Ana Sayfa Blog Sayfa 487

Dörtlü toplantı sona erdi: Şam yönetimi ‘geri çekilme’ şartını yineledi

Moskova’da düzenlenen dörtlü toplantı sona erdi. Mikdad, Şam yönetiminin ana hedefinin ‘topraklarındaki her türlü yasa dışı askeri varlığı sona erdirmek olduğunu’ yineledi

Türkiye, Rusya, İran ve Suriye dışişleri bakanlarının toplantısı Rusya’da düzenlendi. Türkiye Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu ile Suriye Dışişleri Bakanı Faysal Mikdad’ı resmi olarak ilk defa bir araya getiren görüşme, Rusya’nın başkenti Moskova’da gerçekleşti.

Çavuşoğlu, toplantı sonrası yaptığı açıklamada “Terörle mücadelede iş birliği, geri dönüşlerin altyapısının iş birliği içinde sağlanması, siyasi sürecin ilerletilmesi ve Suriye’nin toprak bütünlüğünün korunması gerektiğini vurguladık” ifadesini kullandı. Toplantının sonunda yapılan açıklamada ise görüşmelerin devam edeceği belirtildi.

Mikdad: Geri çekilme taleplerimizde ısrar ediyoruz

Suriye devlet ajansı SANA’nın aktardığına göre ise Mikdad, ‘Suriye’nin ana hedefinin topraklarındaki Türk kuvvetleri de dahil olmak üzere her türlü yasa dışı askeri varlığı sona erdirmek olduğunu’ yineledi. Mikdad, “Bu konuda ilerleme olmadan gerçek bir sonuca varmayacağız ve her durumda geri çekilme konusunda çalışmaya, talep etmeye ve ısrar etmeye devam edeceğiz” dedi.

Mikdad, şöyle devam etti: “Türk Dışişleri Bakanı’nın, Türk kuvvetlerinin çekilmesi durumunda oluşan boşluğu terör örgütlerinin dolduracağına ve bunun Türkiye’nin güvenliğini tehdit edeceğine dair açıklamalarını okudum. Bununla ilgili yorum yaparak, açıklığa kavuşturmak isterim ki, Türkiye’den Suriye’den güçlerini çekeceğine dair açık bir kamuoyu onayının alınmasını istiyoruz. Buna göre, bunu organize, koordineli ve üzerinde anlaşmaya varılmış bir şekilde uygulamak için pratik adımlar üzerinde anlaşmaya varılacaktır.’’

DIŞ HABERLER

#Dörtlü #toplantı #sona #erdi #Şam #yönetimi #geri #çekilme #şartını #yineledi

Seçimlere 3 gün kaldı: Ağacının altına mührü basıyoruz

Seçimlere 3 gün kala çalışmalarını sürdüren Yeşil Sol Parti kentlerde, ilçelerde ve köylerde ziyaretleri devam ediyor

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti) seçim çalışmalarını kentlerde, ilçelerde ve köylerde sürdürmeye devam ediyor.

Aydın

Yeşil Sol Parti milletvekili adayları Ebru Günay, Rojin Tanhan Doğan ve Sinan Çakmakçı ve beraberindeki partililer, Germencik ilçesi Oraklar Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan fabrikalardaki işçileri ziyaret etti. Adaylar, işçilerin yaşadığı zorlukları ve sorunları dinledi.

Ziyaretlerde konuşan Rojin Tanhan Doğan, Aydın’daki üretimde kadın emeğinin olduğunu, ancak yönetimde kadınların temsil edilmediğine dikkat çekti. Doğan, “Aydın’ı artık kadınlar tesmil etmeli ve sorunları çözmeli. Bu anlamda sizlerden destek bekliyoruz. Aydın’daki kadınların tarla ve fabrikalarda nasıl çalıştığını, 2 kuruş paraya nasıl muhtaç bırakıldığını biliyoruz. O nedenle 2 kadının sizi temsil etmesi için pusuladaki Yeşil Sol Parti’nin ağacının altına mührü basın istiyoruz. Buralardan sizlerin sesi olalım. Kadın mücadelemizi hep birlikte büyütelim” dedi.

