Ana Sayfa Blog Sayfa 469

İstanbul halkı sandık başında: 1’inci Bölgede usulsüzlükler silsilesi

Oy kullanma işlemlerinin sürdüğü İstanbul 1’inci Bölgede birçok ilçede usulsüzlükler tespit edildi. Usulsüzlüklere ilişkin Tutanak tutuldu

Türkiye ve Kurdistan’da oy kullanma işlemleri devam ediyor. Milyonların oy kullanma işlemleri sırasında birçok kentte usulsüzlükler de yaşanıyor. Usulsüzlükler silsilesinin ilk saatlerden bu yana sürdüğü kentlerden biri de İstanbul oldu.

İstanbul 1’inci Bölgeyi kapsayan Anadolu Yakası’nda da birçok usulsüzlük yaşandı.

Ümraniye’de müşahitler içeri alınmadı

Ümraniye’nin Esenkent Mahallesi’ndeki Fındıklı Gokan Soylu İlkokulu ile Esenkent Ortaokulu’nda Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti) müşahitleri, sabah saatlerinde listede isimleri olmadığı gerekçesiyle içeri alınmazken, 23 Nisan Kaptanoğlu İlkokulu’nda da cumhurbaşkanlığı seçim pusulasında AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın fotoğrafının olduğu alanda işaretlemelerin olduğu tespit edildi. Görevlilerin itirazda bulunması üzerine pusulaların kullanımı engellendi.

Erdoğan fotoğrafına ‘evet’ mührü basıldı

Yine Kaptanoğlu İlkokulu’ndaki 2020 No’lu sandıkta da Erdoğan fotoğrafının üzerine “evet” mührünün basıldığı pusulalar ortaya çıktı. İtirazların ardından pusulaların kullanımı engellendi. İlçe bazından birçok okulun karşısında AKP ve Tayyip Erdoğan fotoğrafları asıldı. Başvurularda bulunularak fotoğraflar kaldırıldı.

Polis sandık görevlilerinin kimlik bigilerini aldı

Sultanbeyli ilçesindeki İto Şehit Dursun İlkokulu ve Kadıköy ilçesindeki Marmara Üniversitesi, Kazım Karabekir Ortaokulu ile Melahat Şefizade Ortaokulu’nda da polisler, sandık kurulu başkanlarının iletişim numaraları ile kimlik numaraları topladı. Olay, tutanak altına alınırken, aynı olay Çekmeköy ilçesindeki İmam Hatip Anadolu Lisesi ve İsmet İsmihan Süzer İlköğretim Okulu’nda da yaşandı. İlçe seçim kuruluna başvuruda bulunulacağı öğrenildi.

Tuzla’da sandık görevlileri iki kez oy kullandı

Adalar ilçesindeki Kınalıada İlkokulu’nda zarflara Yüksek Seçim Kurulu (YSK) mührü yerine “Evet” mührü basıldı. Olaya dair tutanak tutuldu. Tuzla ilçesinin İstasyon Mahallesi’nde bulunan Yıldız Ali Hasoğlu İlkokulu 1299 No’lu sandıktaki seçim pusulası, Erdoğan fotoğrafı üzerine mühür basılı halde geldi. Olayın ardından tutanak tutuldurken, Tuzla Emlak Konut Cemil Meriç İlkokulu ve Ortaokulu’nda da ise, sandık kurulu görevlisinin 2 farklı sandıkta oy kullandığı tespit edildi. Duruma dair tutanak tutuldu.

Maltepe’de yasağa rağmen oy kullanımı

Maltepe’de ise sandık kurulları oluşturulması aşamasında, resmi belgeleri olmasına rağmen bazı görevliler “listede yer almıyor” gerekçesiyle engellendi. Yeni listelerin gelmesi üzerine görevliler alındı. Aynı ilçede bir kişi için “oy kullanamaz” ibaresi olmasına rağmen oy kullanma işlemi yapıldı. Tutanak tutulan olay aynı zamanda sandık kurulu defterine de işlendi.

İlçelerde AKP rozetleri

Ataşehir ve Üsküdar’da da birçok okulda AKP amblemini andıran turuncu rozet takan kişiler olduğu görüldü. İtiraz üzerine çıkartılan rozetlerle ilgili ilçe seçim kurulundan karar çıkartıldı.

