Ana Sayfa Blog Sayfa 492

Tuncel dahil, 28 kişi hakkında ceza istemi

DBP Eski Eş Genel Başkanı Sebahat Tuncel ve gazeteci İdris Yayla’nın da aralarında bulunduğu 28 kişinin yargılandığı davada esas hakkındaki mütalaa açıklandı

Demokratik Bölgeler Partisi (BDP) eski Eş Genel Başkanı Sebahat Tuncel ile Jiyan Haber İmtiyaz Sahibi İdris Yayla’nın da aralarında olduğu 28 kişi hakkında “gösteri ve yürüyüş kanununa muhalefet” iddiasıyla açılan davanın 13’üncü duruşması Batman 1’inci Asliye Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Yayla ile farklı bir dosyadan tutuklu bulunan Tuncel’in katılmadığı duruşmada, avukatları hazır bulundu.

Yapılan yoklamanın ardından söz alan bir kısım sanıklar müdafii Şirin Şen, iddianamedeki olay bölümünde müvekkili Fatma Kapalıgöz ile ilgili herhangi bir bilgi bulunmadığını sadece iddianamenin sevk maddelerinde Kapalıgöz’ün isminin yer aldığını söyledi. Mahkemenin yalnızca iddianamede anlatılanlara bağlı yargılama yapabileceğini ifade eden Şen, ayrıntılı savunmasını esas hakkındaki mütalaa hazırlandıktan sonra yapacağını belirtti.

Diğer avukatlar da esas hakkındaki mütalaa sunulduktan sonra savunma yapacaklarını ifade etti. İddia makamı daha önce hazırladığı anlaşılan esas hakkındaki mütalaasını duruşma salonunda okumadan mahkemeye sundu. Mütalaada dava konusu olay anlatılarak İdris Yayla ve diğer 25 sanığın izinsiz yapılan protesto eylemine katılarak üzerlerine atılı “2911 sayılı Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri Kanunu’na muhalefet etmek” suçunu işlediklerini iddia ederek sanıkların muattala doğrultusundaki sevk maddeleri uyarınca cezalandırılmalarını talep etti.

Ceza istemi

Esas hakkındaki mütalaada savunmaları alınamadığı için haklarında yakalama kararı çıkarılan üç sanığın dosyalarının ayrılması da istendi. Daha sonra söz alan sanık müdafileri, esas hakkındaki mütalaaya karşı savunmalarını hazırlamak için süre talep etti.

İddia makamının mütalaası doğrultusunda üç sanığın dosyalarının ayrılmasına karar veren hakim, esas hakkındaki mütalaaya karşı savunmalarını hazırlamaları için sanıklar ve avukatlarına bir sonraki celseye kadar süre vererek davayı 22 Haziran’a erteledi.

HABER MERKEZİ

#Tuncel #dahil #kişi #hakkında #ceza #istemi

Yurt dışında 1 milyon 798 bin 505 oy kullanıldı

Yurt dışında temsilciliklerde oy kullanma süresi bugün sona erdi. YSK toplam 1 milyon 798 bin 505 kişinin oy kullandığını duyurdu

Yurtdışındaki sandıklara kayıtlı 3 milyon 416 bin 98 seçmen için 27 Nisan’da temsilciliklerde başlayan oy verme işlemleri bugün sona eriyor. Gümrük kapılarında ise oy verme işlemi 14 Mayıs saat 17.00’a kadar devam edecek.

Yüksek Seçim Kurulu (YSK) Cumhurbaşkanı Seçimi ve 28. Dönem Milletvekili Genel Seçimi için yurt dışındaki temsilciliklerde 1 milyon 674 bin, gümrüklerde 124 bin 445 olmak üzere toplam 1 milyon 798 bin 505 kişinin oy kullandığını açıkladı.

Yurt dışı temsilciliklerde oy kullanma sayısı 2018 seçimindeki oy sayısını geride bıraktı.

HABER MERKEZİ

#Yurt #dışında #milyon #bin #kullanıldı

100 bin gönüllü ve 3 bin avukat sandıkları koruyacak

100 bin gönüllü, 3 bin avukat ile seçim güvenliğini sağlayacak Yeşil Sol Parti Seçim Takip ve Koordinasyon Merkezi çalışmalarına başladı

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), 14 Mayıs Cumhurbaşkanlığı ve Genel Seçimlerde güvenliği sağlamak amacıyla Seçim Takip ve Koordinasyon Merkezi oluşturdu. Yeşil Sol Parti Eş Sözcüleri Çiğdem Kılıçgün Uçar ve İbrahim Akın, Halkların Demokratik Partisi (HDP) Eş Genel Başkanı Pervin Buldan ve Mithat Sancar ile bileşen partilerin temsilcilerini yer aldığı Koordinasyon Merkezi, kesinleşen seçim sonuçlarını açıklayana kadar sürecek olan çalışmalarına başladı.

