Ana Sayfa Blog Sayfa 479

Anadolu Ajansı seçim verilerini YSK’dan değil AKP’den mi alıyor?

Anadolu Ajansı’nın eski temsilcisi, AA’nın sonuçları YSK’den değil AKP’den aldığını iddia etti. Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici ‘AA, AKP Genel Merkeziyle işbirliği halinde’ dedi

Türkiye’de seçimlere 2 gün kaldı. Seçim güvenliği ile ilgili endişeler ise hala devam etmekte. Bu endişelerin başlıca kaynaklarından biri de Anadolu Ajansı.

AA’nın hem yetkilileri hem eski çalışanlarının yaptığı farklı açıklamalar, soru işaretlerini derinleştirdi. AA yetkilileri, Sözcü Gazetesi Yazarı Saygı Öztürk’e verdiği mülakatta çarpıcı açıklamalarda bulundu. Bu açıklamalar kapsamında, AA’nın 14 Mayıs Cumhurbaşkanlığı ve Genel Seçimlerinde 191 bin sandığın 50 bininde kendi muhabirleri aracılığıyla veri toplayacağı, kalan 141 bin sandıkta ise anlaşma gereği ismi açıklamayan bir “araştırma şirketi” ile veri toplayacağını açıkladı. Şirketin isminin gizli olması ise dikkat çekti.

AKP’den bilgi alıyorlar

AA’nın açıklamalarının yanı sıra Kalkınma, Uluslararası ve Kurumsal Ekonomi konusunda uzman Prof. Dr. İbrahim Öztürk’ün, kendisine ulaşan eski bir AA çalışanının iddialarına yer vermesi de ajansın güvenilirliği bağlamında tartışma başlıklarından biri haline geldi.

Sanal medya hesabından yapılan paylaşımda, İl Temsilcisi olarak iki genel seçim ve bir mahalli seçimde görev yaptığını belirten eski AA temsilcisinin şu iddialarına yer verildi: “Anadolu Ajansı kanallara servis ettiği verileri muhabirlerinden almıyor, her sandık ve okuldan veri aktaracak kadar muhabir istihdam etmesi mümkün değildir. Anadolu Ajansı, AKP ile ortak hazırlanmış bir yazılım aracılığıyla verileri AKP teşkilatlarından almaktadır. İl temsilcisi olarak bütün bu sürecin 1’inci dereceden tanığıyım. Anadolu Ajansı kesinlikle seçim sonuçlarını YSK’dan almamaktadır”

YSK: AA bizden veri almıyor

Bunun yanı sıra 2019 yılında yapılan Yerel Seçimlerinde AA veri aktarımını 12 saat boyunca durdurdu. Buna ilişkin açıklama yapan dönemin YSK Başkanı Sadi Güven, “AA benim müşterim değil. Benden veri almıyor” açıklaması yaptı.

Bildirici değerlendirdi

MA’dan Yüsra Batıhan’a konuşan Medya Ombudsmanı Faruk Bildirici, AA’nın seçimlere ilişkin yaklaşımının güven vermediğini ifade ederek, “AA normal zamanlarda da siyasi iktidarı koruyup kollayan habercilik yapıyor. Erzurum’da İmamoğlu mitingi sırasında yapılan taşlı saldırıyı haber yaparken bile ‘yabancı cisimler atıldı’ diye haber yapabiliyor. Böyle bir AA, siyasi partileri duymayan, siyasi iktidar yanlısı bir kamu ajansı güven vermiyor” dedi.

Şirket ismi açıklanmalı

AA’nın 2019 yılında yapılan Yerel Seçimlerde veri akışını kestiğini ve ilk sonuçlarda AKP’nin önde olduğu ilçeleri yansıttığını hatırlatan Bildirici, şunları söyledi:

“Açık açık söylemiyorlar ama görünen o ki AKP Genel Merkeziyle işbirliği halindeler. AA yetkilileri, Saygı Öztürk’e verdikleri söyleşide ne kadar düzgün bir çalışma sistemi yürüteceklerini anlatmaya çalışıyor ancak orada benim şüphemi daha da arttıran bir detay var. ‘Bir şirketle işbirliği halinde çalışacağız ancak şirketin ismi gizli’ diyor. Bir kere gazetecilik şeffaflıktır. Hiçbir şey gizli kalmaz, gizli bir şey de yapmamaları lazım”

İSTANBUL

#Anadolu #Ajansı #seçim #verilerini #YSKdan #değil #AKPden #alıyor

Kordu: Dersîm seçime hazır, oylarınızı kullanın!

