Ana Sayfa Blog Sayfa 472

Riha’da konvoyun önünü kesen seçmen: Oylarımız o annenin hatırı için

Yeşil Sol Parti’nin bugün Riha’nın Sêwerek ilçesinde bugün gerçekleştirdiği konvoyda bir seçmen aylardır Adalet Nöbeti’nde olan Ferit Şenyaşar’ın olduğu aracın önünü keserek, ‘O annenin hatırı için oyumuz sana’ dedi

Riha’nın (Urfa9 Pirsûs (Suruç) ilçesinde 14 Haziran 2018 tarihinde AKP Milletvekili İbrahim Halil Yıldız’ın koruma ve yakınları tarafından eşi ve iki oğlu katledilen Emine Şenyaşar ile saldırılardan yaralı kurtulan oğlu Ferit Şenyaşar’ın 9 Mart 2021’de Urfa Adliyesi önünde başlattığı Adalet Nöbeti eylemi 782’inci güne girerken, adalet nöbeti Riha halkı içn seçimin belirleycisi olacak gibi.

Şenyaşar ailesi sembol oldu

Yeşil Sol Parti Riha adayı da olan annesi ile birlikte nöbet tutan Ferit Şenyaşar adelt arayışlarını Meclis’e taşımaya kararlı ie Rİha halkı da her fırsatta direnişe destek olduklarını dile getiriyor.

Aracın önünü tuttu

Seçim çalışmaları kapsamında Yeşil Sol Parti Riha il örgütü bugün Sêwerek (Siverek) ilçesinde konvoy etkinliği yaptı. Etkinikte Ferit Şenyaşar’ın olduğu aracın önünü kesen bir seçmen, yıllardır direnişte olan Emine Şenyaşar’ı kast ederek, “O annenin hatrı için, onun intikamını alacağız. Onlara kalmaz” dedi.

Adalet ve özgürlük konvoyundayız

Şenyaşar, o anları sanal medya hesabından, “Urfa’nın her sokaginda karşılaştığımız durum.. Emine Anne’nin hatırı için OYLAR ;YEŞİL SOL PARTİ’ye….Siverek ADALET ve ÖZGÜRLÜK konvoyundayız…” notuyla paylaştı.

RIHA

#Rihada #konvoyun #önünü #kesen #seçmen #Oylarımız #annenin #hatırı #için

İran’da tutuklu öğretmen Rajabi açlık grevinde

İran’da ‘Jin jiyan azadi’ eylemlerine destek veren 9 Mayıs’ta tutuklanan İran Sendika Örgütleri Koordinasyon Konseyi üyesi öğretmen Atika Rajabi yaşadığı hukuksuzluğa karşı açlık grevine girdiğini duyurdu

İran ve Rojhilat Kurdistan’ında 16 Eylül’den bu yana devam eden halk ayaklanması devam ettiği gibi saldırılar da sürüyor. Rejimin saldırıları kapsamında şimdiye kadar aralarında akademisyen, sanatçı ve gazetecilerin de oluğu yüzlerce kişi tutuklandı.

9 Mayıs’ta tutuklandı

Tutuklananlardan biri de insan hakları savunucusu öğretmen Atika Rajabi. Sendika Örgütleri Koordinasyon Konseyi’nin öncülüğünde 9 Mayıs’da Razavi Eyaleti Eğitim Müdürlüğü binası önünde yapılan protesto sırasında gözaltına alınarak tutuklanan Atika Rajabi’nin 9 Mayıs’dan bu yana açlık grevinde olduğu öğrenildi.

Açlık grevine girdi

Gözaltına alındığı 9 Mayıs’ta aynı zamanda İran polisi tarafından evi de basılan eğitim emekçisinin, ablası da gözaltına alındı ve sonrasında bırakıldı. Rajabi, 11 Mayıs’ta ailesi ile yaptığı telefon görüşmesinde hukuksuzca tutuklanmasına karşı açlık grevine girdiğini belirtti.

