Ana SayfaGüncel HaberlerSoylu’dan eşbaşkanlık talimatı!

Soylu’dan eşbaşkanlık talimatı!

Birçok kadın derneği ve kurumu kapatan iktidar, kadın kazanımlarını hedef almaya devam ediyor. Kadınların büyük mücadelelerle kazandığı eşbaşkanlık sistemi için İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, imzalı talimatla valiliklere eşbaşkanlara ceza verilmesini istedi

Kadın kazanımlarını hedefe alan AKP hükümeti, şimdi de yerel yönetimlerdeki eşbaşkanlık sistemini hedef seçti. İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından valiliklere eşbaşkanlar hakkında “Kamu görevinin usulsüz üstlenilmesi” iddiasıyla 3 aydan 2 yıla kadar hapis cezası verilmesi için idari ve cezai süreçlerin başlatılması talimatı verildi.

Valiliklere talimat

Demokratik Bölgeler Partisi’nin (DBP) 106 belediyesinden 34’üne kayyum atayan ve yüzlerce DBP’li seçilmişi tutuklayan iktidar, “eşbaşkanlık” üzerinden yeni bir operasyon için düğmeye bastı. Cumhuriyet’in haberine göre, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu imzasıyla valiliklere gönderilen yazıda “belediyelerde eşbaşkanlık tabiri ve unvanının kullanılmasının Türk Ceza Kanunu’nun ‘Kamu görevinin usulsüz üstlenilmesi’ suçunu oluşturacağı” belirtildi. Yazıda eşbaşkanlar hakkında 3 aydan 2 yıla kadar hapis cezası verilmesi için idari ve cezai süreçlerin başlatılması talimatı verildi.

Eşbaşkanlığın hedefi

Eşbaşkanlık sistemi, erkek egemen siyaset alanında kadınların da karar mekanizmasına katılımını, kadın temsiliyetinin artmasını, kadınların ve erkeklerin farklılıklarının temsil edilmesini amaçlayan bir pozitif ayrımcılık politikası. Eşbaşkanlık sistemi, Türkiye’de ilk defa 2000’lerin başında DTP (Demokratik Toplum Partisi) tarafından uygulanmaya başlandı. Halkların Demokratik Partisi (HDP) ve Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) tüm yönetimini eşbaşkanlık sistemiyle oluşturdu. Şu anda HDP Eşbaşkanları Selahattin Demirtaş ve Figen Yüksekdağ hapiste. Ayrıca DBP’li belediyelerden 21’i kadın 17’si erkek, toplam 38 belediye eşbaşkanı hapiste.

‘Yasakları tanımıyoruz’

Soylu’nun valiliklere gönderdiği “Eşbaşkanlık suçtur, gereğini yapın” talimatını değerlendiren HDP Kadın Meclisi Sözcüsü Besime Konca, “Eşbaşkanlığı mücadele ederek geliştirdik. Yasakları tanımıyoruz” dedi. Konca, belediye ve siyasi partilerde eşbaşkanlık sistemi uygulamaya başladıklarında hiçbir yasal düzenlemenin olmadığını hatırlattı, “Mücadelemiz sonucu, siyasi partilerde eşbaşkanlık sistemi yasal hale geldi. Siyasi partilerde yasal olan bir sistemi, belediyelerde ‘yasadışı’ kabul etmek, akla ziyan bir durumdur” dedi.

‘Bedel ödeyerek kazandık’

İçişleri Bakanlığı’nın talimatına şaşırmadıklarını belirten Konca, “Biz kadınlar, ne hakkımız varsa, mücadele ederek, bedel ödeyerek kazandık. Mücadele ederek, bedel ödeyerek koruyacağız. Belediye eşbaşkanlarımızdan biri çocuk gelindi. Toplumda ve siyasetteki cinsiyetçiliğe karşı mücadele ederek halkın belediye başkanı oldu. Kadın özgürlük mücadelesini her koşulda meşru görüyoruz. Bu uygulamalara karşı direneceğiz ve fiili olarak kendi sistemimizi uygulayacağız” dedi.

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Amedde Muharrem Cemi ile Birlik ve Kardeşlik Vurgusu

Amed'de Muharrem Matem Orucu kapsamında düzenlenen Muharrem Cemi, birlik ve kardeşlik vurgusuyla gerçekleştirildi. Post Dedesi Musa Karkin'in önderliğinde, Alevilikteki rızalık anlayışı ve Kerbela'dan günümüze uzanan acılar anıldı.

Spor, ırkçılığa karşı birlikteliğin sembolüdür

AABK Eşit Başkanı Hüseyin Mat, 2026 FIFA Dünya Kupası vesilesiyle sporun ırkçılığa karşı sağladığı birlikteliği vurgulayarak, farklı kültürlerin bir arada yaşamasının önemini ve milli takımların çok kültürlü yapısının bu amaca hizmet ettiğini ifade etti. Mat, spor

Suriyedeki Alevi soykırımı için acil eylem çağrısı!

Mersin'de, Suriye'deki Alevilere yönelik soykırım ve insan hakları ihlalleri için bir basın açıklaması yapıldı. İnisiyatif üyesi Yusuf İngilok, Alevi kadın ve çocukların kaçırılması gibi ihlallerin artarak devam ettiğini belirterek, uluslararası kuruluşlardan acil eylem çağ

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et
spot_img