Kaynak: JINNEWS

#İstanbul #halkı #sandık #başında #1inci #Bölgede #usulsüzlükler #silsilesi

Poyraz ailesi oy kullandı: Bugün hesap sorma günü

İzmir’de devlet destekli Onur Gener tarafından katledilen Deniz Poyraz’ın anne ve babası oy kullanma işlemlerinin ardından, ‘Deniz’in hakkı yerde kalmasın. Bugün hesap sorma günüdür’ dedi

Halkların Demokratik Partisi (HDP) İzmir İl Örgütü binasına yönelik 17 Haziran 2021’da devlet destekli Onur Gencer adlı kişi tarafından katledilen Deniz Poyraz’ın annesi Fehime ve babası Abdülillah Poyraz oylarını kullandı. Konak ilçesine bağlı Yeni Mahalle’de bulunan Kemal Atatürk Ortaokulu’nda oyunu kullanan Poyraz ailesini, sandık başında çekmek isteyen gazeteciler ise sandık sorumluları tarafından engellendi.

‘Bugün hesap sorma günü’

Oy kullanma işleminin ardından konuşan anne Fehime Poyraz, “Barış, adalet, demokrasi için oyumu kullandım. Hepimiz için barış gelsin. Oyumu kızım Deniz Poyraz için de kullandım. Deniz’in hakkı yerde kalmasın. Bugün hesap sorma günüdür. Başaracağız” dedi.

Baba Abdullilah Poyraz ise,“ Zafer Kürt halkının ve ezilen halkların olsun. Oyumuzu Deniz Poyraz’ın hesabını sormak için kullandık” dedi.

İZMİR

#Poyraz #ailesi #kullandı #Bugün #hesap #sorma #günü

HDP’den devam eden oy kullanma işlemlerine dair açıklama

HDP’nin YSK Temsilcisi Mehmet Rüştü Tiryaki, HDP Genel Merkezi’nde oy kullanma işlemlerine dair bilgilendirme yapıyor

Milyonlarca insanın sandık başına gittiği Cumhurbaşkanlığı ve Genel seçimler için Halkların Demokratik Partisi (HDP) Seçim Takip Koordinasyon Merkezi Sözcüsü ve Yüksek Seçim Kurulu (YSK) Temsilcisi Mehmet Rüştü Tiryaki, HDP Genel Merkezi’nde basın toplantısı düzenliyor.

Tiryaki şu saat itibariyle yaşanan hukuksuzlukları aktarıyor.

Ayrıntılar geliyor…

#HDPden #devam #eden #kullanma #işlemlerine #dair #açıklama

Uluslararası 403 gözlemci seçim güvenliği için sahada

Milyonların oy kullandığı Türkiye ve Kurdistan kentlerinde seçimleri izlemek amacıyla uluslararası kurumlardan 403 kişi bugün sahada görev alıyor

Türkiye ve Kurdistan kentlerinde bugün milyonlar sandık başında. Tarihi seçimler ülke gündemi gibi dünyanın da gündeminde. Bu amaçla özellikle çok sayıda uluslararası gözlemci heyette Türkiye ve Kurdistan kentlerine geldi.

Avrupa ülkelerinden siyasi parti ve sivil toplum örgütü temsilcileri, hukukçu, akademisyen, araştırmacı ve gazetecilerin yer aldığı 403 gözlemci, oy kullanma ve sayım işlemlerini takip edecek. 403 gözlemciden 175’i, bölge kentlerinde seçimleri takip ediyor.

Herkes rejimi görüyor

Yapacakları çalışmalara dair bilgi veren Halkların Demokratik Partisi (HDP) Avrupa Temsilcisi Devriş Çimen, AKP’nin yargı, medya ve devletin tüm imkanlarıyla seçim kampanyası yürüttüğünü belirterek, “21 yıllık iktidarının geldiği aşamada otoriter bir rejime dönüştüğünü herkes görüyor. Değişik uluslararası kurumlar resmi ve bağımsız gözlem heyeti gönderdi” diye belirtti.