10 gönüllü sandıkları koruyacak

HDP kurullarının iki yıldır sürdürdüğü çalışmalar sonucunda iktidarın olası hilelerine karşı her türlü tedbiri alan Koordinasyon Merkezi, tüm sandıkları adeta markaja alacak. Tüm sandıkları 100 bin gönüllü ile koruyacak Koordinasyon Merkezi, milletvekili çıkardığı ve yüksek oy aldığı 47 kent başta olmak üzere 81 kentte sandıkları mercek altında tutacak. Koordinasyon Merkezi, seçim günü olası ihlal ve usulsüzlüklere karşı 3 bin avukatla okullarda olacak. Olası tüm ihlal ve usulsüzlüklere karşı anında itirazlarda bulunacak. Ayrıca HDP milletvekilleri Yeşil Sol Parti milletvekili adayları da sandık güvenliği için sahada iş başında olacak.

Oy kullanma işleminden sonra..

Koordinasyon Merkezi, oy kullanma işlemi tamamlanan sandıklarda yapılan oy sayım işlemi sonucunun yer aldığı ıslak imzalı tutanakları, birbirinden farklı mekanizmalarla hem manuel hem dijital ortamda tek tek inceleyecek, İl ve İlçe birleştirme tutanaklarının oluşturulması sürecini detaylı inceleyecek ve karşılaştırılacak. Ayrıca tutanaklar YSK sonuçlarıyla karşılaştırılacak, olası usulsüzlük senaryolarına karşı İlçe Seçim Kurulları ve YSK’ya tüm itirazlarda bulunacak.

Kamuoyu bilgilendirilecek

İktidar ve güdümündeki medyanın algı operasyonlarına karşı partinin yetkili isimleri belli aralıklarla kamuoyuna bilgilendirmelerde bulunacak.

HABER MERKEZİ

#bin #gönüllü #bin #avukat #sandıkları #koruyacak

TMMOB’dan kayyum vurgunları raporu

TMMOB kayyum uygulamalarına dair açıkladığı raporda, kayyumların 100 milyon doları geçen vurgunlarına dikkat çekerken, Sayıştay’ın yolsuzlukları örtmeye çalıştığını belirtti

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) Kayyum Uygulamaları ve Takibi Komisyonu tarafından hazırlanan “Kayyım İrade Gaspı ve Kent Kırımı Ön Raporu”nu açıkladı. Kurdistan ve Türkiye’de, Kürt siyasi hareketinin kazandığı belediye başkanlarının görevden alınarak yerlerine İçişleri Bakanlığı tarafından vali ve kaymakamların kayyum olarak atandığı belediyelerde yapılan usulsüzlüklere ilişkin 2016-2023 yılları arasını kapsayan raporda, kayyumların usulsüzlükleri 130 başlık altında toplandı.

Amed’de bir otelde düzenlenen basın toplantısıyla açıklanan raporda, Kürt kentlerinin kimlik dokusuna yönelik sistemli çalışmalar, kadın kazanımlarına yönelik saldırılar, imar ve ihale yolsuzlukları ön plana çıktı.

Raporun açıklanmasından önce kısa bir açıklama yapan TMMOB İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Alican Çetinkaya, gelen kayyumların ilk yaptıkları şeyin belediyeler ile TMMOB arasında kentte atılacak adımlara dair yapılan protokolü iptal etmek olduğunu belirterek, “Dil ve kültür alanlarında ciddi asimilasyonlar yaşanmaya başlandı. Bu coğrafyada bildiğiniz gibi farklı, kültürler, farklı dinler ve farklı inançlar var. Halkın belediyeleri tarafından bu alanlardan ciddi adımlar atılmıştı. İlk yapılan şey buralara dönük buraları kapatmak veya buna yönelik yapılan anıtları yıkmak, ilk yaptıkları şey bu oldu. Asimilasyon kendi kültürünü dayatan, yayan bir anlayışla hareket edilmeye başlandı” ifadelerini kullandı.

