ameliyatlı gözüme biber gazı sıktılar, sırt ve göğsüme vurdular. Sonra yere düştüm. Düşmem ile birlikte buradan kaçtılar” dedi.

Batman Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne kaldırıldığını belirten Orak, “Orada bulunanlar ambulansa haber verdi. Hastanedeyim şuan, darp raporu alıp polisler hakkında şikayetçi olacağım” diye konuştu.

HABER MERKEZİ

#HDPli #Oraka #polis #şiddeti

Lozan’da Dil Bayramı paneli: Cenevre’de Kürtçe seçmeli ders olacak

Lozan’da Kürt Dil Bayramı panelinde konuşan İsviçre Kürt Enstitüsü Eşbaşkanı Fatma Şık, Kürtçe’nin Eylül ayından itibaren Cenevre kantonunda seçmeli ders olarak okutulacağını söyledi

İsviçre’nin Lozan kentinde 15 Mayıs Kürt Dil Bayramı kapsamında panel gerçekleştirildi. Moderatörlüğünü yazar Mürsel Yıldız’ın yaptığı panelde İsviçre Kürt Enstitüsü (Enstîtuya Kurdî a Swisre) Eşbaşkanı Fatma Şık ile enstitü kurucularından yazar Gernas Koçer tarafından birer sunum yapıldı.

Gernas Koçer İsviçre’de her yıl düzenlenen etkinliklerle Kürt Dil Bayramı’nı karşıladıklarını dile getirdi. Kurdistan ve Kürtçe dilinin tarihine ilişkin sunumla konuşmasını sürdüren Koçer yüz yıldır devam eden oto asimilasyon politikaları karşısında Kürt dilinin korunması, sahiplenilmesi ve geliştirilmesi bakımından zorlu bir süreç yaşandığına dikkati çekti.

‘Herkez anadilleri için çalışmalı’

Koçer konuşmasını şöyle sürdürdü: “Gerek Türkiye gerek Kürdistan gerekse Avrupa’da yaşayan Kürtler bölge coğrafyasının kadim halklardan biri olarak ana dilleri olan Kürtçeyi kaybetme politikasıyla karşı karşıyadır. Bu bakımdan atılacak olan en önemli adımlardan biri devrimsel bir hamle oluşturarak Kürtler kendilerinden başlayıp ailesi ve çevresini anadiline sahip çıkması için çalışmalıdır.”

Çocuklarımız andillerinden uzaklaştı

Hitit, Asur ve Babil medeniyetlerinin tarihlerinden örneklerle sunumunu sürdüren Koçer “Bu medeniyetler tarihten silinmişlerdir. Düşmanın asimilasyonu üst seviyeye çıkararak sürdürdüğü politikalar sonucu bugün Kürt bölgelerinde çocuklarımız kendi anadillerinden uzaklaşmış durumdadırlar. Özellikle Kürtler için bu aşamada kendi anadillerine sahip çıkma adına büyük bir mücadele sergilemeleri gerekmektedir” diye konuştu.

‘İsviçrede Kürtçe seçmeli ders olarak okutulacak’

İsviçre Kürt Enstitüsü’nün Lozan, Cenevre, Zürih, St Gallen, Bern dahil bir çok merkezde ana dilde eğitim üzerine yaptığı çalışma sürecini aktararak bir sunum yapan Fatma Şık da “İlk aşama olarak bir çok merkezde Kürtçenin seçmeli ders olarak okutulması yönünde çalışmalarımıza başladık” dedi. Öğrencilerin Kürtçenin bir çok lehçesinde eğitim görmeleri yönünde yasal engellerin aşıldığını söyleyen Şık “Cenevre kantonunda Eylül ayında başlayacak olan eğitim yılında Kürtçe seçmeli ders olarak okutulacak. Bu çalışmayı önümüzdeki süreç içerisinde İsviçre geneline yayacağız” diye konuştu.

Asimilasyona karşı mücadele

Şık, 100’üncü yıla yaklaşan Lozan Antlaşması’nın ağır asimilasyon politikalarının önünü açtığını hatırlatarak, şunları ekledi: “100 yıldır varlığını devam ettiren Lozan Antlaşması Kürdistan’ı 4 parçaya bölerken ‘Tek dil, tek millet, tek bayrak’ dayatması üzerinden üretilen asimilasyon politikalarıyla halkları kendi dil, kültür ve kimliğinden uzaklaştırmıştır. Halkların dilini ve kültürünü yok etmeyi amaçlayan bu asimilasyon politikalarına karşı anadilimizi savunmamız gerçeği bir kez daha açığa çıkmıştır.”