Kurdistan’da 175 gözlemci sahada

Değişimin seçimlerle mümkün olduğunu ancak AKP’nin bunu engellemek için her türlü hile, baskı ve manipülasyona başvuracağını dile getiren Çimen, gözlemci heyetin tüm bunlara karşı seçim güvenliğinin denetimi için sahada olduğunu kaydederek şu bilgiyi verdi: “Fransa, İtalya, İspanya, İngiltere, Almanya, Hollanda, İsviçre, Avusturya, Norveç, Danimarka, İsveç ve Finlandiya’dan çok sayıda uluslararası bağımsız gözlem heyetlerinde yer alan 175 katılımcı; Diyarbakır, Bingöl, Muş, Urfa, Mardin, Siirt, Şırnak, Hakkari, Ağrı, Kars, Ardahan, Siirt, Malatya başta olmak üzere İstanbul gibi illerde gözlem yapacak. Heyette sol, sosyalist, yeşiller, sosyal demokrat partilerden parlamenter ve temsilcilerin yanı sıra sendika ve Sivil toplum örgütü temsilcileri, hukukçu, akademisyen, araştırmacı, gazeteci ve aktivistlerden oluşan 175 kişi Kürt illerinde gözlem için sahada olacaklar.”

Birçok kurum yer alıyor

Uluslararası resmi Seçim Gözlem Heyeti, AGİT Demokratik Kurumlar ve İnsan Hakları Bürosu (ODIHR), AGİT Parlamenter Asamblesi (OSCE PA) ve Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi’nin (PACE) ortaklığında yürütülüyor. 403 gözlemcinin bulunduğu heyette, 264’ü DKİHB, 101’i ise AGİT Parlamenter Asamblesi ve 38’i de Avrupa Konseyi Parlamenter Meclisi tarafından görevlendirildi.

Kaynak: ANF

#Uluslararası #gözlemci #seçim #güvenliği #için #sahada

Felçi yurttaş sandık başında: Bu seçim son şans

Katılımın yoğun olduğu 2023 seçimleri için oy kullanma işlemleri devam ederken, Bodrum’da bir ay önce felç geçiren 71 yaşındaki Necdet Oğuz, tedavi gördüğü hastaneden kayıtlı olduğu okula gelerek oyunu kullandı

Sabah saat 8:00’de başlayan oy kullanma işlemleri tüm Türkiye ve Kurdistan kentlerinde devam ediyor. Katılımcı oranı itibariyle tarihin en kalabalık seçimlerinden biri olacağı düşünülen seçimlerde oy kullanma işlemleri Muğla’da da yoğun bir şekilde devam ediyor. Muğla’nın Bodrum ilçesinde bir ay önce felç geçiren ve yürüyemeyen 71 yaşındaki Necdet Oğuz, tekerlikle sandalyeyle gelerek oyunu kullandı.

Bugün bir şeyler değişecek

Milas ilçesinde özel bir hastanede tedavi gören Oğuz, Bodrum’da kayıtlı olduğu Neşe Doğan İlkokulu’na ailesinin desteğiyle gelerek, oyunu kullandı. Oğuz, bu seçimlerin öneminin büyük olduğunu belirterek, “Türkiye’nin son yüzyılının en önemli olan bu seçimlerine katılmadan edemezdim. Çünkü Türkiye’nin özellikle son kuşakları olan gençlerin son şansı olacak bu seçim. Bugün bir şeylerin değişeceğine inanıyorum, sevinçliyim” dedi.

MUĞLA

#Felçi #yurttaş #sandık #başında #seçim #son #şans

Tekerlekli sandalyeyle gelip oy kullandı: Diktatörlük sona ersin

Wan’da 8 yıldır yatalak olan 75 yaşındaki Mahmut Ergin, tekerlekli sandalye ve sondayla okula gelerek oyunu kullandı. Ergin, oy kullanırken, ‘Tek isteğim bu diktatörlük sona ersin’ dedi

Wan’ın Rêya Armûşê (İpekyolu) ilçesinde 8 yıldır yatalak olan 75 yaşındaki Mahmut Ergin, sabahın erken saatlerinde Niyazi Türkmenoğlu Lisesi’ne gelerek oyunu kullandı. Vücuduna takılı sonda ve tekerlekli sandalyeyle okula gelen Ergin, ailesinin yardımıyla sınıfa giderek oyunu kullandı.