Yeşil Sol Parti Dersîm Milletvekili adayı Ayten Kordu, Dersîm’in seçimlere hazır olduğunu belirterek, tüm Dersîmlileri oy kullanmaya çağırdı

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti) Kurdistan ve Türkiye’de seçim çalışmalarında sona yaklaşırken, sandık güvenliğinin önemine de vurgu yapmaya devam ediyor. Dersîm’de köy köy, mahalle mahalle seçim çalışması yürütmeye devam eden Yeşil Sol Parti milletvekili adayı Ayten Kordu Mezopotamya Ajansı’ndan Eylem Akdağ’a konuştu.

‘Herkese ulaşmaya çalıştık’

Seçim tarihinin açıklanmasıyla alanda çalışmalara başladıklarını hatırlatan Kordu, “Kentimizde ilk startı verdiğimizden beri çok yoğun çalışma yürüttük. Dersîm’de hemen hemen bütün ilçelerimize, köylerimize, esnaflarımıza herkese ulaşmaya çalıştık. Tabi ki eksik bıraktığımız köyler var ama onları da seçimden sonra ziyaret ederek tamamlamayı düşünüyoruz ama tabi çok yoğun olan bölgelerimize gittik. Çalışmalarımız çok iyi geçti, hemen hemen her yerde emek veren arkadaşlarımız oldu. Yine merkezde çok yoğun çalışmalar yürüttük. Çalışmalarımıza seçim yasağına kadar devam edeceğiz” dedi.

‘Dersîm seçim gününe hazır’

Yine sandıkları koruma noktasında çok çalıştıklarını belirten Kordu, “Sandık görevlisi konusunda da çok yoğun bir çalışmamız oldu. Burada hem kriz koordinasyonumuz olacak, hem hukukçular kendi içinde çalışmalar yapacak hem de ben iki hukukçuyla beraber akşama kadar sandıkları gezeceğim. Hemen hemen bütün sandıklarda müşahit görevlimiz ve sandık görevlilerimiz var. Geçmişten deneyimlerimiz var o konuda sıkı tutuyoruz. Tüm insanlarımız oy kullanmalı, oy kullanmak çok önemli. Hareketli seçmenlerimiz için hem şehir dışına gidenler hem de köylerimizden seçim noktalarına gitmeleri için yoğun bir hazırlık yaptık. Araçlar temin ettik o konuda teknik hazırlıklarımız hızla devam ediyor. Dersim seçim gününe hazır. İnanıyorum ki en iyi temsiliyeti çıkartacağız” diye belirtti.

‘Emeklerimiz boşa gitmeyecek’

Dersim’in çok özgün ve önemli bir kent olduğunu vurgulayan Kordu, “Çok yoğun beklentiler var. Seçim sürecinde tek adamın gitmesi ve kadın temsiliyetinin parlamentoda en güçlü bir şekilde yer alması için insanlarımız bizlere önerilerde bulundu. Dersim halkı bu konuda bize çok güç verdi. Hem Dersim halkına hem de Avrupa’daki halkımıza çok teşekkür ediyoruz. Bu konuda çok yoğun çalışmalar yürüttüler. İnanıyorum emeklerimiz boşuna gitmeyecek. Bu emeklerinin her bir dirheminin karşılığını alacağız. Kentimiz için çok daha fazla emek vermemiz gerekiyor. Elbette ki seçim sürecinde seçime dönük çalışma yürütmemiz gerekiyor ama daha sonra çözüme dönük yine aynı bu tempo ve yoğunlukta devam ettirmemiz gerekiyor. Bu konuda kentimizde bir hemfikirlik de var. Her şey güzel olacak. Burası Jaru Diyaru topraklarıdır. Bu topraklara hak edilen şekilde emek vermek gerekiyor” ifadelerini kullandı.