İlk günden beri eylemdeydi

Sendika Örgütleri Koordinasyon Konseyi konuya ilişkin bir açıklama yaparak, Rajabi’nin sağlığına dönük endişeli olduklarını dile getirerek, öğretmenin sağlık durumuna dönük oluşabilecek her türlü olumsuzluktan İran polisini ve adli makamları sorumlu tuttuklarını kaydettiler. Rajabi ayaklanmanın ilk gününden bu yana dersleri boykot ederek, eylemlere aktif katılan öğretmenler arasında bulunuyordu.

HABER MERKEZİ

#İranda #tutuklu #öğretmen #Rajabi #açlık #grevinde

Esad: Suriye’den çekilme olmadan görüşme olmaz

Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad ‘Suriye’den çekilme olmadan Erdoğan ile görüşmem’ dedi

Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad, Filistinli gazeteci Abdulbari Atwan ile gerçekleştirdiği bir sohbette Türkiye’ye yönelik mesajlar verdi. Esad, Türkiye-Suriye ilişkilerine değinerek, “Suriye’den tam çekilme olmaksızın Erdoğan ile görüşmenin mümkün olmayacağını” dile getirdi.

Esad, “Tüm Türk güçlerinin Suriye’den çekilmesi ve bu çekilmenin tam olması gerekir” ifadelerini kullandı.

Seçimlere yönelik değerlendirme

Türkiye’deki seçimlere dikkat çeken Esad, “Ben Türkiye’nin iç işlerine karışmam ve seçimlerde kimin kazanacağıyla ilgilenmiyorum. Benim için önemli olan, seçilen kişinin Suriye ile iyi ilişkiler kurması, ilişkileri geliştirmesi ve Suriye’den çekilmenin gerçekleşmesidir” dedi.

Esad, Suriye’nin yeniden ayağa kalkması için çalıştıklarını kaydederek, “Biz ülkemizde kendi işimize bakıyoruz, çalışıyoruz, birçok komploya ve saldırıya karşı koyuyoruz. Bize elini uzatana da hoş geldin deriz” diye konuştu.

DIŞ HABERLER

 

#Esad #Suriyeden #çekilme #olmadan #görüşme #olmaz

3 bin 510 hareketli seçmen Amed için yola çıktı

Yeşil Sol Parti, Amed’e 3 bin 100 seçmeni, Amed’ten de başka kentlere 410 seçmeni oy kullanmak üzere taşıyacak

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), yurttaşların ikametgahlarının bulunduğu kentlerde oy kullanabilmeleri için 28 Nisan’da başlattığı “Oyunu kullanmayan kalmasın” kampanyası kapsamında çalışmalarını sürdürüyor.

410 kişi de farklı kentlere taşınacak

Yeşil Sol Parti Amed İl Örgütü Hareketli Seçmen Komisyonu’na bugüne kadar kent dışından 3 bin 100 seçmen başvurdu. Komisyonla irtibata geçen 3 bin 100 kişi Amed’e getirilecek. 410 kişi ise oy kullanacakları kentlere taşınacak.

Seçmenler oy kullandıktan sonra tekrar yaşadıkları kentlere getirilecek.

AMED

#bin #hareketli #seçmen #Amed #için #yola #çıktı

Tutuklu gazeteci Gürbüz’den ‘Özgür basına sahip çıkın’ çağrısı

Tutuklu gazeteci Nadiye Gürbüz, ‘Sosyalist, özgür basına daha fazla sahip çıkın, haberlerimizin daha fazla kesime ulaşması için çabalayın. Faşist saray rejimine karşı mücadeleyi büyütün’ dedi