Herkesi oy vermeye çağıran Ergin, “8 yıldır yatalağım ama irademle buraya gelerek oyumu kullandım. Ben, artık bize uygulanan bu işkence ve kötülüğün bitmesini istiyorum. Yanımda duran torunum da bizim gibi işkence çekmesin diye geldim. Artık bu ülkenin güzel ve iyi olmasını istiyorum. Tek isteğim bu diktatörlük sona ersin ve herkes huzura kavuşsun. Allah’a çok şükürler olsun ki irademle oyumu kullandım ve mutluyum. Herkes sandıklara giderek oy versin” dedi.

Kaynak: MA

#Tekerlekli #sandalyeyle #gelip #kullandı #Diktatörlük #sona #ersin

Hakan Arslan’ın babası: Herkes elini vicdanına koyarak oyunu kullansın

Oğlu Hakan Arslan’ın kemikleri bir torbada kendisine teslim edilen Ali Rıza Arslan, oy kullandıktan sonra, “Herkes elini vicdanına koyarak oyunu kullansın” çağrısında bulundu

Amed’in Sûr ilçesinde 2015-2016 yılları arasında ilan edilen sokağa çıkma yasakları sırasında hayatını kaybeden oğlu Hakan Arslan’ın kemiklerini 7 yıl aradan sonra bir torbada teslim alabilen Ali Rıza Arslan, Erzirom’un Qereyazî (Karayazı) ilçesine bağlı Çawûş kırsal mahallesinde oyunu kullandı.

Baba Arslan, oy kullandıktan sonra, “Herkesin elini vicdanına koyarak oyunu kullanması gerekiyor. Bizim bu zulümden artık kurtulmamız gerekiyor. Halkımızın bu bilinçle oylarını kullanması gerekiyor. Halkımızın oylarını kendisini vermesini istiyoruz” dedi.

AMED

#Hakan #Arslanın #babası #Herkes #elini #vicdanına #koyarak #oyunu #kullansın

Türkiye’de halklar sandık başında

Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimler için oy verme işlemi, saat 08.00’da başladı. Saat 17.00’da kapanacak sandıklarda oy sayımı başlayacak. HDP Eş Genel Başkanları ve Yeşil Sol Parti Eşsözcüleri oy kullandı.

Cumhurbaşkanlığı ve 28. Dönem Milletvekili Genel Seçimleri için oy verme işlemi, saat 08.00’de başladı. 60 milyon 697 bin 843 seçmenin kurulacak 191 binden fazla sandıkta oy kullanması beklenirken, oy verme işlemleri, Türkiye genelinde saat 17.00’de sona erecek.

Seçmenler, üzerinde kimlik numarası bulunan, kimliği tereddütsüz ortaya koyan, resimli, resmi nitelikteki belgelerden biriyle oy kullanabilecek.

Canlı Blog

09:19: Şenyaşar ailesi oy kullandı

Riha’nın Pirsûs (Suruç) ilçesinde 14 Haziran 2018 tarihinde AKP Milletvekili İbrahim Halil Yıldız’ın koruma ve yakınları tarafından eşi ve iki oğlu katledilen Emine Şenyaşar ile saldırılardan yaralı kurtulan oğlu Ferit Şenyaşar, oylarını kullandı. Aile, oylarını Pirsûs (Suruç) ilçesine bağlı Demokrasi Mahallesi’nde bulunan Fethi Şimşek Kız Anadolu Lisesi’nde oy kullandı.

09:28 Buldan, Uçar ve Akın oy kullandı

Halkların Demokratik Partisi (HDP) Eş Genel Başkanı Pervin Buldan, Wan’ın Rêya Armûşê (İpekyolu) ilçesine bağlı Seyit Fehim Arvasi Mahallesi’nde bulunan Cumhuriyet Lisesi’ndeki bin 106 nolu sandıkta oyunu kullandı. Alkış ve zılgıtlarla karşılanan Buldan, ardından sandığın bulunduğu sınıfa geçerek oy kullandı. Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti) Eş Sözcüsü Çiğdem Kılıçgün Uçar, ise Gazi Mahallesi’nde bulunan Gazi İlköğretim Okullunda oyunu kullandı. Uçar, beraberindeki heyet ile oy kullanmaya geldiği sırada oy kullanmaya gelen yurttaşlar Uçar’ı alkışlarla karşıladı.  Yeşil Sol Parti Eş Söcüsü İbrahim Akın da, İzmir’in Bornova ilçesine bağlı Erzene Mahallesi’nde bulunan Suphi Koyuncuoğlu Lisesi’nde ki 1182 nolu sandıkta oyunu kullandı.