Yapılan sunumların ardından soru-cevap kısmına geçildi. Düzenlenen müzik dinletisiyle etkinlik sonlandırıldı.

HABER MERKEZİ

#Lozanda #Dil #Bayramı #paneli #Cenevrede #Kürtçe #seçmeli #ders #olacak

TİP: 20 bin sandık şaibeli

TİP Genel Başkan Yardımcısı Doğan Ergün, Seçimlerde dört milyon 200 bin oyun kullanıldığı yaklaşık 20 bin sandığın şaibeli olduğunu açıkladı

Türkiye İşçi Partisi (TİP) Genel Başkan Yardımcısı Doğan Ergün, seçimlerde şaibeli sandıklara ilişkin açıklama yaptı. Ergün, TİP’in yazılım, veri analisti ve hukukçularla beraber onlarca kişinin emeğiyle seçmen iradesinin nasıl gasp edildiğine ilişkin tabloyu görmüş oldukların ifade etti.

Ergün, 7 Haziran – 1 Kasım 2015 seçimlerini de hatırlatarak, “O günden itibaren devreye konan bir senaryo, bir proje, bir hak gaspının benzer örneklerini yaşamaya devam ediyoruz. Bizzat ben de 2017 yılında yapılan referandumda konuda özel olarak çalışmıştım. O dönemde ölülere oy kullandırıldığını, yani nasıl Fethullah Gülen daha önce ‘Mezardan kalkıp gerekirse oy kullanacaksınız’ dediyse ona benzer yöntemlerle aynı şekilde ölülere oy kullandırıldığını tespit etmiştik. Şimdi benzer bir senaryonun yine yaşandığını açık bir şekilde söyleyebiliriz” diye belirtti.

Birden fazla oy kullanıldı

Pek çok sandık ve okulda iktidar partileri ve çeşitli devlet olanakları kullanılarak tam kontrol sağlandığını aktaran Ergün, şunları söyledi: “Bu okullarda, bu sandıklarda kimlerin oy verebileceği, kimlerin oy vermeyeceği, oy vermeyen seçmenler yerine ya da veremeyen seçmenler yerine ne yönde oy kullanılacağı tayin ediliyor, belirleniyor. Şimdi, mesela bunu becerdikleri oranda bütün oylar kendi cephelerine, kendi lehlerine yazılıyor. Beceremediklerinde, yani bütün o seçmenlerin ne yönde oy kullanacağını belirleyemedikleri durumda da kullanılmayan oylar yerine kendilerine oy yazdıklarını görüyoruz. Burada bir yöntem olarak da görev kağıdıyla oy kullanılması, birden fazla oy kullanılması mekanizması işletiliyor.”

’20 bin sandık şaibeli’

Yüzde 95 ve üzeri oy kullanılan sandık sayısının 20 bine yakın olduğunu açıklayan Ergün, “Burada seçmen sayısı dört milyon 200 bin civarında. Yani dört milyon 200 bin oyun kullanıldığı yaklaşık 20 bin sandık şaibelidir. Açıkça şaibelidir. Birkaç örnek vermek istiyorum. Şırnak merkez bin 156 numaralı sandıkta oy kullanma oranı yüzde 762. Yani 7- 7,5 kat fazla insan oy kullanmış. Siirt Pervari bin 59 numaralı sandıkta oy kullanma oranı yüzde 233 ve burada toplamda 200 civarında yurttaşımız oy kullanmış görünüyor. Yüzde 100 ve üzerinde oy kullanılan 154 sandıkta Millet İttifakı’na hiç oy çıkmamış. Hiç kimsenin aklına gelmemiş millet ittifakına oy vermek. Burada yine dikkat etmemiz gereken bir unsur var. Buralarda Millet İttifakı partilerinin sandık kurulu üyeleri oy vermemişler. Bütün bunlar bir şaibe olduğunu açıkça gösteriyor. Biz bu operasyonun bir bütün olarak MHP’yi gözetilen bir operasyon olduğunu düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

MHP’ye yazılan oylar

Yüzde 100 ve üzeri oy kullanılan sandıklarda MHP’nin oyunun yüzde 13 olduğunu aktaran Ergün, “Yani Türkiye genelinde aldığı oyun çok daha üzerinde bir oy almış durumda. Bazı, yine böyle sandıklarda, örneğin, 7 Haziran seçimlerinde MHP’nin oy oranı yüzde 2’yken şimdi yüzde 16’ya yükselmiş. Öyle sandıklar var ki o sandıklar kapatılmış, bütün devlet görevlileri oraya yönlendirilmiş. MHP daha önce burada yüzde 2 oy alıyormuş, şimdi birden oy oranı yüzde 16’ya çıkmış” bilgilerini paylaştı.

