Ana SayfaGüncel HaberlerAlmanya tüm nükleer santralleri...

Almanya tüm nükleer santralleri kapatıyor 

Almanya’da faaliyet gösteren son nükleer santraller en geç altı yıl içinde kapatılacak. Deutsche Welle Türkçe’nin haberine göre Almanya Federal Radyasyondan Koruma Dairesi’nden yapılan açıklamada, Aşağı Saksonya eyaletindeki Emsland, Bavyera’daki Isar 2 ve Baden Württemberg’deki Neckarwestheim 2 nükleer santrallerinin çalışma ruhsatları 31 Aralık 2022’de son bulacak. Bu tarihten bir yıl önce ise Aşağı Saksonya’da faaliyette olan Grohnde, Bavyera eyaletindeki Gundremmingen C ve Schleswig Holstein sınırları içinde yer alan Brokdorf nükleer santrallerinin kapısına kilit vurulacak. Gundremmingen B‘nin 2017 sonunda, Baden Württemberg’teki Philippsburg 2‘nin ise 2019 yılının sonunda faaliyetlerine son verilecek. 

FUKUSHIMA ETKİLİ OLDU 

2011 yılında, Japonya Fukushima Nükleer Santrali’nde yaşanan patlamanın ardından Almanya hükümeti ile federal ve eyaletler meclisleri nükleer faaliyetleri düzenleyen yasayı değiştirmiş ve faaliyette olan 17 nükleer santralden sekizi önce geçici olarak, daha sonra tamamen kapatılmıştı. Bavyera eyaletinde yer alan bir başka nükleer santral Grafenrheinfeld ise, içinde bulunduğumuz 2016 yılının haziran ayında kapatıldı. Nükleer faaliyetleri düzenleyen yasa, santraller için kapatılma tarihinin yanı sıra, son kullanma tarihlerini de belirliyor. 2002 yılında Başbakan Gerhard Schröder yönetimindeki dönemin SPD-Yeşiller koalisyon hükümeti nükleer santrallerin kapatılmasına karar vermiş ancak bu karar 2010 yılında Angela Merkel’in başbakanlığındaki CDU-FDP koalisyonu tarafından iptal edilmiş ve santrallerin faaliyet süreleri 8 ile 14 yıl arasında uzatılmıştı. Bu karardan yaklaşık yedi ay sonra 11 Mart 2011’de yaşanan Fukushima faciası Almanya’da nükleer santraller ile ilgili tartışmaları yeniden başlatmış ve hükümet nükleer santrallerin tamamının 2022 yılına dek kapatılmasına karar vermişti. (DIŞ HABERLER)
 

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Amedde Muharrem Cemi ile Birlik ve Kardeşlik Vurgusu

Amed'de Muharrem Matem Orucu kapsamında düzenlenen Muharrem Cemi, birlik ve kardeşlik vurgusuyla gerçekleştirildi. Post Dedesi Musa Karkin'in önderliğinde, Alevilikteki rızalık anlayışı ve Kerbela'dan günümüze uzanan acılar anıldı.

Spor, ırkçılığa karşı birlikteliğin sembolüdür

AABK Eşit Başkanı Hüseyin Mat, 2026 FIFA Dünya Kupası vesilesiyle sporun ırkçılığa karşı sağladığı birlikteliği vurgulayarak, farklı kültürlerin bir arada yaşamasının önemini ve milli takımların çok kültürlü yapısının bu amaca hizmet ettiğini ifade etti. Mat, spor

Suriyedeki Alevi soykırımı için acil eylem çağrısı!

Mersin'de, Suriye'deki Alevilere yönelik soykırım ve insan hakları ihlalleri için bir basın açıklaması yapıldı. İnisiyatif üyesi Yusuf İngilok, Alevi kadın ve çocukların kaçırılması gibi ihlallerin artarak devam ettiğini belirterek, uluslararası kuruluşlardan acil eylem çağ

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et
spot_img