Son 10 ayda 34 özgür basın emekçisi çeşitli bahanelerle tutuklanırken, İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı ve Eskişehir Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında da 30 Nisan sabahı, 8 kentte düzenlenen operasyonda aralarında Etkin Haber Ajansı (ETHA) editörü Nadiye Gürbüz, Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti) milletvekilli adayları, Ezilenlerin Sosyalist Partisi (ESP) Eş Genel Başkanı, Sosyalist Kadın Meclisleri (SKM) ve Sosyalist Gençlik Dernekleri Federasyonu  (SGDF) üyelerinin de bulunduğu 23 kişi gözaltına alınmıştı. 3 Mayıs’ta emniyet işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen 23 kişiden 15’i 4 Mayıs günü savcılık sorguları ardından tutuklama talebiyle mahkemeye sevk edildi. Mahkemeye sevk edilenlerden aralarında ETHA editörü Nadiye Gürbüz, Yeşil Sol Parti Milletvekili adayı Müslüm Koyun, ESP Eş Genel Başkanı Şahin Tümüklü’nün de olduğu 9 kişi  “örgüt üyesi olma” iddiasıyla tutuklandı.

4 Mayıs’ta tutuklanan ve Marmara (Silivri) Kapalı Cezaevi’nde tutulan ETHA editörü Nadiye Gürbüz, JINNEWS’ten Marta Sömek’in sorularını yanıtladı.

‘Hapishaneler tehdit olarak kullanıldı’

Tutukluluğuna değinen Gürbüz, “Hapishaneler her zaman sosyalist, özgür basın emekçileri için tehdit olarak kullanıldı. Pek çok farklı gerekçe sunularak çok sayıda arkadaşımız tutsak edildi. Bugün benim tutuklanmamın tek nedeni de editörlük yaptığım Etkin Haber Ajansı’nda yayınlanan haberler. Neyle suçlandığımızı bilmeden gözaltına alındık. Gözaltı süresince bu durum devam etti. Adliyede, savcılık aşamasında sorulan sorular ETHA’da yayınlanan haberler ve ‘yasa dışı örgütlerle bağ kurma’ çabasını içeriyordu. Bana da yaptığımız haberleri ve çalıştığımız kurumları, sosyalist gazeteciliği savunmak düştü” dedi.

‘Direndik, yazmaktan vazgeçmedik’

Gürbüz, “Polis fezlekesini iddianameye dönüştüren savcılar, bu fezlekeleri tutuklamaya gerekçe yapan hakimler, bir hafta içerisinde aralarında benim de bulunduğum 7 gazeteciyi tutuklayarak faşist sistemin bekası için çabaladıklarını bir kez daha gösterdi. Faşist saray rejimi, devrimci sosyalistleri, işçileri, emekçileri, kadınları, Kürt halkını ve ezilen tüm halkları sindirmek için her türlü baskı, zor aygıtını kullanıyor. Sosyalist, özgür basın da bu kesimlerin sesi, soluğu olduğu, faşist saray rejiminin saldırı ve yalanlarını açığa çıkardığı için saldırıya uğruyor. Ancak bu gelenek yeni değil. Bugüne kadar direndik, yılmadık, gerçekleri yazmaktan vazgeçmedik” diye belirtti.

‘Saray rejimi saldırılarını artırabilir’

Olası seçim sonucunu değerlendiren Gürbüz, “Faşist saray rejimi, seçim öncesi başlattığı gözaltı, tutuklama saldırısıyla, seçim sonuçlarını tanımayacağını, seçim ertesi başta hizbulkontra HÜDA-PAR olmak üzere paramiliter güçlerle saldırılarını arttıracağının işaretlerini veriyor. Kaybederse seçim sonuçlarını tanır diye bakmamak gerekir. Bu saldırıların bize gösterdiği bu. Sosyalist, özgür basın emekçileri bu durumu kavramalı. Ama en önemlisi, mücadele dinamikleri bunu görmeli ve hazırlanmalı” ifadelerini kullandı.

‘Yurtsever basına sahip çıkılmalı’

Gürbüz, “Sosyalist, özgür basın emekçileri sokak ortasında infaz, bombalı katliam saldırıları, gözaltı, tutuklama, uzun yıllara varan hapis cezalarıyla yıllardır karşı karşıya. Baskı ve şiddetin dozu, biçimi farklılaşsa da amaç hiç değişmedi. Ama bakın dün olduğu gibi bugün de yerimizi dolduranlar var. Bugüne kadar susmadık, gerçekleri yazmaktan vazgeçmedik, bugün de vazgeçmeyeceğiz. Gözaltındayken gönderdiğim mesajda da söylediğim gibi, bugün devrimci sosyalist, yurtsever basına daha fazla sahip çıkma zamanı. Şimdi genç yoldaşlarımız gerçekleri yazacak, bizlerin yerini dolduracak” diye belirtti.