Sayıştay suçu örtmeye çalıştı

TMMOB İKK üyelerinden Samet Ucaman da, Sayıştay tarafından kayyum atanan belediyelerde yapılan denetimlere değinerek, “Bir nevi suçu, talanı örtmeyle ilgili değerlendirmeler mevcut. Raporlarda bir önceki yılın tespit edilen yanlışlarının yerine getirilmediğiyle ilgili bir düzenleme mevcuttu” dedi. Ucaman, raporda yer alan verilerin kanunun suç olarak tanımladığı fiillerin kayyumlar tarafından gerçekleştirilmesinden oluştuğunu kaydetti.

38 kadın kurumu kapatıldı

Kayyumların kadına yönelik politikalarını anlatan Mimarlar Odası Amed Şubesi Eşbaşkanı Selma Aslan, kayyum atamalarında eşbaşkanlığın gerekçe yapıldığına işaret ederek, kadın merkezlerinin, sığınakların kapatılması ve Kadın Politikaları Müdürlükleri’ne erkek yöneticilerin atanması, kadınların işten çıkarılması, görev yerlerinin değiştirilmesiyle kadın mücadelesinin yerel yönetimle olan ilişkisinin doğrudan bitirilmek istendiğini ifade etti. Kayyumların AKP-MHP’nin kadın karşıtı politikalarını hayata geçirdiğini kaydeden Aslan, kayyumlar döneminde 13 il ve ona bağlı ilçe belediyelerinde, kadına yönelik hizmet veren 38 kadın kurumunun kapatıldığı bilgisini paylaşarak, kapatılan kurumların isimlerini teker teker sıraladı.

Kayyum politikalarını sadece Halkların Demokratik Partisi’nin (HDP) kazandığı belediyelere ve Kürt halkına bir saldırı olarak görmenin iktidarın stratejik planlarının farkında olmama demek olduğunu söyleyen Aslan, “Kadın kazanımlarını korumak, yeni kazanımlar elde etmek, ancak kadınların birlikte mücadelesiyle mümkün olacaktır. Gaspçı kayyum zihniyetini sona erdirecek olan kadınların ortak mücadelesi, direnişi ve ittifakı olacaktır” diye konuştu.

‘9 bin 257 kişi işten çıkarıldı’

Kayyumların kentlere yönelik tahribine ilişkin dil, kültür, mekan isimleri, kentsel planlama, plan, rant, ihale yolsuzlukları, imar değişiklikleri, sosyal hizmetler, mekan işlevlerinin değiştirilmesinin de aralarında olduğu 16 başlık altında sıralayan İnşaat Mühendisleri Odası Amed Şubesi Sekreteri Ejder Akcan, kayyumlar döneminde 8 bin 334 kadrolu ve hizmet alımı personel ile 923 memurun işten çıkarıldığını kaydetti. Kayyum atanan belediyelerin belediye meclisinin feshedildiğini aktaran Akcan, isimleri Kürtçe olan ya da Kürt hafızasında önemli bir yeri olan sokak cadde, mahalle, parkların değiştirilen isimlerini sıraladı. Bu isim değişikliklerinin alelade yapılan değişiklikler olmadığını ifade eden Akcan, “Bu kentin, kentlinin hafızasının en ufak parçasına bile onda anlam yaratan, belli bir duygu ve his yaratan en ufak parçasına nasıl müdahale edildiğini, nasıl hafızasızlaştırılmak istendiğini görmek gerekiyor. Mevcut iktidar, ideolojisini ve hakim kılmak istediği kültürü burada inşa edebilmek için bu suni motiflerle kentin her sokağına, her caddesine, her parkına dokunduğunu tekrar paylaşmak istiyoruz” şeklinde konuştu.

Kültürel yapıları yıktılar

Kayyumların Kürt kentlerinde tarihi, kültürel yapıların yıkımında, Ahmedê Xanî’nin büstünün yıktırılması, Uğur Kaymaz, Roboski, Musa Anter, Newroz, Orhan Doğan Anıtı’nın yıktırılması, Amed surlarında tuvalet yapılması, Mervani Parkı’ndaki kabartmaların tahrip edilmesi, Amed’in Sur ilçesindeki tarihi dokunun bozulması gibi örneklerle sıralayan Akcan, belediyelerde, Kürtçe kullanımı, buna ilişkin kültür sanat çalışmalarının hedef alınması ve bunların kapatılması, çalışanlarının işten çıkarılması ya da işlevsizleştirildiğine dikkati çekti.