Aday Ebru Günay ise, tarihi ve kritik bir seçim olduğuna işaret ederek, “Bu iktidarı değiştirmek istiyoruz. Kadınların, işçi ve emekçilerin tüm halkların daha huzurlu yaşamasını istiyoruz” diye belirtti.

Mereş

Kadın Kültür Sanat Edebiyat Derneği (KASED), Zarok Ma ve Ortadoğu Sinema Akademisi Derneği’nden oluşan bir ekip Bazarcix’ta çocuklarla bir araya geldi. Ekip çocuklarla oyun oynayıp, resim çizdirdi. Ardından KASED ve Yeşil Sol Parti Bazarcix İlçe Örgütü, kadınlar için hazırladıkları ve içinde ihtiyaç malzemelerinin bulunduğu paketleri dağıttı.

Bunun yanı sıra Yeşil Sol Parti Mereş vekil adayları bugün de köy ziyaretlerini sürdürerek, bildiri dağıttı. Bazarcix merkezde stant kuran Yeşil Sol Parti, burada büyük bir ilgiyle karşılaştı. Bazarcixlı yurttaşlar stantın yanına gelerek, partililerle halay çekti.

Dîlok

Dîlok’ta da seçim çalışmaları köy, mahalle, dernek ziyaretleri ve halk toplantılarıyla sürdü. Şehitkamil ve Şahinbey ilçelerinde tüm Dîlok vekil adayları ve Mereş İl, İlçe yönetiminin katılımıyla halk ve esnaf ziyaretleri gerçekleştirildi. Ellerinde deflerle Gaziler Caddesi ve Turistlik Çarşı’da dolaşan partililer, yurttaşların büyük ilgisiyle karşılaştı. Bildiri dağıtarak dolaşan vekil adayları, yurttaşlardan 14 Mayıs için destek istedi. Yurttaşlar Yeşil Sol Parti’yi sorunların çözümü olarak gördüğünü ve bu nedenle değişim için oylarını Yeşil Sol Parti’den yana kullanacaklarını belirtti.

Bunun yanı sıra kadın vekil adayları, Şahinbey İlçesi’nde bulunan Ocaklar Mahallesi’nde kadınlarla bir araya geldi. Yaşadıkları sorunları aktaran kadınlar, Yeşil Sol Parti’nin kadın partisi olduğunu ve bu nedenle sorunların çözümü noktasında kendilerine güvendiklerini kaydetti.

Semsûr

Yeşil Sol Parti, seçim çalışmaları kapsamında milletvekilli adayları Ali Kenanoğlu, İzzet Karadağ, Yuksel Yucedag, Bulent Çinar ve Meryem Ceritli’nin katılımıyla Kolik (Kahta) ve Bêhiştî (Besni) ilçesine bağlı köyleri ziyaret etti. Kolik ilçe binasında bir araya gelen milletvekili adayları ilçedeki esnaf, tekstil işçileri ve köyleri ziyaret etti. Ziyaretlerde halkın sorunlarını dinleyen heyet, sorunların çözümü için vatandaşların görüşlerini aldı. Ziyaretlerde heyet broşür dağıtarak, Yeşil Sol Parti’nin çalışmalarını anlattı.

Milletvekili adayları Meryem Cerîtli ve Bülent Çınar, heyetleriyle birlikte seçim çalışmalarını Behiştiye köylerinde sürdürdü. Köylerdeki vatandaşların sorunlarını dinleyen adaylar, meclise gitmeleri halinde sorunlarını gündeme taşıyacaklarını söylediler. Köylerde bildiri dağıtarak Yeşil Sol Partinin çalışmalarını anlatan heyet, köyleri Yeşil Sol Partinin bayraklarıyla süsledi.

HABER MERKEZİ

#Seçimlere #gün #kaldı #Ağacının #altına #mührü #basıyoruz

Yeşil Sol Parti İzmir’deki final mitingine hazırlanıyor

Yeşil Sol Parti, 12 Mayıs’ta İzmir’de yapacağı final mitingi için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (Yeşil Sol Parti) İzmir milletvekili adayları Abdülmecit Yıldırım ve Hediye Korkut, Konak ilçesi Kemeraltı Çarşı girişinde stant kurarak, bildiri dağıtımı yaptı. Partililer, bildiri dağıtımında 12 Mayıs’ta Gündoğdu Meydanı’nda yapacakları büyük mitinge katılım çağrısı yaptı. Partililere ilgi gösteren yurttaşlar, standa gelip yürütülen çalışmalar ve 12 Mayıs’ta yapılacak mitinge ilişkin bilgi aldı.