Şaibeli seçim

Seçimlerin şaibeli olduğunu yineleyen Ergün, son olarak şunları ekledi: “14 Mayıs seçimlerinde Kemal Kılıçdaroğlu’nun kazanıp kazanmadığını bilemeyiz ama Recep Tayyip Erdoğan’ın kazanacak bir oy almadığını açıkça görebiliyoruz. Cumhur ittifakının kazanacak bir oy almadığını açıkça görebiliyoruz. Bu operasyonda, milletvekili seçiminde MHP gözetilmiştir, bunu görüyoruz. Bu operasyonun bir parçası Anadolu Ajansı olmuştur. Anadolu Ajansı daha ilk dakikadan itibaren çok yüksek oranda Tayyip Erdoğan’ı göstermiş, ardından o daha düşük seviyelere indirmiştir ama daha dikkat çekici olan ve istatistik bilimiyle açıklanamayacak olan şey şudur: Sinan Oğan, Anadolu Ajansı tarafından ilk dakikada kaç oy oranı gösterildiyse, sonuna kadar o oranda kalmıştır. 5,2- 5,3 oranında kalmıştır. Bunun istatistik ve istatistik bilimiyle açıklanması mümkün değildir. Hiçbir örneklem, başından sonuna saatler boyunca hep 5,2- 5,3’ü veremez.”

HABER MERKEZİ

#TİP #bin #sandık #şaibeli

Şengal halkından Xanesor saldırısına tepki

Türkiye’nin Xanesor’a yönelik saldırısına tepki gösteren Şengal halkı, ‘Êzidî toplumu olarak tarihte birçok saldırı ve fermanlar yaşadık. Ancak irademizi kimseye teslim etmedik’ dedi

Türkiye’ye ait SİHA’lar dün Xanesor’da bir evi hedef aldı. Saldırı sonucunda can kaybı yaşanmazken, yurttaşların evleri zarar gördü.Saldırının olduğu yerde açıklama yapan Şengal halkı saldırıyı kınadığını belirterek, Irak Hükümeti ve uluslararası kurumlara saldırıların engellenmesi çağrısında bulundu.

Açıklama metni Xanesor Halk Meclisi Üyesi Ali Hamid tarafından okundu. Açıklamada, saldırı sonucunda çok sayıda evin hasar gördüğüne değinilerek, “Halkımız ne zaman yurduna dönmek istese Êzidî halkının geri dönüşlerini engellemek için kirli planlar yapılıyor. Halkımızın iradesi bu saldırılarla teslim alınamaz. Êzidî toplumu olarak tarihte birçok saldırı ve fermanlar yaşadık. Ancak irademizi kimseye teslim etmedik” denildi.

Irak Hükümetinin saldırılara karşı sessiz kaldığına dikkat çekilen açıklamada, “Bugün bir ülkenin sivillere yönelik saldırıları kabul edilemez. Bu saldırı uluslararası yasaların ihlalidir. Tüm uluslararası kurumları bu saldırılar karşısında sessiz kalmamaya ve faşist şef Erdoğan ile aralarına sınır koymaya çağırıyoruz” ifadeleri yer aldı.

‘Toprak egemenliğine sahip çıkmalı’

Êzidî Özgür Kadın Hareketi (TAJÊ) adına konuşan Zabida Şengali de saldırıların amacına vurgu yaparak şunları söyledi: “Şengal’e yönelik bu saldırılar 9 Ekim Anlaşması kapsamında gerçekleştirilmektedir. Şu ana kadar bu anlaşmanın hayata geçirilmemesi için direndik. Bize yönelik gerçekleştirilen saldırılara cevap olarak topraklarımızı terk etmeyecek ve irademizi yok sayan herhangi bir anlaşmanın hayata geçirilmesine izin vermeyeceğiz. Şengal olarak Irak’ın bir parçasıyız. Irak bizi kendisinin bir parçası olarak görüyorsa toprak egemenliğine sahip çıkmalı ve saldırılara karşı tavır geliştirmelidir.”