 Mücadeleyi büyütme mesajı

Son olarak çağrıda bulunan Gürbüz, “Sosyalist, özgür basına daha fazla sahip çıkın. Yazdıklarımızın, haberlerimizin daha fazla kesime ulaşması için çabalayın. Okuyun, okutun. Faşist saray rejiminin manipülasyonlarına karşı mücadeleyi ancak böyle büyütebiliriz” dedi.

İSTANBUL

#Tutuklu #gazeteci #Gürbüzden #Özgür #basına #sahip #çıkın #çağrısı

Hayatını kaybeden 30 yıllık tutuklu Kırtay ardından şarkısını bıraktı

30 yıllık tutukluluğunun ardından tahliye edilen ve dün hayatını Abdulhalim Kırtay’ın ‘Çavê te wek çavên xezalê’ şarkısını söylediği anlara ait bir görüntü ortaya çıktı

İnsan Hakları Derneği’nin (İHD) ağır hasta tutuklu listesinde yer alan ve 22 Mart’ta ölüm döşeğindeyken tahliye edilen ve dün hayatını kaybeden 30 yıllık tutuklu Abdulhalim Kırtay’ın son zamanlarına ait bir video ortaya çıktı.

Ölüm döşeğinde olan Kırtay, tahliye edildikten sonra getirildiği evinde kısa bir süre kalmış, tekrar hastaneye kaldırılmıştı. Dün Gazi Yaşargil Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde yaşamını yitiren Kırtay, Yeniköy Mezarlığı’na defnedildi.

30 yıl cezaevinde mücadele eden Kırtay, ardından mücadelesinin yanı sıra Seîd Yusuf’un “Çavê te wek çavên xezalê” şarkısını söylediği anlara ait bir video bıraktı.

AMED

#Hayatını #kaybeden #yıllık #tutuklu #Kırtay #ardından #şarkısını #bıraktı

Operasyon bölgesinde bir asker hayatını kaybetti

Savunma Bakanlığı, Zap, Avaşîn ve Metina’da sürdürülen askeri operasyonda bir askerin hayatını kaybettiğini açıkladı

Türkiye’nin Federe Kürdistan Bölgesi’ne yönelik saldırıları devam ederken, şiddetli çatışmalar da sürüyor. Zap, Avaşîn ve Metîna bölgelerine dönük saldırılar KCK’nin eylemsizlik kararına rağmen sürerken, bölgeye yönelik savaş uçakları tarafından her gün onlarca saldırı düzenleniyor.

Bölgede yaşanan çatışmaya ilişkin açıklama yapan Savunma Bakanlığı, 12 Mayıs’ta sözleşmeli asker Muhammed Küçük’ün hayatını kaybettiğini açıkladı.

HABER MERKEZİ

#Operasyon #bölgesinde #bir #asker #hayatını #kaybetti

Avrasya Araştırma Kurucusu Özkiraz gözaltına alındı

Avrasya Araştırma Kurucusu Kemal Özkiraz, Ankara’da gözaltına alındığını duyurdu

Avrasya Araştırma Kurucusu Kemal Özkiraz, Twitter hesabından, “Kemal Özkiraz biraz önce Ankara’da gözaltına alındı.” paylaşımı yapıldı. Özkiraz’ın neden gözaltına alındığına dahil bir bilgi veirlmedi.