‘Daha fazla mücadele etmek gerekiyor’

“Dağın, taşın, kurdun, kuşun, böceğin her bir şeyin üzerimizde hakkı var” diyen Kordu, şöyle devam etti: “Bu hakkı biliyoruz. Bu hakkı vermemiz gerekiyor. Daha fazla mücadele etmemiz gerekiyor. Bunun bilincindeyiz, dolayısıyla topraklarımızın yoğun emeği var. Bu emeklere layık olmamız gerekiyor. Bu konuda arkadaşlarımız yoğun çalışmalar yürüttü, bu emeği daha da yükseltmek ve görünür kılmak gerekiyor. Bunun için de arkadaşlarımız ve halkımızla beraber çözüm için de aynı duyarlılık ve tempoyla çalışmayı sürdüreceğiz. Bundan emin olsunlar. Tüm Dersim halkımıza selam ve teşekkürlerimi iletiyorum. Dün buradaydık, bugün de buradayız yarın da burada olacağız.”

DERSÎM

 

#Kordu #Dersîm #seçime #hazır #oylarınızı #kullanın

Yeşil Sol Parti adayları Amed halkını mitinge çağırdı

Yeşil Sol Parti milletvekili adayları Amed’de hazırlıkların tamamlandığı belirterek tüm yurttaşları yarın yapıalcak mitinge çağırdı

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti), 14 Mayıs Cumhurbaşkanlığı ve genel seçimlere giderken birçok kentte yaptığı mitinglerin finalini yarın İstanbul, Wan ve Amed’de gerçekleştirecek. Amed mitingi, Cumartesi günü saat 13.00’da Yenişehir ilçesine bağlı İstasyon Meydan’ında yapılacak.

Yeşil Sol Parti Amed milletvekili adayları, Pazar günü gerçekleşecek mitinge güçlü katılımın önemli olduğunu ve seçim zaferini kutlayacaklarını belirterek, katılım çağrısı yaptı.

Miting bizim için çok önemlidir

Yeşil Sol Parti milletvekili adayı Mehmet Kamaç, gece gündüz demeden, mahalle mahalle, sokak sokak, kapı kapı dolaşarak seçim çalışmaları yürüttüklerini söyleyerek, artık sona gelindiğini belirtti. Yarın gerçekleşecek Amed mitingine katılım çağrısı yapan Kamaç, “Bu miting bizim için çok önemlidir. Mitingimizle dünyaya, Amed halkı başta olmak üzere, ‘Kürt halkının iradesi sokaktadır’ fotoğrafını göstereceğiz” dedi.

‘Baskı atmosferinde giriyoruz’

Adaylardan Samet Mengüç, halkta büyüyen umuda işaret etti. Mengüç, “Mitingdeki coşkuyla seçime gideceğiz. Mitingle yeni bir rejim, yeni bir siyasi sürecin başlangıcı başlayacak. Halk artık yorgun, son 7 yılda yapılan baskılar, işsizlik ve ekonomik çöküntüyle özellikle ceberut iktidarın yapmış olduğu baskı atmosferiyle seçime giriyoruz. Halkımız ne yapacağını çok iyi biliyor. Halkımız mitinge katılarak bunun mesajını verecek” diye belirtti.

‘İnkara karşı’

Adaylardan Serhat Eren, “Halkımıza sesleniyorum; İstasyon Meydanı’nda bu kirli savaş politikalarına karşı, ret ve inkar politikalarına karşı, eşit ve özgür bir yaşam için mitinge katılalım” derken, adaylardan Adalet Kaya ise, kadınlara seslendi. Özellikle genç kadınların katılım sağlamasının önemli olduğunu ifade eden Kaya, yeni yaşamın inşasına ilk adım için miting alanında buluşmaya davet etti.

Biz başaracağız

Adaylardan Ceylan Akça ise, “Bu mitingi Erdoğan rejimi altında geçireceğimiz son gün olarak düşünüp gelmenizi istiyorum. Sokaklarda bizi taciz eden polislerin varlığı ile geçireceğimiz son gün, o gün bu zalimlerin kendilerini güçlü hissettikleri son gün. Bu nedenle onlara inat, en renkli elbiselerinizi giyin, zaferi kutluyoruz. Bu iktidara, bu zulme gülerek yanıt vermelerini istiyoruz. Halkımızı İstasyon Meydanı’na davet ediyorum, gelip bizimle halaya katılmalarını ve bu halayda Erdoğan’a el sallamalarını istiyorum. Biz başaracağız, onlar gidecek” diyerek Amed halkını mitinge davet etti.

