Ana SayfaGüncel Haberlerİşçilerden çağrı: Bu hükümeti...

İşçilerden çağrı: Bu hükümeti devirelim yoksa ekmeğimizi savunamayız

Dîlok’ta sanayi sitesinde çalışan işçiler 28 Mayıs’ta yapılacak cumhurbaşkanlığı seçimi için, ‘Bu hükümeti devirelim yoksa ekmeğimizi savunamayız’ diyerek oy kullanma çağrısı yaptı 

İkinci tura kalan cumhurbaşkanlığı seçimleri için son iki gün. 28 Mayıs’ta sandık başına gidecek milyonların tek talebi ise daha demokratik ve özgür bir ülke.

Sanayi kenti olan Dîlok’ta (Antep), emek sömürü nedeniyle geçinemeyen işçiler de değişim için sandığa gideceklerini belirterek, taleplerinin yaşanan krizlerin son bulması olduğunu dile getirdi.

Alış veriş yapamaz haldeyiz

Mezopotamya Ajansı’ndan (MA) Rukiye Adıgüzel’e konuşan Nakliyatçılar Sitesi’nde çalışan işçilerden Murat Aydoğdu, ekonomik krizin etkilerine değinerek, alışveriş yapamaz hale geldiklerini söyleyerek, “Hiçbir şey alamıyoruz. Etin kilosu olmuş 350 TL. Bir porsiyon yemek yiyorsun, 150 TL” diye konuştu.

Oy kullanmak görevimiz

İşçi haklarının Cumhurbaşkanı adaylarının gündeminde olmadığını ancak buna rağmen sandığa gideceğini dile getiren Aydoğdu, “O benim görevim, oyumu kullanacağım. 20 yıllık tek adam rejimine son vermek için, oyumu Kılıçdaroğlu’na vereceğim. Tek adam olduğu zaman, tek adamın ağzından çıkan tektir sonuçta. 85 milyon insan, tek insanın ağzına bakmayacak” ifadelerini kullandı.

Ailemize bakamaz haldeyiz

Sitede hem işveren hem de şoför olan Mehmet Korkmaz da, işçilerin maruz kaldığı sıkıntıları sıralayarak, “8-12-15 saat çalışıyoruz. İşçilerden biri, bir gün tatil amaçlı bir yere gitmiş değil. Toplam 5-6 kişiden oluşan bir ailede işçi olarak çalışıyorsan, nasıl tatil yapacaksın? 8 saat çalışıyor, zaten burnundan geliyor” dedi.

Ekmeğimizi savunalım

“Bu iktidar bizim ekmeğimizi bitirdi” diyen işçilerden Ali Tokat ise, “Bu hükümete göre işverenin vicdanına kalmışız. İktidar emekçi insanı bitirdi. Bir hakkımızı alamıyoruz, grev yapamıyoruz. Buna karşı mücadelemizi veriyoruz. Bu hükümeti devirelim yoksa ekmeğimizi savunamayız” şeklinde konuştu.

Kılıçdaroğlu’nu denemek lazım

Yaklaşık 30 yıldır çalıştığını ve henüz tatile gidemediğini söyleyen Ahmet Kayran da, aldıkları maaşı ceplerinin gördüğünü, ancak evin görmediğini söyledi. Kürt olduğunu, iktidara oy verse de vermese de Erdoğan tarafından “hain” olarak ilan edildiğini söyleyen Kayran, iktidarın “ayrımcılığa” son vermesi gerektiğini vurguladı. Cumhurbaşkanlığı seçiminde Kılıçdaroğlu’nu destekleyeceğini sözlerine ekleyen Kayran, “Onu da bir denemek lazım. İyi olmazsa ona da oy vermeyiz” dedi.

DîLOK

#İşçilerden #çağrı #hükümeti #devirelim #yoksa #ekmeğimizi #savunamayız

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Amedde Muharrem Cemi ile Birlik ve Kardeşlik Vurgusu

Amed'de Muharrem Matem Orucu kapsamında düzenlenen Muharrem Cemi, birlik ve kardeşlik vurgusuyla gerçekleştirildi. Post Dedesi Musa Karkin'in önderliğinde, Alevilikteki rızalık anlayışı ve Kerbela'dan günümüze uzanan acılar anıldı.

Spor, ırkçılığa karşı birlikteliğin sembolüdür

AABK Eşit Başkanı Hüseyin Mat, 2026 FIFA Dünya Kupası vesilesiyle sporun ırkçılığa karşı sağladığı birlikteliği vurgulayarak, farklı kültürlerin bir arada yaşamasının önemini ve milli takımların çok kültürlü yapısının bu amaca hizmet ettiğini ifade etti. Mat, spor

Suriyedeki Alevi soykırımı için acil eylem çağrısı!

Mersin'de, Suriye'deki Alevilere yönelik soykırım ve insan hakları ihlalleri için bir basın açıklaması yapıldı. İnisiyatif üyesi Yusuf İngilok, Alevi kadın ve çocukların kaçırılması gibi ihlallerin artarak devam ettiğini belirterek, uluslararası kuruluşlardan acil eylem çağ

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et
spot_img