HABER MERKEZİ

#Şengal #halkından #Xanesor #saldırısına #tepki

Ali El Hemdan’ı öldüren polisin cezası onandı

Adana’da polis tarafından kalbinden vurularak öldürülen 18 yaşındaki Ali El Hemdan’ı öldüren polis Fatih Karaca’ya verilen 25 yıl hapis cezası onandı

Adana’da 18 yaşındaki Ali El Hemdan’ın öldürülmesi davasında sanık polis Fatih Karaca’ya verilen 25 yıl hapis cezası Yargıtay tarafından onandı.

Hemdan’ı öldüren polis memuru Fatih Karaca hakkında açılan davanın 21 Aralık 2021 tarihinde Adana 9’uncu Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen duruşmasında, mahkeme heyeti, “kasten öldürme” suçundan müebbet hapis cezası vermişti.

“İyi hal indirimi” uygulayan mahkeme heyeti, cezayı 25 yıla düşürdü. “Dur ihtarına uymadığı” iddiası ile polisin öldürme eylemini gerçekleştirdiği bir davada ilk kez bir polis memuru kasten öldürme suçundan ceza almıştı. Ceza Yargıtayın onaması ile kesinleşmiş oldu.

İki eliyle 3 saniye içerisinde ateş ediyor

Polis memuru soruşturma ve mahkeme aşamalarında “Oruçluydum, ayağım kaydı” ve “Elimde eldiven vardı, yanlışlıkla tetiğe basmış olabilirim” şeklinde ifadeler verdi. Polis Kriminoloji Laboratuvarı da tişörtten yola çıkarak “Kurşun sekerek isabet etti” şeklinde rapor hazırladı. Tanık ifadeleri ve olay anına ait görüntü ise bu iddiaları çürüttü. Cinayetin güvenlik kamera görüntülerinde polis memuru, yüzü kendisine dönük halde geriye doğru ağır adımlarla yürürken kendisi de Ali El Hemdan’a doğru yürüdüğü esnada silahı kılıfından çıkarıp iki eliyle 3 saniye içerisinde ateş ettiği görülüyor. Savcı hazırladığı iddianamede polis kriminoloji raporu ile görüntülerin çeliştiğine dikkat çekti ve davayı kasten öldürme suçundan açtı. Adana Barosu, Çağdaş Hukukçular Derneği, İnsan Hakları Derneği, Af Örgütü ve basın ilk günden beri olayın takipçisi oldu.

‘Üstünü örtmeye çalışanlar da yargılanmalı’

Adana Valiliği İl Basın Halkla İlişkiler Müdürlüğünün cinayetten bir gün sonra Hemdan’ın “uyarı ateşi” sonucu öldüğü haberini servis ettiğini ve polislerin hazırladığı “Kurşun sekti” raporunu hatırlatan Avukat Tugay Bek, olayın üstünü örtmek isteyenlerin de cezalandırılmasını istedi. Yaptıkları suç duyurusu ile ilgili savcılığın dönemin Valisi Mahmut Demirtaş hakkında suç duyurusunun işleme konulmaması yönünde karar verdiğini, “Kurşun sekti” raporunu hazırlayan kriminal uzmanlar hakkındaki soruşturmanın ise devam ettiğini ifade eden Bek, olay görüntüleri ile rapor ve servis edilen haberlerin çeliştiğini söyleyen Mülkiye Müfettiş raporunu da hatırlatarak şunları dedi:

“Kriminal Polis Laboratuvarındaki polisler hakkında soruşturma devam ediyor. İl emniyet müdürü, İstanbul Emniyet Müdürlüğüne terfi ettirildi. Dönemin Adana valisi, Mardin valisi kayyum olarak atandı. Bu olayda kusuru olan, delilleri karartmaya çalışan tüm sorumluların görevden alınması ve cezalandırılması gerekir.”

Dur ihtarına uymadığı gerekçesi ile ilk defa bir polis memuruna ceza verilmesinin olumlu olduğunu ifade eden Bek, “Ancak ‘takım elbise’ indirimi olarak bilinen iyi hal indiriminin uygulanmasını gerektiren unsurlar söz konusu değil” ifadelerini kullandı.

HABER MERKEZİ

#Ali #Hemdanı #öldüren #polisin #cezası #onandı