Rant için acil kamulaştırma

Kayyumların imar ve kentsel dönüşüm projelerini sıralayarak, Kurdistan kentlerinin sosyal ve tarihi dokusunda yaratığı tahribatları aktaran Şehir Plancıları Odası Eşbaşkanı Berivan Güneş, Türkiye’de kent dokusunun kentsel dönüşümlerle, Kurdistan’da ise güvenlik gerekçesi öne sürülerek acele kamulaştırmalarla rant için hedef alındığını dile getirdi. Yeşil alanların, parkaların ticaret, rant cami alanlarına dönüştürüldüğünü kaydeden Güneş, “Aslında kentsel dönüşümün rant amaçlı olduğunu, halkı yerinden eden bir yöntem olduğunu söyleyebiliriz” diye belirtti.

‘Kentlerin demografisi değiştirilmek isteniyor’

Kentsel dönüşüm projelerini “Soylulaştırma” olarak tanımlayan Güneş, “Kayyumların sermaye, rant için bir köprü görevi gördüğünü belirtebiliriz. Çünkü daha önce bu bölgelerde bu tarz projeler bulunmazken, bunlarla beraber bunun önünün açıldığını dile getirebiliriz. Yapılan kentsel dönüşümler tamamen planlama ilkelerine aykırıydı. Halkın mağduriyeti üzerine, belli kesimleri zenginleştirme üzerine kuruluydu. Totalde baktığımızda bu kentlerin demografisi değiştirilmek istenmektedir” diye kaydetti.

106 milyon dolarlık ‘pazarlık’ ihaleleri

Mimarlar Odası Amed Şubesi Eşbaşkanı Ferit Kahraman, kayyumlar tarafından yapılan ihalelerin nasıl yapıldığını anlattı. Belediyelerde yapılan ihale ve usulsüzlüklerin basına yansıyan bazılarını sıralayan Kahraman, mucbir sebep ve doğrudan alım üzerinden yapılacak ihalelerin kapsamlarının beli olduğunu belirterek, bu kapsamda olmamasına rağmen, önceden planlamasının yapılabileceği birçok işin ihalesinin bu madde kapsamında yapılıp milyonlarca TL’lik ihaleler düzenlediğini kaydetti. Sonuçları açıklanan ihalelerin bir kısmına ulaşan ve buna ilişkin verileri paylaşan Kahraman, Amed’de kayyumların 231 milyon 764 bin TL değerinde pazarlık usulü ihale yaptığını tespit ettiklerini kaydetti. Kahraman, kayyum yönetimindeki Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’nin, kayyumlar döneminde 106 milyon dolar pazarlık usulü ihale yaptığını kaydetti.

HABER MERKEZİ

#TMMOBdan #kayyum #vurgunları #raporu

Binlerin katılımıyla Colemêrg’te miting: 21 yıllık AKP iktidarını yerle yeksan edeceğiz

Binlerin katılımıyla Colemêrg’te gerçekleştirilen mitingte konuşan Yelil Sol Parti adayları, ’21 yıllık AKP iktidarını seçimlerde yerle yeksan edeceğiz ve yaşanan tüm hukuksuzlukların hesabını soracağız’ dedi

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti) Colemêrg’te seçim çalışmaları kapsamında ikinci mitingini gerçekleştirdi. Yeşil Sol Parti Colemêrg milletvekili adayları, Vezir Parlak, Öznur Bartın, Onur Düşünmez, Halkların Demokratik Partisi (HDP) önceki dönem milletvekili Abdullah Zeydan, eski Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) milletvekili Hamit Geylan’in katıldığı miting, şehir merkezinde bulunan Cumhuriyet Caddesi alanında düzenlendi. Halk mitinge saatler kala giydikleri ulusal kıyafetlerle alana akın etti.

Kontrol noktasından miting alanına kadar onlarca araçtan oluşturdukları konvoylarla gelen partililer, yol güzergahı boyunca halkın yoğun ilgisiyle karşılaştı. Onbinlerin katılım sağladığı miting demokrasi ve özgürlük mücadelesinde yaşamını yitirenlerin anısına yapılan saygı duruşuyla başladı. Saygı duruşu esnasında binler hep bir ağızdan “Çerxa şoreşê” marşını okudu.