AMED

#Yeşil #Sol #Parti #adayları #Amed #halkını #mitinge #çağırdı

Adana’da zincirleme kaza: 7 ölü, 7 yaralı

Adana’da sabah saatlerinde yaşanan zincirleme trafik kazasında 7 kişi hayatına kaybetti, 7 kişi yaralandı

Adana’nın Pozantı ilçesinde, polis ekiplerinin otoyolda yanan TIR’a müdahale ettikleri sırada meydana gelen ve 13 aracın karıştığı zincirleme kazada 7 hayatını kaybetti, 7 kişi ise yaralandı.

13 Araç çarpıştı

Akşam saatlerinde Adana- Ankara otoyolu Akçetekir mevkiinde meydana gelen kazada polis ekiplerinin otoyolda yanan TIR’a müdahale ettikleri sırada, Akçetekir’den Pozantı istikametine seyir halinde olan iki aracın çarpışmasıyla başlayan kazaya ikisi polis, dördü otomobil, ikisi TIR ile toplam 13 araç karıştı.

Yaralılar hastaneye kaldırıldı

Kaza yerine çok sayıda sağlık, polis ve Mersin ile Adana’dan itfaiye ekipleri sevk edildi. Kaza yerine gelen ekiplerce yapılan incelemede 7 kişinin öldüğü, 7 kişinin de yaralandığı tespit edildi.

Yaralılar, sağlık ekiplerince kaza yerinde yapılan ilk müdahalelerinin ardından Adana ve Pozantı’daki hastanelere kaldırılarak tedaviye alındı.

ADANA

#Adanada #zincirleme #kaza #ölü #yaralı

Deprem bölgesinde halka çağrı: Müşahit olun, sandıkları koruyalım

Deprem bölgesinde seçim koordinasyon üyeleri, sandık güvenliği için ‘müşahit ol’ çağrısı yaptı

Sarsıcı depremin ağır yıkıma neden olduğu kentlerde onbinlerce kişi yaşamını yitirdi, yüzbinlerce kişi göç etmek zorunda kaldı. Hareketli seçmene dönen Mereş ve Dîlok’da yurttaşlar, seçim güvenliği kaygısı yaşıyor.

MA’dan Rukiye Adıgüzel’e konuşan Dîlok Seçim Koordinasyonu’ndan Sabri Yıldız ve Mereş Seçim Koordinasyonu’ndan Beybun Aslan, 14 Mayıs Cumhurbaşkanlığı ve Genel Seçimlerde sandığa sahip çıkma çağrısında bulundu.

Seçimlerin önemine vurgu yapan Sabri Yıldız, önümüzdeki yüzyılın kaderini belirleyeceğini ve rejim değişikliği için önemli bir adım olduğunu söyledi. Yıldız, bu nedenle tüm muhalif kesimlerin sandık güvenliği noktasında bir araya gelmesi gerektiğinin altını çizdi.

Sandıklara çağrı

Mereş Seçim Koordinasyonu’ndan Beybun Aslan ise, ülkede ciddi bir tahribat yaratan iktidara karşı oy kullanılması çağrısı yaparak, “Bu bir hesap sorma seçimidir. AKP’nin esaretinden kurtulmak için, iktidarı geriletmek için, ayrımcılığa, eşitsizliğe son vermek için 14 Mayıs’ta seçimlere gidiyoruz. 14 Mayıs bunun için çok önemli. Yeni yaşamı inşa etmek için 14 Mayıs’ta sandıklara gideceğiz” ifadelerini kullandı.

Müşahit ol kampanyası

Mereş’te köy köy, mahalle mahalle seçim çalışmalarını sürdürdüklerini aktaran Aslan, sandıkların kurulduğu her alanda sandık güvenliği noktasında önlemler alınacağını belirtti. Hukukçuların da seçim günü sahada olacağını söyleyen Aslan, “Sandık güvenliği bizler için çok önemli. Geçmiş seçimlerden de hatırlayacak olursak, birçok oyunlar oynandı. Birçok sahte evraklar konuldu. Hazır basılmış pusulalar ortaya çıktı. Bizde bunun güvenliği için tüm arkadaşlarımızla birlikte çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Sandıkları korumak için Müşahit olunmalı ” dedi.