Güçlü katılım çağrısı

Burada konuşan Yeşil Sol Parti Milletvekili adayı Abdülmecit Yıldırım, seçim çalışmalarını tüm hızıyla sürdürdüklerini belirterek, seçim gününe kadar çalışmalarına devam edeceklerini söyledi. Yıldırım, “Türkiye tarihi açısından önemli bir seçime gidiyoruz. Seçime çok az bir zaman kaldı. Seçim tarihi yaklaştıkça heyecanımız da artıyor. Çünkü 14 Mayıs’ta bu iktidarı göndereceğiz. Bir aydan fazla bir zamandır sürdürdüğümüz seçim çalışmalarını 12 Mayıs’ta Gündoğdu meydanında saat 17:30’da yapacağımız final mitingi ile taçlandırmak istiyoruz. Bütün İzmir halkını bu mitinge güçlü bir şekilde katılmaya davet ediyoruz” dedi.

Yeşil Sol Parti İzmir Milletvekili adayı Hediye Korkut ise, “Çalışmalarımız 24 saat aralıksız bir şekilde devam ediyor. 12 Mayıs’ta Gündoğdu Meydanı’nda yapacağımız mitingimize bütün halkımız davetlidir” çağrısında bulundu.

Yeşil Sol Parti milletvekili adayları ve beraberindeki partililer, kentin birçok ilçesinde seçim çalışmalarını sürdürdü.

HABER MERKEZİ

 

#Yeşil #Sol #Parti #İzmirdeki #final #mitingine #hazırlanıyor

Erdoğan Êlih mitinginde yine muhalefet ve Demirtaş’ı hedef aldı

Erdoğan sönük geçen Êlih’teki mitinginde yaptığı konuşmada muhalefete hakkaret yağdırarak Demirtaş’ı hedef aldı. Erdoğan daha sonra 2 işçinin öldüğü ve 20 işçinin yaralandığı Esentepe Külliyesi’ni açılışını gerçekleştirdi

AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın devletin tüm imkanlarını kullanarak, taşımalı bir şekilde düzenlediği miting sönük geçti. Erdoğan burada yaptığı konuşmada yine muhalefeti hedef aldı. Alanda Hizbullah semtizanlarına seslenen Erdoğan, DAİŞ’in Kobanê’ye yönelik saldırılarına karşı 6-8 Ekim 2014’de gerçekleştirilen eylemler üzerinde Halkların Demokratik Partisi (HDP) eski Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ı hedef aldı. “Kardeşlerim şu anda bir Selo var Selo” diyen Erdoğan, “Bay Bay Kemal ne diyor? ‘Selo’yu çıkartacağım’ diyor. Cumhur İttifakı iktidarda olduğu sürece çıkaramazlar” dedi.

Konuşmasının büyük bir bölümünde muhallefete hakkaret yağdıran ve hedef gösteren Erdoğan daha sonra camii açılışına geçti. 2 işçinin öldüğü ve 20 işçinin yaralandığı Esentepe Külliyesi’ni açılışını gerçekleştirecek olan Erdoğan’ın daha sonra kentten ayrılacağı öğrenildi.

HABER MERKEZİ

#Erdoğan #Êlih #mitinginde #yine #muhalefet #Demirtaşı #hedef #aldı

MKM’den Dosso Dossi çağrısı: Kürt kültürünü hedefleyen politikalara alet olmayın

MKM, Ağrı Valiliği ve Dosso Dossi Holding’in organizesinde sahne alacak şarkıcılar arasında gösterilen Rojda ve Mistefa Bazidi’ye, ‘Kürt kültürü tarihi ve hafızasını yok etmeyi amaçlayan politikalara alet olmayın’ çağrısı yaptı

Mezopotamya Kültür Merkezi (MK), Ağrı Valiliği, HDP’den ihraç edilen Doğubayazıt Belediye Başkanı Yıldız Acar ve Dosso Dossi Holding’in organize ettiği Ağrı Dağı Müzik Festivali’nde sahne alacaklar arasında sanatçılar Rojda ve Mistefa Bazidi’nin yer almasına tepki gösterdi.