‘Tecridi kıracağız’

Saygı duruşunun ardından konuşan Yeşil Sol Parti milletvekili adayı Onur Düşünmez, tarihsel ve zorlu bir süreçten geçtiklerini dile getirerek, “Bu zorlu süreçlerde yoldaşlarımızın yürüttüğü mücadele ile yolumuz aydınlığa doğru çıkıyor. Biz de bu yolda yolunuzu aydınlatmaya devam edeceğiz. 2019 yılından bu yana Kürt halk önderi sayın Abdullah Öcalan üzerindeki tecrit giderek derinleştirilmiş durumda. Yıllardır sayın Öcalan’dan hiçbir şekilde haber alınamıyor. Hepiniz iyi bilinsin ki tecridi kıracak Kürtlerin güneşini de özgürleştireceğiz. Bugüne kadar halkımıza yaşatılan tüm zulümlerin hesabını bu seçimde soracağız. Kirli hesaplar ve çıkarlarla elde ettikleri iktidarın sonu geldi. Gün Colemêrg alanlarını dolduran binlerin özgürce düşüncelerini ifade edebilme ve Kürt halkının başarıya varma günüdür” dedi.

Kayyumların çaldıklarının hesabını soracağız

Bulundukları alanda 14 Mayıs’ta AKP ve MHP iktidarına gerekli cevabı vermek için toplandıklarını söyleyen adaylardan Öznur Bartın, Kürtlerin gözleriyle şahit olmadığı hiçbir zulmün kalmadığını belirtti. Seçimlerde halkın demokratik taleplerini yerine getirmek için mücadeleyi daha da büyüteceklerini söyleyen Bartın, “14 Mayıs’ta kayyımların yıllardır gasp ettiği belediyelerde çaldıkları paralarını hesabını soracağız. 14 Mayıs, Roboski’nin, Taybet ana, Ceylan Önkol, Uğur Kaymaz ve işkenceyle katledilen tüm yoldaşlarımızın cevabı olacağız. Gücümüz ve potansiyelimiz var, bu seçimleri zaferle taçlandıracağız. Merak etmeyin, 21 yıllık AKP iktidarını seçimlerde yerle yeksan edeceğiz ve yaşanan tüm hukuksuzluklara karşı gereken cevabı verecek ve hesabı soracağız” ifadelerini kullandı.

Tutuklu basın çalışanlarına selam

Konuşmalarına tutuklanan Colemêrg’teki siyasetçileri ve özgür basın çalışanlarını hatırlatarak başlayan adaylardan Vezir Parlak, 14 Mayıs seçimlerinin tarihi bir seçim olduğunu belirterek, “Bu seçimler yüzyıllık politikaları belirleyecek bir seçimdir. Oylarımızı geleceğimize ve özgürlüğümüze vereceğiz. Bu seçimler Kürdistan halkının tarihini belirleyecek ve tarihi sayfalarda yer alacak bir seçimdir. Şuan binlerce siyasetçi arkadaşımız, hukuksuzlukları savunan avukatlarımız ve hakikati ortaya çıkaran özgür basın emekçileri zindanlarda rehin tutuluyor. Buradan özellikle de halkımızın başına gelen tüm hak ihlallerini ortaya çıkaran özgür basın emekçilerine selamlarımızı iletiyoruz. 14 Mayıs ardından rehin tutulan özgür basın emekçilerini, hukukçuları ve tüm siyasi tutsakları özgürlüklerine kavuşturacağız. Bu hukuksuzlukların daha fazla devam etmesine izin vermeyecek halkımızın derin bir nefes alması için mücadele edeceğiz” şeklinde konuştu.

Parlak son olarak konuşmasında Colemêrg’te devam eden yayla, eylem etkinlik yasakları, ekonomik ve yereldeki sorunlara dikkat çekti.

Konuşmalar ardından alanda bulunan binler seçim şarkıları eşliğinde, “Direne direne kazanacağız”, ” Biji Serok APO” ve ” Oylar namustur, namus satılmaz” sloganlarıyla halaya durdu.

HABER MERKEZİ

#Binlerin #katılımıyla #Colemêrgte #miting #yıllık #AKP #iktidarını #yerle #yeksan #edeceğiz

Gazeteciler destek için Yeşil Sol’un mitingindeydi

Gazeteciler Yıldırım Türker, Murat Çelikan ve Dicle Anter, Yeşil Sol Parti’ye destek olmak amacıyla partinin Cizîr mitingine katıldı

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), seçim kampanyası kapsamında Şirnex’ın Cizîr (Cizre) ilçesinde görkemli miting gerçekleştirdi. Binlerin katıldığı coşkulu mitinge, gazeteciler Yıldırım Türker, Murat Çelikan ve Dicle Anter de katıldı. Mitingde halkı selamlayan gazeteciler, milletvekili adaylarıyla kentteki seçim atmosferine dair sohbet etti.