MEREŞ

#Deprem #bölgesinde #halka #çağrı #Müşahit #olun #sandıkları #koruyalım

Cizîr’de şüpheli çocuk ölümü

Cizîr’de 15 yaşındaki Ferhat Tadik şüpheli bir şekilde hayatını kaybetti

Şirnex’in Cizîr ilçesinde 15 yaşındaki Ferhat Tadik isimli çocuk, şüpheli bir şekilde yaşamını yitirdi. Gelecek Partisi ilçe yöneticisi Kakil Tadik’ın çocuğu Ferhat Tadik’in, silahla vurulduğu belirtildi. Tadik’in ailesinin olayı fark etmesi üzerine 112 Sağlık ekiplerine haber verdi. Olay yerine giden sağlık ekipleri Tadik’in hayatını kaybettiğini belirledi.

Tadik’in cenazesi Cizre Devlet Hastanesi morguna kaldırıldı. Otopsi işlemlerinin ardından cenaze Cizîr Asri Mezarlığında defnedildi.

Olayla ile ilgili soruşturma başlatıldı.

ŞİRNEX

#Cizîrde #şüpheli #çocuk #ölümü

‘İbrahim’in yolundan gidin, adaletli olana oy verin’

Dine en büyük zararı AKP iktidarının verdiğini söyleyen HDP İslam Masası Eş Sözcüsü Emin Ay, ‘Oylarınızı tekçi ve ırkçılığa karşı çok sesli ve adaletli olana verin’ dedi

Geçmiş seçimlerde meydanlara elinde Kürtçe Kur’an-ı Kerim meali ile çıkan AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan, 14 Mayıs seçimlerinde seccade ile miting gerçekleştiriyor. “Dini siyasete alet etmekle” eleştirilen Erdoğan, din üzerinden muhalefeti hedef almaya devam ediyor.

Mezopotamya Ajansı’ndan Mahmut Altıntaş’a konuşan Halkların Demokratik Partisi (HDP) İslam Masası Eş Sözcüsü Emin Ay, AKP’nin dini siyasete alet ederek iktidarını sürdürme hedefinde olduğunu belirtti.

‘Suçlarını örtmek için dini kullanıyor’

AKP iktidarının dini sadece kendisinin konuşabildiği bir alan haline getirdiğini belirten Ay, “Bütün inançlarda olduğu gibi İslam dini de özgürlük, adalet ve eşitliği savunuyor. Kur’an, ayetleriyle dinde baskıya yer olmadığını, herkesin eşit olduğunu söylüyor. Fakat AKP iktidarı, tekçi, adaletsiz, baskıcı ve şiddet politikalarını dini söylemlere sıkıştırarak, meşrulaştırmak istiyor. Dini, suçlarını örtmek için bir örtü olarak kullanıyor” dedi.

‘İktidar Kürt inkarı politikaları sürdürüyor’

Ay, “İslam dini ırkçılığı yasaklamıştır. İslam peygamberi Hz. Muhammed ‘ırkçılığı ayağımın altına aldım’ demiştir. Fakat AKP bunun tam tersi olarak, iktidarını tekçi ve Kürt inkarı politikalarla sürdürüyor. Meclis’te Kürtçeyi ‘Bilinmeyen dil’ olarak görüyorlar. Bu anlayış, Allah’ın yarattığını ret etmektir ki bunu İslam dini kesinlikle kabul etmiyor. AKP iktidarı her ne kadar kendisine dindar görünümü vermeye çalışsa da aslında iktidarını sürdürmek için dini bir araç olarak kullanıyor. Bugün dine en büyük zararı AKP iktidarı veriyor. İslam zulme sessiz kalmayın diyor” dedi.

‘Camilerde nefret söylemi gelişti’

AKP’nin 22 yıllık iktidarında din adı altında kendi tekçi anlayışını topluma dayatmaya çalıştığını vurgulayan Ay, “İslam dininde camiler, sorunların konuşulup çözüme bağlandığı, bilgilenmek için tartışmaların yapıldığı ve toplumsal paylaşımı geliştiren yerlerdir. Ancak AKP iktidarı döneminde camiler, bırakın sorunların çözüme kavuştuğu, tam tersi sorunların hiçbir şekilde konuşulmadığı, toplumsallaşma yerine kutuplaşmanın olduğu, nefret söylemlerin geliştiği yerler haline geldi. Cami imamları AKP iktidarının izin verdiği kadar dini ve Allah’ın emirlerini halka anlatıyor” diye belirtti.

