Ana SayfaGüncel HaberlerAğaç kalmazsa ne yapacağız?

Ağaç kalmazsa ne yapacağız?

Şırnex’li yurttaşlar bölgedeki ağaç katliamına tepki gösterdi

Şırnex’te “güvenlik” gerekçesiyle üç yılda birçok alan talan edildi. Askerler eşliğinde korucu ve işçiler tarafından kesilen ağaçlar tırlarla başka şehirlere gönderilip satılırken, bu süre zarfında Cudî dağındaki ormanlık alanların çoğu da yok edildi. Şimdi de Cudî, Gabar ve Çilê Nimêja gibi alanlarda devam eden kıyıma tepkiler devam ederken, şehirde yaşayan yurttaşlar, yıllardır madenler ve ağaç kesimleri ile süregelen ekolojik tahribat karşısında nefessiz kaldıklarını belirtti.

Doğa yok oluyor

NujinHa’dan Medine Mamedoğlu’nun haberine göre; ağaç kıyımının yanı sıra birçok kömür ocaklarının da bulunduğu şehirde ocaklar yaşam alanlarını ve doğal kaynak sularını kirletiyor. Şehir merkezine 5 kilometre yakında bulunan kömür ocakları, Silopi’ye bağlı Görümlü beldesinde bulunan termik santral, köylerde doğal kaynakların yok edilmesi nedeniyle her yaz yaşanan su kesintileri ve üç yıldır devam eden orman kıyımı kentteki doğa talanına dair sadece birkaç örnek. Bunların yanı sıra Dicle Nehri üzerinde var olan kum ocakları ve Besta’da yapılan 7 baraj da doğaya ve bölgede yaşayan canlılara büyük zararlar veriyor.

Özel savaş politikasının bir parçası

Özel savaş politikasının bir parçası olan ekolojik yıkımla kent merkezi ve köyler insansızlaştırılmak istenirken, termik santral ve kömür ocakları nedeniyle kentteki ölüm yaşı da düştü. Bilinçli olarak yürütülen bu kıyımla nefessiz bırakıldıklarını söyleyen Şırnaklı yurttaşlar, yürütülen politikalara dur deme çağrısında bulundu.

Yeter artık

Selamet Göngen isimli yurttaş, her gün caddeden kamyon kamyon ağaçlar geçtiğini bu durumun yıllardır sürdüğünü söyledi. Göngen, “O tırları her gördüğümüzde canımız yanıyor. Biz bu durumu kabul etmiyoruz. Yeter artık bu ağaçları kesmesinler. Ağaç kalmadı dağlarda. İnsanlar yaylaya gidemiyor. Hayvanlarını otlatamıyor. Yakında ağaç bırakmayacaklar. Ağaç kalmazsa bizler neler yapacağız” dedi.

Suyumuz akmıyor

Sakine Göngen isimli yurttaş ise ağaçların kesilmesini istemediğini ve yakında gölgesinde oturacakları bir ağacın bile kalmayacağını belirterek, “İnsanlar artık nefes alamıyor. Şimdi de tünel yapılacak deniyor. Köyümüzün altından tünel geçecek diye suyumuz akmıyor, bizler susuz kaldık.  Kimsenin memleketine gitmek istemiyoruz. Kendi topraklarımızda kalmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Köyümüzü bırakıp gitmeyiz

Şırnex’teki ağaçların yüzde 50’sinin yok edildiğini belirten Hasine Göngen, “Bizler kömür ocaklarının arasında kaldık. Köylerin yıkılmasını, boşalmasını istemiyoruz. Orman kıyımlarına bir dur desinler. Ormanları kesip satmaları canımızı yakıyor” diye belirtti.

Hiçbir şey kalmadı

Hem kömür işlencesinin hem de ağaç kesiminin artık durması gerektiğini belirten Taybet Yumak ise “Komşularımızdan diğer köylerden su istiyoruz. Bu kömürün kiriyle de bu susuzlukla da rezil oluyoruz. Hiçbir şey bırakmadılar ortada” ifadelerini kullandı.

ŞIRNEX

#Ağaç #kalmazsa #yapacağız

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Şevin Özdenin tutuklanması Alevi gençliğine saldırıdır!

AHA Pir Sultan Abdal Kültür Derneği Genel Başkanı Cuma Erçe, Şevin Özden'in tutuklanmasının Alevi gençliğine yönelik bir saldırı olduğunu belirterek, bu durumun demokratik mücadelenin baskı altına alınması anlamına geldiğini ifade etti. Özden'in gözaltına alınmasının hukuksuz olduğunu vurg

CHPde cemevi protestosu sonrası 63 üye askıya alındı

CHP İstanbul İl Başkanlığı, Garip Dede Cemevi'nde Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik protesto sonrası 63 üyenin üyeliklerini tedbiren askıya aldı. İl Başkanı Gürsel Tekin, bu durumun inanç mekânlarına saygısızlık olduğunu belirterek, cemevlerinin siyasi hesaplaşmalara a

Sivas Katliamında hayatını kaybedenler anıldı

Almanya Federal Meclisi, Sivas Katliamı'nın 33. yıl dönümünde anma etkinliği düzenleyerek, katliamda hayatını kaybedenleri andı ve faillerinin Almanya'da serbest yaşamalarının hukuki sorumlulukları gündeme getirdi. Etkinlikte, adalet arayışının önemi ve ce

Bayram Balcı, özgür basın mücadelesinde unutulmayacak!

Gazeteci Bayram Balcı, Belçika'da kanser tedavisi gördüğü hastanede hayatını kaybetti. Özgür basın mücadelesinin önemli isimlerinden biri olan Balcı, 27 Haziran 2026'da Ankara'da toprağa verilecek.
spot_img