Ana SayfaGüncel HaberlerServis sürücüleri isyan ediyor:...

Servis sürücüleri isyan ediyor: 300 lira kazanıyoruz, yakıta 400 lira gidiyor

Benzine gelen zamlardan sonra servis sürücüleri kontak kapatma noktasına geldi. Sürücüler “300 lira kazanıp 400 lira mazot yakıyoruz” diyerek duruma tepki gösterdi

Akaryakıta her gün gelen zamlarla birlikte motorin ve benzinin litre fiyatı 20 TL’yi aştı. Araç sürücüleri, zamları tepkiyle karşılarken, Urfa’da öğrenci servislerinin sürücüleri, kontak kapatma noktasında olduklarını söyledi.

MA’dan Müjdat Can’a konuşan servis şoförlerinden Hüseyin Çiçek, sezon başında bir depoyu 400 TL’ye doldurduğunu söyledi. Şu anda bir depoyu bin 700 TL’ye doldurmasına rağmen gelirinin aynı olduğunu belirten Çiçek, mazota sürekli zam geldiğini, gelirlere de zamlarla orantılı artışın yapılması gerektiğine işaret etti. Çiçek, şunları söyledi: “Kontak kapatacağız, o da çözüm değil. Suç bizde. Bütün servisçiler, nakliyeciler aynı anda kontak kapatsa bu hayat döner mi? Her şey bizim üzerimizden dönüyor ama biz bunu anlatamıyoruz.”

İş bırakmayı düşünüyoruz

Pahalılığın sebebinin dışarıdan alınan petrol maliyeti olduğunun söylendiğini belirten Çiçek, 100 TL’lik bir yevmiye ile 5 kilometre gittiklerini söyledi. Çiçek, “ÖTV ve KDV’yi kaldır ki taşlar yerine otursun. Talebimiz mazot pahalıdır ama yevmiyelerimiz netleşsin. Kaça çalıştığımızı bilelim. Ona göre çalışalım. Yevmiyelere zam istiyoruz” dedi. Dün bin 500 TL’ye aldığı mazotu yarın 2 bin TL’ye alacağını belirten Çiçek, “Ne düşünüyoruz. Artış olmazsa servis şoförleri olarak iş bırakacağız” dedi.

Çözüm bulunmalı

Çalışacak durumda olmadıklarını belirten servis şoförlerinden Mahmut Kaçar ise, ceplerindeki harçlıkla mazot aldıklarını ve o paranın da dibi bulduğunu belirtti. Kaçar, yapacak bir şeylerinin kalmadığını ifade ederek, “Kontak kapatmaktan başka bir çaremiz yok. Pazartesi gününe kadar çalışırız, ondan sonra çözüm bulunmazsa, kontak kapatacağız” dedi.

Kazandıkları benzin karşısında eridi

Aldıkları yevmiyelerinin yakıtı kurtarmadığının altını çizen Kaçar, şunları söyledi: “Cebimize giren para da yalnızca yakıta gidiyor. Devletin bize yardım etmesi lazım. Bizim yevmiyelerimizin yükselmesi lazım, yoksa çalışamayız. Bu artışın sebebi devlet. Bizim yevmiyemiz 300 TL’dir. Yaktığımız mazot 400 TL” dedi.

Kaçar, yetkililerin, zammın dolardan kaynaklı olduğunu belirttiğini kaydederek, “Dolar nedeniyle mazot yükseldi dediler. Şimdi dolar 14 TL’de sabitken mazot niye 22 TL’ye çıktı. Bunun bir açıklamasını birisi çıksın, yapsın. Yevmiyelerimiz tam istediğimiz gibi olmazsa Pazartesi günü kimse çalışmayacak. Milli Eğitim Bakanlığı bu sorunu çözsün” dedi.

Servis şoförlerinin haklı taleplerine destek veren taksi şoförü Mustafa Divitçi ise yılbaşında taksimetreden 5 TL’den 6,5 TL’ye rayiç aldıklarını söyledi. O esnada mazotu 9 TL’ye aldıklarını belirten Divitçi, şu an mazotun 22 TL olduğunu söyledi.

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et

Alevilerin yasal hakları için mücadele sürüyor!

Dersim'de Demokratik Alevi Dernekleri Eşbaşkanı Mercan Gül, Alevilerin yasal haklarının güvence altına alınması ve cemevlerine yasal statü verilmesi gerektiğini vurguladı. Gül, Alevilerin eşit yurttaşlık ve inanç özgürlüğü taleplerinin hala karşılanmadığını belir

Kielde Alevi Mezarlığına Yönelik Çirkin Saldırı!

Almanya'nın Kiel şehrindeki Alevi mezarlığı, kimliği belirsiz kişiler tarafından saldırıya uğrayarak mezarların kırmızı boyalarla işaretlenmesiyle hedef alındı. Alevi toplumu, bu durumu nefretin varlığını gösteren tehlikeli bir provokasyon olarak değerlendirerek hukuki süreç başlatt

Sivas Katliamının 33. yılı Berlinde anılacak

Sivas Madımak Katliamı'nın 33. yıl dönümü, 27 Haziran'da Berlin'de anma etkinliğiyle kutlanacak. Etkinlikte, katliamda hayatını kaybedenlerin anısı yaşatılacak ve adalet talebi dile getirilecek.
spot_img