Türk Nefroloji Derneği tarafından, bu yıl 34’üncüsü düzenlenen Ulusal Nefroloji, Hipertansiyon, Diyaliz ve Transplantasyon Kongresi, Antalya’nın Belek ilçesindeki Kaya Palazzo Hotel’de yapıldı. Kongrede konuşan İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyesi Prof.Dr. Aydın Türkmen, akraba dışı böbrek nakil oranlarının ürkütücü derecede arttığını, bu durumun organ ticareti tehlikesini doğurduğunu söyledi. Türkiye’nin aşırı tuz kullanımı konusunda önde olduğunu belirten Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Bülent Altun ise, sağlıklı yaşam için günde bir çay kaşığı tuz alınmasının yeterli olduğunu söyledi.