HABER MERKEZİ

#Gazeteciler #destek #için #Yeşil #Solun #mitingindeydi

Temelli Çewlîg’den seslendi: Bizden faşistlere oy yok

Çewlîg’de halka seslenen Yeşil Sol Parti Muş Milletvekili Sezai Temelli ‘Sandıklarımıza sahip çıkacağız. Asla oyumuzu sandığımızı terk etmeyeceğiz’ dedi

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), Çewlîg’de Halkların Demokratik Partisi (HDP) İl Örgütü binası önünde halk buluşması gerçekleştirdi. Buluşmaya, HDP Wan Milletvekili Sezai Temelli, Çewlîg Milletvekili Erdal Aydemir, Yeşil Sol Parti Çewlîg milletvekili adayları Cemille Turhallı Balsak, Ömer Faruk Hülakü ve Faruk Aris konuşmacı olarak katıldı.

Konuşmalardan önce Avrupa’daki Kürt sanatçılardan ve Kürt siyasetçi İdris Baluken’in mektubu okundu.

Tek yol Yeşil Sol

Açılış konuşmasını yapan HDP Çewlîg Milletvekili Erdal Aydemir, “Yeşil Sol Parti’yi ne kadar güçlü Meclis’e gönderirsek, Kürt sorununun çözümüne o kadar katkı sunarız. Daha fazla canlar yitmesin, daha fazla insanlarımız cezaevine girmesin. Bingöl halkı bizi hiç yalnız bırakmadı, bırakmayacaktır” şeklinde konuştu.

Bu sırada miting alanından “Patates soğan güle güle Erdoğan” sloganları yükseldi. Miting sırasında başlayan yağmura rağmen kitle alanı terk etmedi. Yağmurlu havada sloganlar ve alkış tutmaya devam eden kitle, “Direne direne kazanacağız” sloganları attı.

Daha sonra konuşa Cemile Turhallı Balsak, “Kimse bu topraklara hükmedemedi. İskender bile bu topraklara hükmedemedi. Çünkü bu topraklarda Kürdün dikenli kengeri yetişir. Siz de bu toprakların çocuklarısınız. Çewlîg’i Yeşil Sol’a boyamaya hazır mısınız? O zaman ormanlarımız daha çok gürleşecek. İşte o zaman kendi topraklarımızın sahibi olacağız. Özgür yarınlar yakındır, yarınlar bizimdir. Jin, jiyan, azadî”  diye belirtti.

Vekil adayı Ömer Faruk Hülakü de, yağan yağmura dikkati çekerek, “Bu yağmura rağmen alanı terk etmediniz, bu umudumuzu daha da arttırdı. Yeşil Sol Parti olarak tarafsız bağımsız bir yargı diyoruz, özgür bir anayasa diyoruz. 1921 anayasayı ile Kürtlerin dili ve kendileri yok sayıldı. İkinci yüzyıl Kürtlerin yüzyılı olacak. Bu seçim sadece bizim için değil, onlar için de önemli. Korkmadık, korkmayacağız yolumuza bu şekilde devam edeceğiz.” dedi.

“Bu seçimde ya demokrasi kazanacak ya da faşizm kazanacak” diyen vekil adayı Faruk Aris ise, “Bu seçimde demokrasi ve Yeşil Sol kazanacak. Bu seçimi büyük zafere çevireceğiz. AKP’yi Bingöl’de sandığa gömeceğiz. O sandıkları boş göndereceğiz. Bu işi aile saltanatına çevirmeye çalışıyorlar ama Çewlîg halkı buna izin vermeyecek” diye belirtti.

Temelli konuştu

Son olarak konuşan HDP önceki dönem Eş Genel Başkanı ve Wan Milletvekili Sezai Temelli, halkı Kürtçe selamladı. Temelli, 14 Mayıs seçimlerine işaret ederek, “Bildiğiniz gibi Pazar günü bir kader seçimi var. Bu kader günü hep birlikte geleceğimize sahip çıkacağız. Pazar günü öncelikle tek adamı devireceğiz. Bizden faşistlere oy yok. Oyumuzu Kemal Kılıçdaroğlu’na vereceğiz. Biz değiştireceğiz. İkinci oyumuz partimize. Bizim hep beraber kurduğumuz çatısı altında birleştiğimiz Yeşil Sol Parti’ye hep birlikte oylarımızı vereceğiz” dedi.