‘Oyları tekçiliğe ve ırkçılığa karşı verin’

AKP’nin iktidarını din ve milliyetçi söylemlerle sürdürme hedefinde olduğunu söyleyen Ay, İslam dininin ölçülerinin, adalet, insan hakları, eşitlik ve özgürlük olduğunu vurguladı. Ay, “Medine sözleşmesine baksınlar, orada ırkçılık ve tekçilik yok. Partilerin programlarına baktığımız zaman ben açık açık Yeşil Sol Parti’ye oy vereceğimi söylüyorum. Oylarınızı tekçi ve ırkçılığa karşı çok sesli ve adaletli olana verin” şeklinde konuştu.

‘İbrahim’in yolundan gidin’

Seçimlerin önemine dikkat çeken Ay, “AKP iktidarının topluma dayatmak istediği sistemin Kur’an’daki tanımı, Nemruttur ve bu sistemin adı tağuttur. Çünkü AKP iktidarı zulümde sınır tanımıyor. Bu nedenle eğer bir kimsenin dindarlık gibi bir derdi var ise oylarıyla Nemrutlara ortak olmasın. Bu seçimlerde de önümüzde iki yol var. Biri dini tekçi ve zalim iktidarını sürdürmek için Nemrutların yolu, diğeri buna karşı adalet, bütün insanlar ve doğanın hakkını savunan İbrahimlerin yolu. Eğer adaletten ve eşitlikten yanaysanız, İbrahimlerin yolunu seçin. İnanıyorum ki Semsûr halkıda İbrahimlerin yolunda yer alacak” diye belirtti.

HABER MERKEZİ

 

#İbrahimin #yolundan #gidin #adaletli #olana #verin

Depremzede ailenin desteğe ihtiyacı var: Tek isteğim oğlumun tedavi edilmesi

Geçirdiği trafik kazasıyla bilinci kapanan oğluna bakan Nuriye Arslan, Dîlok’ta evlerinin depremle yıkılmasıyla Semsûr’a taşındı. Oğlunun tedavisi için özel bir hastaneye ihtiyaç olduğunu belirten Arslan, eşinin aldığı maaşın ilaçlara yetmediğini ifade etti

Mereş (Maraş) merkezli 6 Şubat’ta peş peşe iki büyük deprem yaşanırken, 11 kentte büyük yıkımlar meydana geldi. O kentlerden biri de Semsûr (Adıyaman) aradan geçen zaman rağmen yurttaşların sorunları çözülebilmiş değil.

Bêhiştî (Besni) ilçesine bağlı Pınarbaşı köyünde 2019’da geçirdiği trafik kazası sonrası bilinci kapanan 32 yaşındaki Mehmet Arslan, üç yıldır yatağa bağlı bir şekilde yaşıyor. Annesi Nuriye Arslan, 3 yılda bütün başvurularına rağmen oğlunun tedavisinin yapılmadığını, bu nedenle kendi imkanlarıyla özel hastanede tedavisinin yapılması için Dîlok’a (Antep) taşındıklarını, ancak bulundukları binanın depremlerde hasar görmesi nedeniyle tekrar Pınarbaşı köyündeki evlerine dönmek zorunda kaldıklarını anlattı.

Başvur cevapsız kaldı

Oğlunun iyileşebilmesi için tedavi görmesi gerektiğini belirten Arslan, gittikleri bütün hastanelerden “Bilinci yok, tedavisi yapılamaz” denilerek gönderildiklerini aktardı. İyi bir tedavi ile oğlunun iyileşebileceğini sözlerine ekleyen Arslan, “Özel hastanede tedavisini yapamaya çalıştık, 2 buçuk yıl orada kaldık ama depremde kaldığımız bina hasar gördüğü için köye dönmek zorunda kaldık. Hastanelere yaptığımız birçok başvuruya cevap alamadık” dedi.