Kurumun, konuya dair yaptığı yazılı açıklamasında şu ifadelere yer verildi: “Son zamanlarda Kürt kültürü tarihi ve hafızasını yok etmeyi amaçlayan politikalara hizmet eden ‘By Mr. Dosso Dossi’ öncülüğünde festivaller yapılmaktadır. Açık ki bu festivaller yoluyla Kürt kültürü bir soykırım kıskacı altına alınmaya çalışılıyor. Ne yazık ki varlıklarını yiğit Kürt halkına borçlu olan kimi Kürt sanatçılar da bu kirli politikaların bir aparatı haline gelmiştir. Kürt kültürü kimi Kürt sanatçılar eliyle yok edilmek isteniyor. Bizler 90’lı yıllardan bu yana Gurbet Aydın’ların direnişçi çizgisini halkla buluşturan Mezopotamya Kültür Merkezi sanatçıları olarak hiçbir Kürt sanatçının bu politikalara alet olmasını istemiyoruz, alet olanların da bundan vazgeçmesi ve Kürt halkının özgürlükçü çizgisine dönüş yapma çağrısı yapıyoruz.”

HABER MERKEZİ

#MKMden #Dosso #Dossi #çağrısı #Kürt #kültürünü #hedefleyen #politikalara #alet #olmayın

İş insanlarından depremzedeler için ‘+1 Çalıştırıyoruz’ kampanyası

Amed’de iş insanları depremden etkilenen yurttaşlara dayanışmak amacıyla ‘+1 Çalıştırıyoruz’ kampanyası başlattı

Mereş ( Maraş) merkezli 6 Şubat’ta meydana gelen depremlerden etkilenen kentlerden biri olan Amed’te 8 bina, ilçe ve kırsal mahallelerde ise 18 yapı yıkılırken, 902 kişi yaralandı, 414 kişi ise hayatını kaybetti.

Depremlerin ardından hayatta kalan depremzedeler için sivil toplum örgütlerinin dayanışma çalışmaları da devam ediyor. Bu amaçla Amedli iş insanları “+1 Çalıştırıyoruz” kampanyası başlattı.

İŞKUR ve ‘Ağır hasar’ şartı aranacak

Bu kapsamda, depremden etkilenen Amedlilerin içinde bulundukları zorlu süreci hafifletmek ve destek olmak amacıyla başlatılan çalışması kapsamında, kentteki işletmelerin mevcut işçilerine ek olarak öncelikle evleri yıkılmış veya ağır hasarlı olan ailelerden en az bir kişiyi daha istihdam etmeleri hedefleniyor. Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası’na yapılacak kampanya müracaatları için “Evi depremde yıkılmış veya ağır hasar almış olmak” ve “İŞKUR’a kayıtlı olma” koşulu yer alıyor.

Her sektöre alınacak

Kampanyaya tekstil, eğitim, sağlık, güvenlik/temizlik, turizm/otelcilik, maden/mermer, inşaat/yapı, imalat ve AVM/market gibi sektörlerin katılması bekleniyor.

Yer alan kurumlar

Kampanya paydaşları arasında, Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odası, Diyarbakır Ticaret Borsası, Diyarbakır Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği, Diyarbakır Organize Sanayi Bölgesi Başkanlığı, Güneydoğu Tekstil Sanayi ve İş İnsanları Derneği, Doğu ve Güneydoğu İş Kadınları Derneği, Diyarbakır Sanayici ve İş İnsanları Derneği, Diyarbakır İş Konseyi, DTSO Yüksek İstişare Kurulu, DTSO Kadın Meclisi, Diyarbakır İnşaat Müteahhitleri Derneği, Diyarbakır Mermerciler ve Madenciler Derneği yer alıyor.

