ABD’nin İran ile yapılan nükleer anlaşmadan çekilmesinin ardından anlaşmanın geleceğiyle ilgili belirsizlik sürüyor. İran ile 2015 yılında imzalanan anlaşmayı sürdürmek isteyen AB, Avrupalı şirketlerin ABD’nin olası yaptırımlarından etkilenmemesi için 1996 tarihli Engelleyici Mevzuat’ı yeniden yürürlüğe sokma sürecini Cuma günü başlatmıştı.