Darbe söylemi

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun seçimlere ilişkin kullandığı “darbe” söylemlerine de değinen Temelli, “Seçimlere diyor ki ‘siyasi darbedir’, biz kazanamazsak siyasi darbe olacakmış. Darbeyi en iyi siz bilirsiniz, çünkü sizler darbecisiniz. Sizin darbeci olduğunuzu kayyumlardan biliyoruz. Darbeci olan sizsiniz. O yüzden sandıklarımıza sahip çıkacağız. Asla oyumuzu sandığımızı terk etmeyeceğiz. Oyumuzun peşinde olacağız. Çünkü biliyoruz ki bunlar çalarlar. Oyumuz kaderimizdir. Çok ciddi sorunlarımız var başımızdaki iktidar yolsuzluktan, talandan her türlü kirlilikten besleniyor, biz bunu kabul etmiyoruz. Şimdi bunu değiştirme zamanı. Asla taviz vermeyeceğiz. Bugünler bizim için hepimiz için güzel günlerdir. Hepimizin yolu açık olsun” diye konuştu.

Buluşma halaylar, “Jin, jiyan,azadi” ve “Direne direne kazanacağız” sloganlarıyla son buldu.

HABER MERKEZİ

#Temelli #Çewlîgden #seslendi #Bizden #faşistlere #yok

Şivan Perwer’den Kürtlere çağrı: Partiniz var, hizmetinizdedir. Yeşil Sol’a destek verin

Kürt sanatçı Şivan Perwer, Yeşil Sol Parti’ye oy isteyerek, ‘Partiniz var, hizmetinizdedir. 14 Mayıs’ta iradenizle sandığa gidin oylarınızı kullanın’ dedi

Sanatçı Şivan Perwer, 14 Mayıs seçimleri ile ilgili Kürt halkına çağrıda bulundu. ANF’den Ali Güler’e konuşan Perwer, “14 Mayıs sizin başarı ve zaferiniz olsun. Partiniz var, hizmetinizdedir. Büyük bedeller ödüyor. Bugünkü ismi de Yeşil Sol Parti’dir. Destek verin, yalnız bırakmayın. 14 Mayıs’ta iradenizle sandığa gidin oylarınızı kullanın.”

“Türkiye’nin kuruluş kodları ret ve inkâr ve üzerinedir. Ermeniler, Asuri-Süryaniler, Rumlar ve Kürtler, büyük baskı gördü” diye sanatçı Perwer 100 yıldır bu politikaların devam ettiğini vurguladı.

Yeşil Sol Parti’nin sadece Kürtlere hitap etmediğini ve bütün kesimlere hitap ettiğini ifade eden Perwer, “Kardeşlik ve barışı savunuyor. Sayın Öcalan da yıllardır barış çağrıları yapıyor. Kürt sorununun barışçıl bir yol ile çözmek için hep diyalog çağrısı yaptı. Kürtlerin hak ve özgürlüğünü talep etti. Bu talepler karşılanmadı. O zaman Kürtler de mecbur kalıp kendi meşru savunmasını yapmak zorunda kaldı. Nitekim 40-50 yıllık savaş bu şekilde oldu. Ben sanatçı olarak savaşa karşıyım ama bazen zulme karşı insan savaşmak zorunda kalıyor. Bundan dolayı insanlar ölüyor ama bu devlet bunları düşünmüyor. Biz de kesinlikle buna karşı durmalıyız. Bugün seçimlerle buna karşı mücadele etmeliyiz” dedi.

Şivan Perwer konuşmasının devamında şu çağrıyı yaptı:

“Bugün Türkiye genelinde seçimler var. Kürtler de barış ve demokratik bir şekilde kurdukları partiyle seçime giriyor. Ancak buna rağmen iktidar ve tek adam sistemi bunu bırakmıyor. ‘Ben Türk’üm, güç bende, sultanım ve her şeyin benim gibi olması lazım’ zihniyetiyle baskı yapılıyor. Tek adam iktidarı ve devletçi mantıkla yaklaşılıyor. Demokrasi ve özgürlükler ayaklar altına alınıyor. Her yerde zorbalık ve zülüm hâkim. Onun için Kürtler birleşmeli ve ne olursa olsun 14 Mayıs’ta her şey değişmeli. Kürtlerin kazanımlarını, topraklarını ve değerlerini koruyup, savunmaları lazım. Dillerini ve kültürlerini sevmeliler. Çocukları için bir gelecek hazırlamaları lazım. Seçimlerde herkes bir araya gelmeli. Artık oylarını farklı bir partiye vermemeliler. Bu partiler onlara zülüm ediyor ve parçalıyor. Kendi partileri dostluğu, barışı ve kardeşliği savunuyor. Yeşil Sol Parti’nin söylem ve programı bu değerleri savunuyor.

