Ana SayfaGüncel HaberlerRojava’nın ilk laboratuvarı gıdaların...

Rojava’nın ilk laboratuvarı gıdaların yüzde 90’ını denetimden geçiriyor

Bölgeye giden sahte malzemeleri engellemek amacıyla Hesekê’de açılan Genel Laboratuvar, Kuzey ve Doğu Suriye’ye geçen gıdaların %90’ını kontrolden geçiriyor

Kuzey ve Doğu Suriye Özerk Yönetimi, bölgeye geçecek olan gıdaların kaliteli, güvenli ve hijyen olması için 11 Eylül 2022’de Hesekê’de Genel Laboratuvar açtı.

30 uzmanın çalıştığı ve Kuzey ve Doğu Suriye genelinde ilk olan laboratuvarda, gıda, su, tarım ürünleri, ilaç, veteriner ve DNA bölümleri bulunuyor. Gıda ve su bölümünde yiyecek, su, bakteri ve temizlik malzemelerinden oluşan 3 bölüm yer alıyor.

Konuya ilişkin ANHA’ya konuşan Genel Laboratuvar Eşbaşkanı Hacer Ehmed, “Laboratuvarın açılması Kuzey ve Doğu Suriye genelinde atılan ilk adımdır. Bölgeye geçen sahte malzemeler nedeniyle bu analiz laboratuvarını açma gereği duyduk” dedi.

Özellikle de gıda ve su bölümünde ilerleme kaydettiklerini belirten Hacer Ehmed, Kuzey ve Doğu Suriye Bölgesi’ne geçen gıdaların %90’ının rahatlıkla denetimden geçirdiklerini belirtti.

Temizlik malzemelerinin incelenmesinin önemine dikkat çeken Hacer Ahmed, sabun, elbise deterjanı, şampuan vb. malzemelerden şüphe duyulduğunda bakteri bölümüne aktarıldığını söyledi.

Laboratuvarda gübre analiz bölümünü açmak için çalışmalara başladıklarını bildiren Hacer Ehmed, bu ay bölgeye geçecek olan gübrenin test edileceğini kaydetti.

Ehmed, çalışmaların kalıcı hale gelip profesyonelleşmesi için aynı zamanda uzmanlara ihtiyaç duyulduğu belirtildi.

DIŞ HABERLER

#Rojavanın #ilk #laboratuvarı #gıdaların #yüzde #90ını #denetimden #geçiriyor

Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi
Alevi Gazetesi Haber Merkezi, ulusal ve uluslararası haber ajanslarından derlenen haberleri Alevi toplumunun bakış açısıyla okuyucularına sunar.
spot_img

En Çok Okunanlar

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Yazardan Daha Fazlası

Amedde Muharrem Cemi ile Birlik ve Kardeşlik Vurgusu

Amed'de Muharrem Matem Orucu kapsamında düzenlenen Muharrem Cemi, birlik ve kardeşlik vurgusuyla gerçekleştirildi. Post Dedesi Musa Karkin'in önderliğinde, Alevilikteki rızalık anlayışı ve Kerbela'dan günümüze uzanan acılar anıldı.

Spor, ırkçılığa karşı birlikteliğin sembolüdür

AABK Eşit Başkanı Hüseyin Mat, 2026 FIFA Dünya Kupası vesilesiyle sporun ırkçılığa karşı sağladığı birlikteliği vurgulayarak, farklı kültürlerin bir arada yaşamasının önemini ve milli takımların çok kültürlü yapısının bu amaca hizmet ettiğini ifade etti. Mat, spor

Suriyedeki Alevi soykırımı için acil eylem çağrısı!

Mersin'de, Suriye'deki Alevilere yönelik soykırım ve insan hakları ihlalleri için bir basın açıklaması yapıldı. İnisiyatif üyesi Yusuf İngilok, Alevi kadın ve çocukların kaçırılması gibi ihlallerin artarak devam ettiğini belirterek, uluslararası kuruluşlardan acil eylem çağ

Alevi Kurumları Antalyada Birlik Mesajı Verdi!

Antalya'daki 13 Alevi kurumu, Pir Sultan Abdal Dergahı'nda yapılan bir konuşmaya sert tepki göstererek, Alevilik değerlerinin ihlal edildiğini belirtti. Kurumlar, inanç özgürlüğüne saygı gösterilmesi gerektiğini vurgulayarak, birlik ve beraberlik içinde hareket etme kararlılıklarını ifade et
spot_img