10:10: YSK Başkanı’ndan uyarı

Yüksek Seçim Kurulu Başkanı Ahmet Yener, oy kullanma işlemine dair, “Herhangi bir adayın isminin üstü çizilmemesi gerekiyor” uyarısında bulundu.

Güncelleniyor….

 

#Türkiyede #halklar #sandık #başında

Jin Dergi ‘Tek hediye çocuklarını bulmak’ kapağı ile yayında

Her pazar yayımlanan web dergi Jin’in on birinci sayısı ‘Tek hediye çocuklarını bulmak’ manşetiyle okuyucu ile buluştu

Bu sayıda Ezgi Sıla Demir, ‘Ömürleri evlatlarının kemiklerini ararken biten anneler’ yazısında evlatlarını yıllardır arayan Cumartesi Anneleri’ne değindi.

ayşe düzkan ise, ‘17.05.87’de açılan yol’ yazısında dayağa karşı eylemlerin bugünün kadın mücadelesine katkısına değindi.

Esma Kaya Ceylan, ‘Anadil; geçmişe masalsı yolculuk’ yazısında 15 Mayıs Kürt Dil Bayramı dolayısıyla anadilin önemine vurgu yaparken, tutuklu Varto HDP Belediye Eski Eşbaşkanı Sabite Ekinci, ‘Yaşamak için bir nedeni olan insan her türlü ‘nasıl’a katlanabilir’ yazısında cezaevlerinin ruh sağlığı üzerindeki etkisi dile getirildi.

Yine bu sayıda Dr. Selma Güngör ‘İshal-Diyare’ yazısında deprem bölgesinde en çok görülen salgınlardan biri olan ishal/diyare’ başlıklı yazısında tedavi yöntemlerini anlatırken, Claire Charlo’nun ‘ABD’de kayıp ve öldürülen yerli kadınların mücadeleleri’ yazısından yapılan çeviride ise yerli kadınların yaşadığı hak ihlalleri anlatıldı.

Yeni sayıda yer alan başlıklar;

Ömürleri evlatlarının kemiklerini ararken biten anneler / Ezgi Sıla Demir

17.05.87’de açılan yol / ayşe düzkan

Anadil; geçmişe masalsı yolculuk / Esma Kaya Ceylan

‘Yaşamak için bir nedeni olan insan her türlü ‘nasıl’a katlanabilir.’ / Sabite Ekinci

İshal-Diyare / Selma Güngör

ABD’de kayıp ve öldürülen yerli kadınların mücadeleleri / Claire Charlo

Yeni sayıda yer alan yazıları okumak için tıklayınız.

https://kadineki.com/sayi/

İSTANBUL

#Jin #Dergi #Tek #hediye #çocuklarını #bulmak #kapağı #ile #yayında

stanbul’da metro seferleri uzatıldı

İstanbul’da metro seferleri seçimler nedeniyle saat 02.00’ye uzatıldı

Metro İstanbul, seçimler nedeniyle metro seferlerinin uzatıldığını açıkladı.Metro İstanbul’dan yapılan açıklamada “Cumhurbaşkanlığı ve 28. dönem milletvekili seçimleri nedeniyle Pazar’ı Pazartesi’ye bağlayan gece aşağıdaki hatlarımızda seferlerimiz 02.00’ye kadar uzatılmıştır” denildi.

Duyuruda o hatlar ise şöyle belirtildi: “M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı M1B Yenikapı-Kirazlı Metro Hattı M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı M3 Kirazlı-Kayaşehir Merkez Metro Hattı M4 Kadıköy-Sabiha Gökçen Havalimanı Metro Hattı M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı M6 Levent-Boğaziçi Ü./Hisarüstü Metro Hattı M7 Yıldız-Mahmutbey Metro Hattı M9 Bahariye-Olimpiyat Metro Hattı T1 Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı T4 Topkapı-Mescid-i Selam Tramvay Hattı T5 Cibali-Alibeyköy Cep Otogarı Tramvay Hattı F1 Taksim-Kabataş Füniküler Hattı.”

İSTANBUL

#stanbulda #metro #seferleri #uzatıldı