Efrîn, Serêkaniyê, Kobanê ve Rojava’ya yönelik her gün saldırılar gerçekleşiyor. Bütün bunları bugünkü iktidar yaptı. Onun için herkes buna karşı oy kullanmalı. Bir değişiklik olsun ki, bu zülüm ve baskılar son bulsun. Belki Suriye’de de durum de iyiye gider. Onun için Kürt halkına sesleniyorum; 14 Mayıs sizin başarı ve zaferiniz olsun. Partiniz var, hizmetinizdedir. Tarihten beri büyük bedeller ödüyor. Bugün bu partinin ismi de Yeşil Sol Parti’dir. Bütün Kürt partileri destek vermeli, dayanışma içerisinde olmalı. Yeşil Sol Parti ortadadır, her yönüyle meydandadır. Destek verin, yalnız bırakmayın. Zindanların boşaltılması, önder, siyasetçi ve sanatçılarımızın özgürlüğüne kavuşması için 14 Mayıs’ta iradenizle sandığa gidin oylarınızı kullanın.”

HABER MERKEZİ

#Şivan #Perwerden #Kürtlere #çağrı #Partiniz #var #hizmetinizdedir #Yeşil #Sola #destek #verin

Yeşil Sol Parti Cizîr’de: Anne Tunç alana girdiğinde coşku arttı – CANLI

Yeşil Sol Parti’nin Cizîr’de düzenlediği mitinge katılan Mehmet Tunç’un annesi Esmer Tunç kitle tarafından coşkuyla karşılandı

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), 14 Mayıs seçimleri kapsamında Şirnex’ın Cizîr (Cizre) ilçesinde miting düzenliyor.

Konak Mahallesi’ndeki Bozalan TOKİ’leri yanında bulunan Newroz Alanı’nda düzenlenen mitinge binlerce kişi, ellerinde parti bayrakları ile sarı, kırmızı ve yeşil flamalarla erken saatlerde akmaya başladı.

Şirnex merkez ve bağlı ilçeler ile köylerden de mitinge yoğun katılım sağlandı. Mitingteki coşku, Cizîr’de 2015-2016 yıllarında ilan edilen sokağa çıkma yasağında mahsur kaldıkları bodrum katında katledilen Cizîr Halk Meclisi Eşbaşkanı Mehmet Tunç’un annesi Esmer Tunç, Halkların Demokratik Partisi (HDP) Eş Genel Başkanı Mithat Sancar, Azadî Parti Genel Başkanı Ayetullah Aştî ve Yeşil Sol Parti adaylarının alana gelmesiyle daha da arttı.

Binler, alkış ve zılgıtlarla Eş Genel Başkan Sancar ve adayları karşıladı. Miting programı öncesi Yeşil Sol Parti tarafından oy kullanma işlemi sırasında dikkat edilecek noktalara dair hazırlanan sinevizyon gösterimi yapıldı.

Tertip Komitesi’nden Metin Bayık, 14 Mayıs seçimlerinin sıradan seçimler olmadığına işaret ederek, “Kürt halkının Türk halkının kaderini değiştirecek. 14 Mayıs’ta onların dersini vereceğiz. Halkımızın tümü sandık başına gitmeli” çağrısı yaptı.

Ayrıntılar geliyor…

#Yeşil #Sol #Parti #Cizîrde #Anne #Tunç #alana #girdiğinde #coşku #arttı #CANLI

Nisêbîn’de binler Yeşil Sol Parti mitinginde buluştu

Yeşil Sol Parti’nin Mêrdîn’in Nisêbîn ilçesindeki mitingi binlerce kişinin katılımıyla başladı

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), Mêrdîn’in Nisêbîn ilçesindeki Newroz alanında miting gerçekleştiriyor. Yeşil Sol Parti flamaları ile süslenen alana girişlerin başlaması ile beraber yurttaşlar gruplar halinde alana giriş yaptı.

Mitingde, coşkulu anlar yaşanırken, Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Eş Genel Başkanı Saliha Aydeniz, Yeşil Sol Parti’nin Mêrdîn milletvekili adayları ile görevden alınan Mêrdîn Büyükşehir Belediye Eşbaşkanı Ahmet Türk’ün alana girişi kitleden büyük alkış aldı.

Mitingde Mêrdîn Büyükşehir Belediye Eşbaşkanı Ahmet Türk ile DBP Eş Genel Başkanı Saliha Aydeniz konuşma yapacak.

Ayrıntılar geliyor..

#Nisêbînde #binler #Yeşil #Sol #Parti #mitinginde #buluştu