Greenpeace’in, Aralık 2016-Mart 2017 arasında Uzakdoğu Asya ile Avrupa’da 1000 kişi ile gerçekleştirdiği alışveriş alışkanlıkları anketinin sonuçları adeta ezber bozuyor. Araştırmaya göre, düzenli olarak ihtiyacın fazlasında kıyafet, ayakkabı, çanta ve aksesuar alımı uluslararası bir olgu haline geldi. İnsanlar artık ihtiyaçları olduğu için alışveriş yapmıyorlar. Gençler ihtiyaçları olmadığı halde en çok tüketen grup. Sebebi de sosyal medya tarafından daha fazla tüketmek için cesaretlendirilmeleri, tatmin aramaları ve online alışverişin sağladığı kolaylık. Zira araştırmaya göre alışveriş insanları mutlu kılmıyor; sadece anlık heyecan ile geçici bir iyi hissetme sağlıyor.