AMED

#İş #insanlarından #depremzedeler #için #Çalıştırıyoruz #kampanyası

YSK jandarma ve polisin seçim sonucu toplamasını yasakladı

İçişleri Bakanlığı’nın jandarma ve polisin sahadan seçim sonuçlarını toplama girişimine YSK ‘hayır’ dedi

Yüksek Seçim Kurulu, İçişleri Bakanlığı’nın seçim sandıklarında görevli polis ve jandarmadan alınacak sonuçların dosya halinde Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi Başkanlığı (GAMER) sayfasına kaydedilmesi kararını yasakladı.

İçişleri Bakanlığı, 14 Mayıs’ta sandık sonuçlarının polis ve jandarma tarafından alınıp excel tablosu haline getirilerek, GAMER’e gönderilmesini kararlaştırmıştı.

Daha önce YSK’ye başvuran İçişleri Bakanlığı sandık bilgileri ile il, ilçe, mahalle, okul adı, sandık numarası ve seçmen sayılarını istemiş, YSK, bakanlığın yaptığı başvuruyu “Seçim, seçim kurullarının işidir. GAMER’in seçim görevi bulunmuyor” diyerek reddetmişti.

ANKARA

#YSK #jandarma #polisin #seçim #sonucu #toplamasını #yasakladı

Yurt dışında kullanılan oylar İstanbul’a getirilmeye başlandı

Yurt dışında dün sonlanan oy kullanma işlemlerinin ardından oylar bugün İstanbul’a gönderilmeye başlandı

Cumhurbaşkanı ve Milletvekili Seçimleri için yurt dışı temsilciliklerdeki oy kullanma işlemi tamamlandı.

Seçim dokümanları ve zarflar diplomatik kuryeler eşliğinde İstanbul’a gönderilmeye başlandı.

Türk Hava Yolları’nın (THY) uçaklarıyla getirilen oylar İstanbul Havalimanı’nda kurulan ve 7 kilitli kapının bulunduğu odada muhafaza ediliyor.

Oyların Türkiye’ye getirilmesinin yarın sona ereceği belirtildi.

Ayrıca yurt dışı seçmen kütüğüne kayıtlı seçmenler, başta İstanbul Havalimanı olmak üzere tüm gümrük kapılarında 14 Mayıs saat 17.00’a kadar oy kullanabilecek.

Dün biten oy kullanma işlemlerinde tarihi bir rekor kırıldığı belirtildi. Önceki seçimlere katılımın oldukça düşük olduğu yurtdışında oy kullanan kişi sayısı 2 milyona yaklaştı.

HABER MERKEZİ

#Yurt #dışında #kullanılan #oylar #İstanbula #getirilmeye #başlandı

Şenyaşar ailesi: 14 Mayıs’ta adalet gelecek

Adalet Nöbeti eylemi 779’uncu gününde olan Şenyaşar ailesi sanal medya hesaplılarından, ‘ADALET, 14 MAYIS khklar gidecek adalet gelecek’ paylaşımı yaptı

Riha’nın (Urfa) Pirsûs (Suruç) ilçesinde 14 Haziran 2018 tarihinde AKP Milletvekili İbrahim Halil Yıldız’ın koruma ve yakınları tarafından eşi ve iki oğlu katledilen Emine Şenyaşar ile saldırılardan yaralı kurtulan oğlu Ferit Şenyaşar’ın 9 Mart 2021’de Urfa Adliyesi önünde başlattığı Adalet Nöbeti eylemi 779’uncu güne girdi.

Pirsûs’taki evlerinden çıkıp Urfa Adliyesi önüne gelen Emine Şenyaşar ve oğlu Ferit Şenyaşar, “Şenyaşar ailesi için adalet” yazılı pankartın önünde nöbeti başlattı.

14 Mayıs’ta adalet gelecek

Ailenin sanal medya hesabından, tutuklu bulunan Fadıl Şenyaşar’ın kızı 5 yaşındaki Rojda’nın talebine işaret edilerek, “Herkese günaydın, rojbaş. Rojda’nın büyüklerinden bir istediği var.., ADALET, 14 MAYIS khklar gidecek adalet gelecek” paylaşımı yapıldı.