Aldığımız tedaviye yetmiyor

Hem maddi hem de manevi olarak çok zorlandıklarını vurgulayan Arslan, “Babası çalıştığı için bütün gün tek başıma ben ilgileniyorum. Sadece bir emekli maaşı ve bahçemiz var, başka bir şeyim yok. Önceden bez veriyorlardı ama şimdi onu da vermiyorlar. Bir bez 270 TL olmuş, almaya gücümüz yetmiyor. Oksijeni ve bütün ihtiyaçlarıyla tek başıma ilgilenmek zorunda kalıyorum. Tek isteğim oğlumun iyi bir hastanede tedavi olması” dedi.

Haber: Mahmut Altıntaş / MA

#Depremzede #ailenin #desteğe #ihtiyacı #var #Tek #isteğim #oğlumun #tedavi #edilmesi

Sandık güvenliği için hukukçular sahada olacak: Hiçbir okul avukatsız kalmayacak

Tarihi 14 Mayıs seçimlerinde seçim güvenliğini sağlamak için İstanbul’da 5 binin üzerinde avukat görev alacak. ÖHD ise 81 ile üyeleri ile sandık güvenliği için sahada olacak

Kurdistan ve Türkiye’de 14 Mayıs’ta yapılacak olan “kritik” seçimlerde milyonlarca seçmen sandık başına gidecek.

Nüfusu itibarıyla gözlerin çevrildiği kentlerin başında gelen İstanbul’da, 30 bin 803 sandık kurulacak, 11 milyon 350 bin 969 seçmen oy kullanacak.

Seçim hazırlıkları kapsamında ise sandık güvenliği için 5 Mayıs’ta İstanbul Seçim Koordinasyonu kuruldu. Sosyalist Güç Birliği, Emek ve Özgürlük İttifakı ile Halkevleri’nin bir araya gelerek kurduğu koordinasyon, kentin 39 ilçesinde seçim öncesi, seçim günü ve seçim sonrasında yaşanabilecek hak ihlalleri ve nasıl müdahale edileceğine ilişkin gönüllü avukat ve müşahitlere eğitimler verdi.

İstanbul Seçim Koordinasyonu’ndan Zeynep Çelik Mezopotamya Ajansı’nan Esra Solin Dal’a konuştu. Çelik, kentte 5 binin üzerinde avukat, mobil ekipler ve kriz koordinasyon merkezi ile seçime hazır olduklarını belirtti.

Sandıklara sahip çıkmanın başında oy kullanımının geldiğini ifade eden Çelik, ayrıca adres bildiriminde bulunmamış olanların eski adreslerinde oy kullanabileceklerini hatırlattı.

‘Hiçbir okul avukatsız kalmayacak’

Çelik, “Hiçbir okul avukatsız kalmayacak. O gün yaşanacak hak gaspına ya da oy kullanımı sırasında yaşanacak engellemelere doğrudan müdahale edilebilecek. Avukatlar, okuldaki müşahitler ve sandık görevlileriyle birlikte bir de gezici ekiplerimiz olacak. Okullardaki hukukçular dışında her ilçenin gezici ekipleri ve bu ekip içerisinde gezici avukatlar da olacak. Oluşturulan koordinasyon birbiriyle ilişki halinde olacak ve sıkıntıların olduğu okullara müdahale ederek, o günün sağlıklı bir şekilde geçmesini sağlayacak” diye belirtti.

Mühürsüz oyların sayılması ve önceden hazır baskıyla verilmiş pusulalara karşı seçmeni dikkatli olmaya çağıran Çelik, seçim günü bu ihtimallere karşı çalışmalar yürüteceklerini söyledi.

Çelik, “Özellikle devlet memurları, polisin, askerin birçok yerde farklı oy kullandığı, sonra gelip başka bir yerde oy kullandığını biliyoruz. Bunun denetimi ve kontrolünün sağlanması müşahitler aracılığıyla yapılacak” ifadelerini kullandı.

Seçim günü olası internet kesintilerine karşı uyarılarda bulunan Çelik, şunları söyledi: “Özellikle akşam sayım zamanı internetin topyekûn kesilmesi gibi olaylara karşı dikkatli olunmalıdır. Böyle durumları tutanak altına alıp, daha sonrasında müdahale edebileceğimiz itiraz kanallarını oluşturmayı hedefliyoruz.”