HABER MERKEZİ

#Avrasya #Araştırma #Kurucusu #Özkiraz #gözaltına #alındı

Oy verme çağrısı: İnatçı bir halk duruşu sergileyeceğiz

Yeşil Sol Parti 3’üncü bölge milletvekili adayı İlknur Birol, inatçı bir halk duruşu sergileyeceklerini söyleyerek herkesi oy kullanmaya çağırdı

Milyonlarca seçmenin sandıklara giderek oy kullanacağı ve seçimlerde önemli bir rol oynayacağı kentlerden biri de İstanbul. 30 bin 803 sandığın kurulacağı, 11 milyon 350 bin 969 seçmenin ise oy kullanacağı İstanbul’da, Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti) sandık güvenliği için uzun zaman önce çalışmalarına başladı. Kentin 13 ilçesi ile birlikte her okulda iki ve ikiden fazla Yeşil Sol Partili sandık görevlisi çalışma yürütecek. Bununla birlikte müşahitler, avukatlar ve sayısız gönüllüler de Yeşil Sol Parti ile görev alacak. Merkezi ve yerel mekanizmalar kuracak olan Yeşil Sol Parti, tüm bölgelerin akışını progromatik bir şekilde hazırlayarak takibini yapacak.

Yeşil Sol Parti’nin İstanbul 3’üncü bölge milletvekili adaylarından İlknur Birol ve Amed Tabip Odası Başkanı Elif Turan  yarın gerçekleşecek olan seçimlerdeki sandık güvenliğine dair JINNEWS’e konuştu.

‘Denetleyici bir organizasyon içindeyiz’

Partilerinin uzun zaman önce sandık güvenliğiyle ilgili çalışmalarına başladığının bilgisini veren Birol, “Sandık kurulu üyeliklerini HDP adına veremeyeceğimizin kararı alındığı andan itibaren bütün görevlilerimiz müşahit olarak sandıklara atandı” dedi. İstanbul’un 13 ilçesinde sandık kurulu üyelerinin yer aldığını belirten Birol, “Ama her okulda en az iki, ikiden çok olan okul sorumlumuz var. Mevzuatta, adı seçim mahalinde itiraza yetkili kişi olarak geçen belgeli, bir ihlal halinde resmen itiraz etmeye yetkili olan kişilerden söz ediyoruz. Bir okul ağımız var. Yani okul sorumlularımız ve sandıklarda görevli müşahit arkadaşlarımızdan oluşmuş ağımız var. Oy kullanmanın başladığı andan, oy kullanmanın biteceği ana kadar olan bütün zamanı bir ihlallerin tespiti, itirazların yapılması yani sağlıklı oy kullanmayı sağlayacak müdahalelerde son derece denetleyici ve müdahale edici bir organizasyon içindeyiz” sözlerini kullandı.

‘Sandık güvenliği mekanizmamızı kurduk’

Birol, seçim sonrasına dair de şunları kaydetti: “Saat 17.00’den sonra sandıklar açılıp oy sayımı gerçekleştikten sonra da seçim sonuç tutanaklı yani oyların sayımının güvenli şekilde yapılması, bu açıdan gözlenmesi bütün müşahitlerimizin görevi olacak. Hatta oy kullananlarımızın görevi olacak. Islak imzalı tutanaklar oluşturulduktan sonra da görevlilerimiz bunların merkezlere iletiminde bu denetleme ve gözleme devam edecek. Ve ıslak imzalı tutanaklar bizim kanalımıza akacak mutlaka. Orada ilçe ve il bazlı toparlandıktan sonra hızla genel merkezimizde kurulu düzeneğe aktarılacak. Genel merkezde de gelen bu ıslak imzalı tutanaklar karşılaştırılmalı, üçlü bir mekanizma kuruldu. Karşılaştırılacak ve en güvenli sonuçla kayda alınacak. Biz bunu bütün sürecin tamamlanıp yani itiraz süreçlerinden sonra çıkacak olan gerçek durum da ortaya çıktıktan sonra ilana kadar sürdüreceğimiz bir mekanizmayı kurduk.”