RIHA

#Şenyaşar #ailesi #Mayısta #adalet #gelecek

Amed Sağlık Platformu: Oyumuz değişimden yana olacak

Amed Sağlık Platformu, ‘Seçim Tutum Belgesi’ni açıklayarak, ‘oyumuzu değişimden demokrasiden yana kullanalım’ dedi

Amed Sağlık Platformu, 14 Mayıs’ta yapılacak Cumhurbaşkanlığı ve Genel Seçimlere dair “Seçim Tutum Belgesi”ni açıkladı. Sağlık ve Sosyal Emekçileri Sendikası (SES) Amed Şube binasında yapılan basın toplantısında konuşan Amed Tabip Odası Başkanı Elif Turan, Türkiye’nin en önemli ve en kritik seçimlere gittiğini vurguladı.

Turan, “Bu seçim sadece belli bir süre için görev yapacak Parlamento’yu ve Cumhurbaşkanı’nı belirleme seçimi değil, giderek otoriterleşen iktidarın politikalarına ‘tamam mı’ ya da ‘devam mı’ seçimi olacak” dedi.

Tamam mı devam mı seçimi

Seçime giderken iktidarın bütün muhalif odaklara yönelik her anlamda baskı uyguladığına değinen Turan, “Kaba ve şiddet içeren dili baskı aracı ve ideolojik aygıt olarak kullanmaktan imtina etmediği, dini değerlerin kullanıldığı, ötekileştirici, dışlayıcı yaklaşımlar görülmektedir.Sağlıklı seçim doğrudan seçim süreciyle, bu sürecin sağlıklı işlemesiyle ilişkilidir. Otoriter bir ortamda, eşitsiz koşullarda, demokratik çoğulcu bir süreç yaşanmamakta, seçim süreci sağlıklı işlememektedir” diye belirtti.

Baskı ortamında seçime gidiyoruz

İktidarın 21 yılda sağlık alanı başta olmak üzere, hayatın her alanında yarattığı tahribatlar nedeniyle vahim bir tabloyla karşı karşıya kaldıklarını dile getiren Turan, “Düşmanlaştıran, ayrıştıran, yoksullaştıran politikalar nedeniyle alım gücümüzü azaltan ağır bir ekonomik krizin ortasında, hepimizin gelecek kaygısı yaşadığı otoriter baskıcı bir ortamda seçime gidiyoruz” dedi.

Talepler sıralandı

Turan, Amed Sağlık Platformu olarak seçimlerde oy kullanacak tüm yurttaşlara demokrasi ve barıştan yana oy kullanmaları gerektiğini belirterek, taleplerini şöyle sıraladı:

“* Sağlıklı bir seçim ortamı sağlamak açısından bütün yetkiler elinde olmasına rağmen tutum almayan anlayışları oylarımızla mahkûm edelim,

* Oyumuzu kışkırtılmış sağlık talebini yaratan, hastayı tüketici müşteri sayan politikalara son verecek, hastalara yeterli süre ayıracak düzenlemelerle, niteliği önceleyen çalışma koşulları sağlayacak sağlık politikalarına sahip partilerde, ittifaklardan yana kullanalım,

* Tercihimizi çalışanlarının değerini bilen, hakları için mücadele eden, örgütlenmenin önünü açan ve mesleklerimizi piyasaya düşmekten kurtarıp, onurumuzla yapacağımız koşulları sağlayacak anlayışlardan yana kullanalım,

* Oyumuzu kamusal bir sağlık hizmeti için sağlığa ayrılan bütün kaynakların kamu sağlık hizmetlerine ayırmayı vadedenlerden yana kullanalım,

* Tercihimizi herkes için eşit, ulaşılabilir, nitelikli, parasız ve anadilinde sağlık talep edenlerden yana kullanalım,

* 14 Mayıs 2023 genel seçimlerinde başta sağlık emekçileri olmak üzere oy kullanacak tüm yurttaşların sağlıkları ve gelecekleri için demokrasi olmadan sağlığın olmayacağı bilinciyle tercihlerini çoğulcu demokrasiden, değişimden yana kullanmaya çağırıyoruz.”

AMED

#Amed #Sağlık #Platformu #Oyumuz #değişimden #yana #olacak