Öte yandan Özgürlük İçin Hukukçular Derneği (ÖHD) de, 14 Mayıs’ta 81 ilde bin 600 avukatla sahada olacak.

HABER MERKEZİ

#Sandık #güvenliği #için #hukukçular #sahada #olacak #Hiçbir #okul #avukatsız #kalmayacak

Kılıçdaroğu’ndan ‘Gerçekler’: Peynir 28 liradan 75 liraya çıktı

Seçim çalışmaları kapmasında sık sık video çeken Millet İttifakı Cumhurbaşkanı Adayı Kemal Kılıçdaroğlu, ‘Gerçek’ler notuyla temel gıda maddelerinde meydana gelen fiyat değişimlerini belirtti

14 Mayıs seçimlerine iki gün kalırken, partiler ve Cumhurbaşkanı adayları da çalışmalarına devam ediyor. Cumhuriyet Halk Patisi (CHP) Genel Başkanı ve Millet İttifakı cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu da sık sık yayınladığı videolar ile ülkenin sorunlarına dikkat çekmeye devam ediyor.

Market poşetleriyle seslendi

Kılıçdaroğlu dün akşam ise mutfağından alışveriş poşetleriyle yeni video paylaştı. “Gerçekler” notuyla paylaşılan videoda Kılıçdaroğlu, marketten aldığı temel gıda ürünlerinin geçen yılki fiyatlarıyla bu yılki fiyatlarını karşılaştırdı.

İki yakanız bir araya gelmiyor

Hayat pahalılığını gıda ürünlerinde yaşanan fiyat değişimiyle anlatan Kılıçdaroğlu, “Saray” ve ortaklılarının dertlerinin halk olmadığını ifade ederek, “İki yakanızı bir araya getirmeye, her çalıştığınızda Erdoğan gelip gömleğinizin yakasından bir düğmeyi daha koparıyor. ‘Bunu neden yaptın?’ sorusunu sorduğunuzda da yanıt vermek yerine size hamaset satıyor. Ordunun gemisini sergiliyor, sorumsuzluk bu” dedi.

Tek tek fiyatları saydı

Her şeyin çok pahalı olduğunu belirten Kılıçdaroğlu, “Biz göreve gelir gelmez ilk iş önce tarladaki, sonra mutfaktaki yangını söndüreceğiz” diyerek yaptığı alışverişe dair şu bilgileri verdi: “Bakın, çok sık alışveriş yaptığınız indirim marketten insanımızın en çok aldığı gıda ürünlerini aldım. Size bir sene önceki fiyatını ve bu sabahki fiyatını söyleyeceğim.

1 kilo pirinç aldık. Geçen sene 18 lira, bugün 39 lira. 1 kilo pirinç. 4 kişilik aileye kaç öğün gider biliyor musunuz? Tabii siz biliyorsunuz da saraydakiler gerçek insanların nasıl yaşadığını bilmezler. 1 kilo kuru fasulye var burada. Geçen sene 17 lira, bugün 36 lira vermişiz. Toz şeker. Geçen sene 20 liraya alabildiğimiz şeker bugün tam 47 lira. 1 litre süt. Geçen sene 14, bugün 27 lira.750 gram yoğurt. Geçen sene 12 lira, biz bugün bu yoğurda 28 lira para verdik. 1 kilo çay. Geçen sene 41 liraya alıyorduk. Biz bugün bu çaya 76 lira 50 kuruş ödedik. 1 kilo domates aldık. Geçen sene 12 lira, bugün bu domatese tam 20 lira para ödedik. 400 gram kuşbaşı aldık. Geçen sene 55 liraydı, bugün 92 lira. Bir kalıp beyaz peynir de aldık. Geçen sene 28 lira, bugün bunun fiyatı 75 lira. 1 kavanoz salça. Geçen sene 21 lira, bugün 36 lira. Sevgili halkım. Biz gelmek zorundayız ki süt bu senenin sonuna kadar 50 lira olmasın. Biz gelmek zorundayız ki bir kalıp peynir bu sene sonuna kadar 125 lira olmasın. 1 kilo çay 110 lira olmasın. Kalın sağlıcakla.”

İSTANBUL

#Kılıçdaroğundan #Gerçekler #Peynir #liradan #liraya #çıktı