 ‘Kararlı ve örgütlüyüz’

AKP-MHP iktidarının tedirginlik ile topluma bir algı yaydığını söyleyen Birol, “Bu seçimlerde devletin olanaklarını kendi lehlerine kullanabileceklerine ilişkin bir algı var. Bunun birinci amacı seçmeni sandıktan uzak tutmaya yönelik. Biz buna yaklaşık bir, bir buçuk aydır devam eden seçim propagandası sürecinde müdahil olduk. Sandığa her koşulda en yüksek sayıda gitme, oyunu kullanma ve oyunu takip etme bilinciyle davranma propagandası yaptık. Parti olarak buna hazır olduğumuzu söyleyebilirim. İkincisi de, giren oyun doğru biçimde sandıktan çıkıp sayılması meselesinde de kararlı, inatçı bir halk duruşu sergileyeceğiz. Bu açıdan örgütlüyüz. Buna destek vermek isteyen bütün hukukçuları, avukatları ve yurttaşlarımızı da bizim bu çabamızı kuvvetlendirecek şekilde yanımızda yer almaya, müşahit olmaya, hukukçu olarak bu çalışmanın içinde yer almaya bir kere daha çağırıyoruz. Özellikle gençler başta olmak üzere her yaştan yurttaşa çağrı yapan Birol, “Herkes asla üşenmemeli ve hiçbir gerekçeye yaslanmadan yarın sandığa gidip oyunu kullanmalıdır. Partisini desteklemelidir” dedi.

‘Mecliste kilit ve anahtar pozisyonda olacağız’

Halkların, Yeşil Sol Parti’nin Meclis’te güçlü bir vekil sayısı ile yer almasının önemini çok iyi bildiğini dile getiren Birol, “Bu denklemi yurttaş çok iyi biliyor. Yani bu 50+1 ile cumhurbaşkanlığı seçimi ve parlamentoda bir vekil çoğunluğunun önümüzdeki dönemde bir kanun yapmada, anayasa değişikliğinde ve olası çeşitli değişiklikler için atılacak adımlarda, halkın ‘seçimler bittikten sonra bizi de unuttu bu parlamento ve vekiller’ denilen duyguya yenik düşmemek için yapacakları şey Yeşil Sol’u desteklemektir. Çünkü biz kilit ve anahtar diye kodladığım bu pozisyonda, bu halkın çektiği bütün eziyetlerden, yoksulluktan, baskıdan, konuşamamaktan, düşüncesini ifade edememekten, özgürlük alanlarının kısıtlanmasından, özellikle kadınlar için bununla ilgili atılacak her adımda bizim daha önceki Meclis performansımız bellidir. Kuvvetli bulunduğumuz pozisyonu, halkın aleyhine atılacak hiçbir adıma müsaade etmeyecek şekilde büyük bir barikat olmak” olduğunu söyledi.

‘Oylar yeşil Sol’a’

“Türkiye’de bu zorbalık rejimi değişecek” diyen Birol, “Türkiye’de hepimizi insanlıktan çıkarmaya doğru hızla ilerleten bu ideolojik nefret iklimi değişecek. Daha başka bir iklimde, cumhuriyetin ikinci yüz yılında ve 21’inci yüz yılın eşiğinde bambaşka bir toplum, bambaşka bir ülke olmaya ve bir cennet ülke haline gelmek için kuvvetli adımları atma şansı elde edeceğiz. O yüzden oylar Yeşil Sol Parti’ye” sözleriyle seslendi. Yurttaşların seçim matematiğini iyi yaptığını paylaşan İlknur, “Bu toplumun belki de en çok matematik hesabı yaptığı yer seçimlerdir. Bazen bizi bile şaşırtan sonuçlar üretir. Bu matematiği iyi yapan her yurttaşımızın cumhurbaşkanlığında Sayın Kılıçdaroğlu’na evet oyu vermesi ve Yeşil Sol Parti’ye evet oyu verip bu değişim rüzgarının en önemli parçası haline gelmesi için çağrımızı bir kere daha yineliyorum. Oylar Yeşil Sol’a” çağrısını yaptı.

Seçim Gözlem Merkezi sandık güvenliği için hazır

Seçim çalışmalarının son saatlerde de hummalı şekilde sürdüğü Amed’de 14 Mayıs seçimleri için 3 bin 675 sandık kurulacak, 1 milyon 143 bin 887 seçmen oy kullanabilecek. Sandıkların korunması, güvenliği konusunda Kurdistan kentlerinde yaşanan kaygıya karşı hem yurttaşlar, hem sivil toplum örgütleri (STÖ) hem de siyasi partiler müşahitlik kampanyaları başlatarak sandık güvenliğini sağlamayı amaçlıyor. Bu kapsamda Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi’nin (Yeşil Sol Parti) müşahitlik çağrısına 4 binin üzerinde yurttaş karşılık verdi ve müşahit olarak sandıklarda görev alma başvurusu yaptı.

 ‘Süreç şeffaf yürütülmeli’

Kentteki 99 STÖ ise yine aynı amaçla Seçim Gözlem Merkezi kurduğunu deklare etti. Kent Koruma ve Dayanışma Platformu’nu oluşturan kurumlar, konuya dair geçtiğimiz günlerde yaptıkları yazılı açıklamada, “Seçmen iradesinin tam manasıyla tecelli etmesi için oy kullanma işleminin sağlıklı gerçekleşmesinin yanı sıra oy sayım işlemlerinin ve sonuçların hiçbir şüpheye yer vermeyecek şekilde şeffaf yürütülmelidir. Kent Koruma ve Dayanışma Platformu olarak bu sürecin sorumluluğunun farkında olarak oluşturduğumuz Seçim Gözlem Merkezi ile süreci yakından takip ettiğimizi kamuoyu ile paylaşıyoruz” denildi.

‘Demokratik, adil bir seçim yürütülmeli’

Oluşturulan Seçim Gözlem Merkezi’ne dair Platform Sözcüsü ve Amed Tabip Odası Başkanı Elif Turan, bilgi paylaştı. Demokratik ve adil bir sürecin yürütülmesi için taleplerini deklarasyonda belirten Turan, “Platformun bünyesinde olan kimi kurumlar tarafından bağımsız gözlem kurulları da oluşturulmuştu daha önce de. Böyle bir süreç işletilecek bu seçimde de. Seçim kampanya süreçleri de dahil olmak üzere olası hak ihlallerinde bunları gözlemleyip, bünyemizde bulunan avukat gönüllülerimizle ilgili kurumlara iletmeyi planlıyoruz” dedi. Gözlem Merkezi’nde gönüllülerin bulunacağını kaydeden Turan, “Temel talebimiz en temel hakkımız olan seçme ve seçilme hakkımızı kullanabilmek. Bu seçimlerin daha demokratik ve adil şekilde yürütülmesini talep ediyoruz” mesajını verdi.

HABER MERKEZİ

 

 

#verme #çağrısı #İnatçı #bir #halk #duruşu #sergileyeceğiz

Munzur’a düşen 3’ncü kişi de bulundu

Munzur Nehri’ne düşen 3 kişiden Azad Demiral’ın da cansız bedenine ulaşıldı

Amed’den Dersim’in Pulur (Ovacık) ilçesine gelen ve Pulur karayolunun 40’ıncı kilometresinde 21 Nisan’da Munzur Nehri’ne düşen otomobilde suya kapılan üçüncü kişinin de cansız bedenine ulaşıldı.

Arama çalışmalarının 16’ncı gününde Miskişah mevkisinde Baran Aslantaş’ın, 19’uncu gününde ise yol Venk Köprüsü mevkisinde Mehmetcan Demiral’ın cansız bedenine ulaşıldı.

Arama çalışmalarının 23’ünü gününde ise, Azad Demiral’ın cansız bedeni Munzur Çayı ile Uzunçayır Baraj Gölü’nün sınırını belirleyen Mavi Köprü mevkiinde bulundu. Demiral’ın cenazesi otopsi için, Tunceli Devlet Hastanesi morguna götürüldü.

Üç gencin cenazelerinin bulunmasının ardından arama çalışmaları sonlandırıldı.

DERSİM

#Munzura #düşen #3ncü #kişi #bulundu